Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wygłuszenie drzwi relacja - VW Polo Classic

suzuki.gsx 02 Jun 2011 18:31 49103 79
Bosch
  • #31
    skaktus
    Level 37  
    Jak teraz z wagą drzwi ? Nie wiesz "na oko" o ile kg wzrosła ich waga ?
  • Bosch
  • #32
    suzuki.gsx
    Level 23  
    Myślę, że całość waży nie więcej niż 5 kg, co prawda nie żałowałem żadnego z materiałów i wydaje mi się, że nawet używając dynamatów itp. ciężko było by zejść poniżej 5 kg aby było wszystko porządnie wytłumione. :D
  • Bosch
  • #33
    skaktus
    Level 37  
    Rozumiem.

    Jakie głośniki masz użyte w drzwiach ? Masz porównanie z odczuć "dźwiękowych" przed i po-jak byś procentowo ocenił wzrost jakości nagłośnienia ?

    A jak odczucia dźwiękowe przed i po w trakcie jazdy ? Bas ma tendencję "do gubienia się" w szumach i innych dźwiękach w trakcie jazdy, jak to wygląda po takim wygłuszeniu ?
  • #34
    suzuki.gsx
    Level 23  
    W zależności od staranności wykonania można pozbyć się wszystkich tych niedogodności, żaden dźwięk mi nie ginie. W drzwiach siedzą tec spl 6, a co do porównania po prostu nie da sie opisać tyle by trzeba gadać, trzeba po prostu posłuchać.
    Pojedź na jakiś spot i posłuchaj robionych i gołych drzwi.
  • #35
    skaktus
    Level 37  
    Gołe drzwi to ja mam i wiem co to znaczy.

    Dziś śmigam na VAGa w Nysie więc :)

    Co do głośników - ja planuję wrzucić GMS 960XT...tak budżetowo ;)
  • #36
    suzuki.gsx
    Level 23  
    Daj znać jak efekty, a co do gms słyszałem z zaufanego źródła jak pewien spec od ca wziął te gms na warsztat i stanął na pudle na zawodach także kwestia przygotowania zwrotnicy, drzwi itd, i będzie dobrze. :D
  • #37
    APAMA acoustic project
    Level 12  
    Kalasz wrote:
    Wypowiedź kolegi szuwi3 :
    "Mam podobny problem, teraz mam wygłuszone drzwi matami APP i szczerze je odradzam, podobnie jak u Ciebie, na początku wszystko było ok, ale z czasem drzwi zaczęły brzęczeć - pewnie maty się poodklejały. Przyłożyłem się wytłumiania drzwi, pochłonęło to sporo czasu, ale popełniłem błąd oszczędzając na matach... Teraz mam zamiar jeszcze raz wytłumić drzwi, ale już lepszym materiałem - podobnie jak Ty zastanawiam się nad STP silver bądź GMS 2."

    Nie dość, że pękają to w dodatku nie tłumią!!! Musicie się troszkę zainteresować materiałoznawstwem i akustykę, albo po prostu troszkę samochodów wytłumić by tak pewnie się wypowiadać.
    Tymi matami wytłumiało się dziesięć lat temu. Dziewięć lat temu trzeba było zwracać pieniądze za usługę lub namówić klienta na dopłatę i wytłumić DYNAMATEM.

    Maty APP stosuję się na powierzchnię płaskiej blachy by przy odkształceniu nie strzelały jak puszka od piwa. Można by się zirytować gdyby nasze samochody wydawały podobne dźwięki. Ale stosowanie ich do wytłumienia drzwi!? - AMATORSTWO!!



    Witam
    Dobór odpowiednich materiałów to podstawa. To fakt ale też dobre przygotowanie powierzchni: oczyszczenie, odtłuszczenie.
    A najczęstszym błędem montujących jest niezwulkanizowanie maty bitumicznej z blachą drzwi!!! To powoduje potem że zimą maty odpadają. Klej który jest na matach jest tylko klejem montażowym wstępnym.

    Nie zgadzam się z tym że takich wytłumień (maty bitumiczne ) się nie stosuje!Stosuje się nadal i to z 100% powodzeniem.
  • #38
    suzuki.gsx
    Level 23  
    Racja nie napisałem, że owe maty bardzo dokładnie grzałem opalarką aby nastąpił ten proces o którym kolega "APAMA acoustic project":D pisze. :D
    zarówno lekko przed przyklejeniem jak i dokładnie po przylepieniu. :D
  • #39
    Pablo155
    Level 16  
    Panowie wszystko ładnie pieknie tylko troszkę tak na wiart rozmowa, czy maty kleją nie kleja tak czy siak , najważniejszy jest ACF jak wiadomo , skoro maty asfaltowe jak BOLL czy APP, twardnieją i ich skuteczność spada to czemu na siłe brnąć w temat że jest fajnie i kolorowo:

    https://obrazki.elektroda.pl/4999349300_1307623936.jpg
    Wygłuszenie drzwi relacja - VW Polo Classic

    powyższe przedstawia ,że parametry tłumiące zanikają wraz z obniżaniem temp.
  • #40
    skaktus
    Level 37  
    Pablo155 wrote:
    Panowie wszystko ładnie pieknie tylko troszkę tak na wiart rozmowa, czy maty kleją nie kleja tak czy siak , najważniejszy jest ACF jak wiadomo , skoro maty asfaltowe jak BOLL czy APP, twardnieją i ich skuteczność spada to czemu na siłe brnąć w temat że jest fajnie i kolorowo:

    Wygłuszenie drzwi relacja - VW Polo Classic

    powyższe przedstawia ,że parametry tłumiące zanikają wraz z obniżaniem temp.


    Koszt maty z pierwszego miejsca - zależnie od sklepu 339 zł - 450 zł za 1 mkw.

    Koszt maty bitumicznej typu Tytan - 49 zł za pas o długości 10m i szerokości 50 cm...
  • #41
    suzuki.gsx
    Level 23  
    Wszystko sie zgadza, ale czy większość ludzi stać na dynamata?
    I czy, usłyszysz różnicę pomiędzy komorą stworzoną np. przez bola, a dynamata.?:?:
  • #42
    Zladok
    Level 21  
    Tak, przy graniu glośnika, który niesie za sobą wiekszą moc i lepszą jakośc - usłyszysz różnicę pomiędzy Boll i Dynamat. Usłyszysz ją właśnie przy tych mniej optymalnych temperaturach (zarówno (-) jak wyższych (+)).
  • #43
    skaktus
    Level 37  
    Również dużą różnicę poczuje się w portfelu - gdyby robić całość na porządnie matami powiedzmy te 300 zł, to niestety, ale wygłuszenie drzwi w najbardziej popularnych autach 5 drzwiowych przyniosło by taki skutek że auto miało by maty o wartości starszego auta...

    Zabawy takimi matami są już dla szaleńców, pchających mega kasę w auto żeby tylko grała. Przeciętniak i tak wiele różnicy nie pozna.
  • #44
    Gold_Phenix25
    Level 13  
    Racja poczuje się różnice szczególnie w cenie przy kupowaniu mat stp gold czy stinger lub dynamat ale trzeba patrzeć długo planowo jakie koszty i nakład pracy będziemy musieli ponieść przy zmianie mat na wyżej wymienione bo dużo ludzi zmienia dekarke na takie maty i do tego jaki jest koszt naprawy drzwi które opadną nie wytrzymując ciężaru dekarki . Do tego w upalne dni pewnie poczuje się różnice w zapachu takich mat. To jest moje zdanie.
  • #45
    suzuki.gsx
    Level 23  
    U mnie jak na razie nic złego sie z tym nie dzieje, aczkolwiek w następnym aucie do drzwi użyję z pewnością lepszych materiałów. :D
  • #46
    skaktus
    Level 37  
    APAMA acoustic project wrote:
    Witam

    Oczywiście podstawową role w wytłumieniu daje właściwy montaż.

    Co do mat do drzwi powinny być one elastyczne; dlatego oferujemy takie i zawsze zalecamy aby klient wybrał matę elastyczną, a nie sztywną; jednakże to nabywca decyduje co zakupi.
    Wykres przedstawiający skuteczność mat nie jest do końca obiektywny - bowiem nie wiadomo z jaką matą i jakiego producenta pozostałe są porównywane!

    Absolutnie produkty do wytłumienia nie powinny "śmierdzieć", produkty stosowane do wnętrz pojazdów muszą spełniać odpowiednie standarty m.in. PZH i PIMOT-u
    Dlatego nie zalecamy stosowania taśm dekarskich.

    Cena dla jednych ma znaczenie dla drugich nie.Jeśli nie mamy za dużo kasy.I jeśli ktoś za 300 zł może kupić komplet materiałów na oboje drzwi i uzyskać bardzo dobry efekt. Albo kupić 1 matę za 300 zł i uzyskać marny efekt, bo za dużo tą matą nie uzyska? Odpowiedź nasuwa się sama - lepiej zrobić tańszą metoda.

    Pozdrawiamy
    Zespół APAMA


    Mam nieodparte wrażenie że tutaj wasze posty wnoszą tyle co autoreklama...

    Ja wiem że wielu ludzi kupuje dobrej jakości sprzęt do auta, ale biorąc pod uwagę zarobki przeciętnego polaka, mało kto wydaje na sprzęt audio powyżej 1000 - 2000 zł... A jeśli by tak mieć chęć i zakupić odpowiedni zestaw mat dla takiego auta jak choćby Megane na 5 drzwi, za same mety dali byśmy tyle co 1/4 wartości auta. Efekt może będzie piorunujący, jednak trzeba do tego doliczyć odpowiedni zestaw audio i powoli mamy już cenę auta...

    To że część ludzi wybiera maty dekarskie a część super maty za 300 zł to decyzja kupującego, nie zmienia to faktu że zakup mat za taką kasę do audio uważam za snobizm i kompletny brak wyczucia i znajomości tematu. Wielu dąży do super ideałów, zapominając że droższe wcale nie oznacza super jakości.

    Dobitnie to pokazały testy samozwańczych audiofili, którzy twierdzili że są w stanie usłyszeć różnice w jakości nagranych CD nagrywarkami domowymi o różnych prędkościach - ich trafienia były tak celowe jak rzucanie kamieniem do celu z zasłoniętymi oczami z karuzeli. Równie dobrze polegli na całej długości, twierdząc że kabel no-name dobrej jakości typu HDMI jest okropny i dużo gorszy niż super Hi-Endowe kable za grubą kasę, niby ze złotem itp. Testy wykazały że różnica jest żadna.
  • #47
    suzuki.gsx
    Level 23  
    Spierać sie o maty możemy bez końca, komentowanie jakich materiałów do tego celu użyłem ok, ale wydaję mi się, że w temacie mat w tym poście już dość powiedziano.
    Polacy mają własną wolę i wybiorą wedle uznania. :D
    Proponuję założyć temat pt. "materiały wytłumiające do car audio" i tam o tym dyskutujmy.
    Jakkolwiek by to nie zabrzmiało dziękuję za wasze komentarze i czekam na więcej, "niekoniecznie o matach":D
  • #48
    skaktus
    Level 37  
    Jako że mamy lato to mam takie - maty jakich użyłeś nie powodują różnych "smrodków" w aucie ?

    Czy zauważyłeś jakieś nadzwyczajne parowanie drzwi itp ?
  • #49
    suzuki.gsx
    Level 23  
    Jak już pisałem wcześniej, nic ! :) się z nimi nie dzieje.
  • #50
    dotangelo
    Level 10  
    A czy te maty służyły tylko do tego, aby blacha nie wpadała w rezonans, czy również żeby było w środku ciszej ? Planuję niedługo wygłuszyć auto, ale myślałem raczej o taśmie dekarskiej i porosie (mata filcowa 1,5-2cm).
  • #51
    APAMA acoustic project
    Level 12  
    dotangelo wrote:
    A czy te maty służyły tylko do tego, aby blacha nie wpadała w rezonans, czy również żeby było w środku ciszej ? Planuję niedługo wygłuszyć auto, ale myślałem raczej o taśmie dekarskiej i porosie (mata filcowa 1,5-2cm).


    Witam
    Maty bitumiczne służą do tego aby blacha nie wpadała w rezonans, a co za tym idzie w środku jest ciszej:D.
    Absolutnie nie polecam zastosowania taśmy dekarskiej, fakt zlikwiduje rezonans ale w gorące dni w aucie będzie ją czuć.
    Poroso to dobry pomysł ale nie wolno go mocować w miejscach narażonych na wilgoć.

    ps. Jakie auto chcesz wygłuszać? Jakbyś miał szczęście to może miałbym fotografie takiego wygłuszanego auta.
  • #52
    dotangelo
    Level 10  
    To raczej rzadkie autko: Hyundai Accent z 1996 roku, ale dziękuję za chęci.
    Mogę wstawić jedynie tutaj zdjecia drzwi po rozebraniu, a nóż komuś się przydadzą, bądź usłyszę jakąś konkretną poradę pod ich kątem (kontem?) -
    Zdjęcia drzwi :) (drewniane kołki trzymają szybę, jestem w trakcie naprawiania mechanizmu :D )

    Czy taśmy soudal też posiada defekt o którym piszesz ? Obawiam się, że drzwi własnie są mocno narażone na wilgoć, być może uda mi się znaleźć poroso nie łapiące wilgoci bądź zabezpieczone jakimś preparatem.

    Generalnie to auto jest tragicznie wyciszone, przy prędkościach 50km/h+ nie da się normalnie rozmawiać w środku.
  • #53
    APAMA acoustic project
    Level 12  
    Witam
    Po 1 zwalcz korozję na drzwiach. Po instalacji mat nie będziesz miał dostępu,a w miejscach tych może dochodzić do odpadania mat wygłuszających. Po 2 wyklej matami w środku przez otwory w drzwiach tą widoczną blachę, a na pewno musi być wyklejona przestrzeń za głośnikiem.
    Zdjęcia drzwi Hyunadaia Accenta;-) dołączam poniżej.
    Po 3 - nie zaklei linek i cięgieł oraz otworów do odpływu wody.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Widok drzwi
    Wygłuszenie drzwi relacja - VW Polo Classic Wygłuszenie drzwi relacja - VW Polo Classic
  • #54
    dotangelo
    Level 10  
    Dziękuję bardzo za te zdjęcia - będą pomocne. Czyli jako krótkie podsumowanie, czego najlepiej użyć aby koszt był niski, oraz aby w środku było znacznie ciszej ? same maty bitumiczne ?
  • #55
    suzuki.gsx
    Level 23  
    Te wygłuszenie które przedstawił kolega to takie minimum najlepiej jest zakleić całą konstrukcję drzwi i należy pamiętać o boczkach. :D

    Dodano po 3 [minuty]:

    Dodam, że generalnie chodzi o stworzenie głośnikowi jak najlepszych warunków do pracy i zbudowaniu z drzwi czegoś w rodzaju kolumny głośnikowej, po to wygłusza się drzwi w car audio z zamysłem lepszego dźwięku, to, że uzyskuje sie efekt wyciszenia wewnątrz samochodu to taki bonus. :D
  • #56
    dotangelo
    Level 10  
    Rozumiem. Czy w związku z tym można ten bonus, nasilić ? W aucie jest na prawdę głośno :)
    PS. Podoba mi się pomysł z pierścieniem MDF własnej roboty.
  • #57
    suzuki.gsx
    Level 23  
    Można, najważniejsza jest przegroda silnika oraz nadkola to z tamtąd dobiega najwięcej hałasu, jak się z tym uporasz to będzie git, możesz tam dać nawet podwójną warstwę mat.
    Pierścień mdf; jest sporo dłubaniny ale robota fajna tylko pamiętaj o kilkakrotnym zaimpregnowaniu, ja o tym zapomniałem i musiałem wymieniać. :D
  • #58
    dotangelo
    Level 10  
    Dziękuję serdecznie za odpowiedzi!
    W takim razie zaczynam szukać informacji w sieci na temat przegrody oraz nadkól - skoro są najważniejsze, zajmę się nimi jako pierwszymi, a drzwi zrobię na końcu. :-)
  • #59
    on1
    Level 2  
    Sorry że odgrzeje temat. Zamierzam wyciszyć samochód (małymi kosztami albo wcale) i prześledziłem ten temat. Co do tabeli przedstawiającej skuteczność mat nie mamy pewności ze badania zostały naprawdę rzetelnie przeprowadzone i jakie maty bitumiczne zostały wykorzystane do testów. Przeglądając popularny portal aukcyjny zauważyłem że są zwykłe, z ceną płachty od ok 4-5zł i takie za cenę 17zł z warstwą aluminium z jednej strony (grubość maty 2 mmm) - wyglądają jak te z górnej półki.

    Wygłuszenie drzwi relacja - VW Polo Classic

    Czy warstwa aluminium (foli aluminiowej) może zwiększać skuteczność?
    Posiadam 3 drzwiowe auto-ciekawe czy drzwi nie załamią się pod ciężarem-jedna osoba podała sporą wagę mat - 5kg. Czy warto wygłuszać tył tz. błotniki skoro w boczkach nie ma głośników. Wydaje mi się że większy hałas dochodzi z za szyb.
  • #60
    Gold_Phenix25
    Level 13  
    On1 dobrze rozumiem że chcesz wyciszyć samochód a nie wytłumić drzwi żeby lepiej głośniki grały? Jeśli tak to na błotnik możesz dać te maty bez znaczenia jest wtedy waga lepszy rezultat osiągniesz gdy do tego dołożysz GMS 022 lub inna pianke (poszukaj na forum pianki stp, gms) bądź taniej, można znaleść takie maty szmaciane ( nie pamiętam co to za materiał ale producenci aut stosują tego typu maty seryjnie). Jeśli chcesz wytłumić drzwi żeby głośniki w nich zamontowane dobrze grały (jednocześnie wyciszysz dźwięki dochodzące z zewnątrz pojazdu) to stosuj się do rad z tego tematu i forum. Jeśli martwi Cię waga mat i opadanie drzwi to niestety trzeba stosować lżejsze maty które są dużo droższe ale ich metr kwadratowy waży ok 2kg / 2.3kg.