Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia uniwersalne el. szyby + oryginalne przełączniki?

dj_linden 06 Lut 2011 11:40 3976 9
  • #1 06 Lut 2011 11:40
    dj_linden
    Poziom 11  

    Witam,

    w moim aucie zostały zainstalowane uniwersalne elektryczne szyby (uniwersalne silniki podnoszenia, uniwersalne przełączniki).

    W związku z tym, że miałem okazję kupić oryginalne panele sterowania szyb mam pytanie: czy istnieje możliwość podłączenia oryginalnych paneli szyb?

    Te uniwersalne przełączniki są "mechaniczne", a z tego co mi wiadomo oryginalne mają inną zasadę działania - w końcu podłączone są do sterownika komfortu.

    Czy ktoś orientuje się co i jak musiałbym przerobić, żeby te oryginalne sterowniki szyb działały jak uniwersalne?

    PS.

    W gratisie do tych oryginalnych przełączników dostałem wiązki drzwi, więc mam kostki do oryginalnych przełączników.

    0 9
  • #2 06 Lut 2011 12:03
    ele5
    Poziom 26  

    Ciężki temat bo realizacja zamykania i otwierania idzie dwustopniowo. Na dodatek sygnał z lewych drzwi na prawe leci po CAN. Moduł komfortu to swoją drogą,ale są jeszcze moduły na silnikach podnośnika.Także marne szanse masz.

    0
  • #3 06 Lut 2011 12:18
    dj_linden
    Poziom 11  

    Ok. rozumiem to całe podłączenie oryginalnych szyb.

    Jednak w aucie mam zainstalowane uniwersalne szyby z silnikami uniwersalnymi tylko + - na silnik. Bez żadnych sterowników elektroniki.

    Chodzi mi tylko o to żeby same oryginalne przełączniki przerobić tak, żeby tylko zwierały i rozwierały.

    0
  • #4 06 Lut 2011 12:29
    ele5
    Poziom 26  

    Także problem kolego,ponieważ zamykanie to czysta masa a otwieranie to masa przez rezystor (sterowanie jednoprzewodowe) Musiał byś jakiś układ sobie zbudowac co by sterował przekażnikami

    1
  • #5 06 Lut 2011 14:55
    15darekvw
    Poziom 27  

    wydaje mi sie to nierelne za bardzo poniewaz uniwersalne szyby maja przełaczniki stykowe zwarte/rozwarte jak nacisniesz a w orginalnym panelu jest całkiem inne rozwiazanie,stykowe jak w pilocie np. od telewizora.

    0
  • #6 06 Lut 2011 15:36
    milejow
    Poziom 42  

    ele5 napisał:
    Także problem kolego,ponieważ zamykanie to czysta masa a otwieranie to masa przez rezystor (sterowanie jednoprzewodowe) Musiał byś jakiś układ sobie zbudowac co by sterował przekażnikami

    Kolego Ele5 pomyliłeś sterowanie szyb ze sterowaniem zamkami. Da się bez problemu zrobić na oryginalnych przyciskach, trzeba dać po dwa przekaźniki na szybę(oryginalne przyciski nie wytrzymają obciążenia silnika) i za ich pomocą zasilić silniki. Nie pytaj jak, trochę własnej inwencji trzeba też włożyć

    0
  • #7 06 Lut 2011 15:42
    michal19885
    Poziom 18  

    Witam, podłączę się do tematu. Czy do oryginalnych mechanizmów podnoszenia szyb (manualnych) można zamontować p&p oryginalne silniczki? Jeśli tak, to od jakich aut grupy vw pasują?

    0
  • #8 06 Lut 2011 15:44
    milejow
    Poziom 42  

    michal19885 napisał:
    Witam, podłączę się do tematu. Czy do oryginalnych mechanizmów podnoszenia szyb (manualnych) można zamontować p&p oryginalne silniczki? Jeśli tak, to od jakich aut grupy vw pasują?

    Nie, trzeba dołożyć jeszcze trochę rupieci

    0
  • #9 06 Lut 2011 15:47
    michal19885
    Poziom 18  

    Nie mam na myśli instalacji elektrycznej i sterowania. Chodzi mi tylko o połączenie mechaniczne - silniczek z przekładnia zamiast korbki.

    0
  • #10 06 Lut 2011 18:41
    ele5
    Poziom 26  

    Faktycznie pomyliłem milejow,nie wiem dlaczego :cry:.Ale zgadza się,trzeba rozegrać to na dwóch przekażnikach na silnik z wyjściami 87 i 87a.Podłączyć tak aby zamieniały bieguny na silniku. Robiłem tak ostatnio w busie z elektrycznymi drzwiami przesuwanymi.

    0