Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik spalinowy w rowerze

zdzichu.dunaj 16 Jan 2014 09:11 1151214 7324
  • #1471
    mih00
    Level 2  
    Quote:
    Wiesz kolego na oryginalnym chińskim silniczku też jest bardzo ciężko ruszyć z miejsca, ja muszę trochę za pedałować i dopiero puścić sprzęgło i jadę inaczej mi zgaśnie.


    No to nie wiem co kolega ma za silniczek - może kiepsko dotarty? U mnie przelatane już ok. 700km zębatka 44z wersja "80cc" i rusza z miejsca bez najmniejszego problemu. Ba.. nawet ciągnąłem ostatnio polną droga na lince kolegę na drugim rowerze i szedł sobie bez problemu te 40km/h. Zadbany i dobrze dotarty i wyregulowany Chińczyk kładzie na glebę Panowie te wasz kosy w/g projektu kolegi telemaha. Ale zapowiada się dobra modyfikacja kolegi bidguma na 125 zębów to już powinno być satysfakcjonujące rozwiązanie. Życzę powodzenia i czekam z niecierpliwością na efekty.
  • #1472
    Davvvi
    Level 27  
    mih00 wrote:
    Quote:
    Wiesz kolego na oryginalnym chińskim silniczku też jest bardzo ciężko ruszyć z miejsca, ja muszę trochę za pedałować i dopiero puścić sprzęgło i jadę inaczej mi zgaśnie.


    No to nie wiem co kolega ma za silniczek - może kiepsko dotarty? U mnie przelatane już ok. 700km zębatka 44z wersja "80cc" i rusza z miejsca bez najmniejszego problemu. Ba.. nawet ciągnąłem ostatnio polną droga na lince kolegę na drugim rowerze i szedł sobie bez problemu te 40km/h. Zadbany i dobrze dotarty i wyregulowany Chińczyk kładzie na glebę Panowie te wasz kosy w/g projektu kolegi telemaha. Ale zapowiada się dobra modyfikacja kolegi bidguma na 125 zębów to już powinno być satysfakcjonujące rozwiązanie. Życzę powodzenia i czekam z niecierpliwością na efekty.


    Tzn ruszy z miejsca ale muszę bardzo powoli puszczać sprzęgło .Ja też mam zębatkę 44 zęby ale koła 28cali,do tych kół lepsza by była większa zębatka, a sam trochę też ważę. Ogólnie silniczek na pewno jest dobrze dotarty bo jak się rozpędzę to śmigam 55km/h ale taka prędkość nie jest mi zbytnio potrzebna. Bardziej wolałbym trochę więcej mocy.
  • #1473
    figo76
    Level 13  
    Witajcie :)
    Pisałem wcześniej o tym że będę robił nowy napęd z silnikiem od Simson-a Duo, który zamocuje na małej przyczepce którą sam zrobię.
    Właśnie zacząłem mam kółka od roweru 16', zębatkę od Ogara, którą muszę zamocować na kole tylko jeszcze myślę jak, ale prawdopodobnie do szprych, bo napęd silnika jest z tej samej strony co w rowerze łańcuch to nie mogę jej zamocować na zębatkę od koła, bo zamiast obracać kołem to bym hamował, a po drugie za słaba jest piasta w takich kołach i bym ją po paru próbach uszkodził. Mam jeszcze parę metrów kątownika 3 centymetrowego, wystarczy mi na spód i może mocowanie silnika do konstrukcji przyczepki.
    Brakuje mi jeszcze tłumik, zbiornik na paliwo i stopka od zmiany biegów i filtr powietrza.
    Jak ktoś z Was ma na zbyciu używane to chętnie wezmę za rozsądną cenę, mieszkam w Szczecinie i proszę o informację w wiadomościach do mnie :)
    Mam do Was pytanie-jeszcze się nie dowiedziałem jakie mogę zrobić wymiary takiej przyczepki, którą będę mógł podłączyć do roweru maksymalne, znalazłem tylko że rower+przyczepka nie może przekraczać 2 m. Może wiecie jakie wymiary? Nie chcę przekroczyć długości 1 m i szerokości 0,9 m.
    To teraz pokażę parę fotek z mojej przymiarki, początki :)
    Silnik spalinowy w rowerzeSilnik spalinowy w rowerzeSilnik spalinowy w rowerzeSilnik spalinowy w rowerze
    Silnik spalinowy w rowerzeSilnik spalinowy w rowerzeSilnik spalinowy w rowerzeSilnik spalinowy w rowerze
    Pozdrawiam :)
  • #1474
    bidguma
    Level 18  
    figo76 wrote:
    Pisałem wcześniej o tym że będę robił nowy napęd z silnikiem od Simson-a Duo, który zamocuje na małej przyczepce którą sam zrobię


    wszystko fajnie tylko:
    -silnik na przyczepce bedzie mial lekko tzn na wybojach itp będzie mial skłonność do krecenia kolem w miejscu niz "pchania" kierowcy. Przelozenie co chcesz załozyć (zebatka z jawki 50) to da ci vmax 35km/h ktory na tym silniku osiagniesz w chwile. Jak rozwiazesz zmiane biegów z silnika w przyczepce do kierownicy rowerowej?
  • #1475
    mih00
    Level 2  
    Davvvi wrote:
    mih00 wrote:
    Quote:
    Wiesz kolego na oryginalnym chińskim silniczku też jest bardzo ciężko ruszyć z miejsca, ja muszę trochę za pedałować i dopiero puścić sprzęgło i jadę inaczej mi zgaśnie.


    No to nie wiem co kolega ma za silniczek - może kiepsko dotarty? U mnie przelatane już ok. 700km zębatka 44z wersja "80cc" i rusza z miejsca bez najmniejszego problemu. Ba.. nawet ciągnąłem ostatnio polną droga na lince kolegę na drugim rowerze i szedł sobie bez problemu te 40km/h. Zadbany i dobrze dotarty i wyregulowany Chińczyk kładzie na glebę Panowie te wasz kosy w/g projektu kolegi telemaha. Ale zapowiada się dobra modyfikacja kolegi bidguma na 125 zębów to już powinno być satysfakcjonujące rozwiązanie. Życzę powodzenia i czekam z niecierpliwością na efekty.


    Tzn ruszy z miejsca ale muszę bardzo powoli puszczać sprzęgło .Ja też mam zębatkę 44 zęby ale koła 28cali,do tych kół lepsza by była większa zębatka, a sam trochę też ważę. Ogólnie silniczek na pewno jest dobrze dotarty bo jak się rozpędzę to śmigam 55km/h ale taka prędkość nie jest mi zbytnio potrzebna. Bardziej wolałbym trochę więcej mocy.



    Jakby na to nie patrzeć to dość istotna informacja dla planujących zakup Chińczyka. Z silnikiem od kosy to musisz popedałować do 20-30km/h xX, żeby raczył jechać. Tutaj mimo, że masz 44z i kolo 28` to 2 razy naciśniesz na pedały i jedziesz. Ja przy kołach 26` ruszam z miejsca bez problemu. Podsumowując jak ktoś planuje montować zestaw do roweru 28` to proponuje zakup największej zębatki (54z).
  • #1476
    marzenaew
    Level 9  
    centrino@ wrote:
    Albo kup sobie rowerek z silnikiem spalinowym (fabryczny) do 1000zł jest spory wybór.
    Jak rower to dla sprotu nie dla spalin Panowie... ;)
  • #1477
    figo76
    Level 13  
    bidguma wrote:

    wszystko fajnie tylko:
    -silnik na przyczepce bedzie mial lekko tzn na wybojach itp będzie mial skłonność do krecenia kolem w miejscu niz "pchania" kierowcy. Przelozenie co chcesz załozyć (zebatka z jawki 50) to da ci vmax 35km/h ktory na tym silniku osiagniesz w chwile. Jak rozwiazesz zmiane biegów z silnika w przyczepce do kierownicy rowerowej?


    Sama przyczepka będzie nie taka lekka, bo sam silnik waży około 16 kg i do tego dojdzie około 20 kg + nieraz zakupy.
    Może masz rację, że koło w momencie napędzania będzie przyczepka chciała rowerem skręcać, myślę jeszcze o przyczepce na jednej oponie jak na tych zdjęciach:
    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze
    Jeżeli chodzi o zębatkę to zobaczę jaki będzie mocny, to zmienię na mniejszą :)
    Zmianę biegów rozwiążę na zasadzie linek jak zmiana biegów w rowerze, może zrezygnuję z przekładania biegów w pedałach i ustawię na środkową zębatkę, albo zmianę biegów z silnika zamocuję dźwignię na ramie przed kierownicą.
  • #1478
    Davvvi
    Level 27  
    mih00 wrote:
    Jakby na to nie patrzeć to dość istotna informacja dla planujących zakup Chińczyka. Z silnikiem od kosy to musisz popedałować do 20-30km/h xX, żeby raczył jechać. Tutaj mimo, że masz 44z i kolo 28` to 2 razy naciśniesz na pedały i jedziesz. Ja przy kołach 26` ruszam z miejsca bez problemu. Podsumowując jak ktoś planuje montować zestaw do roweru 28` to proponuje zakup największej zębatki (54z).


    Zgadza się 2 razy za pedałuję i jadę bez problemu. Abym z miejsca ruszył. Do kół 28 faktycznie lepsza byłaby większa zębatka tylko jak ja kupowałem to zestawy były tylko z zębatką 44 zęby , a i samych zębatek za bardzo nie było wtedy w sprzedaży.
  • #1479
    robertcb
    Level 17  
    Czy możecie polecić jakąś mocniejszą i bardziej wytrzymałą od waganta ramę do której by pasował ten silnik, koła 28 cali (tylne z piastą torpedo-rozstaw widełek ok 107mm) ?
  • #1481
    Davvvi
    Level 27  
    Szukam kolegi który zrobił sobie kolce w oponach. Czy mógłby zapodać foteczki jak to z zewnątrz wygląda? Bo też o tym na zimę myślę.:)
  • #1482
    radarator
    Level 25  
    Ja robiłem kolce, sprawowało się to fajnie, ale jak to z prototypami bywa - trzeba dopracować, dokładniej środek opony. Wszystko wykleiłem w środku starą dętką rowerową, ale była za cienka. W efekcie po złapaniu gumy nie było już czego łatać(ponad 15 dziur) :D
    Poluję teraz na starą dętkę motocyklową...
    Fotki spróbuję dodać jutro.
  • #1484
    figo76
    Level 13  
    Witajcie :)
    Udało mi się samemu zamocować koło zębate do koła :)
    Najtrudniejsze co w tym było to regulacja aby zębatka nie była zamocowana jajowato w poziomie i pionie.
    Dodaję fotki:
    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze
    Pozdrawiam :)
  • #1485
    radarator
    Level 25  
    Mój plan przeniesienia napędu na prawą stronę i zastosowania wolnobiegu na korbie upadł.
    Korba ma gwint w jedną stronę a wolnobieg w drugą.
    Wolnobieg z All, ten z kołnierzem zamiast zębatki. (Do kołnierza można by dokręcić 2 zębatki - jedna do napędu z silnika, druga standardowo, czyli 2 łańcuchy na jednej korbie a to wszystko na wolnobiegu, więc silnik kręci, pedały stoją).
    Korba z gwintem na zębatkę, od chłopaków z forum trialowego.

    Jeszcze zostało mi spróbować połączyć 2 wolnobiegi w jeden, choć sam nie bardzo wierzę że się uda. Zobaczymy...
  • #1486
    Davvvi
    Level 27  
    radarator wrote:
    Ja robiłem kolce, sprawowało się to fajnie, ale jak to z prototypami bywa - trzeba dopracować, dokładniej środek opony. Wszystko wykleiłem w środku starą dętką rowerową, ale była za cienka. W efekcie po złapaniu gumy nie było już czego łatać(ponad 15 dziur) :D
    Poluję teraz na starą dętkę motocyklową...
    Fotki spróbuję dodać jutro.


    Czekam na foteczki bo także o tym myślę:)

    Panowie a czy Wy stosujecie tą sprężynę która wspomaga odbijanie tej wajchy od sprzęgła?
  • #1487
    radarator
    Level 25  
    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze
    Ot i wszystko. Blachowkręty z Praktikera. Jakieś 400 sztuk.
    Zaczyna mi brakować miejsca w piwnicy :D
    Silnik spalinowy w rowerze
  • #1489
    figo76
    Level 13  
    Do radarator :)
    Z tych zdjęć co wstawiłeś to te wkręty się szybko ścierają, są za miękkie :(
    Byś musiał zamiast białych wkrętów dać czarne, bo są utwardzane :)
  • #1490
    radarator
    Level 25  
    figo76 one i tak za długie są. Mają się zetrzeć.
    mavet to Twoje? Jak to robi bimoto mniej więcej wiem, czytałem rysunek korby.
    http://www.bimoto.pl/?page_id=211
    Ale sam tego nie wykonam.
    A tu ktoś już szedł moją ścieżką...
    http://forum.poziome.pl/index.php?topic=2144.0
    Edit:
    A jednak udało się poskładać 2 wolnobiegi w jeden :D
    Chiński czy Indyjski, w środku to samo. :D
    Więc, dalej! Ku zwycięstwu!
  • #1491
    Davvvi
    Level 27  
    Fajna robota z tymi wkrętami ,mogę ich mieć na pęczki. Tylko jak się jeździ? Stabilnie? jak z hamowaniem?
  • #1492
    bidguma
    Level 18  
    witam,
    tak jak obiecałem wstawiam fotki z zębatką 125 zębów. Teraz rower nabrał strasznego wigoru od startu, udalo mi się rozpędzic do 40km/h ale to nie było wszystko. Jednak pogoda jest jaka jest a życie mi jeszcze miłe. Dopiero na takim przełożeniu czuć, że silnik sobie radzi, a robi to z wielką chęcią. Szybko się wkręca na wysokie obroty i podjazd pod sporą górke nie stanowi problemu... (koło buksowało bo jest śnieg i lód u mnie :P ). Najwięcej roboty przy zębatce jest oczywiście z samymi zębami, trzeba zachować ich kształt jak najbardziej zbliżony do oryginału oraz odstęp. Reszta bułka z masłem ( otwor centralny otwory na sruby).
    foto:

    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze

    pozdrawiam :)
  • #1493
    radarator
    Level 25  
    Jak się jeździ na oponach kolcowych? Świetnie! Można sobie pozwolić na kontrolowane poślizgi itd. Hamowanie bezproblemowe. Na początku obawiałem się trochę kłaść w zakrętach, ale nie potrzebnie. Trzyma się świetnie, tak na lodzie jak i na ubitym śniegu. Puchaty śnieg - wiadomo - to inna bajka, ale i tak na kolcach lepiej niż bez. Przypominam, że mam cienkie oponki...Ale prace na góralem postępują...:D

    bidguma, gratuluję zacięcia.
    Ja u siebie mam 54 zęby w kole 28". Większa zębatka nie miałaby u mnie już sensu. Prędkość koło 40/h a pod górki ciągnie. Tyle mi wystarczy.
  • #1494
    bidguma
    Level 18  
    radarator wrote:

    bidguma, gratuluję zacięcia.
    Ja u siebie mam 54 zęby w kole 28". Większa zębatka nie miałaby u mnie już sensu. Prędkość koło 40/h a pod górki ciągnie. Tyle mi wystarczy.


    no ok tylko że ty masz silnik dedykowany a ja kosę :D
  • #1495
    Davvvi
    Level 27  
    Panowie a czy ma może ktoś z was na zbyciu taką zębateczkę 54 zęby??? Bo na alledrogo to trochę przesadzają z ceną za samą zębatkę.
  • #1498
    bidguma
    Level 18  
    a moze zdawcza o jeden mniej wtedy taniej wyjdzie? niz 50zł za tylna 54z
  • #1499
    Davvvi
    Level 27  
    Tylko czy jeden ząb mniej na zdawczej zrobi taką różnicę jak 10 zębów więcej na tylnej zębatce? Potrzebuję większej ponieważ całą drogę z pracy do domu mam pod górkę i zanim się rozpędzę to stale łapie mnie czerwone.
  • #1500
    radarator
    Level 25  
    Davvvi
    Tak sobie myślę, czy nie potrzebujesz mniejszej np 34 zęby by jeździć szybciej? Na 54 i tak nie wystartujesz z miejsca a Vmax Ci spadnie choć moc wzrośnie...
    Tą 54 zostawiam do nowego projektu, sorry za zamieszanie.