Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik spalinowy w rowerze

doman150 24 Sie 2014 19:24 971655 6485
  • #2221 24 Sie 2014 19:24
    radarator
    Poziom 25  

    kravarav a jak silnik wysechł jak się zachowuje? Może załapałeś wody na filtr?
    Motorbike zdrowy rozsądek podpowiada że takiej średnicy jakiej są zębatki na których dobrze się jeździ :D

  • #2222 24 Sie 2014 19:31
    kravarav
    Poziom 9  

    tak samo :(

    Dodano po 1 [minuty]:

    nawet bez filtra

  • #2223 24 Sie 2014 19:32
    radarator
    Poziom 25  

    Sprawdź, czy nie masz wilgotno w miejscu gdzie wychodzi przewód na cewkę WN. Mi kiedyś zgasł w deszczu bo tam zamokło i prądy szły do masy zamiast do cewki.

  • #2224 24 Sie 2014 19:54
    kravarav
    Poziom 9  

    wszystko suche , chodzi tylko na ssaniu , wiec przebicie nie ma nic wspólnego , może się gaznik zabrudził , albo coś z śrubką paliwo powietrze odkreciłem ja na 1,5 obrutu , nie wiem , czy tak ma być w ko .

  • #2225 24 Sie 2014 20:23
    radarator
    Poziom 25  

    Pewnie awaria nie ma nic wspólnego z deszczem w takim razie. Sprawdź dyszę, może jakiś paproch zassało. A śruba regulacji powietrza i jej nastawy zależne są od stanu gaźniczka i szczelności całego układu.

  • #2226 24 Sie 2014 21:34
    kravarav
    Poziom 9  

    ok . dzięki za info , wyczyszczę gaźnik i może będzie ok :D

  • #2227 24 Sie 2014 22:19
    radarator
    Poziom 25  

    Dysza w Ko jest prawie na wierzchu. Pod są śrubą u dołu gaźnika, klucz 12 o ile dobrze pamiętam :D Często tam zaglądałem swego czasu bo nie chciało mi się popłukać zbiornika :D

  • #2228 24 Sie 2014 23:38
    Sputnik8
    Poziom 12  

    Witam
    Czy próbował ktoś do chińskich silników 48cm zamontować inny układ wydechowy np od komara (podobna pojemność) lub inny? Jak to wpłynęło na spalanie i głośność?

  • #2229 25 Sie 2014 20:51
    Davvvi
    Poziom 27  

    Przyszła dzisiaj piasta. Różnica między tą stalową jest taka że kontra ma mniejszy gwint lewostronny co zapobiegnie odkręcaniu się zębatki. Kołnierze są bardzo wysoki więc wrazie czego mogę przewiercić w niej otwory i tak zamocować zębatkę. Popełniłem mały błąd bo skręciłem ją rękoma na maksa i potem nie mogłem tego rozkręcić. Musiałem użyć dwóch porządnych kluczy i dopiero wtedy puściło więc myślę że to wytrzyma. Mam do was prośbę. Czy posiada ktoś tylną zębatkę od chińczyka tak luzem i może mi zmierzyć średnice otworu centralnego? Będę wiedział ile muszę wytoczyć tą oryginalną zębatkę.

  • #2230 25 Sie 2014 20:58
    kravarav
    Poziom 9  

    wyczyściłem gaznik , jest ok. tylko jak jest zimny to od razu gaśnie jak przygazuje , ale to chyba jest normalne

  • #2231 25 Sie 2014 21:02
    Davvvi
    Poziom 27  

    kravarav napisał:
    tylko jak jest zimny to od razu gaśnie jak przygazuje , ale to chyba jest normalne
    Nie jestem pewien czy jest to normalne w KO ale w chińczyku taki efekt nie występuję. Odpalałem zimą przy minus 10 stopni i po prze-gazówce mi nigdy nie zgasł. A teraz jak jest te 20 stopni na dworze to nie jest taki zimny. Chyba że trzymasz go w zamrażarce;).

  • #2232 25 Sie 2014 21:16
    radarator
    Poziom 25  

    kravarav jak na zimnym silniku Ci gaśnie po dodaniu gazu to masz ubogą w paliwo mieszankę. Pobaw się śrubą mieszanki - to ta idąca prostopadle do silnika - pewnie trzeba ją będzie trochę wkręcić.
    Davvvi średnica otwotu centralnego wynosi 37mm.

  • #2233 25 Sie 2014 21:36
    Davvvi
    Poziom 27  

    I teraz mam dylemat bo gdy bym przyspawał chińską zębatkę do zębatki piasty od strony bez kołnierza to nawet nie musiałbym toczyć otworu ale za to będę miał zębatkę bardzo blisko szprych. Zębatka od strony kołnierza ma 38,5 mm średnicy więc nie jest to jakoś strasznie dużo do wytoczenia. Ale trochę odsunę się od szprych. Nic tylko pozostaje zapleść koło i wtedy wyjdzie wszystko w praniu.

  • #2234 25 Sie 2014 21:56
    radarator
    Poziom 25  

    Nie tocz, kup ściernicę do wiertarki i zrobisz to w parę minut.
    Silnik spalinowy w rowerze
    Nawet jak będzie za duża to ją dotrzesz na czymś innym.

  • #2235 25 Sie 2014 22:42
    bidguma
    Poziom 18  

    Niby 1.5mm po obwodzie to nic ale jak chce mieć porządnie bez bicia to recznie tego nie zrobi.

  • #2236 26 Sie 2014 10:46
    radarator
    Poziom 25  

    Może i racja, mi się udało zrobicz ręcznie ideał ale to nie znaczy ze zawsze tak się uda.

  • #2238 26 Sie 2014 15:36
    bidguma
    Poziom 18  

    Taki zestaw można już kupić w Polsce? No chyba się napaliłem. :)

    Stacjonarny jeszcze jest.

    tel. 58 673 21 80

  • #2239 26 Sie 2014 16:32
    Davvvi
    Poziom 27  

    Ciekawe jaki będzie koszt takiego zestawu. Jeśli będzie taki jak na zagranicznych stronach to dla wielu będzie nie osiągalny. A obawiam się że będzie wyższy.

  • #2240 26 Sie 2014 16:44
    Motorbike
    Poziom 22  

    electrocom-op
    Takie zestawy były dostępne pare lat temu, cena ich była wyższa niż samego zestawu z silnikiem, czyli mało opłacalne bo koszt przekraczał 1000 zł.

  • #2241 26 Sie 2014 18:49
    _Wodny_
    Poziom 2  

    Dzień dobry.
    Jako iż jestem "szczęśliwym" posiadaczem silniczka made in china 48cc, pragnę podzielić się z gronem zainteresowanych niezbyt miłą wiadomością.
    Mianowicie: po przejechaniu na nowym silniczku nie całych 100 km padł cewko-moduł , co zaowocowało przepaleniem końca uzwojenia cewki magneta tuż przy łączeniu z masą, uszkodzenie dało się naprawić wytrawiając szczątkowy fragment uzwojenia cewki i zalewając cyną, łącząc z rdzeniem -zaznaczam że rezystancja przed i po naprawie wynosiła 580 Ohm -dokupiłem za 15 zł cewko-moduł 2t od skutera kinroad kos polecany parę wpisów wcześniej.

    Silnik na tym module odpala, lecz jest to bardziej walka o każdy ułamek napięcia wyciąganego z magneta ( napięcie poprawne między 30 a 115 V przy rozruchu). Praca na tym module nie jest w żadnym stopniu prawidłowa, gdyż wyprzedzenie zapłonu nie jest zgodne z wyprzedzeniem zapłonu poprawnym dla tego silnika.
    Parę stopni robi tak ogromną różnicę, oraz napięcie dostarczane przez standardowe magneto które jest ciut za niskie dla tego zamiennika powoduje że praca silnika jest możliwa tylko na wysokich obrotach a też bardziej przypomina walkę tłoka z detonacjami by wał nie obracał się w przeciwną stronę. By wyeliminować wadę zamiennika postanowiłem założyć inny zamiennik też nowy lecz sytuacja się powtarza. Po powrocie do oryginału problem ustał. Pragnę również nadmienić że jestem w trakcie rozbiórki oryginalnego cewko-modułu,jest to straszna dłubanina bo żywica zalewająca układ jest mieszana z czymś a la kruszywo by uniemożliwić dostanie się do elementów. Jeśli jest ktoś zainteresowany rezystancjami zamiennika to proszę pisać, dokładnie sprawdzę i podam.Pozdrawiam

  • #2242 26 Sie 2014 20:00
    electrocom-op
    Poziom 11  

    _Wodny_ Powodzenia w rozbiórce!
    dziwi mnie trochę,że wraz z modułem padła Ci cewka magneta,możliwe że cewka padła jako pierwsza i to ona była powodem uszkodzenia modułu...
    Jak już uda Ci się to wydłubać,w pierwszej kolejności ustal który z elementów uległ uszkodzeniu,schemat oryginału już niby mamy,ale warto go potwierdzić i nanieść wartości oryginalnie zastosowanych części.Będę montował takie ustrojstwo więc każda informacja się przyda ;)

  • #2243 26 Sie 2014 20:58
    radarator
    Poziom 25  

    _Wodny_ napisał:
    Silnik na tym module odpala, lecz jest to bardziej walka o każdy ułamek napięcia wyciąganego z magneta ( napięcie poprawne między 30 a 115 V przy rozruchu). Praca na tym module nie jest w żadnym stopniu prawidłowa, gdyż wyprzedzenie zapłonu nie jest zgodne z wyprzedzeniem zapłonu poprawnym dla tego silnika.
    Parę stopni robi tak ogromną różnicę, oraz napięcie dostarczane przez standardowe magneto które jest ciut za niskie dla tego zamiennika powoduje że praca silnika jest możliwa tylko na wysokich obrotach a też bardziej przypomina walkę tłoka z detonacjami by wał nie obracał się w przeciwną stronę


    I tego właśnie chciałem uniknąć, pytając o sprawdzony zamiennik.
    electrocom-op , _Wodny_ trzymam kciuki za Was!

  • #2244 27 Sie 2014 15:18
    Davvvi
    Poziom 27  

    Panowie żeby nie robić sobie postoju postanowiłem zakupić nową obręcz i wszystko byłoby ładnie i pięknie gdy by nie to że u mnie w mieście nie mogę kupić pewnej długości szprych stalowych. Będą dopiero w przyszłym tygodniu a już myślałem że przez weekend uda mi się zapleść koło. Szkoda że koszty wysyłki są takie wysokie bo bym z alledrogo zamówił. Szprychy ze stali nierdzewnej są zbyt drogie niestety.

  • #2245 27 Sie 2014 15:52
    _Wodny_
    Poziom 2  

    Witam ponownie. A więc tak:
    udało się dostać do układu drzemiącego w oryginalnym cewko-module.
    Nie było to proste aczkolwiek wykonalne i oczom mym ukazały się oto te elementy Silnik spalinowy w rowerze
    tyrystor 2p4m j46 t415,
    trzy diody nieopisane - by nie było za łatwo,
    rezystor-bez oznaczeń lecz cały niebieski,
    oraz kondensator -nie opisany.
    Niestety parametrów rezystora nie jestem w stanie sprawdzić gdyż podczas rozbiórki uległ uszkodzeniu (mój błąd).
    Kondensator przytwierdzony był do spodu płytki drukowanej, czymś w rodzaju kleju dwuskładnikowego,co w efekcie wydłuży czas odzyskiwania "widoku" połączeń między elementami.
    Nadmienić pragnę że jedynym elementem wykazującym "naoczne" i "węchowe" uszkodzenie, był tyrystor który zwęglając się pozostawił odcisnięte na płytce drukowanej lustrzane, dokładnie i czysto widoczne swoje "namiary".

    Tyrystor ten ulec mógł uszkodzeniu przez przebicie jakie zaistniało w wypełniającej
    moduł masie "krzemowej" ( kruszywo w żywicy przypomina granit marmur lub krzemień) która to podczas indukowania wysokiego napięcia po prostu się stopiła i dosłownie oblepiła drogę pomiędzy cewką WN oraz tyrystorem.
    Układ modułu powinien być łatwy do odwzorowania, zastanawia mnie tam "only łan" rezystor, porównując z innymi układami.

    Wspomnę również że cewkę magneta przepaliło zwarcie w cewko-module na 99% (mierzyłem przewody przyłączeniowe w module jeszcze nie rozebranym oraz po "dewastacji" i wskazywały całkowite zwarcie). Pozdrawiam

  • #2246 27 Sie 2014 17:00
    Davvvi
    Poziom 27  

    Przez brak dostępu szprych musiałem kupić kilka sztuk ze stali nierdzewnej. Zdobyłem już wszystko. A o to efekty:
    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze
    Zostało tylko wycentrować.

    Edit.
    Szprychy wstępnie naciągnięte. Koło wstępnie wycentrowane. Jeszcze drobne poprawki i w weekend przekładka.
    W necie wyczytałem że specjaliści od zaplatania kół potrafią tak ustawić piastę względem obręczy ,że firma piasty znajduje się w lini prostej z otworem na wentylem. A ja tak na chybił trafił zaplotłem i udało mi się ustawić nazwę w lini prostej z wentylem. Szkoda że w totolotku nie ma się takiego szczęścia:)

  • #2247 27 Sie 2014 19:32
    Wini 230
    Poziom 23  

    Czy wie ktoś może jaka może być przyczyna cyklicznego, krótkotrwałego dławienia i gaśnięcia nierozgrzanego silnika ? Po odpaleniu pracuje normalnie, a po chwili traci moc i żeby nie zgasł muszę mocno otworzyć przepustnicę. Nie można również ustawić wolnych obrotów. Żeby nie zgasł na światłach, muszę cyklicznie dodawać gazu. Jeżeli wkręcę śrubę od wolnych obrotów, po opuszczeniu przepustnicy wysokie obroty nadal się utrzymują, spadają po pewnym czasie, lub wogóle. Dokręciłem głowicę, króciec gaźnika, wyczyściłem filtr powietrza, który i tak cały czas jest mokry od paliwa. Linka gazu pracuje poprawnie. Co może być przyczyną takich usterek ?

  • #2249 27 Sie 2014 20:47
    Wini 230
    Poziom 23  

    Uszczelki głowicy i bloku silnika, wzrokowo wyglądają dobrze. Czy przyczyną problemów może być nieszczelność dekla sprzęgła, lub zimeringów ?

  • #2250 27 Sie 2014 21:11
    radarator
    Poziom 25  

    Dekiel sprzęgła to raczej nie ale zimeringi są możliwe.