Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z ABS w Peugeocie 406

20 Paź 2004 18:18 2400 8
  • Poziom 11  
    Witam
    Mam problemik z ABS w moim P406 z 2001 roku. Miałem udezony moduł ABS po wypadku (takiego kupiłem) był brak komunikacji z ABS-em. Wymieniłem moduł na drugi o takich samych nr Boscha. Dalej kontrolka ABS i ręcznego się świeci. Po podłączeniu do komputera wyszło ze jest problem z czujnikiem prawego przedniego koła. Sprawdziłem rezystancje wszystkich czterech czujników na wtyce ABS-u. Prawe przednie koło miało 1450om pozostałe 1530 1580 i 1600. Czy powodem nie działania może być zbyt mała rezystancja tego czujnika? Czy może problem jest z modułem ABS?
    Proszę o doradę
    Jubel
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 25  
    Z twojego opisu wynika że kontrolka od chamulca ręcznego jest zarazem kontrolką układu przeciwblokującego abs. Z reguły jest tak że kontrolka układu abs występuje osobno na desce rożdzielczej natomiast kontrolka chamulca ręcznego jest połączona z czujnikiem poziomu płynu chamulcowego. I najprawdopodobniej masz zamały albo za duży poziom płynu hamulcowego. Czasem może być gdzieś uszkodzony także sam czujnik np. się podwiesił albo uszkodzony przewód do czujnika.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 11  
    Co do kontrolek to przy poważniejszej awari ABS maią się świecić obie tak też jest opisane w instrukcji obsługi ... i zgłośić się do serwisu :) . Błąd natomiast powoduje problem z czujnikiem tak przynajmniej wyszło na komputerze diagnostycznym.
  • Poziom 11  
    Ponawiam pytanie czy ktoś wie coś natemat tego typu czujników?
  • Poziom 11  
    Sprawdź odległość czujnika od przegubu ,powinno być chyba 1mm maxymalnie,a przy uderzeniu mogło ulec zmianie
  • Poziom 11  
    Przy ponownym sprawdzaniu będę miał to na uwadze.
    Dzięki.
  • Poziom 32  
    Sprawdzenie poprawności działania czujników przeprowadza się mierząc napięcie zmienne wytwarzane przez czujnik przy obracaniu kołem. Napięcie to powinno być podobne na wszystkich prawidłowo działających czujnikach. Jest to jedyny sposób sprawdzenia prawidłowości działania czujników bez komputera.
    Może zdarzyć się, że czujnik będzie wykazywał prawidłową rezystancję i będzie prawidłowa odległość, a na woltomierzu nie będzie żadnego napięcia. Trzeba wtedy oczywiście wymienić czujnik.
  • Poziom 11  
    Dzisiaj mam auto w warsztacie i mają mi zamienić czujniki stronami o ilę się da. Zobaczę czy mi się bład przeniesie na lewe koło jeżeli tak to wszystko jasne - czujnik.
  • Poziom 11  
    Okazało się że czujniki są OK. Wymieniłem moduł ABS i przeszło od reki. Jak narazie działa super.