Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik spalinowy w rowerze

zdzichu.dunaj 25 Jun 2014 06:05 1181919 7418
Optex
  • #2101
    Davvvi
    Level 27  
    Ledowy wrote:
    Ten switch to straszna lipa! Rozebrałem go ,nie bardzo da sie ponownie polutowac przewody do niego. Wywaliłem , inny wstawiłem :D

    A co wstawiłeś? pochwal się :)
  • Optex
  • #2103
    napakowany9302

    Level 12  
    Założyłem świece NGK B6HS sprawdziłem była iskra przed zamontowaniem... Po zamontowaniu silnik dalej nie odpala... Po wykręceniu świecy z głowicy nie ma już iskry na świecy ale jak kręcę silnikiem to kopie mnie prąd czały czas... Proszę o pomoc...
  • #2104
    bidguma
    Level 19  
    witaj,
    na moje oko to pada cdi. prad kopie po lapach bo reka to wyczuje ale po zalozeniu swiecy juz jest zbyt maly zeby przeskoczyc na elektrodzie, a jak nawet jest to po wkreceniu ginie pod kompresja. Stawialbym wymiane cdi ale reki nie dam uciac. ewentualnie klin na magnecie scięty (jesli u was wystepuje w chinczykach) i zaplon wychodzi w dziwnych punktach...
  • #2105
    napakowany9302

    Level 12  
    nowe cdi założone nic kopie mnie prąd w fajce a świece włoże i niema iskry
    mierzę teraz magneto. miernik jest nastawiony na Omy na 2000 i pokazuje na wyświetlaczu 345 po zakręceniu pokazuje 15xx ponad tysiąc czy jest coś nie tak?
    na kablu wn ma ok 6komów

    Dodano po 1 [godziny] 41 [minuty]:

    klin na magnecie oki taki czarny półksiężyc jest oki
  • Optex
  • #2106
    Ledowy
    Level 20  
    Davvvi - wstawiłem taki przełącznik elektryczny 3A 125V w kształcie walca. Tylko że uniemożliwiłem mu ciągłe zwieranie tzn. jak przytrzymam to jest zwarcie.
    Silnik spalinowy w rowerze

    Dodano po 7 [minuty]:

    Kolego napakowany , podłącz ten swój silniczek najprościej jak sie da, tzn. odłącz kill switcha, (przewód biały wychodzący z magneta powinneś miec niewykorzystywany, zaizolowany) ,zaizoluj przewody i wtedy sprawdż czy jest iskra , a potem spróbuj odpalic silnik. Aaa, i jak mierzysz opór omomierzem to nie kręć silnikiem, bo bzdury miernik pokarze.
  • #2107
    napakowany9302

    Level 12  
    cdi padło napiecie mizerne nie trzepie ledwo co czuć, czy można podłączyć samą cewkę i zrobć przerywacz>??
  • #2108
    mkpl
    Level 37  
    Nie prościej zrobić swoje CDI w takim wykonaniu aby nie padło?
  • #2110
    bidguma
    Level 19  
    mowilem ze cdi umiera...

    Swoją drogą w kosie też mam z tym cdi problem. wyglada tak: Silnik spalinowy w rowerze
    w srodku sa dwa uzwojenia rdzen i uklad oparty na tranzystorze kondensatorze i diodzie. Teraz pytanie czy da rade zrobic cos takiego samemu? bo to nie rozbieralne zalane czyms. otworzyłem spalajac wszystko palnikiem :D A ten tranzystor umiera mi srednio co 2 miesiace....
  • #2111
    napakowany9302

    Level 12  
    jak mi padnie to cdi co teraz zamowilem na allegro zrobie sobie sam w oparciu n a schematy z tego forum, lutownice kolbową 30W mam cyne mam i kalafonie mam wystarczy isć na rog do elektronicznego i kupić częsci i zlutować wszystko i gites

    Dodano po 10 [minuty]:

    tamto co kupiłem to tylko cewka bez modułu i dlatewgo nie działała... teraz kupilem na allegro cewkomoduł i bedzie działać :D
  • #2112
    bidguma
    Level 19  
    fajnie pieknie lutowac tez umiem tylko jak zrobic uklad, skad wziac cewke ladujaco wyzwalajaca? rdzen mam bo nic innego tam nie podejdzie.
  • #2113
    Ledowy
    Level 20  
    Schemat CDI to tu sie gdzieś przewinął , chyba, albo mi sie zdaje. Ale jeśli ten cewko_moduł z allegro za 17zeta będzie sie sprawował to nie oplaca sie samemu tego klecić. Kolego daj znac jak podłączysz.
    I jeszcze jedno! Rozmawiałem ze specem od tych chińskich silniczków. Mieszanke jaką polecał do nich to 1:20 ,olej tylko Stihla lub Makity.
    Po dotarciu można lać 1:25. Dokładnie tak jak koledze Zyzikowi2.0 powiedziano w sklepie.
    I pamiętajcie żeby ich nie przegrzać.

    Dodano po 1 [godziny] 37 [minuty]:

    Wyginał ktoś z Was tłumik od chińczyka? Musze go troche rozgiąć ,ponieważ spaliny lecą na korbe. Jak to najlepiej zrobić żeby go nie uszkodzić? (wiem że nie należy go giąć zamontowanego do silnika - żeby nie było :D )
  • #2115
    napakowany9302

    Level 12  
    osobiście powiem tak, od początku leje mu olej firmy venol półsyntetyczny 2t do silników 2 suwowych i nie narzekałem. Świeca była brązowiutka czyli taka jaka powinna być, w gaźniku iglica opuszczona na 1 rowek od góry i ładnie chodził do póki nie poszło cdi, o co chodzi z tym przegrzaniem czy mógłbyś mi wytłumaczyć? nie jeździć powyżej 20 kmh czy co ??

    Dodano po 2 [minuty]:

    mieszankę daje mu 1:16 juz ponad 700km jest na liczniku... :D
  • #2116
    Wini 230
    Level 23  
    Wkręciłem już świecę NGK B-6L. Ma ona większą nakrętkę, dlatego nie pasuje do niej fabryczny klucz. Sprawia to pewien kłopot, ponieważ przy użyciu zwykłej grzechotki świeca wkręca się dosyć miękko, przez co trudniej wyczuć odpowiedni moment dokręcenia, który zapewni szczelność i jednocześnie nie zerwie gwintu głowicy. Na nowej świecy ustabilizowały się obroty, silnik ładnie schodzi z wysokich obrotów, ale przerywa trochę zanim się rozgrzeje. Również już po rozgrzaniu zdarza mu się gubić zapłon, przez co czasem szarpie przy powolnej jeździe, kiedy jest minimalnie obciążony.
  • #2117
    napakowany9302

    Level 12  
    NGK B6HS mam i też wielkość klucza jest większa od oryginalnej :D to chyba normalka

    Dodano po 1 [minuty]:

    też miałem problem z szarpaniem na bardzo wolnej jeździe i miałem problem z zejściem z wysokich obrotów ale myślałem że to wina gaźnika i po prostu daje za dużo paliwa ... :D
  • #2118
    Wini 230
    Level 23  
    Być może nieprecyzyjny gaźnik odgrywa w tym jakąś rolę, ale zauważyłem że dla poprawnego działania tego silnika bardzo ważna jest sprawność układu zapłonowego. Na sprawność świecy wpływa również prawidłowe spalania mieszanki, jakość oleju, dlatego wiele rzeczy może się na siebie nakładać i ze sobą zazębiać. :wink:
  • #2119
    Ledowy
    Level 20  
    Napakowany - zacytuje tu Pana Andrzeja z Lublina ponieważ ładnie to opisał na jakimś forum rowerowym
    (mam nadzieje że nie będzie miał nic przeciwko :D ) :
    "Nie ma nic gorszego dla dwusuwu jak jazda z zamknięta przepustnicą (silnik nie
    dostaje prawie paliwa a przy tym oleju) ,co ma miejsce w czasie zjazdu z góry jak
    kierujący zamyka przepustnice, w lato praktycznie wszystkie silniki rowerowe przegrzewaja się,
    a odcięcie silnikowi paliwa, jest też odcięciem oleju w nim zawartego, a dalsze skutki są wiadome.
    Olej oczywiście dobrej firmy np. Stihl, Makita, a nie Lux DW bo ten nadaje sie do smarowania zawiasów
    w drzwiach. Przy takich zjazdach o wiele lepsze są silniki wyposażone w odprężnik, wtedy wystarczy
    włączyć odprężnik i maksymalnie otworzyć przepustnice (silnik ma dobre smarowanie i szybko sie schładza).
    I jeszcze pare słów o docieraniu. Przy docieraniu nie chodzi o to żeby wykorzystywac
    1/3 mocy jak to wyczytałem na forum. Swieży silnik ma niespasowane cześci, które z czasem sie
    docieraja i dopasowują do siebie, ale do tego czasu tarcie pomiedzy nimi jest większe (dlatego w tym okresie
    żeby to złagodzić potrzeba więcej oleju) a z tym wiąże sie przegrzewanie silnika co jest tragiczne w skutkach."

    To nikt nie wyginał tego tłumika? :D Takie spasowane ramy macie? :D Gdzieś czytałem ze koleś go
    uszkodzil jak wyginał dlatego pytam.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Wini podzielilbyś sie tą instrukcją w ktorej wyczytałeś ze po 36 godz. nalezy dodac smaru do
    wałka sprzęgła :D U mnie w instrukcji tego nie ma :D
  • #2120
    Wini 230
    Level 23  
    W załącznikach dodałem polską instrukcję, oraz przetłumaczoną wersję angielskiej instrukcji. Informacja dotycząca smarowania silnika znajduje się w tej pierwszej, polskiej.

    W jednej z tych instrukcji podana jest informacja że kill switch należy podłączyć do białego przewodu i masy. Jest to jak wiadomo błędna informacja. Przycisk powinien być podłączony równolegle do zasilania cewki zapłonowej, a biały przewód służący do zasilania oświetlenia typu rowerowego można zaizolować i pozostawić niepodłączony.
  • #2121
    Ledowy
    Level 20  
    Dzięki Wini, życie.... znaczy silnik mi uratowałeś :D
    Nie jest zalecane aby wykorzystywać zasilanie z tego
    białego przewodu (choć ponoć można, wydajność tego generatora to 0.5A max i 7.5V). Na BikeBerry.com całkiem go ucinali w obudowie z tego co pamietam. Najlepiej go zaizolować i nie używać.
  • #2123
    lenar022
    Level 14  
    Ja już w trzecim silniku jeżdżę na białym kablu, gdy podłączam czarny silnik nie odpala.
    Silnik spalinowy w rowerze
  • #2124
    Ledowy
    Level 20  
    Zaraz ,zaraz. Albo zaspany jestem albo nie zrozumialem. Tzn. używasz białego przewodu do zasilania świateł, czy do gaszenia silnika tak jak w instrukcji Winiego?
    U mnie czarny to masa, niebieski zasilanie CDI , a biały to teoretycznie zasilanie świateł (0.5A max ok. 7.5V). W instrukcji angielskiej podaja że wszystko co pobiera więcej niż 0.5A gasi silnik. A w polskiej i na BikeBerry zalecają z niego nie korzystać.
  • #2125
    lenar022
    Level 14  
    Tak jak widać za zdjęciu, czarny kabel mam obcięty i go nie używam.Biały jest wpięty w resztę kabli.Pamiętam że na odwrót mi nie działało albo gaszenie albo odpalenie silnika już nie pamiętam.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Ale raczej to było odpalanie
  • #2126
    Davvvi
    Level 27  
    Panowie. Ja już kiedyś używałem białego przewodu do świateł i wcale nie było aż tak tragicznie. Wręcz na odwrót. Tzn przy lampach żarówkowych silnik jak był zimny to był troche słabszy. Ale jak tylko założyłem sobie lampy led własnej konstrukcji które na prądnicy rowerowe działały dobrze to na silniku się przepalały. To samo z żarówkowymi. Dopóki obie lampy świeciły było dobrze.Jak tylko spaliła się jedna żarówka to druga także. Przy prądnicy rowerowej nie było tego efektu. Dlatego przeszedłem na lampy rowerowe LED ale z podtrzymaniem i korzystam z prądnicy rowerowej,bo ta z silnika ma za dużą moc,a LED-ówki nie są tanie.
  • #2127
    Wini 230
    Level 23  
    lenar022 wrote:
    Tak jak widać za zdjęciu, czarny kabel mam obcięty i go nie używam.Biały jest wpięty w resztę kabli.Pamiętam że na odwrót mi nie działało albo gaszenie albo odpalenie silnika już nie pamiętam.


    Czarny przewód to masa podłączona do obudowy silnika, pod pokrywą magneta. Między niebieskim, a białym przewodem również występuje napięcie, być może wystarczające do zasilania modułu CDI. Przy użyciu czarnego przewodu silnik nie odpali, jeśli przewód ten będzie gdziekolwiek zwarty z przewodem białym, lub niebieskim, lub wystąpi przerwa między cewką magneta, a jego rdzeniem. Jednak zgodnie z instrukcją moduł CDI powinno się podłączać do czarnego i niebieskiego przewodu i do nich równolegle podłączyć przycisk Kill Switch.
  • #2128
    Wini 230
    Level 23  
    Zatankowałem dzisiaj rower mieszanką z olejem półsyntetycznym Yamalube, dedykowanym do motocykli Yamahy, zmieszaną w proporcji 125ml oleju, na 2 litry benzyny. Wcześniej jeździłem na oleju Organiki Semisynthetic. W czasie tankowania nowej mieszanki bak był już prawie pusty. Po zatankowaniu okazało się że na nowej mieszance silnik trudno zapala, szarpie, zanim się rozgrzeje i przerywa w czasie jazdy. Na oleju Organiki silnik pracował prawie idealnie. Czy lepszym rozwiązaniem jest zmniejszenie proporcji oleju Yamalube w mieszance, czy może powrót do oleju Organiki ?
  • #2129
    Ledowy
    Level 20  
    Ja tam dałem sobie spokój z testowaniem olejów na tym silniku.
    W instrukcji jest napisane żeby lać olej najlepszej jakości,
    ja bym nic nie zmieniał jeśli silnik Ci pracował elegancko.

    Koledzy chciałem się Was zapytać jak precyzyjnie udało wam sie wycentrować
    zębatke na kole? U mnie zauważyłem że łańcuch jak kręce kołem jest raz ciasno raz luźno,
    czyli mam tzw. jajo, zębatka zeszła odrobine na bok. Nie wiem czy to rozbierać,
    czy już tak zostawić?
  • #2130
    Wini 230
    Level 23  
    Ledowy wrote:
    Ja tam dałem sobie spokój z testowaniem olejów na tym silniku.
    W instrukcji jest napisane żeby lać olej najlepszej jakości,
    ja bym nic nie zmieniał jeśli silnik Ci pracował elegancko.

    Muszę spuścić to paliwo i wrócę do oleju Organiki. Yamalube to olej raczej do motocykli.

    Wini 230 wrote:
    Koledzy chciałem się Was zapytać jak precyzyjnie udało wam sie wycentrować
    zębatke na kole? U mnie zauważyłem że łańcuch jak kręce kołem jest raz ciasno raz luźno,
    czyli mam tzw. jajo, zębatka zeszła odrobine na bok. Nie wiem czy to rozbierać,
    czy już tak zostawić?

    Mi się nie udało. Próbowałem to skorygować, ale zębatka przy ponownym skręcaniu ustawiła się w poprzednim położeniu. Być może dlatego że mam stożkowo zakończoną piastę i na niej klinuje się koło zębate. Początkowo myślałem że jest to przyczyną szarpania, jednak potem okazało się że głównym powodem tego zjawiska jest nierówna praca silnika. Ale wpływ na jazdę i zużycie elementów zależy też od stopnia scentrowania zębatki. Teoretycznie nie powinno być ono większe niż 1,5mm