Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wygłuszenie drzwi relacja - VW Polo Classic

suzuki.gsx 03 Lip 2011 11:43 46634 79
  • #61
    suzuki.gsx
    Poziom 23  
    Przeczytaj dokładnie cały temat, a znajdziesz tu odpowiedzi na Twoje pytania. :D
  • #62
    on1
    Poziom 2  
    Cena zaproponowanych przez was mat/pianek (stp,gms) wynosi ponad 50zł za arkusz... przy szybkiej kalkulacji wygłuszenie/wyciszenie drzwi i tyłu wyniesie nimi ok 500zł - tyle to dałem za radioodtwarzacz więc średnio to mi się uśmiecha. Moje pytanie teraz jest takie:
    Czy te maty bitumiczne z aluminium za 17zł są tak samo mało skuteczne jak te zwykłe za 5zł?
    Według producenta są przeznaczone do wyciszania komory silnika, więc nie powinny śmierdzieć latem jak ktoś tu stwierdził. Te szmaciane maty to chyba Poroso. Sądzę że są one dość łatwo palne...
  • #63
    Zenek1988
    Poziom 28  
    Jeśli naprawdę chcesz wykorzystać tanie maty to użyj miękkich lub polimerowych. Wątpie żeby te aluminiowe były od nich sporo lepsze. A co do mat gmsa to zwróć uwagę że mają one rozmiar 100x50 cm a te tanie są w rozmiarach 50x25 lub 50x50 cm. Jeśli te za 17 zł mają 50x50 to 2 takie maty dadzą to samo co jedna gms.
  • #64
    on1
    Poziom 2  
    Jeżeli toś będzie zainteresowany tematem przedstawię moje wnioski. Przejrzałem bardzo dużo tematów związanych z wygłuszaniem na różnych forach. Najtańsze maty jakie warto montować to gms i stp - przebijają swoją chłonnością w różnych temperaturach maty app i boll. Aby efekt był zadowalający należy jeszcze użyć na to maty piankowej. Lepiej zrobić na początku jedne drzwi, ale dobrym materiałem, niż parę byle czym.
    Pozdrawiam
  • #65
    dotangelo
    Poziom 10  
    Jasne, ja jestem bardzo ciekaw, czekam niecierpliwie.
  • #66
    APAMA acoustic project
    Poziom 12  
    on1 napisał:
    ]

    Czy warstwa aluminium (foli aluminiowej) może zwiększać skuteczność?
    Posiadam 3 drzwiowe auto-ciekawe czy drzwi nie załamią się pod ciężarem-jedna osoba podała sporą wagę mat - 5kg. Czy warto wygłuszać tył tz. błotniki skoro w boczkach nie ma głośników. Wydaje mi się że większy hałas dochodzi z za szyb.


    Witam
    Warstwa aluminium służy do 3 rzeczy:
    1 do izolacji termicznej;
    2 chroni matę przed zniszczeniem pod długotrwałym wpływem podwyższonej temperatury; to dlatego wykleja się nimi maskę
    3 poprawia skuteczność działania maty w szerszym zakresie temperatur

    Nie należy przesadzać z ilością mat, zawiasy w drzwiach też mają jakieś ograniczenia co do wagi, którą mogą utrzymać.

    Boczki warto wygłuszyć, masz po prostu mniejszy hałas w środku auta a tym samym lepiej słyszysz muzykę.
  • #67
    suzuki.gsx
    Poziom 23  
    Boczki to nie wygłuszamy tylko drzwi do boczków najlepiej zastosować piankę zamknięto-komortową, lub podobny materiał aby drgania się na nie nie przenosiły, jeśli tego nie zrobisz to będzie cię drażnił ich dźwięk. :D

    Dodano po 4 [godziny] 32 [minuty]:

    Pamiętajcie również, że istnieje alternatywa do wygłuszenie drzwi, a mianowicie komory zamknięte.
    Co prawda trudniej je wykonać, ale często dają lepszy efekt. :D
  • #68
    Gold_Phenix25
    Poziom 12  
    A ja myślałem że na boczki dajemy otwarto komorową piankę typu Absorber która pochłania dźwięk (lub połączenie otwarto - zamknięto komorową np GMS 02) , bo zamknięto komorowa odbija dźwięk ( i za razem jest zazwyczaj wodoodporna GMS 01) daje się do wnętrza drzwi na cała ścianę lub tylko za głośnik. Jeśli się mylę to proszę o sprostowanie.
  • #69
    sławol
    Poziom 17  
    Witam, chciałbym też ulepszyć drzwi w polo classic 98r, ale od razu napotkałem na schody, proszę o poradę jak zdejmuje się tapicerke drzwi w tym aucie??
  • #70
    suzuki.gsx
    Poziom 23  
    Trzeba zdjąć plastiki które są na wcisk w podłokietniku i wyjąć plastik z osłony klamki tam o ile pamiętam jest jeden wkręt, a w podłokietniku dwa, cała reszta trzyma się na zaciskach pływających, szeroki płaskownik i podważasz. :D
  • #71
    sławol
    Poziom 17  
    Już wiem, trzeba zdjąć ramkę co jest dookoła klamki, korbkę od szyb i powypinać zatrzaski. Pozdrawiam.
  • #72
    dawidosław
    Poziom 9  
    W moim saabie zamiast "profesjonalnych" mat użyłem taśmy dekarskiej SOUDAL 15cm szerokości (cena 64 zł). Na dwie pary dużych drzwi zużyłem 1,5 rolki zatem wyszło bardzo przyzwoicie cenowo. Taśma tej firmy klei się bardzo dobrze po nagrzaniu jej na słońcu (wręcz problemem jest próba odklejenia). Dosłownie kilka minut wystarczy aby rozwinięta taśma stała się gorąca. Bardzo dobre parametry temp. zapewniają jej trwałość w ekstremalnych warunkach. Praca wyglądała tak: przymiarka, docięcia, kilka minut na słońcu i klejenie (oczywiście na dobrze odtłuszczoną blachę). Klejenie rozpocząłem od wewnętrznej części drzwi, następnie wstawiłem w duże otwory montażowe wsporniki z tworzywa (może być aluminium) i obkleiłem blachę na zewnątrz. Kolejnym krokiem było wstawienie mdf-u i jego uszczelnienie za pomocą tejże taśmy. Na wewnętrzną część tapicerki powędrowała jeszcze pianka wyciszająca samoprzylepna 1 cm grubości (cena 2,60 za 50x30 cm). Pianka przyczyniła się zarówno do wyciszenia jak i "przytrzymania" przewodów. W otwory poszły głośniki Infinity Kappa 16,5 cm (2 ohm) i ......
    .... i zagrało REWELACYJNIE! Jest naprawdę bardzo przyzwoity bass! Wygłuszenie to podstawa i od tego trzeba zaczynać. Po za tym wcale ono nie musi być takie drogie. Uważam, że taśma dekarska jest o wiele lepsza od wszystkich tanich budżetowych mat.
  • #73
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #74
    suzuki.gsx
    Poziom 23  
    Kombinacji ciąg dalszy.
    Jako, że czas oczekiwani na zwrotnice nieco się wydłuża, postanowiłem zabrać się, za irytujące mnie „kick panele”.
    Oj dostało mi się za nie, szczególnie za tę beżową skórę, totalnie niepasującą do niczego, przynajmniej w poprzedniej koncepcji.
    Dziś sam przyznaję, że nie było to najlepsze rozwiązanie, ale cóż człowiek uczy się całe życie.
    W tej chwili trwają prace nad schowaniem w głąb paneli, maskownic wraz z głośnikami. Plan jest taki, aby panel wraz ze schowkiem w boczku tworzył jedną całość, co ma przypominać oryginalną konstrukcję.
    Jako, że moje boczki mają lekko chropowatą strukturę, panele zostaną wykończone lakierem strukturalnym o odpowiednim kolorze, co mam nadzieję nada im spójności z resztą wnętrza pojazdu.
    Na chwilę obecną prace przedstawiają się następująco, w miarę postępów dalsza foto relacja. Wkrótce mam nadzieję.

    Wygłuszenie drzwi relacja - VW Polo Classic Wygłuszenie drzwi relacja - VW Polo Classic Wygłuszenie drzwi relacja - VW Polo Classic Wygłuszenie drzwi relacja - VW Polo Classic Wygłuszenie drzwi relacja - VW Polo Classic Wygłuszenie drzwi relacja - VW Polo Classic
  • #75
    suzuki.gsx
    Poziom 23  
    Kolejny etap, wszystko widać na zdjęciach ja co pytajcie.

    Wygłuszenie drzwi relacja - VW Polo Classic Wygłuszenie drzwi relacja - VW Polo Classic Wygłuszenie drzwi relacja - VW Polo Classic Wygłuszenie drzwi relacja - VW Polo Classic Wygłuszenie drzwi relacja - VW Polo Classic Wygłuszenie drzwi relacja - VW Polo Classic
  • Pomocny post
    #76
    qstosz
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Jak postępują prace?

    Udało się połączyć panel ze schowkiem tak żeby wyglądały jak oryginał?
  • #77
    skaktus
    Poziom 37  
    Ta szpachla nie popęka od wibracji ?
  • Pomocny post
    #78
    Zladok
    Poziom 21  
    Żeby nie pękała od wibracji daje się tworzywo szklane (Novol Fiber Glass - taka mieszanka szpachli i tworzywa szklanego), zwykła szpachla na coś takiego się nie nadaje. Dodatkowo w miejscach gdzie tworzywo łączy się z plastikiem tapicerki - nawierca się dziury, ku pewniejszemu połaczeniu.
  • #79
    suzuki.gsx
    Poziom 23  
    qstosz napisał:
    Udało się połączyć panel ze schowkiem tak żeby wyglądały jak oryginał?


    Wydaje mi się, że tak.

    Zladok napisał:
    Dodatkowo w miejscach gdzie tworzywo łączy się z plastikiem tapicerki - nawierca się dziury, ku pewniejszemu połaczeniu.


    Ja zrobiłem to od d... strony, że tak powiem. Mianowicie panel i schowek są przykręcone do "kształtownika" od strony boczku, także zanim przyszły włókno, żywica, szpachla z włóknem i szpachla wykończeniowa konstrukcja już była sztywna, o pękaniu nie ma mowy.

    qstosz napisał:
    Jak postępują prace?


    A tak wyglądają efekty.

    Wygłuszenie drzwi relacja - VW Polo Classic Wygłuszenie drzwi relacja - VW Polo Classic Wygłuszenie drzwi relacja - VW Polo Classic

    A było to tak.

    Wygłuszenie drzwi relacja - VW Polo Classic
    Wygłuszenie drzwi relacja - VW Polo Classic Wygłuszenie drzwi relacja - VW Polo Classic

    Analogicznie :D

    Wygłuszenie drzwi relacja - VW Polo Classic

    Więc jestem gdzieś po środku :D
  • #80
    dariusn
    Poziom 10  
    WItam , czy są produkowane dystanse do tego modelu ?