Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SEW Eurodrive
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Re: Silnik spalinowy w rowerze

Piotr350 25 Sie 2014 21:56 947157 6338
  • #2221 25 Sie 2014 21:56
    radarator
    Poziom 25  

    Nie tocz, kup ściernicę do wiertarki i zrobisz to w parę minut.
    Re: Silnik spalinowy w rowerze
    Nawet jak będzie za duża to ją dotrzesz na czymś innym.

  • SEW Eurodrive
  • #2222 25 Sie 2014 22:42
    bidguma
    Poziom 18  

    Niby 1.5mm po obwodzie to nic ale jak chce mieć porządnie bez bicia to recznie tego nie zrobi.

  • #2223 26 Sie 2014 10:46
    radarator
    Poziom 25  

    Może i racja, mi się udało zrobicz ręcznie ideał ale to nie znaczy ze zawsze tak się uda.

  • #2225 26 Sie 2014 15:36
    bidguma
    Poziom 18  

    Taki zestaw można już kupić w Polsce? No chyba się napaliłem. :)

    Stacjonarny jeszcze jest.

    tel. 58 673 21 80

  • SEW Eurodrive
  • #2226 26 Sie 2014 16:32
    Davvvi
    Poziom 27  

    Ciekawe jaki będzie koszt takiego zestawu. Jeśli będzie taki jak na zagranicznych stronach to dla wielu będzie nie osiągalny. A obawiam się że będzie wyższy.

  • #2227 26 Sie 2014 16:44
    Motorbike
    Poziom 21  

    electrocom-op
    Takie zestawy były dostępne pare lat temu, cena ich była wyższa niż samego zestawu z silnikiem, czyli mało opłacalne bo koszt przekraczał 1000 zł.

  • #2228 26 Sie 2014 18:49
    _Wodny_
    Poziom 2  

    Dzień dobry.
    Jako iż jestem "szczęśliwym" posiadaczem silniczka made in china 48cc, pragnę podzielić się z gronem zainteresowanych niezbyt miłą wiadomością.
    Mianowicie: po przejechaniu na nowym silniczku nie całych 100 km padł cewko-moduł , co zaowocowało przepaleniem końca uzwojenia cewki magneta tuż przy łączeniu z masą, uszkodzenie dało się naprawić wytrawiając szczątkowy fragment uzwojenia cewki i zalewając cyną, łącząc z rdzeniem -zaznaczam że rezystancja przed i po naprawie wynosiła 580 Ohm -dokupiłem za 15 zł cewko-moduł 2t od skutera kinroad kos polecany parę wpisów wcześniej.

    Silnik na tym module odpala, lecz jest to bardziej walka o każdy ułamek napięcia wyciąganego z magneta ( napięcie poprawne między 30 a 115 V przy rozruchu). Praca na tym module nie jest w żadnym stopniu prawidłowa, gdyż wyprzedzenie zapłonu nie jest zgodne z wyprzedzeniem zapłonu poprawnym dla tego silnika.
    Parę stopni robi tak ogromną różnicę, oraz napięcie dostarczane przez standardowe magneto które jest ciut za niskie dla tego zamiennika powoduje że praca silnika jest możliwa tylko na wysokich obrotach a też bardziej przypomina walkę tłoka z detonacjami by wał nie obracał się w przeciwną stronę. By wyeliminować wadę zamiennika postanowiłem założyć inny zamiennik też nowy lecz sytuacja się powtarza. Po powrocie do oryginału problem ustał. Pragnę również nadmienić że jestem w trakcie rozbiórki oryginalnego cewko-modułu,jest to straszna dłubanina bo żywica zalewająca układ jest mieszana z czymś a la kruszywo by uniemożliwić dostanie się do elementów. Jeśli jest ktoś zainteresowany rezystancjami zamiennika to proszę pisać, dokładnie sprawdzę i podam.Pozdrawiam

  • #2229 26 Sie 2014 20:00
    electrocom-op
    Poziom 11  

    _Wodny_ Powodzenia w rozbiórce!
    dziwi mnie trochę,że wraz z modułem padła Ci cewka magneta,możliwe że cewka padła jako pierwsza i to ona była powodem uszkodzenia modułu...
    Jak już uda Ci się to wydłubać,w pierwszej kolejności ustal który z elementów uległ uszkodzeniu,schemat oryginału już niby mamy,ale warto go potwierdzić i nanieść wartości oryginalnie zastosowanych części.Będę montował takie ustrojstwo więc każda informacja się przyda ;)

  • #2230 26 Sie 2014 20:58
    radarator
    Poziom 25  

    _Wodny_ napisał:
    Silnik na tym module odpala, lecz jest to bardziej walka o każdy ułamek napięcia wyciąganego z magneta ( napięcie poprawne między 30 a 115 V przy rozruchu). Praca na tym module nie jest w żadnym stopniu prawidłowa, gdyż wyprzedzenie zapłonu nie jest zgodne z wyprzedzeniem zapłonu poprawnym dla tego silnika.
    Parę stopni robi tak ogromną różnicę, oraz napięcie dostarczane przez standardowe magneto które jest ciut za niskie dla tego zamiennika powoduje że praca silnika jest możliwa tylko na wysokich obrotach a też bardziej przypomina walkę tłoka z detonacjami by wał nie obracał się w przeciwną stronę


    I tego właśnie chciałem uniknąć, pytając o sprawdzony zamiennik.
    electrocom-op , _Wodny_ trzymam kciuki za Was!

  • #2231 27 Sie 2014 15:18
    Davvvi
    Poziom 27  

    Panowie żeby nie robić sobie postoju postanowiłem zakupić nową obręcz i wszystko byłoby ładnie i pięknie gdy by nie to że u mnie w mieście nie mogę kupić pewnej długości szprych stalowych. Będą dopiero w przyszłym tygodniu a już myślałem że przez weekend uda mi się zapleść koło. Szkoda że koszty wysyłki są takie wysokie bo bym z alledrogo zamówił. Szprychy ze stali nierdzewnej są zbyt drogie niestety.

  • #2232 27 Sie 2014 15:52
    _Wodny_
    Poziom 2  

    Witam ponownie. A więc tak:
    udało się dostać do układu drzemiącego w oryginalnym cewko-module.
    Nie było to proste aczkolwiek wykonalne i oczom mym ukazały się oto te elementy Re: Silnik spalinowy w rowerze
    tyrystor 2p4m j46 t415,
    trzy diody nieopisane - by nie było za łatwo,
    rezystor-bez oznaczeń lecz cały niebieski,
    oraz kondensator -nie opisany.
    Niestety parametrów rezystora nie jestem w stanie sprawdzić gdyż podczas rozbiórki uległ uszkodzeniu (mój błąd).
    Kondensator przytwierdzony był do spodu płytki drukowanej, czymś w rodzaju kleju dwuskładnikowego,co w efekcie wydłuży czas odzyskiwania "widoku" połączeń między elementami.
    Nadmienić pragnę że jedynym elementem wykazującym "naoczne" i "węchowe" uszkodzenie, był tyrystor który zwęglając się pozostawił odcisnięte na płytce drukowanej lustrzane, dokładnie i czysto widoczne swoje "namiary".

    Tyrystor ten ulec mógł uszkodzeniu przez przebicie jakie zaistniało w wypełniającej
    moduł masie "krzemowej" ( kruszywo w żywicy przypomina granit marmur lub krzemień) która to podczas indukowania wysokiego napięcia po prostu się stopiła i dosłownie oblepiła drogę pomiędzy cewką WN oraz tyrystorem.
    Układ modułu powinien być łatwy do odwzorowania, zastanawia mnie tam "only łan" rezystor, porównując z innymi układami.

    Wspomnę również że cewkę magneta przepaliło zwarcie w cewko-module na 99% (mierzyłem przewody przyłączeniowe w module jeszcze nie rozebranym oraz po "dewastacji" i wskazywały całkowite zwarcie). Pozdrawiam

  • #2233 27 Sie 2014 17:00
    Davvvi
    Poziom 27  

    Przez brak dostępu szprych musiałem kupić kilka sztuk ze stali nierdzewnej. Zdobyłem już wszystko. A o to efekty:
    Re: Silnik spalinowy w rowerze Re: Silnik spalinowy w rowerze Re: Silnik spalinowy w rowerze Re: Silnik spalinowy w rowerze
    Zostało tylko wycentrować.

    Edit.
    Szprychy wstępnie naciągnięte. Koło wstępnie wycentrowane. Jeszcze drobne poprawki i w weekend przekładka.
    W necie wyczytałem że specjaliści od zaplatania kół potrafią tak ustawić piastę względem obręczy ,że firma piasty znajduje się w lini prostej z otworem na wentylem. A ja tak na chybił trafił zaplotłem i udało mi się ustawić nazwę w lini prostej z wentylem. Szkoda że w totolotku nie ma się takiego szczęścia:)

  • #2234 27 Sie 2014 19:32
    Wini 230
    Poziom 23  

    Czy wie ktoś może jaka może być przyczyna cyklicznego, krótkotrwałego dławienia i gaśnięcia nierozgrzanego silnika ? Po odpaleniu pracuje normalnie, a po chwili traci moc i żeby nie zgasł muszę mocno otworzyć przepustnicę. Nie można również ustawić wolnych obrotów. Żeby nie zgasł na światłach, muszę cyklicznie dodawać gazu. Jeżeli wkręcę śrubę od wolnych obrotów, po opuszczeniu przepustnicy wysokie obroty nadal się utrzymują, spadają po pewnym czasie, lub wogóle. Dokręciłem głowicę, króciec gaźnika, wyczyściłem filtr powietrza, który i tak cały czas jest mokry od paliwa. Linka gazu pracuje poprawnie. Co może być przyczyną takich usterek ?

  • #2235 27 Sie 2014 20:38
    radarator
    Poziom 25  

    Sprawdź stan uszczelek. :D

  • #2236 27 Sie 2014 20:47
    Wini 230
    Poziom 23  

    Uszczelki głowicy i bloku silnika, wzrokowo wyglądają dobrze. Czy przyczyną problemów może być nieszczelność dekla sprzęgła, lub zimeringów ?

  • #2237 27 Sie 2014 21:11
    radarator
    Poziom 25  

    Dekiel sprzęgła to raczej nie ale zimeringi są możliwe.

  • #2238 27 Sie 2014 22:12
    Wini 230
    Poziom 23  

    Zwiększył mi się ostatnio luz na zimeringach wałka sprzęgła, przez co bardzo głośno teraz pracują. Nie pomaga już dodawanie smaru. Luz jest widoczny i wyczuwalny przy poruszaniu tarczą sprzęgła. Problem z obrotami pojawił się już jakiś czas temu, ale jeśli jego powodem są zimeringi, to wstrzymam się chyba z ich wymianą do czasu remontu silnika :wink:

  • #2239 27 Sie 2014 23:26
    Motorbike
    Poziom 21  

    Wini 230
    Prawdopodobnie uszczelniacze przepuszczają, jeśli inne miejsca wyeliminowałeś.

  • #2240 28 Sie 2014 01:12
    Wini 230
    Poziom 23  

    Nie widać na uszczelkach żadnych uszkodzeń, przedmuchów, czy wycieków. Po zdjęciu tarczy sprzęgła w okolicach zimeringu było trochę smaru. Chyba przedostał się tam ten który wciskałem pod trzpień linki wysprzęglającej.

  • #2241 28 Sie 2014 01:42
    electrocom-op
    Poziom 11  

    Coś ostatnio sporo usterek się pojawia :) Ja z moim chinolem mam od 2 dni małe problemy z chyba nadmiernym grzaniem,jako że już przed zakupem wiedziałem że te silniczki lubią się grzać (głównie przy docieraniu),zamontowałem termostat odcinający zapłon w okolicach 110st,jako że silniczek po dotarciu,więc już go nie oszczędzam,po 10-15 min jazdy powyżej 40km/h często zaskakuje to moje zabezpieczenie, sporadycznie po rozgrzaniu pojawiają się spadki mocy i dławienie po gwałtownym odkręceniu manetki na max przy średnich obrotach,jednak stopniowe odkręcanie manetki wraz ze zwiększającymi obrotami silnika pozwala na prawidłowe przyśpieszanie,czyżby to początek zacierania silnika?Leję porządny syntetyk 1:16 wiec smarowanie jest ok,dodam też że równiutko trzyma i pracuje na wolnych,pali na dotyk bez ssania(przez pierwszych kilkanaście metrów jest słabszy i trochę się dławi-ale tak ma od nowości i nie ma w tym chyba nic dziwnego)...Wiecie jaka jest temperatura krytyczna cylindra,tłoku a może samego stopu nikasilu w tym silniku lub jakaś ogólnie przyjęta graniczna temperatura? Optymistycznie może to tylko gaźnik do czyszczenia i regulacji a termostat na wyższą temperaturę hmmm...

  • #2242 28 Sie 2014 03:45
    Ledowy
    Poziom 20  

    Jeśli interesuje Cie temp. cylindra to czujnik z termometrem zamontuj.
    Gwałtowne wyłączanie rozgrzanego silnika to zły pomysł.

  • #2243 28 Sie 2014 05:56
    Davvvi
    Poziom 27  

    Wini 230 na wałku sprzęgła nie ma simeringow,są tylko same łożyska i to na nich możesz mieć luz. Smar dobrze ze wyszedł dosmarowales łożysko. Sprawdź simering od strony magenta, u mnie się wysunął i magnetofon starlo zewnętrzną powłokę ale się nie rozczelniło. U Ciebie może się już rozczelniło. Nie do końca jest tak że jak uszczelki wyglądają dobrze to jest dobrze. Jak rozebrałem silnik to też tak pomyślałem jak Ty, ale dałem silikon na uszczelkę i silnik zyskał więcej mocy, lepiej odpala ,przestał się dusić na ssaniu. Sprawdź simeringi na wale. Odkrec sam gaźnik i dopchnij go do króćca bo tędy może łapać lewe powietrze.

  • #2244 28 Sie 2014 07:17
    radarator
    Poziom 25  

    electrocom-op napisał:
    Wiecie jaka jest temperatura krytyczna cylindra,tłoku a może samego stopu nikasilu w tym silniku

    Te silniki to nie leżały nawet obok nicasilu :D

  • #2246 28 Sie 2014 15:40
    _Wodny_
    Poziom 2  

    Wszystko ładnie pięknie, lecz z tymi cdi, opisanymi na stronkach podanych przez kolegę nie zawsze można dojść do ładu (śledzę te tematy od jakiegoś czasu), a i pewno nie udało się nikomu dojść do "oryginalnego" tyrystora- większość schematów bazuje na zamienniku bt 151, może by tak zastąpić go TAG106D lub TAG108D. Zastanawiam się tylko nad sensem dwóch rezystorów skoro w oryginale jest jeden.

    Chcę ten układ zbliżyć jak najbardziej do oryginału.
    Jeśli ma ktoś, lub znalazł w necie zdjęcia podobnego układu do wydłubanego mymi rękoma :) to proszę o wstawienie schematu bądź danego zdjęcia, gdyż walczę jeszcze z odtworzeniem połączenia między elementami.

    Chińska brać postarała się zrobić to prosto i tanio tylko trza to do kupy poskładać.

    Istotny może się okazać ten jeden rezystor oraz tyrystor 2p4m.

    Dobra Obywatele! Nie ma co gdybać tylko zabieram się za konstruowanie układu z tego linka:
    http://motorbicycling.com/showthread.php?t=28439&page=3 (dawno nosiłem się z zamiarem)

    Szukam części w moich zbiorach, jak nie znajdę wszystkiego to podskoczę do elektronicznego sklepiku - zobaczymy czy zadziała tak jak powinien.

    A między czasie sklecę jak najbardziej wierny oryginałowi.
    Co do mojego niebieskiego rezystora wiem na razie tyle że jest to rezystor metalizowany :)

  • #2247 28 Sie 2014 16:37
    Davvvi
    Poziom 27  

    A mnie dopadł znów problem z zebatką sprzęgła. Puściła na spawie i znów terkocze. Jestem zmuszony zakupić nową niestety.

  • #2248 28 Sie 2014 16:47
    electrocom-op
    Poziom 11  

    _Wodny_ To jest ponoć schemat oryginału Re: Silnik spalinowy w rowerze i tu już masz jeden rezystor,ale ilość elementów się nie zgadza,oryginał jest jeszcze bardziej uproszczony...

  • #2249 28 Sie 2014 17:02
    _Wodny_
    Poziom 2  

    No i to by się zgadzało poniekąd patrząc na moją płytkę. Pytanie mam czy masz wykaz wartości tych elementów z danego schematu, lub link do strony ze schematem , musiałem przeoczyć,gdy szukałem rysunków przed rozbiórką cewko-modułu. Jest tam więcej o jeden element, ale bliżej niż dalej:) Tutaj jest dołożona dioda zenera.

  • #2250 28 Sie 2014 18:03
    Ledowy
    Poziom 20  

    To słabo kolega Wodny śledzi tematy na motorbicycling.com ;)
    Jest tam temat odnośnie demontażu oryginalnego CDI i są fotki,
    ale brak jest zainteresowania jego rozszyfrowaniem.
    Jesli ktoś wykorzystuje schemat z drugiego linku którego podałem,
    przestrzegam przed zmienianiem czasów (zworek) w trakcie pracy silnika.