Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki samochód i na co zwracać uwagę ?

zdzisiek1979 10 Lut 2011 09:37 8496 46
  • #31
    badyl666
    Poziom 17  
    Moja rada na pierwsze auto jest taka- żaden komis ani handlarz tylko u właściciela pod domem (najlepiej pierwszego). Jeżeli ten człowiek pokaże ci rachunki za części eksploatacyjne (są tacy) to masz przyzwoite auto.
  • #32
    mleczakm
    Poziom 19  
    Takie rzeczy to tylko w Erze :) no i u mnie, ale ja swojego Łosia nie oddam.
  • #33
    tfx85
    Poziom 10  
    Z czystym sumieniem mogę polecić skodę fabię. W porównaniu do opla astry może komfort niższy ale wszystko inne na plus. Korozja nie występuję, z silnikiem chyba mam najgorszy 1,4 MPI też nie ma jak dotąd problemu (przy jeździe po mieście zimą występuję majonez na korku, ale jak dotąd uszczelka ok). Zawieszenie też całkiem ok, chociaż tutaj należy zadbać o jego dobry stan. Wady w moim egzemplarzu raz wypadł amortyzator klapy bagażnika mało co nie tłucząc szyby, szum przy hamowaniu tylnych kół, pomogło czyszczenie wnętrza bębnów, głośny wentylator dmuchawy, nieszczelne tylne uszczelki drzwi i to na tyle jak na 10 letnie auto z gazem i zacnym przebiegiem nie jest uważam źle... CO ciekawe nawet po tych 10 latach jakoś tak fajnie to wszystko jest sztywne, gdy w astrze nawet głupie trzaśnięcie drzwiami powoduję odgłosy rodem z poloneza...
  • #34
    zdzisiek1979
    Poziom 37  
    Mam pytanko jeszcze w zakresie oględzin silnika. Czy podczas pracy silnika można odkręcić wlew oleju i jak to zrobił kolega przyłożył rękę i miał ją pochlapaną taka mgiełką oleju i powiedział że silnik ma nieszczelności i wydmuchuje olej i lepiej zapomnieć o samochodzie bo czeka naprawa silnika. Miał racje z tym?
  • #35
    bush878
    Poziom 14  
    Przecież dymek to normalne... Jakby mu głowe olejem zachlapało to rozumiem, ale malutkie drobinki to norma.
  • #36
    tzok
    Moderator Samochody
    Ważne by z korka wlewu oleju nie szły spaliny, no i żeby za bardzo olejem nie bryzgało, ale mgiełka z oleju jest akceptowalna, przynajmniej jeśli wlew oleju jest przez pokrywę rozrządu.
  • #37
    zdzisiek1979
    Poziom 37  
    A mam teraz takie pytanko, jak przebiega procedura papierkowa.
    Powiedzmy zdecydowałem się na kupno samochodu wybrałem sprawdziłem numery i teraz co dalej? Jaka kolejność? Podpisałem umowę i co dalej czy najpierw rejestruje autko czy do PZU idę je ubezpieczyć czy najpierw skarbówka :D
    Jeszcze ciekawi mnie to czy jak samochód był na raty lub jest zastawiony to jest wpis w dowodzie rejestracyjnym o tym? A jak ma dwóch właścicieli to też jest to wymienione w dowodzie rejestracyjnym?
  • #38
    tzok
    Moderator Samochody
    Najpierw skarbówka (PCC) o ile sprzedawca nie wystawił faktury VAT, potem Wydział Komunikacji i na końcu Towarzystwo Ubezpieczeniowe, chyba że auto nie miało OC, wtedy musisz najpierw iść do TU opłacić OC i dopiero do WK, bo inaczej nie dostaniesz tablic/dowodu.

    To jest oczywiście procedura dla auta krajowego, jak kupisz sprowadzony (formalnie bez pośrednika - podpiszesz umowę z Niemcem czy Francuzem) to musisz się na sam początek zgłosić do Urzędu Celnego i dodatkowo zapłacić opłatę recyclingową.
  • #39
    DarkGrymek
    Poziom 10  
    najlepiej kupować od ludzi z domów a nie z komisów bo wiadomo ta każde auto ma przekręcony,Bezawaryjny i najlepszy japoński sprzęt :!:
  • #40
    nati85pl
    Poziom 9  
    Jeśli szukasz samochodu na nieco dłużej (ponieważ nie jest to chodliwy wóz jak golf) to polecam Rover 25. Silnik Civic. Słabe punkty to układ chłodzenia i skrzynia zatem, bo nie lubi wysokich obrotów, natomiast przy kulturalnej jeździe bardzo trwały samochodzik z niezłym wyposażeniem i ciekawym wyglądem. Ceny części standardowe (to nie FIat, ale porównywalne do Francuzów). Ewentualnie jeśli ktoś ceni wygodę i typowy kompakt to polecam Megane I. Ja jeżdżę takim i jest bardzo funkconalne i uniwersalne. Spalanie śr. 7l. Ponoć słaba elektronika. Natomiast blacha ocynk z gwarancją na 12 lat. Nie jest tyle istotna marka, co stan samochodu!
  • #41
    Pemok
    Poziom 12  
    nati85pl napisał:
    Jeśli szukasz samochodu na nieco dłużej (ponieważ nie jest to chodliwy wóz jak golf) to polecam Rover 25. Silnik Civic. Słabe punkty to układ chłodzenia i skrzynia zatem, bo nie lubi wysokich obrotów, natomiast przy kulturalnej jeździe bardzo trwały samochodzik z niezłym wyposażeniem i ciekawym wyglądem. Ceny części standardowe (to nie FIat, ale porównywalne do Francuzów).


    Bzdury piszesz. W Roverze 25 wszystkie silniki są konstrukcji Rovera. Auto z Civiciem nie ma nic wspólnego.
  • #43
    Pemok
    Poziom 12  
    Tu też do końca nie trafiłeś.
    W serii 45 też wszystkie silniki to silniki Rovera. W serii 400, czyli 45 przed liftem, tylko wersja z automatem była z silnikiem Hondy (1.6 SOHC), reszta to konstrukcje Rovera.
    Ale fakt, seria 400/45 to bliźniaczy model Hondy Civic 5d.

    Moim zdaniem zarówno 200/25 jak i 400/45 to bardzo udane autka.
  • #44
    nati85pl
    Poziom 9  
    Ostatnio nabyłam 3 autka w najbliższej rodzinie. Każdy miał inne preferencje, choć każdy twierdził, że szuka samochodu bezawaryjnego, silnik do 1.6, ekonomiczny kompakt. Trafiło m.in. na Golfa IV diesel '01 z przebiegiem ponad 170k w cenie 16k i Megane I '99 zadbana I wł. z Polski przebieg 49500 za dość wysoką jak na ten model sumę - 10k. Czuć różnicę na korzyść miłego zapachu w Renault i czyściutkiej tapicerki. Wszystkie podzespoły pracują jak na razie idealnie (ok 5000 km). W golfie było kilka napraw, ale uwzględniono to w cenie. Czy warto przepłacać za oklepaną markę zwożoną z zagranicy w wątpliwym stanie? Jeśli trafi się zadbany egzemplarz i samemu się nie zapomina, że eksploatacja to nie tylko paliwo, to każdy samochód posłuży lata. Roverki mają to do siebie, że raczej są jeżdżone jako drugie autko żony a nie super samców palących kapcie. Łatwo znaleźć autko z przebiegiem do 70 000.
  • #46
    zdzisiek1979
    Poziom 37  
    Przepraszam :D temat troszkę zapomniałem gdyż już kupiłem autko Mitsubishi Carisma 1.8 za 6 tys. z gazem, ale musiałem troszkę zainwestować w nią.
  • #47
    Wincam
    Poziom 11  
    To gratuleje zakupów i życze jak najmniej usterek :)

    Pozdrawiam