Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wózek widłowy Toyota - diagnostyka

azjata89 07 Jun 2019 23:09 86196 123
Computer Controls
  • #91
    tomason2
    Level 16  
    ZielonyTBG wrote:
    Witam.
    Czy może mi ktoś powiedzieć co oznacza widoczny błąd?
    Wózek pracuje normalnie, bez żadnych objawów.

    Wózek widłowy Toyota - diagnostyka Wózek widłowy Toyota - diagnostyka


    01-1- Fuel feedback control error (gasoline) rich.
  • Computer Controls
  • #93
    S.Beauty
    Level 1  
    Witam, mam problem z wozkiem widlowym Toyota 40A7FDK40 2008 rok. Co oznacza kod bledu AD8?
  • #94
    Dejv104
    Level 1  
    Witam wyskakuje mi błąd c74 i nie działają położy A wozek jest spowolniony wozek elektryczny paleciak z toyoty
  • #95
    Megawe
    Level 34  
    Z którego roku ten wózek i jaki ma symbol ?
    C74 może być spowodowane usterką mechaniczną linii CAN.
  • Computer Controls
  • #96
    lukasos
    Level 11  
    Witam mam problem z wózkiem toyota TRIAGO 48 20. Po ładowaniu wyskoczył błąd A1-2 co to może być? Czasem cała litania wyskoczy od CD-1 AD-2 AD-1. Z góry dzięki.

    Wózek widłowy Toyota - diagnostyka
  • #97
    grembol7
    Level 10  
    wózek widłowy Toyota 7FGF

    Jak widać na filmie. Zaraz po przekręceniu stacyjki (obojętnie czy silnik pracuje czy nie) zaczyna rytmicznie migać kontrolka i słychać też przekaźnik.

    Wózek widłowy Toyota - diagnostyka

    Link do filmu:
    https://youtu.be/KywZowfiRsQ

    Co może być tego przyczyną? Jak sprawdzić czy są jakieś błędy?
  • #98
    tomason2
    Level 16  
    grembol7 wrote:
    wózek widłowy Toyota 7FGF

    Jak widać na filmie. Zaraz po przekręceniu stacyjki (obojętnie czy silnik pracuje czy nie) zaczyna rytmicznie migać kontrolka i słychać też przekaźnik.

    Wózek widłowy Toyota - diagnostyka

    Link do filmu:
    https://youtu.be/KywZowfiRsQ

    Co może być tego przyczyną? Jak sprawdzić czy są jakieś błędy?

    Czy na wyświetlaczu motogodzin wyświetla się jakiś błąd ?
  • #99
    grembol7
    Level 10  
    Wyświetlacz pokazuje tylko ilość motogodzin.
  • #100
    tomason2
    Level 16  
    grembol7 wrote:
    Wyświetlacz pokazuje tylko ilość motogodzin.

    Wychodzi na to, że problem leży w SASie.

    Czy działa blokowanie siłownika na belce skrętnej ? Wjedź przednim kołem na krawężnik lub drewniany klocek, zatrzymaj się na szczycie, zgaś wózek i puść hamulec żeby wózek zjechał z podwyższenia. Przekręć klucz na zapłon w tym momencie powinno odblokować siłownik i wyrównać wózek. Powtórz to dla drugiego koła.

    Sprawdź czy działa poziomowanie masztu za pomocą przycisku na gałce dźwigni pochyłu. Widły na sam dół, maszt na siebie na maxa i teraz trzymając przycisk na gałce daj maszt od siebie na maxa.
    ##W jakim miejscu się zatrzymuje i czy w ogóle reaguje na wciśniecie tego przycisku ?

    Maszt na siebie, wyjedz do samej góry do oporu przytrzymaj na przelewie chwilkę i teraz maszt od siebie na maxa.
    ##W jakim miejscu się zatrzymał ?
  • #101
    grembol7
    Level 10  
    Maszt z widłami na dole z przyciśniętym przyciskiem w gałce odchylił się do pionu.
    Maszt z widłami na samej górze odchylił się do pionu.
    Blokada belki działa w obie strony. Odblokowuje się po 2-3 sekundach od przekręcenia stacyjki.

    Wiązka pod fotelem była odcięta od czujnika operatora w fotelu i przewody były zwarte na stałe. Po ROZWARCIU przewodów rozległ się sygnał dźwiękowy i ta żółta kontrolka z symbolem przekreślonych wideł zapaliła się światłem ciągłym. Po ponownym zwarciu kontrolka zgasła i wszystko było ok.

    Wnioski:

    By wszystko działało tak jak powinno muszę wymienić czujnik operatora w fotelu i podłączyć do niego przewody.
  • #102
    saharek
    Level 10  
    witam wózek toyota fbmf16 z 2002roku, kod błędu A4 czy ktoś ma jakiś pomysł nie mogę znaleźć żadnych informacji na ten temat
  • #103
    tomason2
    Level 16  
    saharek wrote:
    witam wózek toyota fbmf16 z 2002roku, kod błędu A4 czy ktoś ma jakiś pomysł nie mogę znaleźć żadnych informacji na ten temat


    Wózek widłowy Toyota - diagnostyka
  • #104
    regdal
    Level 11  
    Wózek widłowy TOYOTA 8 FGF 25 rocznik 2010 , kod błędu E Ad - 1 ,nie ma możliwości odpalenia ze stacyjki,co może być przyczyną,jak naprawić tę usterkę,dotyczy SAS/OPS błąd odbioru komunikacji danych CAN,urwany przewód,nie łączy wtyk,awaria czujnika ? proszę o pomoc tych którzy to przerabiali.
  • #105
    krzysztof241
    Level 10  
    Witam.
    Mam Toyote 7FBMF35... nie wyświetla błędów, ale baaardzo wolno jeździ... Grzeje się silnik i sterownik, poza tym wszystko działa. Gdzie może być problem?
  • #106
    tomason2
    Level 16  
    krzysztof241 wrote:
    Witam.
    Mam Toyote 7FBMF35... nie wyświetla błędów, ale baaardzo wolno jeździ... Grzeje się silnik i sterownik, poza tym wszystko działa. Gdzie może być problem?


    Usterka pojawiła się nagle ? Czy coś się działo wcześniej już ?
  • #107
    krzysztof241
    Level 10  
    Usterka pojawiła się nagle. W przeddzień wózek pracował normalnie, na następny dzień przekazano że nie jedzie (jedzie bardzo wolno). Przebycie odległości 10m zabiera ponad 30min, po paru minutach zaczyna mrugać kontrolka od temperatury silnika.
  • #108
    tomason2
    Level 16  
    Obstawiam uszkodzenie łożyska na silniku jazdy. Łożysko to ma czujnik obrotów. Wezwać fachowca, żeby w menu z poziomu wyświetlacza sprawdził czy na pewno jest problem z brakiem odczytu z tego czujnika.

    Wózek widłowy Toyota - diagnostyka
  • #109
    krzysztof241
    Level 10  
    Jesteś w stanie mi podpowiedzieć jak to zrobić? Będę bardzo wdzięczny...

    Dodano po 7 [godziny] 17 [minuty]:

    Wszedłem do menu serwisowego, nie mam rozpiski więc nieco po omacku sprawdzałem parametry... ale w info o prędkości nie zmieniają się żadne parametry. Chyba, że ktoś ma tabelę z układem menu?
  • #110
    tomason2
    Level 16  
    krzysztof241 wrote:
    Jesteś w stanie mi podpowiedzieć jak to zrobić? Będę bardzo wdzięczny...

    Dodano po 7 [godziny] 17 [minuty]:

    Wszedłem do menu serwisowego, nie mam rozpiski więc nieco po omacku sprawdzałem parametry... ale w info o prędkości nie zmieniają się żadne parametry. Chyba, że ktoś ma tabelę z układem menu?


    Wózek widłowy Toyota - diagnostyka
  • #111
    SajMobJob
    Level 3  
    Witam.
    Potrzebuje kody błędów do Toyota model 7fbest13 czasami wyskakuje błąd E3 i wtedy nie działa pochył masztu pomoże ktoś?
    Wózek widłowy Toyota - diagnostyka
  • #112
    tomason2
    Level 16  
    SajMobJob wrote:
    Witam.
    Potrzebuje kody błędów do Toyota model 7fbest13 czasami wyskakuje błąd E3 i wtedy nie działa pochył masztu pomoże ktoś?
    Wózek widłowy Toyota - diagnostyka


    E3 - BAD TILT POT ARM CARD - failure on the tilting potentiometer
  • #113
    Gregpa2
    Level 2  
    Witam
    Wózek Toyota 7FBMF30 2002rok kupiony bez akumulatorów.
    Po podłączeniu akumulatorów (nie oryginalnych) wyświetlacz przy kierownicy delikatnie raz pika i później żadnej reakcji na przekręcenie kluczyka (nic się nie wyświetla). Stycznik wysokoprądowy nie załącza się. Z płyty elektroniki tej u góry z tyłu za akumulatorami słychać delikatny dźwięk (bzyczenia transformatora). W złączu akumulatorów oprócz dwóch grubych styków prądowych, są jeszcze dwa małe styki, które przy obecnych akumulatorach są nie podłączone. Czy one muszą być podłączone i w jaki sposób (do czego służą). Stacyjka sprawdzona po przekręceniu jest przejście. Bezpieczniki obok stycznika prądowego posprawdzane. Nie mam schematów do tego wózka. Proszę o podpowiedź, gdzie szukać usterki/błędu, lub co posprawdzać.
  • #114
    tomason2
    Level 16  
    Gregpa2 wrote:
    Witam
    Wózek Toyota 7FBMF30 2002rok kupiony bez akumulatorów.
    Po podłączeniu akumulatorów (nie oryginalnych) wyświetlacz przy kierownicy delikatnie raz pika i później żadnej reakcji na przekręcenie kluczyka (nic się nie wyświetla). Stycznik wysokoprądowy nie załącza się. Z płyty elektroniki tej u góry z tyłu za akumulatorami słychać delikatny dźwięk (bzyczenia transformatora). W złączu akumulatorów oprócz dwóch grubych styków prądowych, są jeszcze dwa małe styki, które przy obecnych akumulatorach są nie podłączone. Czy one muszą być podłączone i w jaki sposób (do czego służą). Stacyjka sprawdzona po przekręceniu jest przejście. Bezpieczniki obok stycznika prądowego posprawdzane. Nie mam schematów do tego wózka. Proszę o podpowiedź, gdzie szukać usterki/błędu, lub co posprawdzać.


    Jaki akumulator tam jest ? 80V ?
  • #115
    Gregpa2
    Level 2  
    80V.
    Po analizie znalezionych schematów ustaliłem że przez cienkie piny w złączu od akumulatorów jest zasilane między innymi oświetlenie zewnętrzne. Rozkręciłem lampy i z żarówek odczytałem że tam jest 48V. Wyprowadziłem odczep 48V i podłączyłem do cienkich pinów złącza akumulatorów. To spowodowało że elektronika wózka ożyła.
    Jednak wyszedł kolejny problem błąd FE-1 - według tego co znalazłem to jest błąd komunikacji ze sterownikiem SAS.
    Grzebiąc dalej zauważyłem że odpięcie kostki CN142 od SAS powoduje zniknięcie błędu FE-1 i wygenerowanie EF-6 oraz 51-1 i 71-1. Te dwa ostatnie ok bo przez tą kostkę dochodzą te sygnały do SAS, ale EF-6 - problem z EEPROM jest trudny do zdiagnozowania i usunięcia.
    Mierząc napięcia i analizując zachowanie sterownika SAS po odłączeniu poszczególnych pinów, znalazłem że podłączenie SSN (PIN 4 i 5 na kostce CN142 - jakieś połączenie z płytą główną którym idzie sygnał prędkości) powoduje podbicie napięcia na pinach komunikacji SSN z wyświetlaczem i płytą główną (kostka CN141 pin 3, 11, 13, 14) i utratę komunikacji).
    Sprawdziłem że poziomy napięć na pinach SSN ze strony płyty głównej były zgodne z tym co mówi dokumentacja. Więc wniosek był jeden uszkodzona kaseta SAS - konkretnie jakiś wspólny układ wejściowo odpowiadający za komunikacje.
    Przekazałem płytę SAS człowiekowi który lubi rozwiązywać takie problemy. Znalazł jakieś uszkodzone elementy na płycie. Czekam na ich wymianę. O efektach napisze jak wróci do mnie płyta.
  • #116
    krzysztof241
    Level 10  
    Witam.
    Mam problem z Toyotą 7FBMF35, odczyt z menu, błędy: A0-1 oraz A2-2. Czy ktoś podpowie co mogą znaczyć?
    Efektem jest bardzo wolna jazda, już kiedyś pytałem, wózek na przebycie 10m potrzebuje 30min... Po przeglądzie manu, brak informacji o obrotach oraz prędkości jazdy. Może czujnik obrotów?
  • #117
    Gregpa2
    Level 2  
    A0-1 - Temperatura głównego obwodu jezdnego
    błędny wzrost, co powoduje ograniczenie mocy jezdnej.
    A2-2 - Błędna temperatura płyty jazdy - za duża
    Moim zdaniem błędy te wskazują : brak chłodzenia przetwornika jazdy, usterkę czujnika temperatury w przetworniku lub za duży pobór prądu i przegrzewanie.
  • #118
    krzysztof241
    Level 10  
    Temperatura? Ma to jakiś sens... chłodzenie raczej nie, wentylator chodzi a problem występuje od razu, czyli gdy sterowniki mają temperaturę otoczenia ( około 14st). Po kilku próbach jazdy, płyty są gorące, aż do zapalenia kontrolki zbyt wysokiej temperatury. Ale muczę sprawdzić przez menu, jakie odczyty temperatury są po postoju... może faktycznie czujnik temperatury zawyża wartości. Jak tylko sprawdzę, dam znać.
  • #119
    tomason2
    Level 16  
    Ja kolejny raz obstawiam uszkodzenia łożyska (z czujnikiem obrotow) bardzo często ten problem występuje z informacją o przegrzaniu. Dodatkowo wspominasz, że nie ma odczytu z czujnika.
  • #120
    krzysztof241
    Level 10  
    Czujnik prędkości obrotowej też biorę pod uwagę... Wózek porusza się bardzo wolno, więc silnik się kręci. A mimo to, nie ma odczytów prędkości obrotowej ani prędkości jazdy. Prędkość jazdy może być zbyt niska, dlatego pokazuje "0", ale obroty jakieś powinny być...