Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przyczepka marketowa kontra przyczepka SAM.

wnoto 07 Lut 2011 08:19 21893 21
  • #1 07 Lut 2011 08:19
    wnoto
    Poziom 32  

    Noszę się z zamiarem kupna przycepy marketowej (1700 zł) 2m EasyLine 200.
    Kontr propozycją jest włąsna przyczepa też na osi skrętnej. Koszt pewnie ok 700-1000 + 500 zł rejestracja.

    Podobno merketowe są słabo wykonane ? O które elementy chodzi ?
    Przyczepa do różnych zadań: wożenie drewna, piasku czasami ...
    Dom skończony ale zawsze jest sporo do wywiezienia.
    Z przyczepy będzie korzystać kilka osób.

    Proszę o pomoc w znalezieniu argumentów.

    0 21
  • #2 07 Lut 2011 11:43
    ociz
    Moderator Samochody

    Te marketowe to się nadają do wożenia styropianu. Które elementy są słabe? - Wszystkie. Pierwsza to się oś wygnie jak będziesz ją maksymalnie obciążał a wtedy co dłuższa trasa to opony na śmietnik.

    1
  • #4 07 Lut 2011 19:13
    malez4
    Poziom 22  

    Mam SAM -a na główkach toczonych pod piasty tylnej osi z passata B3 ,felgi 13"-pióra z poloneza ,paka 2000x1000 .Była już na niej paleta kostki brukowej .

    0
  • #5 07 Lut 2011 19:19
    wnoto
    Poziom 32  

    Ja myślłaem o zbudowaniu SAM na podbudowie belki skrętnej na cieżar 750 kg. Bo to prościej niż te wygibasy z resorem i szukaniem belki.
    Na belce skrętnej też jest niższa ....

    2
  • #6 27 Sty 2012 16:52
    tir eoghain
    Poziom 9  

    Temat jest już stary rok ale może to pomoże innym którzy stoją przed podobnym problemem.Ja miałem taki sam dylemat w zeszłym roku ;marketowa ,renomowanego polskiego producenta czy może SAM? Jeździłem, oglądałem ,pytałem i doszedłem do takich wniosków;dobre i mocne przyczepki można kupić w markecie ale wybór jest niewielki a cena zaczyna się od 3000 zł,tańsze nie wchodzą w grę bo są po prostu za delikatne i nie mają otwieranej przedniej i tylnej burty.Najmniejsze przyczepki renomowanej firmy to cena od 3500 zł,więc problem bo taką jaką ja bym chciał to pewnie 4000 z hakiem-za dużo.Skończyło się na tym że kupiłem nowego SAMa (allegro) i go zarejestrowałem,jestem zadowolony,ma oś z Astry na sprężynach i amorkach,otwierane burty,mocną ramę i jest cała w ocynku.Za całość zapłaciłem w zeszłym roku (przyczepka,rejestracja,oc,przegląd) ok 2300zł.

    0
  • #7 27 Sty 2012 16:59
    ceiwo
    Poziom 12  

    Na allegro masz duży wybór używanych jest to jakaś alternatywa (do nowych z marketu) co do osi to jeśli chcesz mieć spokój i pewność prowadzenia to tylko kupuj z osią skrętną .Dzisiaj w zasadzie w całej europie nowe przyczepki mają montowane osie skrętne spełniają doskonale swoje zadanie i do tego są bez obsługowe.

    1
  • #8 27 Sty 2012 19:13
    Cowboy zagrabie
    Poziom 25  

    Przyczepki marki "SAM": przegląd co roku, fabryczne... bezterminowo.
    od 15 lat włóczę za sobą przyczepkę 750kg, jednoosiową na drążkach skrętnych, renomowanego polskiego producenta, ładuję ile opona wytrzyma. Jak narazie to wymieniłem sklejkę na podłodze na grubszą, bo starą termity zjadły. Ocynk jak nowy..

    1
  • #9 03 Lut 2012 22:53
    Tomasz Antkowiak
    Poziom 12  

    SAM do 750DMC rowniez ma bezterminowy przeglad, prosze nie wprowadzac w blad innych czytelnikow

    Link

    1
  • #10 03 Lut 2012 23:14
    Cowboy zagrabie
    Poziom 25  

    No cóż z linku wynika że jak narazie nie jest to do końca jednoznaczne. Wszystko zależy od interpretacji urzędnika. A czy jak mam SAM`a zarejestrowanego z przeglądem co rok , to można się w urzędzie wykłócać o zmianę??

    0
  • #11 03 Lut 2012 23:30
    Tomasz Antkowiak
    Poziom 12  

    wg mnie z tekstu jednoznacznie wynika ze "nalezy uznac, ze przyczepa lekka marki "SAM" jak kazda przyczepa lekka nie podlega okresowym badaniom technicznym."

    Jako dodatkowe zapewnienie mamy ostatni akapit informujacy ze Resort sprostuje brzmienie art 81 aby wyeliminowac mozliwy dualizm w interpretacji, i jednoznacznie okreslic brak koniecznosci przegladu dla przyczep typu "SAM" o dmc do 750 kg.

    zasadniczo jesli przyjac ze do rejestracji przyczepa taka musiala miec homologowany zaczep, os, oswietlenie to zastanawiam sie co niby diagnosta mialby co roku na przegladzie sprawdzac co rozni przyczepke SAM od przyczepki "gotowej"? jakosc spawow? chyba jedynie. tylko na podstawie jakich uprawnien i jakimi przyzadami?

    przyczepka "gotowa" moze miec tak samo niesprawne swiatla i lyse opony jak "sam" a skoro obie maja DMC do 750 a wiec i brak hamulca najazdowego to niby na jakiej podstawie roznicowac im czestotliwosc przegladow? absurd

    stad wlasnie jesli mialbym miec dla przyczepki SAM ktora wlasnie buduje wbity w dowod coroczny przeglad to rozpetam pieklo :)

    pozwole sobie jeszcze zrocic uwage ze to nie pierwsze zamieszanie dotyczace przyczep jakie ustawodawca nam funduje. swojego czasu usilowalem zarejestrowac kemping DMC do 750 kg sprowadzony z holandii. okazalo sie niemozliwe przez blisko 2 lata z uwagi na rozne definicje przyczepy w roznych aktach prawnych (dla czesci byl to pojazd, a dla czesci nie byl:))

    pozdrawiam!

    0
  • #12 03 Lut 2012 23:35
    xyro
    Poziom 23  

    Mam znajomego, który kiedyś pracował przy konserwacji przyczepek w wypożyczalni. Też swego czasu interesowałem się taką przyczepką dla ojca a i sam kilka zrobiłem. Te fabryczne z niższej półki to jak ktoś potrzebuje lekkie rzeczy wozić tak do połowy ładowności. Jeżeli do cięższych towarów to tylko robić przyczepkę. Bardzo fajna wychodzi na osi tylnej z astry F, ja miałem z hamulcami tarczowymi i najazdówką. Ojciec zrobił na przednich piastach od żuka, połączone rurą fi 80 mm o ściance 5mm. Maks co na niej wiózł (wprawdzie tylko 5 km) to 1600 kg, ale ciężko było. Jeśli ktoś myśli coś większego wozić to tylko 2 osie plus hamulec.

    0
  • #13 05 Lut 2012 11:35
    vw_golfik
    Poziom 9  

    Znajomy kupił trucka polonez z uszkodzonym silnikiem, uciął go, i zrobił z paki przyczepę,truck na ramie i wozi nią przeróżne rzeczy.

    0
  • #14 11 Lut 2012 23:48
    trebron18
    Poziom 1  

    Witam Wszystkich jestem tutaj pierwszy raz także za jakiekolwiek błędy od razu przepraszam.Ja mam pytanie co do tej przyczepki z poloneza a w jaki sposób twój kolega ja zarejstrował?I takie pytanie do wszystkich czy ktoś się orientuje czy można przerobić kemping na zwykłą przyczepkę DMC 750kg?Mianowicie chodzi mi o to że mam taniutko do kupienia stary kemping i chciałbym rozwalić budę a z ramy zrobić przyczepkę lekką ale nie wiem czy to da rady jakoś zarejstrować bo słyszałem że jak będzie na orginalnej ramie od kempingu to już nie będzie podlegała pod SAMa?Bardzo by mi na takim czymś zależało bo rama jak na swój wiek jest w eleganckim stanie i fajna duża przyczepka by była.Z góry dzięki za wszelki odpowiedzi.Pozdrawiam

    2
  • #15 12 Lut 2012 20:00
    ceiwo
    Poziom 12  

    Zależy jakie masz przeznaczenie do przyczepki,jeśli będziesz używał w tylko w kraju kupiłbym tą tańszą ,ale jeśli przyczepka używana była by także za granicą to jednak radziłbym tą droższą firmową z prostego powodu przy ewentualnej awarii większa szansa jej naprawy.

    0
  • #16 04 Kwi 2012 13:05
    mati2106
    Poziom 9  

    żadna przyczepka z marketu nie dorówna tej wyprodukowanej w garażu, może być jedynie estetyczniej wykonana, wytrzymałością nie dorówna jej nigdy

    0
  • #17 29 Sty 2013 09:02
    RGG
    Poziom 10  

    Co do 'marketówek' - Cena Czyni Cuda... i wymusza oszczędności... na konstrukcji, materiałach itp... nie wskaże nazwy producenta, ale trafiły do mnie w czasie jednego roku, dwie przyczepki - w obu poszły osie, w jednej dodatkowo rama się zwichrowała.

    Budując samodzielnie lub zlecając budowę przyczepy SAM, masz wpływ na to z czego jest zbudowana, jakie ma wymiary i osprzęt.

    Najprościej w budowie użyć osi skrętnej - jeśli nie będzie przeładowana to wytrzyma stosowne obciążenie... ważne by nie przekraczać prędkości 80km/h (a już szczególnie z ładunkiem), bo wówczas siły generowane przez obciążenie na 'polskich' drogach mogą dokonać zniszczeń. Ładunek powinien być tak ułożony by jego środek ciężkości pionowo obciążał oś.


    Niepotrzebne usunąłem (reklama)!
    [Z].

    0
  • #18 15 Wrz 2013 13:48
    kris4cars
    Poziom 10  

    Co prawda dostane złoty kilof ale mam pytanie do ludzi znających się na rzeczy:
    Czy przyczepa lekka SAM o DMC do 750kg może posiadać 2 osie w tym 1 skrętną/kierowaną?
    Plan jest taki aby zrobić przyczepę która była by bardziej kampingiem niż do przewozu ładunków. Masa własna mnie nie interesuje, ma zmieścić się w DMC do 750 aby szło tym jeździć na kat. B.

    0
  • #19 22 Wrz 2013 22:12
    arletaj
    Poziom 12  

    A jest dobre pytanie czy teraz zarejestruje przyczepę typy sam?

    2
  • #20 20 Paź 2013 22:42
    sebass.pl
    Poziom 9  

    Teraz zarejestrujesz SAMa ale raczej jest to nie opłacalne.

    Taniej wyjdzie kupić zniszczonego SAMa i go "wyremontować" od nowa :)

    0
  • #21 21 Paź 2013 22:27
    arletaj
    Poziom 12  

    Z tym zarejestrowanie to nie jest łatwa spraw,kolega chciał to powiedzieli w starostwie że musi znaleźć specjalistyczną stacje ale takiej nie może znaleźć.
    Przepisy zmieniły się chyba w kwietniu tego roku.

    0
  • #22 22 Paź 2013 20:57
    Jarek Bizoń
    Poziom 12  

    Nowe przepisy weszły w życie z dniem 22 czerwca. Więcej informacji na temat jednostkowego dopuszczenia można znaleźć na stronie PIMOT'u.

    Cytat:
    KOMUNIKAT: W związku z licznymi zapytaniami w zakresie dopuszczenia jednostkowego pojazdu uprzejmie informujemy, że zgodnie z Art. 70 zn. ust 2. Ustawy - Prawo o ruchu drogowym, dopuszczeniu jednostkowemu podlega tylko pojazd nowy:
    1) przed wprowadzeniem do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, na którego typ producent lub importer nie uzyskał świadectwa homologacji typu WE pojazdu lub świadectwa homologacji typu pojazdu,
    2) na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji typu pojazdu, w którym przed rejestracją zostały wprowadzone zmiany w pojeździe, przedmiocie wyposażenia lub części,, wpływające na zmianę warunków stanowiących podstawę wydania świadectwa homologacji typu tego pojazdu.

    0