Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skuter 4t problem z regulacją

maticzek1994 07 Feb 2011 17:27 12435 15
  • #1
    maticzek1994
    Level 9  
    Witam! Posiadam skutera 4t Barton Citizen bt49qt-6. Po roku jazdy postanowilem przerobic go na 80ccm. Po zamontowaniu wszystkich czesci odpalił za kilkakrotnym kreceniem rozrusznikiem. Pozostałem przy seryjnym gaźniku. Na początku wszystko było w pożądku aż do czasu kiedy musiałem wyczyscic gaźnik. Po wyczyszczerniu i złożeniu postanowilem sie przejechac. Mój problem polega na tym, że jak jade sobie te 30/35 i zwolnie i gdy znowu nacisnę mocniej manetkę gazu to go troche zamuli, zwolni i znowu pojedzie. Skuter osłabł po moim czyszczeniu gaźnika. Pojechałem do znajomego i próbowaliśmy wyregulowac gaźnik. Niestety cały czas tak samo. Nie wyjmowałem tej rurki z filtra powietrza. Pozdejmowałem wszystkie blokady, odciąłem zawirowywacz spalin. To wygląda tak jakby się dławił. Kręciliśmy co pół obrotu tą śrubką od mieszanki i niec zawsze tak samo. Już nie wiem co może być przyczyną. Piszę i zwracam się do Was o pomoc bo już nie wiem co mam robić i myślę, że mi pomożecie. Z góry dzieki.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    bartosz789
    Level 30  
    Bez obciążenia zachowuje się tak samo ?
    Skoro wszystko było ok, to jaki cel miało czyszczenie gaźnika ?
  • #3
    maticzek1994
    Level 9  
    Bez obciążenia tak samo. Zapomniałem dodac, że zgubiłem igłę z gaźnika i założyłem od innego 4t i przez to może. Jak przepinałem igłę o jeden stopień niżej to juz wogole nie chciał jechac tylko się dusił. Mam ją więc ustawioną na samągórę. Ta igła jest troszkę chudsza od orginalnej. Jak myślisz?
  • #4
    bartosz789
    Level 30  
    Chodzi Ci o iglicę tak ?
    Powinna chodzić lekko, lecz nie powinna mieć zbyt dużej szczeliny.
    Sprawdź czy iglica jest taka sama (długość, wysokość rowków !)
  • #5
    maticzek1994
    Level 9  
    Tak chodzi mi o iglicę.
    Chodzi lekko ale jest troszkę weższa od oryginalnej.
    Rowki też ma troszkę inne

    Dodano po 8 [minuty]:

    I co sądzisz?
  • Helpful post
    #6
    lukas0830
    Level 14  
    A jak wygląda świeca? Piszesz, że na najwyższym rowku na iglicy jest najlepiej a na niższych co raz gorzej czyli wynika z tego, że go zalewa. Jaką masz dyszę główną? To, że iglica jest inna, może jak najbardziej być powodem tego problemu, węższa, inaczej wykonana mimo najniższego położenia może nie domykać. Radzę nabyć taką samą i sprawdzić, pożyczyć od kogoś chociażby na test.. Filtr powietrza czyszczony?
  • #7
    maticzek1994
    Level 9  
    Świeca ma kolor ciemnawy. Dyszę główną mam 90. Filtr czyściłem parokrotnie. Więc nie wiem. A wiesz może czy można kupić samą iglicę? Czy cały gaźnik? O właśnie, bo ja zakupiłem także gąźnik razem z częściami ale na nim wogole ledwo się zbierał i nie miał siły. Czym to mogło być spowodowane? W nim iglica była przykręcana do membramy.
  • #8
    lukas0830
    Level 14  
    Ciemna, ale zalana? Mimo wszystko to jest potwierdzenie, że masz zbyt bogatą dawkę paliwa w stosunku do powietrza. Tak są dostępne zestawy naprawcze gaźników chociażby na alledrogo. Piszesz, że zakupiłeś gaźnik, ale jaki? Są dwa typy z plastikową pokrywką i metalową. Różnią się detalami czyli właśnie jak mówisz brakiem regulacji iglicy, brakiem pompki przyspieszającej itp. A zmieniałeś dyszę wstawiając nowy gaźnik, lub chociaż próbowałeś go regulować?
  • #9
    maticzek1994
    Level 9  
    Tak próbowałem go wyregulować ale nic. Nie nie jest zalana. Gaźnik kupiłem z plastikową pokrywką. Czyli jak zmniejszyć dopływ paliwa, a zwiększyć dopływ powietrza?
  • #10
    lukas0830
    Level 14  
    W przypadku tego gaźnika regulując śrubką paliwowo-powietrzną lub zmieniając dyszę na mniejszą. Lub też możesz zmienić filtr na stożkowy (oczywiście tylko gąbkowy). Jeżeli masz zwężkę w filtrze powietrza, to ją wyjmij, następnie po dobrym rozgrzaniu ponownie spróbuj regulować gaźnik. Wyczyść - wymień świecę zobacz jaki będzie miała kolor, jeżeli nic nie pomoże będziemy dalej kombinować..
  • #11
    maticzek1994
    Level 9  
    Zdjąłem tą zwężkę i nic tak samo. Regulowalem jeszcze i nic. I co to może być?
  • #12
    maticzek1994
    Level 9  
    Odkryłem cos! Zawsze przed jazdą pozostawiłem skuter do wylaczenia ssania i dopiero jechałem, a dzisiaj chcialem sie przejechac na ssaniu i o niebo lepiej. Nie dusił sie, lepiej przyśpieszal. Dopoki ssanie sie nie wylaczylo. I jak myślisz co to?
  • #13
    lukas0830
    Level 14  
    Wygląda na to, że jest wgl inaczej niż zakładałem. Czyli masz właśnie zbyt ubogą dawkę paliwa. Nie masz nigdzie nieszczelności? Chodzi mi o obce powietrze, zwróć uwagę szczególnie na filtr powietrza i jego połączenie z gaźnikiem. Wydaje mi się, że zmiana dyszy na większą powinna zniwelować problem..
    Może to być spowodowane tym zmienionym gaźnikiem, należy on do mniejszych (o mniejszej średnicy)
  • #14
    maticzek1994
    Level 9  
    Na rurce od filtra do gaźnika mam pęknięcie. Dysze mam 90. A może założyć filtr paliwa od malucha moze to cos da. Stożka nie chcę zakładać. Dodam jeszcze że w pokrywce od filtra powietrza nie mam wszystkich śrubek. A tak wogole to ile może mieć mocy teraz ten skuter o średnicy tłoka 47mm?
  • #15
    lukas0830
    Level 14  
    No to sądzę, że już znaleźliśmy rozwiązanie problemu :) Musisz to pęknięcie zlikwidować, po przez wymianę na nowy lub uszczelnienie jeżeli jest to niewielka nieszczelność np. klejem na gorąco. Niewielkie silniki 4t są bardzo czułe na obce powietrze. Uszczelnij i daj znać jak wygląda sytuacja..
    Wymiana filtra paliwa na maluchowski wspomoże tylko lepsze oczyszczanie benzyny. To zależy od regulacji napędu, ale przy takim setupie powinien osiagąc prędkość ok. 80kmh.
  • #16
    maticzek1994
    Level 9  
    Ja czuje, że on nie ma takiej mocy jak powinien mieć, porównywałem u kolegi.
    Może przez to, że jeszcze na dotarciu. Zrobilem na tym silniku 400 km. Raz tylko patrzylem predkosc to przy 55 zaczął mi sie dławić. Tak jakby paliwa nie dotawał. Blokad na pewno nie mam bo na 50ccm jechal mi 70km/h. O właśnie jeszcze jedno pytanko mianowicie:
    ostatnio wymieniałem w nim iskrownik. Od tamtej pory nie da sie zakrecic rozrusznikiem tzn. jak przechyle skutera to sam kreci i nie ma wtedy iskry. Nie ma też chyba ładowania bo światła świecą na pomarańczowo. Myślisz, że jak zlikwiduje nieszczelność w rurce to zwiekszy mi sie moc? A nie wiesz czy można samą rurkę dokupic?

    Dodano po 1 [godziny] 47 [minuty]:

    Odpowie mi ktos?
    Moderated By Rycho T:

    Piętnaście postów a ty dopiero teraz piszesz że, po przechyleniu, silnik traci iskrę. Ile jeszcze, niespodzianek masz w zanadrzu. Regulamin, punkt 8.1.