Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

uruchomienie centrali telefonicznej Slican CCT-1668.EU

omiko 05 Lut 2011 23:57 7941 14
  • #1 05 Lut 2011 23:57
    omiko
    Poziom 8  

    Witam

    Proszę o pomoc w uruchomieniu centrali telefonicznej Slican CCT-1668.EU. Od razu napiszę, że nie mam doświadczenia z centralami a chciałbym taką uruchomić, dlatego mam do Was kilka pytań. Będę wdzięczny za pomoc.

    1. Czy do uruchomienia w/w centrali są potrzebne jakieś specjalne uprawnienia aby nie stracić gwarancji?

    2. Chciałbym tą centrale podłączyć do zwykłego gniazdka abonenckiego z TP gdzie będzie również Neostrada. Czy mogę w tym celu użyć podwójnego wtyku telefonicznego?

    3. Do którego portu w centrali muszę podpiąć linie z TP (RJ-11)?

    4. Wszystkie gniazdka (komputerowe i/lub telefoniczne) w budynku są podpięte do jednego patch panela. Czy mogę podłączyć porty z centrali do patch panela za pomocą zwykłego patch cordu RJ-45 a potem aparaty telefoniczne do gniazdek za pomocą kabla telefonicznego RJ-11?
    Do których portów powinienem podłączyć wewnętrzne telefony?

    Gdy już uporam się z podłączeniem to zostanie zaprogramowanie centrali. Robi się to za pomocą programu ConfigMAN?
    W internecie znalazłem dwie instrukcje programowania – dla firmware 3.08 i 4.03. Jak poznać jaka jest wersja oprogramowania w centrali?

    Gdyby się komuś chciało to proszę pokrótce opisać jak zaprogramować tą centralę dla jednej linii z TP i 4 telefonów wewnętrznych.

    pozdrawiam

    0 14
  • #2 06 Lut 2011 15:23
    Tracer2
    Moderator - Telefony Stacjonarne

    Jeśli uda Ci się połączyć z centralą, to w ConfigManie jest kreator pierwszej konfiguracji przy pomocy którego to wstępnie uruchomisz centralę.
    Centralę jest trudno popsuć wskutek programowania.
    Ale wiadomo,że Polak potrafi i jeśli Ci się uda, a Serwis się na tym pozna, to wiadomo, że jest po gwarancji.

    0
  • Pomocny post
    #3 06 Lut 2011 20:53
    mich-tel
    Poziom 22  

    Czy centrala jest nowa? (jaką masz wersję firmwaru?) bo jeżeli jest nowa to ConfigMan 4.03 jest nieaktualny i będziesz miał problem. Linię miejską analogową podłączasz (oczywiście przez filtr od neostrady) do portu ASS, linie wewnętrzne AB podłączasz pod patchpanel i masz sygnał w pokojach. Pobierasz konfigurację za pomocą ConfigMana (standardowy login to:admin i hasto to cztery ostatnie liczby z numeru centrali - chyba że centrala nie jest nowa i ktoś wpisał swoje hasło), najlepiej zrób kreatorem twardego resetu ustawienia fabryczne i po kolei wpisz numer linii miejskiej i nadaj numery wewnętrzne. ALE NAJPIERW NAPISZ JAKIE MASZ KARTY!(symbole masz na panelu czołowym), CZY TAM NA PEWNO SĄ LINIE MIEJSKIE ANALOGOWE?

    0
  • #4 07 Lut 2011 21:50
    omiko
    Poziom 8  

    mich-tel napisał:
    Czy centrala jest nowa? (jaką masz wersję firmwaru?)

    Tak, centrala jest nowa ale na chwile obecną nie mam do niej oprogramowania (ConfigMan) i nie wiem jak mogę sprawdzić jakie ma firmware.

    mich-tel napisał:
    Linię miejską analogową podłączasz (oczywiście przez filtr od neostrady)....

    Tego troszkę nie rozumiem. Neostrada będzie prawdopodobnie podłączona TP-LINK'iem, gdzie jest jeden port ADSL (LINE) i 4 porty LAN (RJ-45). Rozumiem, że do LINE podłącze linie z TP, a gdzie centrale?

    mich-tel napisał:
    ...linie wewnętrzne AB podłączasz pod patchpanel i masz sygnał w pokojach.

    Dzisiaj na próbę chciałem wsadzić do gniazda w pokoju (wejście na RJ-45) kabel zakończony RJ-11. Wtyczka weszła, ale słabo się trzymała. Czy do takich gniazd (sieciowych) można wkładać kable telefoniczne? Może trzeba zrobić specjalny kabel z jednej strony zakończony RJ-45 a z drugiej RJ-11 ?

    mich-tel napisał:
    ALE NAJPIERW NAPISZ JAKIE MASZ KARTY!(symbole masz na panelu czołowym), CZY TAM NA PEWNO SĄ LINIE MIEJSKIE ANALOGOWE?

    Dwóch pierwszych oznaczeń nie spisałem ale wiem, że one służą do połączania z centralą (WAN, LAN, RS232, USB), a potem leci tak:
    - CCT2U;
    - CCT8AB;
    - CCT4ASS;

    pozdrawiam

    0
  • #5 09 Lut 2011 20:04
    Zutket
    Poziom 28  

    Witam.
    Przyglądając się tej wymianie postów to najlepiej będzie, jak udasz się na szkolenie do Slicana. Przynajmniej poznasz budowę centrali i co gdzie jest i jak się do niej dobrać. Najbliższe szkolenie 17-18.III.2011. Naprawdę warto się wybrać. Wyjdzie to z korzyścią dla Ciebie i dla centrali

    0
  • #6 10 Lut 2011 11:28
    22053
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 11 Lut 2011 21:33
    omiko
    Poziom 8  

    Zutket napisał:
    ....Najbliższe szkolenie 17-18.III.2011. ...

    Dziękuję za informację.

    R-MIK napisał:
    Skoro zadajesz takie pytania, to nie dasz roby poprawnie skonfigurowac centrali....

    Zobaczymy :->
    Zadałem takie pytanie ponieważ wcześniej nie miałem do czynienia z routerami/modemami ADSL. W dodatku sprzęt z neostrady nie jest nowy i jest zdekompletowany. W zaistniałej sytuacji chyba mogłem mieć wątpliwości?
    Po za tym "kto pyta nie, nie błądzi". Myślę, że lepiej zapytać o taką z pozoru błahą rzecz niż potem zastanawiać się gdzie leży problem.
    Dzięki odpowiedzi mich-tel i zwróceniu uwagi na filtr dowiedziałem się już po co jest ten filtr, gdzie go zainstalować i jak działa.

    pozdrawiam

    0
  • #8 04 Mar 2011 09:34
    welsh
    Poziom 11  

    witam.
    Może ktoś z kolegów pomoże (może ktoś miał taki przypadek) mianowicie mam problem z tą centralką centrala działa jest na 3 ISDN są odpowiednio podłączone. Ruch wewnętrzny jest bez problemowy ruch przychodzący też natomiast występuje problem czasami z wydzwanianiem się na komórki mianowicie od czasu do czasu podczas wybierania numeru i podniesieniu słuchawki połączenie nawet nie zostaje zainicjowane(tak jakby się rozłączało) po ponownym wybraniu numeru (np. z redial`a) centrala normalnie łączy i połączenie przebiega normalnie. Taki problem występuje jedynie przy "wydzwanianiu się na miasto". Wzywani byli technicy z tepsy ale linie miejskie działają normalnie centralka także nie pokazuje błędów.
    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

    PS. Pisze ponieważ jest to strasznie denerwujące. Jeżeli potrzebne byłyby jakieś screen`y nie chętnie udostępnie.

    0
  • #9 04 Mar 2011 10:53
    Tracer2
    Moderator - Telefony Stacjonarne

    Włacz sobie monitor centrali.
    Zainicjuj połączenia.
    A jak wyjdzie połączenie z błędem, to "stuknij" je w odpowiednim oknie paska tego połączenia,(trzeba jechać kursorem po tej linijce)
    to program Cię przeniesie do miejsca w tablicach konfiguracji, gdzie trzeba szukać błędu.

    0
  • #10 04 Mar 2011 10:57
    mich-tel
    Poziom 22  

    Zobacz w monitorze centrali przez jaką linię miejską wychodzi ta głucha rozmowa. Zobaczysz czy jest problem z 1 linią czy tak dzieje się na każdej linii.

    0
  • #11 04 Mar 2011 11:11
    welsh
    Poziom 11  

    ok w monitorze obserwowałem z tym że jako takiego błędu nie ma połączenie po prostu jest zerwane ale jeszcze poobserwuje.
    @mich-tel przełączałem linie i występuje to na wszystkich :/

    Dziwna sprawa bo reset centralki daje taki skutek że przez jakiś czas połączenia normalnie wychodzą

    @Tracer2 faktycznie tego nie zauważyłem że można szczegóły podglądać.

    jest problem np z fax`em

    uruchomienie centrali telefonicznej Slican CCT-1668.EU

    uruchomienie centrali telefonicznej Slican CCT-1668.EU

    wygląda jakby chciał łączyć na numer informacyjny? generalnie na faxie nr jest właściwy

    0
  • #12 04 Mar 2011 15:13
    bolo2
    Poziom 18  

    Ten prefiks na informacyjne popraw z 9 na 19 i zmien ilość cyfr z 4 na 5.

    0
  • #13 04 Mar 2011 15:36
    welsh
    Poziom 11  

    ok tak zrobiłem pojawił się błąd z konfiguracją centrali ale pomijając to na fax`ie nie był wybierany nr informacyjny tylko normalny "międzymiastowy" centralka jedynie widzi 4 cyfry

    edit: błąd wynikał z tego że miałem 2 informacyjne zaczynające się na 19

    0
  • #14 04 Mar 2011 19:04
    mich-tel
    Poziom 22  

    tzn. teraz działa czy jeszcze nie?

    0
  • #15 08 Mar 2011 11:33
    welsh
    Poziom 11  

    Jeżeli chodzi o kierunkowy 9, problem pojawiał się dalej dopóki nie przestawiłem liczby cyfr na 9
    pokombinowałem jeszcze w konfiguracji z wydzwanianiem z szybkiego na wolne czy cuś, na razie centralka działa zobaczymy jak wyjdą "testy w praniu" ;).

    edit: Tracer2 dzięki za skasowanie ale cuś to taki niewinny żarcik a "i" i "," raczej średnio koło siebie pasują. pozro

    Moderowany przez Tracer2:

    Proszę pisać prawidłowo w języku polskim! Regulamin p. 8.2.Nie widzę poprawy.Obiecałem "nagrodę".
    Uwagi na mój temat. Proszę zachowywać dla siebie.

    0