Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Obrotomierz wariuje powyżej 2,5 tys. obr. - Polonez GLE

ma-pa72 07 Lut 2011 18:22 1568 4
  • #1 07 Lut 2011 18:22
    ma-pa72
    Poziom 8  

    Witam

    Pytanie, quiz, zagadka:
    Polonez Caro gażnikowiec z '92r. kwadratowe wskazniki - takie jak w Borewiczu. Polonez stał nieużywany od lipca 2010r. (co nie powinno mieć wpływu na to co opisze poniżej).

    Podczas jazdy po przekroczeniu 2,5 tys obr/min obrotomierz zaczyna zawyżać obroty o około 1,5 tys. Jego wskazania czasem pływają czasem się stabilizują. Silnik na słuch ma niecałe 3 tys. a wskazówka obrotomierza zajmuje pozycje w okolicy 4,2 tys. Zielony kabelek sprawny.


    Jakieś sugestie??

    0 4
  • Pomocny post
    #2 07 Lut 2011 18:54
    malez4
    Poziom 21  

    Jak jeszcze się woziłem Caro-cą ,to pierwszym objawem kończenia się układu zapłonowego (jak się nie mylę ,to hybrydowy GL-100), były niewłaściwe wskazania obrotomierza .Objawy jak opisane w poście.Równie dobrze może być to sam obrotomierz.

    0
  • Pomocny post
    #3 08 Lut 2011 08:14
    misiek_staszic
    Poziom 14  

    - Masa zestawu wskaźników (za zegarami na grodzi) wymaga poprawy
    - dokładne oczyszczenie szybkozłączek zestawu wskaźników
    - dokręcenie trzech śrubek łączących obrotomierz z resztą zestawu wskaźników (+, -, Sygnał).

    0
  • Pomocny post
    #4 08 Lut 2011 10:41
    robreg
    Poziom 17  

    Spotkałem się w podobnych okolicznościach (samochody stały sporo czasu w wilgoci i zimnie) z takimi objawami i w moim przypadku rozwiązaniem bolączki obrotomierza, była za każdym razem wymiana przewodów wysokiego napięcia. Najpierw w samochodach wariował obrotomierz, potem zaczynały się problemy z działaniem silników.

    Ze wspomnianymi problemami spotkałem się dwa razy, raz w 1.6 GLI Abimexa (przykład średnio dobry, bo tam jest zupełnie inny układ zapłonowy) a raz w 1.4 GLI Rovera - w tym układ wysokiego napięcia zapłonu jest mocno zbliżony do gaźnikowca.

    0
  • #5 09 Lut 2011 17:09
    ma-pa72
    Poziom 8  

    Winnym okazał się być hybryd GL-118.

    Pozdrawiam.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo