Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Computer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik spalinowy w rowerze

doman150 13 Wrz 2014 08:10 1024128 6772
  • #2341 13 Wrz 2014 08:10
    Davvvi
    Poziom 27  

    A ja wam powiem że wywaliłem całkowicie ta sprężynę co niby wspomaga odciąganie sprzęgła. Przez nią też mi sprzęgło ciężko chodziło. Bez niej jest o wiele lepiej.

  • Computer Controls
  • #2342 13 Wrz 2014 16:10
    radarator
    Poziom 25  

    Dorwałem silnik 2biegówkę z rometa. Ciekawe co wymyślę? (po remoncie, wszystko w czerwonym silikonie a nienawidzę...):P

  • Computer Controls
  • #2343 13 Wrz 2014 20:31
    Sputnik8
    Poziom 12  

    Dzięki za rady chłopaki, przyciąłem ten pancerz i linke na odpowiednią długość oraz nasmarowałem je i rzeczywiście lżej chodzi, trochę samą klamkę podpiłowałem pilnikiem ale mizerny efekt to dało.
    Co do podokręcania to od magneto śruba była luźna, oraz mam pytanko w sprzęgle ta mniejsza zębatka, to jej krawędź powinna być na równi z większą? bo obecnie krawędź mniejszej wystaje z 3mm nad poziom większej zębatki, nie pamiętam właśnie czy tak było na początku.

  • #2344 13 Wrz 2014 20:56
    Davvvi
    Poziom 27  

    U mnie też wystaje. Myślę że tak powinno być.

  • #2345 13 Wrz 2014 21:12
    radarator
    Poziom 25  

    Nie powinno tak być, to znak, że źle jest założony klin!
    Owszem widziałem fabrycznie wystającą mniejszą zębatkę ale wymagała poprawki klina. Nawet nie musiałem go dopasowywać, po prostu obsunął się monterowi i dlatego tryb nie chciał zejść niżej.
    Można to sprawdzić. Klin na założonej poprawnie zębatce, swym końcem prawie dochodzi do powierzchni na której opiera się śruba. Sprawdźcie u siebie, pewnie jest w głębi wycięcia.
    Albo inaczej, zdejmijcie zębatkę ściągaczem, odłóżcie klin na bok i bez niego załóżcie zębatkę. Dalej wystaje?

  • #2346 13 Wrz 2014 23:56
    Motorbike
    Poziom 22  

    radarator napisał:
    Dorwałem silnik 2biegówkę z rometa. Ciekawe co wymyślę? (po remoncie, wszystko w czerwonym silikonie a nienawidzę...):P


    No to będzie nowy projekt, ciekawe w czym zagości ten silnik ? :)

    Masz cały silnik z osprzętem, gaźnik itp ?

  • #2347 14 Wrz 2014 00:09
    radarator
    Poziom 25  

    Dezamet 023.
    Gaźnik bez przepustnicy i nakrętki trzymającej linkę gazu, brak też dźwigni biegów.
    Flaczki w dobrym stanie oprucz sprzęgła. Chyba kupię nowe.
    Założę nowe łożyska, uszczelniacze, uszczelki - na razie słabo to wygląda ale będzie żył.
    Jak już będę pewny że wszystko działa, zastanowię się co dalej :D
    A w czym zagości ten silnik? Pewnie w rowerze bo lekki jest :D

  • #2348 14 Wrz 2014 00:40
    Motorbike
    Poziom 22  

    Masz jakiś pomysł na zamontowanie tego silnika do ramy w rowerze bez spawania mocowań ? Cybanty - obejmy do rur czy inaczej ?

    Nie polecam składać silnika na silikon tylko na specjalną pastę np. Dirko, bo ten czerwony sylikon nie jest odporny na benzynę i olej.

    Może jakiś designerski cruiser z tego wyjdzie :) Tylko silnik jest szeroki i może co nieco przeszkadzać.

    Ciekawi mnie fakt czy dałoby się przerobić sprzęgło na automatyczne, były takie silniki i tak szukam czy przypadkiem jakaś cześć z innej maszyny nie pasuje aby to zastosować, potrzebowałbym fotkę kosza sprzęgłowego ale od strony gdzie się łączy z kołem przekładni stałej oraz wymiary.

  • #2349 14 Wrz 2014 00:48
    radarator
    Poziom 25  

    Może zamocuję go pod dolną rurą ramy? Nie wiem jeszcze jak. Mam głowicę bez ucha ale za małe pieniądze można kupić taką z uchem...
    Na silikon nie zamierzam składać.
    Nienawidzę tego syfu wszędzie w środku i na zewnątrz, poza tym, tak jak piszesz, nie jest to odporne na benzynę i olej. Mam pastę uszczelniającą z loctite.
    Masz na myśli sprzęgło odśrodkowe np. z poketa?
    Silnik spalinowy w rowerze
    (Ten rowek widoczny wewnątrz zębatki to kanał smarujący, razy 3 sztuki. Mocowanie wnętrza kosza też sfotografuję ).
    Które wymiary podać?

  • #2350 14 Wrz 2014 10:45
    Davvvi
    Poziom 27  

    Mnie też się wydaję że silnik jest za szeroki trochę do roweru. Może przeszkadzać przy pedałowaniu. Ale znając radaratora na pewno coś wymyśli :).

    W takim razie mi się trafił ten czerwony silikon z jakieś nie typowej partii bo jest odporny na olej. Kiedyś przy aucie rozszczelniła mi się pokrywa olejowa. Była klejona na jakiś biały klej. Zakupiłem uszczelkę korkową. I po tygodniu patrzę znów wyciek. Specyficzne żłobienia na krawędziach miski sprawiło że uszczelka popękała w miejscach śrub. Skleiłem na czerwony silikon, bez uszczelki oczywiście i od 4 lat nawet kropelka nie wyciekła.

  • #2351 14 Wrz 2014 18:49
    Motorbike
    Poziom 22  

    Davvvi

    I oby trzymało jak najdłużej, ale w połączeniu z benzyną może się rozszczelniać.


    radarator

    Własnie chodzi mi o zrobienie sprzęgła na zasadzie jak w pocketach czy pilarkach oryginalnie było odśrodkowe ale mokre :

    http://www.forum.ogar200.pl/pegaz-710-i-sprz-g-o-od-rodkowe-t14121-10.html

    oryginalną część trudno zdobyć i trzeba by dorobić coś na podobnej zasadzie byle tylko nie rozsypało się po 1 kilometrze.

    http://jacomoto.pl/romet700.html

    Jak silnik trochę za szeroki a zbytnio spiłować się go nie da, to może poszerzyć rozstaw pedałów tylko czy większy rozstaw nie będzie utrudniał jazdy ?

  • #2352 14 Wrz 2014 18:57
    Davvvi
    Poziom 27  

    Motorbike napisał:
    I oby trzymało jak najdłużej, ale w połączeniu z benzyną może się rozszczelniać.

    Ogólnie to jest silnik benzynowy. Wycieków nie ma na pewno ale już ich nie będzie mieć bo samochodzik ładnie zgnił i idzie na części :)

    A co do poszerzenia pedałów to raczej tylko lewa strona. Bo przecież przednia przerzutka ma określony skok i jak się poszerzy to nie będzie sięgać. A jak się nie ma przerzutek to i tak łańcuch może się skosować i spadać. Lewa strona myślę że można by się pokusić o przedłużenie ale dospawanie kawałek ośki odpada. Pierwsze to trzeba by idealnie ustawić bo nie komfortowo by się jeździło. A drugie spaw nie wytrzyma. Wystarczy mocniej przycisnąć nogą i spaw puści. Wiem bu już to przerabiałem ani migomat nie dał rady ani nawet acetylen.

  • #2353 14 Wrz 2014 20:42
    Motorbike
    Poziom 22  

    Davvvi

    Chodziło mi o to że nie robimy nic z korbami tylko wykręcamy pedały, wytaczamy dwie tulejki z gwintem takim jak w korbie wewnątrz potem z zewnątrz staczamy na mniejszy wymiar i nacinamy gwint taki jak jest w tej śrubie jak się wkręca pedał do korby, potem wkręcamy tuleje w korbę i potem wkręcamy pedały w tą tuleje już wkręconą do korby i dzięki temu możemy mieć szerszy rozstaw nóg i to po obu stronach.

    Najprościej rzecz ujmując przedłużamy śrubę którą wkręcamy w korbę mocując pedał, oczywiście tuleja musi być wykonana z odpowiednio hartowanego materiału żeby nie doszło do pęknięcia lub wykrzywienia się tej konstrukcji.

  • #2354 14 Wrz 2014 21:17
    Davvvi
    Poziom 27  

    Ten sposób może by wypalił gdy by korby nie sięgały silnika. Jeśli zamocuje silnik między korbami to przedłużenie pedałów nic nie da bo i tak silnik nie zmieści się między korbami. Ja mam chińczyka i silnik jest na tyle nisko że korba przechodzi mi obok obudowy silnika i po lewej stronie mam raptem 0,5cm luzu tylko a silnik od rometa jest sporo szerszy. Więc zamontowanie go pod ramą to też będzie nie lada wyzwanie tak żeby nie kolidował z korbami. Widziałem już rower z takim silnikiem na YouTube i najczęściej Konstruktorzy rezygnują całkowicie z pedałów a to już nie jest rower.

  • #2355 14 Wrz 2014 21:59
    Wojtalll
    Poziom 12  

    Wg. mnie jedyne miejsce dla takiego silnika to mocowanie nad tylnym kołem na zdjęciu silnik od komara, co prawda napęd na rolkę ale jest to rozwiązanie z czasów kiedy nie było tak popularnych silników od kos lub mini bike:

    Silnik spalinowy w rowerze

  • #2356 14 Wrz 2014 22:50
    Motorbike
    Poziom 22  

    Davvvi
    Masz rację, założyłem że silnik będzie dość wysoko zamontowany i nie będzie kolidował z korbami a tylko miał się poprawić komfort w ułożeniu nóg.

    Wojtalll

    Z tyłu można by zamontować tylko żeby łańcuch szedł pionowo w dół trzeba by trochę ciąć lewy karter.

  • #2357 15 Wrz 2014 00:01
    radarator
    Poziom 25  

    Z tego co podałeś w inkach wynika że wystarczy naciąć okładzinę by dać odpływ olejowi.
    Teraz tylko dobrać coś z gotowych elementów. I tu chyba zaczną się schody...
    Co do rozszerzenia pedałów, pracuję nad tym od jakiegoś czasu ale producenci sprzętu rowerowego nie współpracują... :D
    Co do przedłużek pedałów, tam są inne gwinty, prawy i lewy, więc bez fachowca nie podchodź...ale pomysł dobry po zastosowaniu korby z roweru dziecięcego. Ja taką mam.
    (W sumie przy moich teraźniejszych osiągach mógłbym zrezygnować z pedałów, tylko w trasie jak zbraknie to do stacji podjechać mogę...ale dopchać też...)

  • #2358 15 Wrz 2014 01:01
    Motorbike
    Poziom 22  

    radarator

    To tylko rower więc nie rezygnuj z napędu rowerowego z wiadomych względów..

    W linkach pokazałem jakie jest jak to sprzęgło oryginalnie wygląda, i najlepiej chciałbym aby zastosować sprzęgło suche, z czegoś co można dopasować ale wiadomo że bez fachowca się nie obejdzie.

    Czym się różni korba z roweru dziecięcego od zwykłej ?

    Jaki masz patent na rozszerzenie pedałów ? Producenci nie spełniają naszych oczekiwań więc musimy sobie sami poradzić przy pomocy jakiegoś fachowca.

  • #2359 15 Wrz 2014 10:10
    radarator
    Poziom 25  

    Korba dziecięca ma krótsze ramiona. Pedały chowają sie pod silnikiem, jest deczko nie wygodnie ale do stacji paliw da sie dojechać. A temat rozszerzania korby wygląda tak w moim przypadku: kupuje korbę stalową, biorę palnik i wyginął na gorąco. Ramię w sumie się sporo skróci ale efekt odsunięcia ramion korby osiągniemy. I jeszcze warto by było giąć oba ramiona razem, wtedy powinny wyjść podobne.
    Silnik spalinowy w rowerze
    /proszę się nie śmiać ze szkicu, sprawdzam możliwości telefonu/

    A dla wygody dałem poprzeczkę.
    Silnik spalinowy w rowerze

  • #2360 15 Wrz 2014 10:58
    electrocom-op
    Poziom 12  

    Przytarło się moje chińskie maleństwo i kwestią czasu jest całkowite zatarcie, są już dość głębokie rysy na powłoce cylindra i tłoka (widoczne po wykręceniu tłumika),mimo to śmiga całkiem przyzwoicie,poza tym że bardzo się grzeje i więcej pali jest ok,mam już nowy zestaw naprawczy i klucz dynamometryczny,ale pojęcia nie mam z jaką siłą dokręcać te chińskie śruby żeby ich nie zerwać?Oczywiście w instrukcji brak info na ten temat :/ Może ktoś z Was coś wie?

  • #2361 15 Wrz 2014 13:05
    radarator
    Poziom 25  

    Weź papier ścierny, taki średni, np 200, zetrzyj aluminium z gladzi cylindra, przytrzyj tez tlok w miejscu obcierki, miejsca przytarte mają zostać chropowate by olej mógł się tam trzymać, lej trochę wiecej oleju do paliwa i smigaj dalej.
    Ja bym się nie bawił w klucz dynamo. Jak masz podkładki sprężyste pod nakrętką to dokręasz do oporu i trochę jeszcze.Tyle wystarczy. Jeżeli dasz nową uszczelka to dokręć po kilku dniach.

  • #2362 15 Wrz 2014 13:34
    electrocom-op
    Poziom 12  

    radarator napisał:
    Weź papier ścierny, taki średni, np 200, zetrzyj aluminium z gladzi cylindra, przytrzyj tez tlok w miejscu obcierki, miejsca przytarte mają zostać chropowate by olej mógł się tam trzymać, lej trochę wiecej oleju do paliwa i smigaj dalej.
    Ja bym się nie bawił w klucz dynamo. Jak masz podkładki sprężyste pod nakrętką to dokręasz do oporu i trochę jeszcze.Tyle wystarczy. Jeżeli dasz nową uszczelka to dokręć po kilku dniach.


    Tu się nie ma co bawić,cały zestaw naprawczy kupiłem za 110zł (tłok,pierścienie,cylinder,sworzeń,uszczelki i zabezpieczenia),z racji tego że codziennie pokonuję moim wehikułem ponad 40km a czasem więcej,wolę nie ryzykować i wstawić nowe części,nie chciałbym zaliczyć poważniejszej awarii 20km od domu bo pedałowanie na takiej odległości z silnikiem to pewnie udręka :) Już jedną śrubę tą od mocowania silnika do ramy ukręciłem,bez użycia większej siły więc wiem jak mocna jest chińska niby stal,wolę uniknąć tego przy dokręcaniu głowicy,a że klucz już mam,czemu by z niego nie skorzystać i zrobić tak jak Pan Bóg przykazał-czyli dokładnie ;)

  • #2363 15 Wrz 2014 13:44
    radarator
    Poziom 25  

    Skoro tak to miłego docierania ;)
    Co zamierzasz zrobić ze starym kompletem? Chętnie przyjmę. Mam ochotę pobawić się w porting.

  • #2364 15 Wrz 2014 16:09
    electrocom-op
    Poziom 12  

    radarator napisał:
    Skoro tak to miłego docierania ;)
    Co zamierzasz zrobić ze starym kompletem? Chętnie przyjmę. Mam ochotę pobawić się w porting.


    Na początek cylek trafi do znajomego motorowego magika na szlif i dopasowanie większego tłoka,ale jeśli stwierdzi że nic się z tym zrobić nie da,będę miał Cię na uwadze :D

  • #2365 15 Wrz 2014 17:03
    qr
    Poziom 12  

    ale czy na większy silnik nie trzeba już mieć jakieś papiery?

    chyba tylko do 50 cm3 może uchodzić jako zwykły rower

    typu jazda po lesie itd

  • #2366 15 Wrz 2014 18:16
    Davvvi
    Poziom 27  

    qr napisał:
    ale czy na większy silnik nie trzeba już mieć jakieś papiery?

    chyba tylko do 50 cm3 może uchodzić jako zwykły rower

    typu jazda po lesie itd

    Zgadza się tylko że jest pewien szczegół otóż na silniku nie jest napisane jaką ma pojemność a policja nawet jak by cię zatrzymała to i tak nie będą cię ciągać po stacjach diagnostycznych. Więc ogólnie można jeździć:)

    Radarator Świetny pomysł z tym wygięciem korb. Tylko na aluminiowych to było by ciężko;) Ale stalowe owszem. Ta poprzeczka na nogi też fajnie wygląda a jak gdy byś nagle musiał zacząć pedałować nie będzie problemu z powrotem nóg na pedały? Też bym sobie coś takiego zrobił.:)

  • #2367 15 Wrz 2014 18:49
    radarator
    Poziom 25  

    Poprzeczką nie przeszkadza w pedalowaniu ale żeby trafić w pedały trzeba rzucić okiem najpierw.
    Silnik większy niż proponowane przez Chińczyków 80cm to przerost treści nad formą i robi się juz niebezpiecznie.

  • #2368 15 Wrz 2014 22:52
    Motorbike
    Poziom 22  

    A propo korb to właśnie chciałem ściągnąć, takie zwykłe na kwadrat i widać się zapiekły bo ściągacz wychodzi razem z gwintem który jest w korbie.

    Korby od komarków też były wyginane tylko nie tak jak na schemacie od Radaratora

    radarator napisał:
    Mam ochotę pobawić się w porting.


    Może tábori tuning :) Te silniki chyba za delikatne.

  • #2370 16 Wrz 2014 04:03
    Ledowy
    Poziom 20  

    electrocom-op - w amerykańskej instrukcji SkyHawka podają ,aby śruby głowicy dociągać z siłą 13,5Nm (10ft/lb).