Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik spalinowy w rowerze

zdzichu.dunaj 14 Lut 2014 22:33 1086894 7235
  • #1591
    figo76
    Poziom 13  
    bidguma napisał:
    w Duo podczas zmiany biegu (ruch wajcha) sprzęgło jest właczane automatycznie. Odpowiedzialny jest za to lizak pod pokrywą sprzegła. Takze jak jedziesz np na jedynce wrzucasz wajchą dwójke to podczas tej czynności sprzęglo rozpina napęd i możesz przerzucic biegi na wysokiej predkości obrotowej silnika.

    Dziękuję za pomoc, bo myślałem że coś może jest nie tak z biegami.
    To z tego co zrozumiałem to musi silnik pracować żeby przełączyć można było biegi, to jak silnik nie pracuje to nie ma żadnego biegu.
  • OptexOptex
  • #1592
    lenar022
    Poziom 14  
    Witam wszystkich, sledze od jakiegoś czasu ten temat i chciałem również pokazać swoje jednoślady, obecnie są w trakcie przeróbek i przygotowań pod sezon :)
    :
    pierwszy to rower górski marki merida z 1998roku mało używany aż do roku 2011 kiedy to zakupiłem do niego pierwszy chiński silnik o pojemności 48cc , silnik wytrzymał nieco ponad 2tyś kilometrów i padł, ledwo można było już na nim ujechać , spaliny wydobywały się z okolic zębatki zdawczej, po rozebraniu cylindra i tłoka widać było wyraźne rysy i okopcenie tłoka poniżej pierścieni,następnie rower dostał nowy silnik 66cc różnica w mocy była nieporównywalna( od tamtej pory już nie myślę o powrocie do silnika 48cc) obecnie silnik ma przebieg ponad 2tys km i nadal jest w dobrej kondycji ( oprócz bolca od dźwigni sprzęgła)
    Silnik spalinowy w rowerze
    spalanie to 3,5l na 100km ,następnie silnik został przełożony do drugiego roweru . po sezonie 2013 postanowiłem staruszka trochę wyremontować i wprowadzić parę zmian ( styl sportowy), nowy silnik 66cc ,położony nowy lakier samochodowy Lada cream , wymieniona kierownica o kształcie bardziej sportowym, nowe szosowe opony firmy kenda, mniejsza zębatka na tył 36 zębów (łańcuch bez napinacza), solidniejsze lusterko od motocykla , wymiana całych hamulców na v-breaki,nowe błotniki , pomalowany bak, i najważniejsza zmiana dodanie akumulatora i oświetlenia; przednia lampa na żarówkę H3 ledową i kierunkowskazy, tylna lampka ze światłem stopu na baterie ,wszystko działa jak trzeba :) ,obecnie w drodze duży stożkowy filtr powietrza i analogowy licznik rowerowy
    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze

    przed sezonem chce jeszcze dokupić jackshaft kit, i boost bottle, zastanawiam się jeszcze nad podtlenkiem azotu , ale to zostaje do przemyślenia :).



    drugi rower to nowy beach cruiser kupiony w lato 2013roku
    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze



    , w rowerze siedzi teraz silnik 66cc z przebiegiem ponad 2tys km , po sezonie 2013 została : zmienione zębatka na 36zebow, oświetlenie jak w pierwszym rowerze( halogen i kierunkowskazy) , nowe opony fat frank o szerokości 2,35, zmieniony wydech ( różnica tylko w kształcie ), gdzieś za tydzień dwa, wymieniam w nim widelec na amortyzowany i wzmacniane przednie koło z hamulcem tarczowym mechanicznym , zwykłe kostki zużywają się zbyt szybko przy tych prędkościach ,zobaczę jak spisze się tutaj hamulec tarczowy :)

    https://obrazki.elektroda.pl/2871465700_1392426322.jpg
    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze


    przed sezonem chce jeszcze dać mu nowiutki silnik 66cc , i boost bottle
  • #1593
    panja321
    Poziom 13  
    Fajne rowerki. Mam tylko parę pytań. Jak spisuje się ten silniczek o większej pojemności, bo sam myślę właśnie nad jej powiększeniem. No i zauważyłem zwykłe koła nie wzmacniane. Nie krzywią się i nie zrywają szprych? Ja póki nie kupiłem wzmacnianych miałem z tym ciągły problem. Teraz w zimę pracuje nad zmianą gaźnika na jawoski z filtrem stożkowym bo nie ukrywajmy oryginalny to zero regulacji. Zobaczymy, co z tego wyniknie.
  • #1594
    Davvvi
    Poziom 27  
    lenar022 napisał:
    przed sezonem chce jeszcze dokupić jackshaft kit, i boost bottle, zastanawiam się jeszcze nad podtlenkiem azotu , ale to zostaje do przemyślenia :).


    Mam pytanie masz jakiś dostęp do jackshaft kit w Polsce? Czy byś zamawiał na zagranicznych stronach?

    Podtlenek azotu? Chcesz latać na rowerze? Czy jeździć po suficie?? ;)
  • #1595
    panja321
    Poziom 13  
    Powiem krótko. SZALENIEC. :D Jak może być narowisty rower z silnikiem przekonałem się z jakieś dwa lata temu, kiedy nie udało mi się go opanować, bo było trochę piachu na zakręcie. Domyślicie się jak to się skończyło. Zgadliście! Uszkodzone wiązadła w kolanie i 5 tygodni noga w gipsie po same jajka.
  • #1596
    jariko
    Poziom 15  
    Dziś wreszcie przetestowałem gazową pierdziawkę. Zrobiłem 18 km. Nie jest źle. Na 3 biegu udało mi się z małą pomocą rozwinąć 40km/h. Bieg pierwszy ładnie daje radę na stromym podjeździe i pozwala z pomocą pokonywać go nawet z prędkością 20km/h.
    [img] Silnik spalinowy w rowerze [/img]
    Osiągi są porównywalne do elektrycznego silniczka sanyo dynamotor, który wyciskał do 700W z podniesionym napięciem zasilania.
  • OptexOptex
  • #1599
    lenar022
    Poziom 14  
    panja321 napisał:
    fajne rowerki.Mam tylko pare pytań.Jak spisuje sie ten silniczek o większej pojemności bo sam myśle właśnie nad jej powiększeniem.No i zauważyłem zwykłe koła nie wzmacniane.nie krzywią sie i nie zwywają szprych?? Ja puki nie kupiłem wzmacnianych miałem z tym ciągły problem.Teraz w zime pracuje nad zmianą gaźnika na jawoski z filtrem stożkowym bo nie ukrywajmy oryginalny to zero regulacji.Zobaczymy co z tego wyniknie




    Dzieki :) tak jak pisałem moc w tym silniku 66cc jest dużo większa niż w 48cc,ale i również spalanie większe , silnik radzi sobie na wzniesieniach bez problemu ,rusza praktycznie z miejsca ,osobiście jestem bardzo zadowolony ze zmiany i już nie wrócę do mniejszej pojemności ,a co do kół to nigdy nie miałem z nimi problemu , raz tylko tylne trochę się pokrzywiło to poprawiłem naciąg szprych i od tamtego czasu jest już ok , ale żeby pozrywało szprychy to nie.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Davvvi napisał:
    lenar022 napisał:
    przed sezonem chce jeszcze dokupić jackshaft kit, i boost bottle, zastanawiam się jeszcze nad podtlenkiem azotu , ale to zostaje do przemyślenia :).


    Mam pytanie masz jakiś dostęp do jackshaft kit w Polsce? Czy byś zamawiał na zagranicznych stronach?

    w Polsce niestety nie znalazłem jackshaft kita , wiec zostaje tylko zamówić ze stanów ,znalazłem dwa sklepy w których mają sporo fajnych części do tych silniczków

    Podtlenek azotu? Chcesz latać na rowerze? Czy jeździć po suficie?? ;)


    z tym podtlenkiem azotu to był zart :) ,zestaw nie jest az taki drogi, ale szkoda mi silnika na takie szaleństwa
  • #1600
    Davvvi
    Poziom 27  
    jariko napisał:
    tak, przelany z butli 11kg

    A silnik to jakiś specjalny pod gaz? to jest dwusuw czy czterosuw? Są jakieś specjalne modyfikacje żeby chodził na gazie typu parownik?

    lenar022 napisał:
    Mam pytanie masz jakiś dostęp do jackshaft kit w Polsce? Czy byś zamawiał na zagranicznych stronach?

    w Polsce niestety nie znalazłem jackshaft kita , wiec zostaje tylko zamówić ze stanów ,znalazłem dwa sklepy w których mają sporo fajnych części do tych silniczków :wink:
    A przeliczałeś już może ile by cię zakup tego wyniósł w złotówkach? Możesz podać linki do tych sklepów?
  • #1601
    jariko
    Poziom 15  
    Na silniczek przypadkowo trafiłem jak szukałem informacji o zagazowaniu małego agregatu. Gotowe gazowce sprzedaje Amazon w USA. Wpisz w Google LEHR ST025DC 25cc Propane Powered 4-Stroke. Była promocja i dałem 150$, ale do Polski nie wysyłają i kolega pośredniczył to przepakował w NY i doszedł koszt przesyłki 90$. Reszta konstrukcji jest moja. tu są moje rowerowe fotki
  • #1602
    Davvvi
    Poziom 27  
    JA się trochę wygłupiłem pytając się ile suwowy jest. No jasne że 4 suwowy jest bo 4sów nie potzrebuje oleju w paliwie i można by przerobić na gaz. Naszych Chińczyków chyba się nie da zagazować bo jak tu mieszać gaz z olejem;)
  • #1603
    jariko
    Poziom 15  
    Najbardziej mnie ubawiła pojemność miski olejowej na 50ml oleju. :) W pracy mam agregat gdzie wchodzi 250 litrów oleju.
  • #1604
    lenar022
    Poziom 14  
    Davvvi napisał:
    jariko napisał:
    tak, przelany z butli 11kg

    A silnik to jakiś specjalny pod gaz? to jest dwusuw czy czterosuw? Są jakieś specjalne modyfikacje żeby chodził na gazie typu parownik?

    lenar022 napisał:
    Mam pytanie masz jakiś dostęp do jackshaft kit w Polsce? Czy byś zamawiał na zagranicznych stronach?

    w Polsce niestety nie znalazłem jackshaft kita , wiec zostaje tylko zamówić ze stanów ,znalazłem dwa sklepy w których mają sporo fajnych części do tych silniczków :wink:
    A przeliczałeś już może ile by cię zakup tego wyniósł w złotówkach? Możesz podać linki do tych sklepów?


    znalazłem w tych dwóch sklepach http://www.sickbikeparts.com/catalog/index.php?cPath=21&osCsid=4854j9oeefobmonoe2a6tfurn2
    http://www.bikeberry.com/engine-kit-parts/view-all-parts.html?p=12
    ja będę zamawiał z tej strony bikeberry tam maja o wiele więcej części do wyboru , a chce jeszcze dokupic boost bottle
  • #1605
    Davvvi
    Poziom 27  
    Koło 700zł wyjdzie jackshaft kit z przesyłką+ boost bottle . Trochę się wykosztujesz. Koszty silnika + jackshaft kit to już by skuter kupił ,który jednak jest chyba bezpieczniejszy niż rower z silnikiem. Mnie przed kupnem skutera powstrzymało tylko to że sam silnik był tańszy noi trzymam rower w piwnicy. Za ten jackshaft kit ze 200zł bym dał ale 700zł to już trochę drogawo wychodzi.
  • #1606
    lenar022
    Poziom 14  
    Davvvi napisał:
    Koło 700zł wyjdzie jackshaft kit z przesyłką+ boost bottle . Trochę się wykosztujesz. Koszty silnika + jackshaft kit to już by skuter kupił ,który jednak jest chyba bezpieczniejszy niż rower z silnikiem. Mnie przed kupnem skutera powstrzymało tylko to że sam silnik był tańszy noi trzymam rower w piwnicy. Za ten jackshaft kit ze 200zł bym dał ale 700zł to już trochę drogawo wychodzi.



    No tanie to nie będzie zgadza się , ale pasja kosztuje co zrobić , zawsze chciałem mieć taki rower z silnikiem i nie będę żałował pieniędzy na ulepszanie go. Na dojazd do pracy mam samochód, miałem tez motorower ze zmienionym silnikiem na 125cc , rower z silnikiem służy mi głownie do pośmigania w dni wolne :) ,czasami do pracy tez się zdarzy pojechać 25km w jedna stronę , rowery mogę bez problemu trzymać na balkonie , zero opłat jak za motorower, ale przede wszystkim to dla mnie hobby ,dłubanie przy takim rowerze :) a nie szukanie bezpiecznego i ekonomicznego środka transportu ;)

    Dodano po 5 [godziny] 52 [minuty]:

    panja321 napisał:



    no i podstawa to porządne hamulce bo naprawde nie tak łatwo to ustrojstwo wyhamować :D :D


    powiedz proszę jak się spisują u Ciebie te hamulce tarczowe z przodu?, czy szybko się zużywają? ja na wszelki wypadek zamówiłem podwójny komplet tarcz i klocków

    a jeśli chodzi o ten amortyzowany widelec to jakie wrażenia z jazdy,? dożo lepszy od sztywnego?
  • #1607
    radarator
    Poziom 25  
    700 za jackshifter to dla mnie za dużo. Zdecydowanie. Dlatego też uparłem się, by zbudować to samemu. Chwilowo jestem poza domem ale walka trwa...
    Czekam na materiał i pewne narzędzie :D A boost bottle można zrobić spokojnie samemu. z pojemnika po gazie do zapalniczek. Tam w środku nic podobno nie ma! Dawno bym już sobie zrobił, ale obawiam się, że to nie działa, a dziura w gaźniku już zostanie.
  • #1608
    lenar022
    Poziom 14  
    radarator napisał:
    700 za jackshifter to dla mnie za dużo. Zdecydowanie. Dlatego też uparłem się, by zbudować to samemu. Chwilowo jestem poza domem ale walka trwa...
    Czekam na materiał i pewne narzędzie :D A boost bottle można zrobić spokojnie samemu. z pojemnika po gazie do zapalniczek. Tam w środku nic podobno nie ma! Dawno bym już sobie zrobił, ale obawiam się, że to nie działa, a dziura w gaźniku już zostanie.



    czy działa boost bottle czy nie, niedługo sie przekonam osobiście, nie jest drogi , a z opisu wynika ze to jeden z najbardziej opłacalnych ulepszeń dla tego silnika wiec zobaczymy.
    zastanawiam się jeszcze nad kupieniem tego wydechu w przyszłości http://www.bikeberry.com/engine-kit-parts/per...2-stroke-short-shot-exhaust-muffler-pipe.html , ale dać tyle kasy za kawałek rurki nie widzi mi się za bardzo , czy ten wydech może aż tak ulepszyć osiągi tego silnika? a tutaj filmik jak chodzi chiński silnik na boost bottle http://www.youtube.com/watch?v=JAwdO7ATPnM

    Dodano po 46 [minuty]:

    radarator napisał:
    a dziura w gaźniku już zostanie.


    dziury w gaźniku nie mam zamiaru robić ;) , a króciec jest dołączony do zestawu ,wiec nie ma problemu
  • #1609
    panja321
    Poziom 13  
    hamulce tarczowe spisują sie doskonale z tym że przednim hamulcem tylko dohamowuje więc i nie zużywają sie jakoś strasznie.klocki z tyłu zmieniałem już kilka razy a przód chyba raz.Co do widelca z amortyzatorem to komfort jazdy o niebo lepszy niż na sztywnym, tym bardziej że mam dość miękki amortyzator i ładnie wybiera nierówności.Musze tylko teraz dokupić szersze siedzonko typu łopata,bo po dłuższej jeździe dupsko troche boli :D
  • #1610
    bidguma
    Poziom 18  
    jariko napisał:

    Jak spisują się koła pasowe odlane z laminatu? Szczególnie chodzi mi o to na korbie. To wytrzymuje obciążenia przy pedałowaniu?

    radarator napisał:
    Dawno bym już sobie zrobił, ale obawiam się, że to nie działa, a dziura w gaźniku już zostanie


    boost bootle działa i daje dwie korzyści. Pierwsza to brak efektu dziury jak zejdziesz z wysokich obrotów i odkrecisz manetka na maxa a druga to mieszanka nie cofa się do gażnika i nie zasyfia filtra powietrza. Najlepiej zrobić sobie boosta z osłony lagów z simsona. A dziury w gaźniku nigdzie się nie robi tylko w króćcu ssącym.

    Malossi robi fajny i łatwo go samemu powielic
    Silnik spalinowy w rowerze

    Silnik spalinowy w rowerze
  • #1611
    lenar022
    Poziom 14  
    panja321 napisał:
    hamulce tarczowe spisują sie doskonale z tym że przednim hamulcem tylko dohamowuje więc i nie zużywają sie jakoś strasznie.klocki z tyłu zmieniałem już kilka razy a przód chyba raz.Co do widelca z amortyzatorem to komfort jazdy o niebo lepszy niż na sztywnym, tym bardziej że mam dość miękki amortyzator i ładnie wybiera nierówności.Musze tylko teraz dokupić szersze siedzonko typu łopata,bo po dłuższej jeździe dupsko troche boli :D


    mój widelec przyjdzie za około tydzień a wybrałem taki http://allegro.pl/zoom-endura-381-tar-v-b-na-...-gwintem-2-kolory-i3954770869.html?source=mlt właśnie pod hamulec tarczowy ,zobaczymy jak się będzie spisywał , a co do siodełka to ja wymieniłem w swoim już dawno na sprężynowe od tego goscia http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us...iode%C5%82ko+&search_scope=userItems-13189375 niedrogie a komfort z jazdy o wiele większy

    do mojego beach cruisera idealnie pasowało by to siodełko :) http://allegro.pl/skorzane-siodlo-na-sprezynach-kross-retro-i3962153728.html
  • #1612
    Gregos73
    Poziom 9  
    Mam pytanie jak Ci się jeździ bez napinaczy łańcucha?
  • #1613
    lenar022
    Poziom 14  
    Gregos73 napisał:
    Mam pytanie jak Ci się jeździ bez napinaczy łańcucha?


    co prawda dopiero za mną jazda testowa niedaleki odcinek , wiec za dużo nie mogę powiedzieć jak to się spisze , ale tyle co zaobserwowałem to jeździ się lepiej , łańcuch tak nie lata i tak jak by silnik był trochę bardziej zrywniejszy , dopiero coś więcej będę mógł powiedzieć jak się sezon zacznie i nabije trochę kilometrów, już dawno chciałem zrezygnować z tego napinacza bo tylko mnie wkurzał, ale to dopiero udało się wraz ze zmiana zębatki na 36zębow, na 44z łańcuch wychodził za krótki albo za długi
  • #1614
    Gregos73
    Poziom 9  
    Okej to czekam na wieści za jakiś czas. Pytam, bo zastanawiam się czy nie zrezygnować z napinacza, a łańcuch skrócić to chyba nie problem? A i zastanawiam się czy nie powinieneś zainstalować osłony łańcucha... myślę, że taka osłona oprócz osłaniania łańcucha jest też elementem usztywniającym...
  • #1615
    lenar022
    Poziom 14  
    Gregos73 napisał:
    Okej to czekam na wieści za jakiś czas. Pytam, bo zastanawiam się czy nie zrezygnować z napinacza, a łańcuch skrócić to chyba nie problem? A i zastanawiam się czy nie powinieneś zainstalować osłony łańcucha... myślę, że taka osłona oprócz osłaniania łańcucha jest też elementem usztywniającym...


    możesz skrócić to nie ma problemu ,ale jak masz zębatkę 44zeby to raczej i tak będzie Ci potrzebny napinacz chociaż nie koniecznie to zależy głownie od ramy , w moim przypadku z zębatka 44z dało się tylko trochę skrócić łańcuch ale i tak było lepiej ( widać to na zdjęciach ), a co do osłony łańcucha to myślę ze głównie jest po to żeby nie pobrudzić sobie nogawki smarem
    48cc Silnik spalinowy w rowerze

    66cc Silnik spalinowy w rowerze
  • #1616
    figo76
    Poziom 13  
    Witajcie :)
    Już mam części do swojego wózka z silnikiem Simson Duo, zrobiłem wydech i jak sprawdziłem po odpaleniu jak wchodzą biegi to nic a nic się nie wbija, czy ktoś z Was ma wiedzę na ten temat skrzyni biegów w tym silniku, jaką siłę trzeba użyć żeby przerzucić bieg?
    Macie może jakąś instrukcję od skrzyni biegów jak tam w środku chodzi mechanizm, może jest jakaś możliwość przerobienia ?
    Czy wiek ktoś z Was jak wyregulować tą skrzynię biegów?
    Pozdrawiam :)
  • #1617
    Davvvi
    Poziom 27  
    Tu jest filmik jak działa bostbootle samoróbka.
    http://www.youtube.com/watch?v=L-lCh8CwDv4

    Inna nazwa to gazbox i można go za parę groszy wykonać. Można zrobić na dwa sposoby,Pierwszy to puszka np.od dezodorantu a drugi to jak widzicie z gumy od amortyzatora. Ludzie polecają ten drugi sposób. Podobno na puszce po dezodorancie nie działa.
  • #1620
    ecc803
    Poziom 13  
    Witam jeśli jest ktoś zainteresowany kupnem silniczka z motoroweru hero puch gizmo w idealnym stanie proszę pisać mi jest bezużyteczny a może komuś się przyda,silniczek jest mały i bez problemu zmieści sie w rowerze :wink: