Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik spalinowy w rowerze

doman150 04 Kwi 2014 21:18 999417 6646
  • #1561 04 Kwi 2014 21:18
    Davvvi
    Poziom 27  

    panja321 Widzisz u mnie problem ze zrywaniem szprych jest trochę inny bo zrywa mi je tuż przy piaście . Łepek urywa i żaden klej nie pomaga a zrywa mi je tylko po stronie wolnobiegu.

    Możesz zamontować zębatkę na wolnobiegu i dokupić szarpak do chińczyka . Ale gdzieś czytałem że te szarpaki dość szybko się rozlatują. Po drugie silnik poszerza się o jakieś 6-7cm może więcej i jeśli masz nisko silnik to zapomnij o pedałowaniu. Ja nawet jak bym podniósł silnik to już teraz mam może 1cm luzu między kolbą a silnikiem więc po założeniu szarpaka już sobie wyobrażam ogromne siniaki na łydkach. Po za tym założę się że odkąd masz silnik to pedałowania używasz tylko w momencie odpalania:) Ja tak mam i szarpak wydaje mi się problemowy pod względem jak zgaśnie przez przypadek silnik. Nie wyobrażam sobie odpalania szarpakiem podczas jazdy a w ten sposób co teraz nawet się nie zatrzymuję:)

    Co do licznika to masz rację można już kupić za 30zł tylko wiesz mają mało funkcji i to jest prawdą że to zależy co komu jest potrzebne. Za 30zł też bym się nie bawił w owijanie ze względu nawet na estetykę bo to wygląda kiepsko. Mi się trafił marketowski i nie narzekam ale to jest loteria a sigma jest raczej pewna.

  • Sklep HeluKabel
  • #1562 04 Kwi 2014 23:53
    radarator
    Poziom 25  

    panja321 napisał:
    fajny silniczek parę postów wyżej ale 50 cm to on chyba na pewno nie ma ,no i to wirujące sprzęgło :| .Wyobrażacie sobie co by było gdyby złapało np. nogawkę ? Wole nawet sobie tego nie wyobrażać.


    Silniczek na bank nie ma więcej jak 50cm, miałem w ręku tłok a sprzęgło będzie w osłonie. Jakiej mocy jest silnik, niech uzmysłowi fakt, że na średnich obrotach dałem radę zatrzymać sprzęgło ręką, w rękawicy oczywiście. Po drodze między sprzęgłem a kołem roweru będzie jeszcze jedno duże koło pasowe z małą zębatką.Ten roweras jeszcze nie jest gotowy, to tylko film z pierwszego odpalenia, tak by pokazać ideę.
    Na dzień dzisiejszy wiele się nie zmieniło, czekam na części.

    Dzięki za pokazanie mocowania zbiornika, rozwiązałem to inaczej trochę (oczywiście przy pomocy moich ulubionych obejm montażowych do rur :P ).

    Tak patrzę na foty Waszych maszyn i co drugi ma wiercone dziury w ramie.
    Nie boicie się o pękanie rur w tych miejscach?
    Ja bym zrozumiał gdyby tam w te otwory wspawano tulejkę, ale taka goła dziura?
    Przy prędkości 40/h ja bym się bał.

  • #1563 05 Kwi 2014 19:08
    Bojownik1997
    Poziom 1  

    Witam, mam problem z silnikiem od piły ponieważ nie wiem jak zamontować silnik aby napęd był z lewej strony tylnego koła (patrząc z tyłu) bo ta piła jak każda inna ma napęd z prawej strony. Jeśli 5 kg silnik zamontuje z boku koła to nie będzie przechylał mnie na lewą stronę ?

  • Sklep HeluKabel
  • #1564 05 Kwi 2014 19:57
    bidguma
    Poziom 18  

    witam praktycznie skonczylem drugi projekt na kosie spalinowej. zostala mi linka od gazu. Wszystkim sceptykom napedu na rolke moge się teraz smiac w twarz. Niczym nie ustepuje napedowi na lancuch, pasek itp, na piasku czy asfalcie. Rusza z miejsca bez pomocy. Nie wiem jaki vmax bo nie mam linki na stale jeszcze, jechalem troche na hardzie :P. Nie wiem jak to się ma na deszczu ale w deszcz nie jezdze. Przelozenie 1:20. Konstrukcja własna koncepcja jedna z wielu powielona. Jedyna roznica jak sie spotkałem to moja rolka jest gladka i uważam ze to najlepsze rozwiazanie bo nie zjada opony a i docisk nie jest tragicznie mocny. fotki:
    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze
    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze

    sorki za syf na foto w tle -wiosenne porządki :P
    pozdrawiam

  • #1565 05 Kwi 2014 23:00
    radarator
    Poziom 25  

    Bardzo fajne, estetyczne i zgrabne wykonanie. Daj znać jak się będzie zachowywało na wilgotno. Myślę, że nie bez powodu cały świat stosuje rolkę z nacięciami (inna sprawa to bieżnik opony...).

  • #1566 06 Kwi 2014 09:43
    panja321
    Poziom 12  

    wykonanie fajne ale ja nadal będę się upierał że rolka to jednak niewypał(nie to żebym sam tego nie testował).troszeczkę wilgoci na kole i z napędu nici.Co prawda piszesz że w deszcz nie jeździsz ,ale z tym różnie bywa.Ostatnio wyjechałem w pełne słońce a wracałem w taką ulewę ,że nawet gacie przemokły.Przy rolce na bank bym musiał do chaty pedałować(byłem ok 30 km od domu) a tak co prawda mokry ale nie padnięty jakoś się do domciu dotoczyłem

  • #1567 06 Kwi 2014 13:54
    bidguma
    Poziom 18  

    przyjdzie deszcz to nie omieszkam zobaczyć jak to działa ale podobnie jak ty sądzę że daleko nie zajade :D

  • #1568 06 Kwi 2014 16:13
    andpgud
    Poziom 10  

    No i nie moge namiezyc fajny Morini.
    KTM Clone mówia ze potrzebuje wysokie obroty i ze jest glosny.

  • #1570 08 Kwi 2014 01:50
    andpgud
    Poziom 10  

    Jak by mi ktos pomógl z tym silnikiem wzgledem ulepszania go to byl bym za.
    Moze bylo by to tez tansze niz kupowanie tych mega silników

  • #1573 10 Kwi 2014 00:34
    lenar022
    Poziom 14  

    Nie zapomnij kolego o odpowiednim oświetleniu. ;)

    Silnik spalinowy w rowerze

  • #1574 11 Kwi 2014 08:22
    Davvvi
    Poziom 27  

    Panowie mam pytanie do tych którzy mocowali tylną zębatkę na chińskie mocowanie. Otóż u mnie otwór w zębatce jest minimalnie większy niż piasta, podkładałem dystanse z blachy żeby wycentrować zębatkę a i tak minimalnie zębatka nie jest wycentrowana, widać to po pracującym napinaczu, nawet obracając kołem. Jak wycentrowaliście zębatkę? Macie jakiś sprawdzony sposób?

  • #1575 11 Kwi 2014 15:21
    Motorbike
    Poziom 22  

    Davvvi napisał:
    Panowie mam pytanie do tych którzy mocowali tylną zębatkę na chińskie mocowanie. Otóż u mnie otwór w zębatce jest minimalnie większy niż piasta, podkładałem dystanse z blachy żeby wycentrować zębatkę a i tak minimalnie zębatka nie jest wycentrowana, widać to po pracującym napinaczu, nawet obracając kołem. Jak wycentrowaliście zębatkę? Macie jakiś sprawdzony sposób?


    Najbardziej sprawdzonym sposobem będzie zakład mechaniczny w którym to poprawią, dotoczą tulejkę i osadzą na piaście.

    Mnie też ten temat czeka bo jest to samo co u ciebie z tą zębatką.

  • #1576 11 Kwi 2014 16:23
    Davvvi
    Poziom 27  

    Motorbike napisał:
    Mnie też ten temat czeka bo jest to samo co u ciebie z tą zębatką.
    Ciężko jest ją wycentrować mimo że u mnie luz jest rzędu 1 mm ale mimo wszystko nie będę aż tak bardzo z tym kombinował bo każde modyfikacje to są koszty a aż tak bardzo mi to nie przeszkadza.

  • #1577 11 Kwi 2014 18:13
    Motorbike
    Poziom 22  

    Davvvi napisał:
    u mnie luz jest rzędu 1 mm


    Standard wszędzie taki sam więc i luz będzie ten sam na każdym kole, niestety żeby to wszystko poprawić to idzie się w koszta.

    Na jednym forum znalazłem trochę informacji nt. mocowania zębatek na kole i innych rozwiązań.

    http://beachcruiser.pl/forum/viewtopic.php?t=1049

    Posty finepx oraz indianin

    Piszą też o zewnętrznej skrzyni biegów do ruskiego silnika, co mnie bardzo zainteresowało.

    Tutaj dwa silniki zamontowane na jednym rowerze, ciekawe czy i jak są zsynchronizowane.

    http://motorizedbikeforum.the-talk.net/t264-i...twin-cylinder-2-stroke-chinese-bicycle-engine

  • #1578 11 Kwi 2014 18:52
    Davvvi
    Poziom 27  

    No no dwa silniki w jednym rowerze.Fajnie to wygląda i pewnie mocy sporo ale hałas ,ciężar i spalanie też nie małe. Ja poczekam jeszcze z parę miesięcy gdyż na razie nie mam kasy ale może jednak pokuszę się oryginalny zestaw do przeniesienia napędu na prawą stronę. Myślę że wtedy będzie można wyciągnąć z roweru sporo więcej.
    Znalazłeś może coś na temat tej zewnętrznej skrzyni biegów do KO? bo ja przeglądałem tak trochę ale nic nie znalazłem.

  • #1579 12 Kwi 2014 12:53
    lenar022
    Poziom 14  

    Cytat:
    Tutaj dwa silniki zamontowane na jednym rowerze, ciekawe czy i jak są zsynchronizowane.


    Raczej jest to jakoś zgrane razem. Jeden silnik ma automatyczne sprzęgło drugi zwykłe,dzięki czemu masz tylko jedna klamkę sprzęgła, muszą mieć jeszcze tylko podciągnięte linki gazu do jednej manetki żeby równo się wkręcały na obroty i to wszystko, dalej razem napędzają zębatkę z której idzie łańcuch na tylne koło i to tyle . Mnie tylko zastanawia jak to jest rozwiązane z tymi linkami gazu dwie linki na jedną manetkę?

  • #1581 12 Kwi 2014 20:34
    Davvvi
    Poziom 27  

    `Panowie po głębokim namyśle stwierdzam że nie będe montował jack shifta gdyż pokonuje raptem 5 km dziennie więc nie opłaca się tak modyfikować rower. Ale jednak chińskie mocowanie tylniej zębatki mi nie odpowiada to myslę o kupnie całego koła z piastą pod hamulec tarczowy. To napewno rozwiąrze problem zrywania szprych a jak jakaś nawet padnie to demontarz zębatki będzie dużo łatwiejszy. Mam prośbę ma moze ktoś z was dostęp do takiej piasty i mógł by pomierzyć? Chciałbym sprawdzić czy jest jakaś różnica między zwykłą piastą.

    P.S.
    Panowie wraz z kolegą radaratorem wpadliśmy na pewien pomysł przykręcenia zębatki na tylnie koło inaczej niż na chińskie mocowanie. Wymyśliliśmy żeby kupić piastę z dwuch stron gwintowaną ale to nie piasta pod ostre koło.

    Fotka: Silnik spalinowy w rowerze
    koszt to jakieś 13zł +kw, piasta stalowa.

    Do tego można by dokupić nakręcaną tarcze hamulcową.

    Fotka: Silnik spalinowy w rowerze
    Koszt tarczy to 19zl+ kw

    Zębatkę przykręcamy z drugiej strony. Wtedy by zlikwidowało problem zbyt mocno przesuniętą zębatką do ramy. Dla wprawnych można dorobić zaczep pod zacisk hamulca i mamy hamulec tarczowy. Samego Adaptera od tarczy nie da się kupić .Piastę i tarczę można kupić u jednego sprzedawcy więc koszty wysylki byłyby mniejsze. Jedyny problem to żeby się nie odkręcało więc pasowało by wmontować jakąś nakrętkę kontrującą lub klej do gwintów. Noii dochodzi zaplecenie koła. Dla mnie to nie problem tylko czasu mało ale dałoby radę.Co o tym sądzicie?

    Zdjęcia poglądowe.

  • #1582 13 Kwi 2014 13:22
    radarator
    Poziom 25  

    Nowy projekt uważam za ukończony.
    Silnik spalinowy w rowerze
    Silnik 2T, elektroniczny zapłon, zbiornik od kadeta, mocowania silnika i koła pasowego do ramy poprzez przerobione mostki kierownicy od BMX, pasek klinowy 13A x 810 Continental, koło pasowe made in France-nie mam pojęcia od czego.
    Startuje z miejsca więc dałem małą korbę co pozwoliło opuścić silnik nisko i mam sporo miejsca między pedałami a silnikiem, prędkości na razie około 30-40/h (nie cisnę go jeszcze na max co by coś się nie sypnęło). Filmik z jazdy wkrótce.

  • #1583 13 Kwi 2014 17:56
    lenar022
    Poziom 14  

    Tak się składa że mam akurat dwie nowe takie tarcze z adapterami zupełnie nie potrzebne, oddam jedna za tylną przerzutkę
    Silnik spalinowy w rowerze

    Dodano po 4 [minuty]:

    Czyli jednak jest to możliwe żeby z tyłu mieć hamulec tarczowy
    Silnik spalinowy w rowerze

    Dodano po 14 [minuty]:

    A musi być ta piasta gwintowana ? nie może być na śruby? Najlepiej jakby kupić całe gotowe koło

  • #1584 13 Kwi 2014 19:33
    Davvvi
    Poziom 27  

    Nie może być na śruby bo niby jak przeniesiesz zębatkę na wewnętrzną część piasty? Druga sprawa nie przykręcisz zębatki bo byś miał za mało miejsca na długie śruby gdyż kołnierze piast przeważnie są wyższe dlatego musi być gwintowana żeby poskręcać wszystko na gotowo i dopiero nakręcić.

    Za tylną przerzutkę ? Czyli czego oczekujesz wolnobiegu czy automatu? Jaką średnice otworu mają tarcze> Bo widziałem dwie wersje .

  • #1585 13 Kwi 2014 19:47
    lenar022
    Poziom 14  

    taką zwykłą tylna przerzutke napinacz , moja się rozleciała Silnik spalinowy w rowerze

    Dodano po 2 [minuty]:

    Wieczorem zmierzę ta średnicę i napisze

  • #1586 13 Kwi 2014 21:08
    Davvvi
    Poziom 27  

    Niech zgadnę wkręciła Ci się w szprychy? Moja tak wyglądała jak się właśnie wkręciła w szprychy. Ja niestety nie posiadam takowej przerzutki. Musiałem kupić nową. Czekam na info rozmiarze otworu.

  • #1588 13 Kwi 2014 22:04
    Davvvi
    Poziom 27  

    Otwory maja odpowiednie ,powinny pasować do tej nakręcanej piasty. Nic tylko kombinować.Ja muszę sprawdzić czy mam możliwość zamocowania zacisku to wtedy bym się nawet nie zastanawiał.

  • #1589 14 Kwi 2014 21:20
    lenar022
    Poziom 14  

    Tez chyba pokombinuje z tym ,można by się zamknąć w 100zł za tą piastę wraz z zapleceniem wzmacnianej obręczy wszystko od jednego sprzedawcy .Została by tylko kwestia wspawania do ramy uchwytu na zacisk i gotowe.

  • #1590 14 Kwi 2014 21:30
    Davvvi
    Poziom 27  

    lenar022 napisał:
    Została by tylko kwestia wspawania do ramy uchwytu na zacisk i gotowe.
    Ja muszę sprawdzić u siebie bo może mam ale jak nie mam to zaczęły by się schody bo mam ramę aluminiową i spawanie już nie byłoby takie proste. oryginalny uchwyt do zacisku to nic innego jak dwie nakrętki na klucz 10 przyspawane do ramy. Żadna filozofia tylko aby wycentrować. Ja wyliczyłem że zakup tarczy i piasty od jednego sprzedawcy to koszt 44 zł. Wzmacnianą obręcz mam teraz przy swoim rowerze i kwestia szprych bo pewnie nie wszystkie da się u mnie odkręcić.