Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

360 3p po zagrzaniu dziwnie pracuje

06 Lut 2011 22:16 3695 14
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich mam problem z moim 3p, napisze od poczatku wymienialem uszczelke pod glowica odpalilem i jezdzilem ale zaczol ciezej palic jak jest zimny od wymiany zrobilem okolo 20mth, po jakims czasie zaczol slabnac i spalanie stukowe, wymienilem filtr, przewód gómowy, kranik, pompke zasilajaca i koncowki wtryskow.Ale jak sie okazalo problem zostal jak sie zagrzeje to zaczyna stukowo palic wystarczy ze go zgase i odpowietrze chodzi jak potrzeba ale tylko na chwile i potem znowu to samo. Moze mi ktos pomoze czy cos moglo sie popsuc po wymianie uszczelki czy problem lezy po innej stronie? wymienilem chyba wszystko co sie chyba dalo oprocz pompy wtryskowej. Silnik po kapitalnym remacie i pompa wtryskowa po regenaracji. I dodat ze po wymianie uszczelki leko dymi na niebiesko jak sie zagrzeje. Z gory dziekuje za pomoc pozdrawiam
  • Poziom 28  
    Może zawory źle wyregulowane?
  • Poziom 9  
    Dzis jeszcze raz wyregulowalem zawory i jest lepiej ale wychodzi na to ze sie dalej zapowietrza, teraz musze szukac gdzie sie dostaje powietrze. Ale dalej dymi lekko na niebiesko;(
  • Poziom 28  
    Wykręć wtryskiwacz z głowicy, zakręć go końcówką do wierzchu i spróbuj zakręcić rozrusznikiem, będziesz widział czy pyli prawidłowo, sprawdź tak wszystkie...
  • Poziom 9  
    Wykręć wtryskiwacz z głowicy, zakręć go końcówką do wierzchu i spróbuj zakręcić rozrusznikiem, będziesz widział czy pyli prawidłowo, sprawdź tak wszystkie...

    dokładnie. I przy zakładaniu wtrysków dokładnie wyczyść ich komory w głowicy i dobrze je następnie przyklep zeby sie dobrze wpasowały. Najlepiej po wyczyszczeniu nacisnij na starter rozrusznika - wydmuchnie brud. Ja w swojej C360 Jeszcze wszystko wkladałem na smar, pewnie i tak sie wypalił ale zawsze lepiej sie wpasuje i głębiej wejdzie.
  • Poziom 21  
    Cytat:
    po jakims czasie zaczol slabnac i spalanie stukowe

    Chyba coś się Koledze pomyliło. W silnikach ZS nie występuje takie zjawisko jak spalanie stukowe więc ktoś tu jest bajkoopowiadaczem. Proponowałbym sprawdzić jak ustawiony jest początek wtrysku.
    A co do niebieskiego dymu to rzecz normalna, bo silnik jest na dotarciu. Z czasem dymienie ustąpi.
  • Poziom 9  
    Kolego "cichus" nie musisz mi tumaczyc w jaki sposob spala sie paliwo w silnikach disla;) teraz wiem ze wina jest gdzies pomiedzy bakiem a pompka zasilajaca bo zaciaga powietrza, tylko ze wymienilem przewod, pompke i kranik a i tak dalej ciagnie powietrze
  • Poziom 21  
    Chyba jednak muszę bo widzę w tej materii u Kolegi duże braki. Ja tylko twierdze, że spalanie stukowe lub inaczej mówiąc detonacyjne nie występuje w silnikach ZS tylko w silnikach ZI. Niech Kolega sprawdzi wszystkie połączenia w układzie niskiego ciśnienia oraz przejrzy dokładnie filtr paliwa z odstojnikiem.
  • Poziom 9  
    kolego w silniku ZS jest spalanie jakie moze wybuchowe? u kogo sa braki to sa sorry ale przynajmniej torie wiem, mylisz sie a jak stare mercedesy chodza na wolnych obrotach jak by walil mlotkiem w kowadlo
  • Poziom 21  
    To może tak pokrótce wytłumaczę Koledze żeby wyprowadzić z błędnego myślenia tym bardziej, że w specjalizacji kolega ma napisane mechanika samochodowa. Wstyd takich rzeczy nie wiedzieć. Otóż w silnikach ZI mieszanka paliwowo powietrzna zasysana jest do cylindra (oprócz nowoczesnych układów np. TSI., FSI) a następnie sprężana, w chwili wyładowania elektrycznego na świecy zapłonowej następuje zapłon mieszanki paliwowo powietrznej. Czoło płomienia rozchodzi się od świecy i rozprzestrzenia się na całą sprężoną objętość. Jednakże w ściśle określonych warunkach, np. przy przegrzaniu silnika lub niewłaściwie ustawionym KWZ lub gdy silnik pracuje na paliwie o niewłaściwej liczbie oktanowej, może dojść do tzw. spalania stukowego lub inaczej mówiąc spalania detonacyjnego. W takim wypadku mieszanka nie zapala się od świecy zapłonowej a od innych rozgrzanych elementów występujących w komorze spalania np, zaworów wydechowych. Wówczas zapłon staje się niekontrolowany, a czoło płomienia nie występuje, mieszanka spala się od razu w całej objętości. Efektem tego jest tzw. dzwonienie silnika, spadek mocy. W skrajnych przypadkach po wyłączeniu zapłonu silnik nadal pracuje. Aby temu zapobiec nowoczesne silniki ZI wyposaża się w piezoelektryczny czujnik spalania stukowego.
    Natomiast w silniku ZS paliwo wtryskiwane jest już w ostatnie fazie sprężania czystego powietrza gdzie temperatura i ciśnienie są na tyle wysokie, że może nastąpić samozapłon wtryskiwanego paliwa.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Spalanie_stukowe
    Radziłbym się jeszcze dużo uczyć bo widzę, że wiedza Szanownego Kolegi jest nikła.
  • Poziom 9  
    No to wlasnie jak kolego napisales mieszanka zapala sie od np. zagrzanych zaworów i nastepuje detonacja ok zgadzam sie. a gdy paliwo zapala sie od rozgrzanego powietrza to jakie jest spalanie?nie ma czola zaplonu wiec jak sie zapala? a wikipedia to tak jak forum mozna sobie napisac co sie mysli tak ze radze z tego nie korzystac tylko zaczrpnac fachowej wiedzy z ksiazki.
  • Poziom 22  
    Gdy paliwo zapala sie od rozgrzanego powietrza (ok 700 stopni C temperatura taka jest uzyskana przez (prawie)quasi-adiabatyczne sprężenie powietrza.)to występuje samozapłon. I niema czoła zapłonu tylko czoło płomienia. :(
  • Poziom 21  
    Cytat:
    a gdy paliwo zapala sie od rozgrzanego powietrza to jakie jest spalanie?nie ma czola zaplonu wiec jak sie zapala?

    Jak paliwo zapala się od rozgrzanego powietrza to występuje samozapłon i nie ma on nic wspólnego ze spalaniem stukowym lub inaczej mówiąc detonacyjnym. Oczywiście, że jest czoło płomienia w silniku ZS. Ponieważ wtrysk realizowany jest w jakimś krótkim czasie to w pierwszej fazie pierwsze krople rozpylonego paliwa zaczynają się spalać. Powstaje czoło płomienia. W dalszej fazie paliwo jest podawane przez wtryskiwacz, rozpylane i czoło płomienia rozchodzi się dalej na całą objętość komory spalania. Wtrysk zakończył się, całe paliwo zostało wtryśnięte do cylindra, płomień objął prawie całą komorę spalania, tłok idzie w dół, otwiera się zawór wydechowy, resztki paliwa dopalają się w kolektorze wydechowym.
    Przebieg wtrysku uzależniony jest od kształtu krzywki w pompie wtryskowej.
    W nowoczesnych układach zasilnia, rozwiązano problem tzw. twardej pracy silnika, dzieląc dawkę nominalną na kilka mniejszych wtryskiwanych sekwencyjnie (to do tematu gdzie kolega porusza temat starych mercedesów ze pracują jakby ktoś walił młotkiem mylnie porównując to do spalania stukowego).
    Moja rada książka w dłoń i trochę poczytać ze zrozumieniem. To tyle ode mnie w tym temacie.
  • Poziom 9  
    ilu nauczycieli tyle teori, mnie tak uczyli i to wiem ze silnik ZS ma specyficzna charakterystyke pracy silnika wlasnie przez spalanie detonacyjne poniewaz wystepuje samo zaplon. Jezeli mowisz ze takie nie wystepuje to powiedz jakie? a ja dokladnie napsialem ze sie prawdopodobnie zapowietrza i napisze tak jak slysze ze spala stukowo.
  • Poziom 22  
    Panie pumbiak żeby dyskutować należy nauczyć sie rozróżniać spalanie detonacyjne od samozapłonu przypomnieć jeśli Pana uczyli w jakich warunkach występuje spalanie stukowe zwane też detonacyjnym, kiedy może nastąpić samozapłon należy też pamiętać o różnicach między silnikami ZS oraz ZI. Ten charakterystyczny metaliczny stukot podczas spalania detonacyjnego spowodowany jest bardzo wysoką prędkością spalania przekraczającą 1000 m/s gdy w normalnych warunkach wynosi ok.30-60 m/s. w silnikach ZS najczęściej mylony jest ze "stukaniem" zaworu.