Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Obrotomierz wariuje powyżej 2,5 tys. obr. - Polonez GLE

07 Lut 2011 18:22 1691 4
  • Poziom 9  
    Witam

    Pytanie, quiz, zagadka:
    Polonez Caro gażnikowiec z '92r. kwadratowe wskazniki - takie jak w Borewiczu. Polonez stał nieużywany od lipca 2010r. (co nie powinno mieć wpływu na to co opisze poniżej).

    Podczas jazdy po przekroczeniu 2,5 tys obr/min obrotomierz zaczyna zawyżać obroty o około 1,5 tys. Jego wskazania czasem pływają czasem się stabilizują. Silnik na słuch ma niecałe 3 tys. a wskazówka obrotomierza zajmuje pozycje w okolicy 4,2 tys. Zielony kabelek sprawny.


    Jakieś sugestie??
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Jak jeszcze się woziłem Caro-cą ,to pierwszym objawem kończenia się układu zapłonowego (jak się nie mylę ,to hybrydowy GL-100), były niewłaściwe wskazania obrotomierza .Objawy jak opisane w poście.Równie dobrze może być to sam obrotomierz.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    - Masa zestawu wskaźników (za zegarami na grodzi) wymaga poprawy
    - dokładne oczyszczenie szybkozłączek zestawu wskaźników
    - dokręcenie trzech śrubek łączących obrotomierz z resztą zestawu wskaźników (+, -, Sygnał).
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Spotkałem się w podobnych okolicznościach (samochody stały sporo czasu w wilgoci i zimnie) z takimi objawami i w moim przypadku rozwiązaniem bolączki obrotomierza, była za każdym razem wymiana przewodów wysokiego napięcia. Najpierw w samochodach wariował obrotomierz, potem zaczynały się problemy z działaniem silników.

    Ze wspomnianymi problemami spotkałem się dwa razy, raz w 1.6 GLI Abimexa (przykład średnio dobry, bo tam jest zupełnie inny układ zapłonowy) a raz w 1.4 GLI Rovera - w tym układ wysokiego napięcia zapłonu jest mocno zbliżony do gaźnikowca.
  • Poziom 9  
    Winnym okazał się być hybryd GL-118.

    Pozdrawiam.