Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik spalinowy w rowerze

zdzichu.dunaj 23 Nov 2013 18:36 1195311 7418
Texa Poland
  • #1351
    MARCIN.SLASK
    Home appliances specialist
    Widzieliście jaki wielki silnik ma agregat prądotwórczy 1kW z Biedronki?

    Silnik spalinowy w rowerze
  • Texa Poland
  • #1353
    radarator
    Level 25  
    Hybryda :D

    Po dzisiejszym 3 osobowym przejeździe nie wytrzymałem, do nowego silnika założyłem stary, dotarty cylinder i tłok.
    Docieranie kiedyś dokończę, jeszcze nie teraz :D
  • #1354
    robertcb
    Level 17  
    Jakich olejów używacie do mieszanki; czy Shell Advance VSX 2 to dobry olej do tych silników na dotarcie? bo akurat taki mam, a wcześniej wlałem trawol;)
  • #1355
    radarator
    Level 25  
    Mixol, trawol, stihl, semisyntetic 2T, jakieś wynalazki prawie mineralne...na półsyntetykach jakby lepiej...
  • Texa Poland
  • #1357
    robertcb
    Level 17  
    A jak z docieraniem? jest jakaś skokowa różnica w mocy po iluś tam przejechanych kilometrach?
    Docieraliście tak jak w instrukcji max 25-30km/h i max 30 min ciągłej jazdy?
  • #1358
    radarator
    Level 25  
    Są dwie szkoły docierania, jedna mówi o spokojnej jeździe, bez przeciążania itd.
    Ja wolę docierać mocno-oczywiście bez przesady. Ważne, by nie przesadzić i pozwolić silnikowi ostygnąć. 15 min grzania a potem odpoczynek.
    Skokowej zmiany nie zauważyłem. Różnicę można poczuć już po paru kilometrach-gdy tylko pierścienie zaczną się układać. Potem stopniowo jest coraz lepiej.
    Bardzo ważna jest ilość powietrza w mieszance.
    Za bogata mieszanka(zbyt dużo benzyny) powoduje czterotaktowanie i mocne grzanie się silnika(ten efekt daje też zbyt duża przerwa na przerywaczu czy świecy).
    Za uboga mieszanka to brak mocy i bardzo prawdopodobne zatarcie silnika.
    Warto zwrócić na to uwagę szczególnie przy docieraniu.
  • #1359
    robertcb
    Level 17  
    Czterotaktowanie mam gdzieś po uruchomieniu zimnego silnika do kilometra, potem jest już ok.
    Ssanie włączam tylko żeby odpalić i zaraz po jakiś 100m wyłączam.

    Mam wrażenie że lekko naderwałem gwint świecy w głowicy,
    chyba za mocno ją dokręciłem, bo troszkę oleju się przy jej kołnierzu zbiera ale świeca się trzyma sztywno.

    Czy w razie czego to bardziej opłaca się naprawiać gwint czy kupować nową głowicę (z kosztami przesyłki 40zł)?

    Czy te odkręcające się magneto prądnicy na wale to w tym chińskim czy rosyjskim silniku było?
  • #1360
    Thunder55
    Level 12  
    Przykład silnika spalinowego w rowerze na mojej Gazelle'i :)
    Chińczyk 48cm3, maks prędk. 50km/h
    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze
  • #1361
    radarator
    Level 25  
    robertcb wrote:

    Czy w razie czego to bardziej opłaca się naprawiać gwint czy kupować nową głowicę (z kosztami przesyłki 40zł)?

    Czy te odkręcające się magneto prądnicy na wale to w tym chińskim czy rosyjskim silniku było?


    Nie warto się bawić w naprawę tej głowicy jak nowa taka tania.
    U mnie magneto ukręciło się w rusku ale chyba i chińczyk u kogoś na to chorował.


    Thunder55 Powitać! Fajny, pokaż więcej szczegółów. Robione jakieś usprawnienia czy tak jak kupione tak wstawione?
  • #1362
    robertcb
    Level 17  
    Thunder55 Na początek warto dać przepływowy filtr paliwa i zrobić dodatkowe mocowanie tłumika do ramy.
    Mocowanie silnika do ramy przez gumę, choćby od dętki, bo bez tego rower nieźle wibruje i mogą się nawet poluzować w nim nakrętki.
    Czy w tym rowerze z tyłu jest piasta torpedo?
  • #1363
    Davvvi
    Level 27  
    Na tych niebieskich światełkach to długo nie pojeździ , jak misiaczki go złapią to mu mandat wlepią;)
  • #1364
    robertcb
    Level 17  
    Jak z przewozem tych rowerów pociągiem (w przedziale rowerowym)? konduktorzy coś mówią? jeśli tak to w jakich pociągach, TLK, Intercity, IR, osobowe?
  • #1365
    radarator
    Level 25  
    Thunder55 zdaje mi się, że możesz zrezygnować z napinacza łańcucha silnikowego. Masz napinacze kół, wykorzystaj to. Będzie o jeden element mniej do psucia się. Im krótszy łańcuch, tym lepiej.
  • #1366
    robertcb
    Level 17  
    U mnie nie da się zrezygnować z napinacza, bo nie ma takiej pozycji koła w którym oba łańuchy - rowerowy i od silnika - były by podobnie napręzone,
    jak jeden będzie to drugi będzie zwisał - a skrócić któryś z nich można dopiero o 2 ogniwa, a to za dużo.
    Taka możliwość jest, jeśli rower ma tylną przerzutkę (z napinaczem) i możliwość regulacji położenia tylnego koła.
  • #1367
    radarator
    Level 25  
    Mi się udało wyregulować tak łańcuchy gdy dobrałem odpowiednią zębatkę napędu roweru :D
    A może tak napinać ten mniej używany?
  • #1368
    Thunder55
    Level 12  
    radarator : nie robiłem żadnych usprawnień. Mam napinacze kół ale tak się pechowo złożyło, że na najmocniejszym naciągnięciu jest za luźny a jak go skrócę o 1 oczko i napinacze też poluzuje na max to jest za krótki :/
    robertcb : Jakiś tam filtr przed zaworem w baku jest a pod mocowania silnika dałem warstwę gumy więc nic mi nie trzęsie dobrze się jeździ:) I nie to jest piasta z przekładnią 7 biegową.
    Davvvi Nic mi nie zrobią :D Już nawet mnie wieczorem jak na pełnym oświetleniu jechałem mnie złapali tylko się pogapili na niego i powypytywali o różne "dane techniczne" typu "jaka pojemność" i mnie puścili :)
  • #1369
    Davvvi
    Level 27  
    Panowie a macie jakiś patent na to wychlapujące paliwo z baku? Niby szczelne ale tym odpowietrznikiem cały czas wychlapuje i nie wiem co z tym zrobić. Rozwiązał ktoś ten problem?
  • #1370
    radarator
    Level 25  
    Też się męczę, próbowałem zatkać wszystko co można, nabiera i chlapie otworami w których siedzi zamknięcie. Wygląda na to że zostaje nabyć lub zrobić inny korek :D
    Jeszcze spróbuję przerobić go na coś takiego:
    Silnik spalinowy w rowerze
  • #1371
    robertcb
    Level 17  
    A czy tankujecie swoje rowery z kanistra czy lejecie bene bezpośrednio z dystrybutora do baku na stacjach robicie mieszankę na miejscu?
    Pracownicy stacji nie patrzą się dziwnie przy tankowaniu do roweru 1-2l benzyny?;-)
  • #1372
    radarator
    Level 25  
    Staram się mieć gotową mieszankę w piwnicy ale zdarza się i na stacji, zawsze mam ze sobą 100ml oleum.
    Czy nie patrzą dziwnie? Owszem. Jestem już znany w moim mieście :D
  • #1373
    robertcb
    Level 17  
    A gdzie można kupić stożkowy filtr powietrza pasujący do tego gaźnika?
  • #1374
    Davvvi
    Level 27  
    Ja kiedyś się pytałem i raczej tylko w sklepie gdzie mają części do skuterów. Albo Alledrogo. W sklepie zaśpiewali mi od 25zł do 50zł.
  • #1375
    robertcb
    Level 17  
    Ale mają takie przykręcane na dwie śrubki jak w tym gaźniku, czy zapinane na cybant?
    Jesli cybant, to czy one nie odpadną od wstrząsów od tego gaźnika?
  • #1376
    Davvvi
    Level 27  
    Raczej nie ma przykręcanych tak jak w oryginale jest.
  • #1377
    mavet
    Level 10  
    Mam pytanie do mających napęd rolkowy. Jak mocno rolka zdziera opone tzn . czy żywotnośc jej skraca się powyżej 2 krotnie ? Chodzi mi też o regulacje predkości , czy ktoś ma rolke stożkową i jakie efekty lub czy ktoś ma założony wariator ( jak w skuterze ) i jak to działa ?
  • #1378
    robertcb
    Level 17  
    Jakie są parametry silnika 48cc?
    Przy jakich obrotach występuje maksymalny moment obrotowy i moc, i jaki zakres obrotów jest najlepszy dla tego silnika?
  • #1379
    andpgud
    Level 11  
    Witam Panowie.
    Chcę zamontować silnik, ale zastanawiam się, co może być najlepsze.
    Chcę jechać szybko i móc pokonywać powiedzmy 50 km bez problemu.
    Jest coś takiego?
  • #1380
    mavet
    Level 10  
    35km/h średnia prędkość , może być ? Najlepsze ale i najdroższe , silnik honda gx25 lub gx35 , niezawodność