Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lista rozwijana - zaciąganie danych

06 Lut 2011 22:43 3179 10
  • Poziom 9  
    Witam serdecznie

Jestem początkującym użytkownikiem arkusza kalkulacyjnego, czy mógłbym prosić o pomoc i poprawę arkusza.

Problem wygląda następująco:

Jakiej użyć funkcji, aby po wybraniu konkretnego numeru z rozwijanej listy, podstawiały mi się konkretne dla danego numeru dane z tablicy o zakresie L2:O6 (z pominięciem pustych komórek), czyli dla nr 1 z listy podstawiałoby się - WARIANT I, dla nr 2 z listy podstawiałoby się - WARIANT II, natomiast po wybraniu z listy nr 3 podstawiałby się - WYNIK III.

Próbowałem użyć funkcji "indeks" oraz "jeżeli" jednakże nie mogę sobie z tym poradzić, arkusz w pliku załącznika.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc bądź sugestie.
    pozdrawiam
    Robert
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 16  
    Czy jest Ci wszystko jedno jak by to było zrobione technicznie?
    Bo można by użyć wyszukaj pionowo (w zależności od wybranej opcji zwracałoby numer i dla numeru dane. Ale myślę, że to trochę lamerski ;) sposób.

-----------

Imię byś wówczas uzyskał dając =WYSZUKAJ.PIONOWO($C$14;$K$1:$P$6;2;PRAWDA)
    Minus taki, że będzie Ci pokazywał też te puste, druga sprawa u mnie c14 to ta wartość zwrócona z listy
  • Poziom 9  
    Witam

Z góry dziękuję za odpowiedź, jednakże chodzi mi o to aby pomijać puste komórki, tak jak w przykładzie. Może jakieś inne rozwiązanie.
    pozdrawiam

Robert
  • Moderator Programowanie
    Np w B11 wpisz
    Code:
    =JEŻELI(INDEKS(P2:P6;B2)=0;"";P1)
    a C11
    Code:
    =JEŻELI(B18="";"";INDEKS(P2:P6;B2))
    Zobacz efekt i wg tego wzoru poukładaj formuły dla pozostałych kolumn.
  • Poziom 40