Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik spalinowy w rowerze

zdzichu.dunaj 21 Sie 2014 21:47 1048806 7042
  • #2461
    radarator
    Poziom 25  
    Moi Drodzy, temat powraca.
    Kto dobrał inny cewkomoduł do chińczyka i jest zadowolony?
    Ostatnio założyłem silnik pewnemu starszemu panu. Po montażu pierwsze kilometry bez problemu, nagle brak iskry. Diagnoza umarł cewkomoduł. Myślę sobie, trafiłem felerny- wymiana na inny od chińczyka.
    Ten padł wczoraj. Chcę dać coś innego, co będzie w miarę pewne.
    Poradźcie coś.



    (W międzyczasie jeszcze zmieliło klin na małej zębatce ale to już pikuś :D )
  • Relpol przekaźniki
  • #2462
    Motorbike
    Poziom 22  
    Gdzieś we wcześniejszych postach ktoś stosował moduł od skutera 2t do tego chińskiego silnika, ciągłe problemy z tymi silnikami coś są, nawet nie chce mi się w moim grzebać.

    Klin tylko ścięło czy już uszkodziło wałek razem z zębatką?

    Jak masz uszkodzony moduł i jesteś na 1000% pewien że jest uszkodzony to można by go rozbebeszyć jeśli się da i zobaczyć co z jakich elementów jest zrobiony i próbować zrobić taki sam, wiem wiem wyższa szkoła jazdy, ale elektroników tutaj sporo więc może ktoś coś poradzi.
  • #2463
    radarator
    Poziom 25  
    Próbowałem już to rozbebeszyć, nawet aceton nie bierze tego materiału którym jest to zalane.
    Klin tyko ścięło na szczęście.
    A co do modułu ze skutera 2T to o to właśnie pytam. Kto ma od dłuższego czasu i jest OK?
  • #2464
    electrocom-op
    Poziom 13  
    radarator napisał:
    Próbowałem już to rozbebeszyć, nawet aceton nie bierze tego materiału którym jest to zalane.
    Klin tyko ścięło na szczęście.
    A co do modułu ze skutera 2T to o to właśnie pytam. Kto ma od dłuższego czasu i jest OK?


    Nie wiem czym jest to zalane,może to coś w rodzaju czarnego kleju stosowanego często w notebookach lenovo przy BGA (po podgrzaniu do 150-200 st.c daje się wyskrobać),a jeśli jest to jakaś żywica to "Utwardzona żywica epoksydowa nie jest rozpuszczalna w niczym. Żaden utwardzony polimer nie da się już w niczym rozpuścić. Mówiac w uproszczeniu, taki polimer stanowi jedna wielka cząsteczkę :-)"skoro i tak masz trupa,to może pokombinuj z tym na różne sposoby,ostatecznie rozwiązania siłowe-młotek i kowadło :vamp: ,zakładam że cudów techniki to tam nie ma, i da się to zrekonstruować,narysować schemat,zrobić po swojemu.
    Mój silniczek też zgasł kilka razy w trakcie jazdy, i też przez chwilę nie było iskry,nie miałem okazji bliżej się temu przyjrzeć,bo po kilkunastu sekundach/kilku minutach wszystko wracało do normy i iskra się pojawia.Jeśli u mnie winien jest moduł,problemem są pewnie połączenia między elementami,czyli najniższej jakości cyna użyta podczas produkcji.

    Edit: Jeśli ktoś ma taki martwy moduł,i nie wie co z nim zrobić,chętnie go przygarnę i przeprowadzę szczegółową sekcję :D
  • #2465
    gimak
    Poziom 38  
    radarator napisał:
    Próbowałem już to rozbebeszyć, nawet aceton nie bierze tego materiału którym jest to zalane.
    Klin tyko ścięło na szczęście.
    A co do modułu ze skutera 2T to o to właśnie pytam. Kto ma od dłuższego czasu i jest OK?

    W tych modułach może paść tylko tyrystor.
    Mnie jak padł moduł w agregacie prądotwórczym, to najpierw wymodziłem swój, ale kopał przy odpalaniu, bo miał przestawiony zapłon o 90*C.
    Więc zabrałem się za rozbebeszenie oryginalnego modułu zalanego żywicą. Zrobiłem to przy użyciu miniwiertarki na 12V z wykorzystaniem wiertła śr. 1 mm. Nawiercałem żywicę miejsce w miejsce i stopniowo oddłubywałem. Udało mi się pozbyć żywicy i nic nie uszkodzić. Odtworzyłem schemat tego modułu, że mogę teraz taki sam zmontować. Tak jak przypuszczałem padł tyrystor, więc go wymieniłem na taki jaki zastosowałem w swoim module i moduł oryginalny działa. Przy okazji zmieniłem jego lokalizację jest na zewnątrz, a pod kołem magnesującym jest tylko cewka ładująco-wyzwalająca.
  • #2466
    napakowany9302

    Poziom 11  
    Witam. Mam problem polegający na pękniętych szpilkach. Chciałbym się dowiedzieć gdzie można naprawić taki problem i jak taki problem naprawić. Musiałem wymienić szpile na dłuższe bo pedały obcierałyby. Szpilki nie były wzmacniane tylko zwykłe.
    Proszę o poradę.
    Spoiler:
    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze

    a co do drugiego roweru co ma silnik 49ccm to chodzi dobrze na cewko-module 2t z allegro tylko miałem problem odnośnie magneto ponieważ zanikała iskra i nie chciał silnik odpalać więc mówie popsuty cewko-moduł ale miałem od drugiego oryginalny w zapasie i znowu iskra zanika a na dobrym silniku nie zanika czyli padło magneto wymieniłem i jest już ok iskra jest :D
  • #2467
    radarator
    Poziom 25  
    electrocom-op napisał:
    Jeśli ktoś ma taki martwy moduł,i nie wie co z nim zrobić,chętnie go przygarnę i przeprowadzę szczegółową sekcję :D

    Chyba będę miał dla Ciebie sztukę.
    Właśnie wróciłem z oględzin i mam już pewność. Padł cewkomoduł. Po podmianie na inny silnik zapalił od razu.

    Zaproponuje ktoś jakiś sprawdzony zamiennik?
  • #2468
    bidguma
    Poziom 18  
    electrocom-op napisał:
    Jeśli ktoś ma taki martwy moduł,i nie wie co z nim zrobić,chętnie go przygarnę i przeprowadzę szczegółową sekcję :D


    Heh a jak kilka stron wcześniej prosiłem o schemat do modułu z mojej kosy to nikt nie pomógł :P a rozbebeszyłem palnikiem calość.
  • Relpol przekaźniki
  • #2469
    electrocom-op
    Poziom 13  
    radarator napisał:
    electrocom-op napisał:
    Jeśli ktoś ma taki martwy moduł,i nie wie co z nim zrobić,chętnie go przygarnę i przeprowadzę szczegółową sekcję :D

    Chyba będę miał dla Ciebie sztukę.
    Właśnie wróciłem z oględzin i mam już pewność. Padł cewkomoduł. Po podmianie na inny silnik zapalił od razu.

    Zaproponuje ktoś jakiś sprawdzony zamiennik?


    Świetnie!Zatem jeśli zdecydujesz się go poświęcić,odezwij się do mnie na PW i omówimy szczegóły :D
    Z przyjemnością nadmiar wolnego,urlopowego czasu,spożytkuję na coś konstruktywnego,więc dla własnej satysfakcji podejmę się próby wykonania porządnego zamiennika bazując na oryginale,ale usprawniając pierwotną konstrukcję,więc bardzo mi pomożesz!
    Więcej szczegółów jak już dorwę pacjenta i dokonam oględzin.
  • #2470
    radarator
    Poziom 25  
    Muszę skonsultować sprawę z właścicielem ale raczej się zgodzi, chyba że będziemy to reklamować u sprzedawcy.
    Zastanawiam się czy nie lepiej zrobić coś od zera zamiast powielać i poprawiać dziadostwo :D
    Ktoś proponował gotowy schemat, tu na forum ale nie mogę znaleźć.
    Nie czytam po rosyjsku a tłumacz google nie wiele tu pomaga, ale może się przyda?
    http://www.tuningmoped.narod.ru/tuning/cdi/index.htm
    albo może coś z tych rzeczy?
    http://www.zaplon.fora.pl/konstrukcje-prototy...-zbudowac-zaplon-w-formie-obrazkowej,107.html
  • #2471
    electrocom-op
    Poziom 13  
    radarator napisał:
    Muszę skonsultować sprawę z właścicielem ale raczej się zgodzi, chyba że będziemy to reklamować u sprzedawcy.
    Zastanawiam się czy nie lepiej zrobić coś od zera zamiast powielać i poprawiać dziadostwo :D
    Ktoś proponował gotowy schemat, tu na forum ale nie mogę znaleźć.
    Nie czytam po rosyjsku a tłumacz google nie wiele tu pomaga, ale może się przyda?
    http://www.tuningmoped.narod.ru/tuning/cdi/index.htm
    albo może coś z tych rzeczy?
    http://www.zaplon.fora.pl/konstrukcje-prototy...-zbudowac-zaplon-w-formie-obrazkowej,107.html


    Dzień dobry :)

    Jeśli jest możliwość reklamowania,głupotą byłoby z tego nie skorzystać :D
    Co do mojej pewnie trochę przesadzonej wizji,żeby zrobić coś od podstaw,trzeba mieć jakiś punkt odniesienia,lepiej od początku wiedzieć w którą stronę kombinować a czego lepiej nie robić.Moje doświadczenie z zapłonami ogranicza się do kombinacji alpejskich przy klasyce gatunku WSK 125,jest to oczywiście inny system zapłonu,ale myślę że cześć modyfikacji można z powodzeniem przenieść na "cyfrową" wersję (filtracja,wygładzanie i zwiększanie napięć/natężenia prądu w celu uzyskania optymalnej,pewnej i mocnej iskry przy dużej przerwie świecy i możliwości palenia w mrozach na dotyk :D ),CDI IMO jest łatwiejszy do ogarnięcia i bardziej podatny na modyfikacje,co jeszcze bardziej wzmaga moją chęć zapoznawania i kombinowania z tym wynalazkiem,tym bardziej że nie trzeba ograniczać się do podstawowego zadania układu-czyli generowania iskry,idąc kilka kroków dalej,można pokusić się o montaż i zaprogramowanie jakiegoś prostego układu kontrolującego podstawowe parametry pracy silnika,i np. dochodząc do temperatury krytycznej cylindra,nastąpiłoby odcięcie zapłonu lub znaczne ograniczenie mocy silnika.Niestety te silniczki potwornie się grzeją i przy dłuższym obciążaniu przekraczają tę "idealną"temperaturę 90st,na szybko od razu po złożeniu bzyka, zamontowałem termostat odcinający zapłon w okolicach 110-115 st,podczas docierania skutecznie ograniczało to moje próby szybszego niż zaleca producent śmigania do pracy (a mam spory kawałek),karne pedałowanie kilka min i silnik ponownie gotowy do jazdy (po dotarciu redukcja mocy poprzez przełożenie zawleczki z 3 na 1 rowek iglicy,zabezpieczenie załącza się baaardzo rzadko,ale jednak po dotarciu temperatury też wysoko czasami lecą) :) pierdoła ale może uchronić przed pedałowaniem z zatartym silnikiem podczas dalekiej wycieczki ;) Dla kogoś kto ma trochę czasu,sporo wiedzy i ciekawe pomysły,z czegoś tak prostego i taniego,małym nakładem finansowym można uzyskać efekty kilkukrotnie droższych gotowych zaawansowanych technicznie wynalazków ,nie wpływając na walory wizualne naszej maszyny,to już oczywiście pełne science fiction w tej klasie pojazdów-ale można,a czy to potrzebne czy nie,zależy od twórcy i jego potrzeb.
    Wracając do samego zapłonu,
    W większości przypadków cewkomoduły CDI mają chyba zbliżony mechanizm działania, mimo różnych konstrukcji i różnych napięć pracy,nie wiem czy znaczenie ma generowany prąd typowej cewki magneta do poprawnego ładowania/wyzwalania modułu ,ale po przygodach ze starą kosiarką jakiś czas temu wiem,że fakt iż silnik pali na zastępczym/podobnym module,nie zawsze oznacza że moduł poprawnie współpracuje z silniczkiem,wtedy podmiana zakończyła się przegrzaniem i spaleniem cewki magneta-poprawnie dobrane napięcia pracy,ale prąd chyba za mały,moduł miał albo jakiś rezystor ograniczający napięcie,albo uszkodzoną diodę zwierającą cewkę w którejś z polaryzacji,ale fakt że poprawnie odpalał wskazuje na jakieś ograniczenie (kosmiczna Niemiecka technologia i bardzo cieniutki drucik cewki),dla tego moją bazą ma być oryginał, chcę jak najbardziej zbliżyć się do niego wszystkimi parametrami,ewentualnie próbować uzyskać lepsze.
    Całość tak jak oryginał,ma być małym,zwartym modułem z zintegrowaną cewką,dopasowaną obudową i żywiczną izolacją,no chyba że bez zalewania układu uda się rozmieścić elementy tak,by nie dochodziło do niekontrolowanych przebić z WN wewnątrz układu,najważniejsze by efektem moich prób,był moduł w przeciwieństwie do oryginału mniej podatny na awarie,lub całkowicie bezawaryjny.

    Jeśli ruszę z tematem,pokombinuję też trochę z minimalizowaniem siania zapłonu,bo czasami sieje z taką mocą,że nawet telefon jest w stanie zawiesić się lub zresetować,mimo że powinien być na to odporny (evo 3D,dziadostwo ze stajni HTC,z nim nigdy nic nie wiadomo) :D

    Traktuję to jako ciekawostkę, i chęć dogłębnego przyjrzenia się potencjalnie awaryjnej części (nie tyczy się to tylko zapłonu),uzyskane informacje na pewno przydadzą się innym w przyszłości,pomiary i schematy umożliwią precyzyjne dobranie zamienników,bez ryzyka ubicia cewki silnika.możliwe też,że sekcja zwłok ujawni bolączki układu i ewentualne możliwe awarie.
    Jeśli uda się wykonać i zrealizować planowany projekt bezawaryjnego modułu,który usprawni działanie naszych silniczków jednocześnie eliminując konstrukcyjne bolączki zapłonu,to z mojej inicjatywy wyniknie sporo korzyści dla wszystkich posiadaczy chińczyków :D Jeśli znajdzie się ktoś z odrobiną chęci do pomocy (głównie ktoś z wiedzą w zakresie projektowania PCB z uwzględnieniem rozmieszczenia ścieżek tak, by uniknąć wzbudzeń,zakłóceń itp.) Zapraszam do dyskusji.

    Do rzeczy!
    Jest sporo chęci,mnóstwo pomysłów,jest czas,dostęp do potrzebnych podzespołów,sprzętu pomiarowego w tym oscyloskopu oraz mam nadzieję wystarczające doświadczenie i wiedza potrzebna do realizacji pomysłu/sekcji.

    Brakuje tylko martwego modułu,może znajdzie się ktoś jeszcze z walającym się w garażu zapłonem bez perspektyw na przyszłość i wymianę gwarancyjną,i odda go na organy "w imię nauki" :D

    Ostatecznie jeśli nic się nie znajdzie,obadam temat bezpośrednio w silniczku rozbebeszając i podstawiając jakiś najtańszy skuterowy moduł kontrolując pracę silnika,napięcia i temperatury elementów zapłonu.

    Wiem,ze jest to pewnie przerost formy nad treścią, niemniej jednak temat wydał mi się dość ciekawy i przydatny,w moim bzyku zapewne też szykuje się awaria modułu biorąc pod uwagę kilka zaliczonych zaników iskry,więc tym bardziej będę zagłębiał się w temacie szukając najlepszej alternatywy.Wszak nie mogę dopuścić do awarii mojego ulubionego,wszechstronnego i "strategicznego" środka lokomocji ;)
    Jeśli coś przydatnego uda mi się ustalić,na pewno się tym z Wami podzielę.
    Pytania,pomysły,uwagi?

    P.S.Ależ powstała długa i nudna poranna lektura,mam nadzieję że nie zmęczą Was za bardzo te moje wypociny :)
  • #2473
    radarator
    Poziom 25  
    Post od Wini 230 #1846, strona 62, tu masz gotowy schemat CDI z chińczyka.
  • #2474
    kravarav
    Poziom 10  
    witam , mam problem ko . dziś jechałem w deszczu i po pewnym czasie jak gazowałem to gasł , dopiero jak przekręciłem filtr na ssanie to jechał ale i nie tak jak powinien , zobaczyłem pływak , jest ok. , może wiecie co mogło się stać proszę o odpowiedz , z góry dzięki :D
  • #2475
    Davvvi
    Poziom 27  
    Do mnie przyjdzie jutro piasta potem kupię tylko szprychy i w weekend zrobię sobie koło. Zobaczymy jak to będzie się spisywać.
  • #2476
    bidguma
    Poziom 18  
    Davvvi napisał:
    Do mnie przyjdzie jutro piasta, potem kupię tylko szprychy i w weekend zrobię sobie koło. Zobaczymy jak to będzie się spisywać.


    Koniecznie zrób fotki jak to wyszło. :)
  • #2477
    Motorbike
    Poziom 22  
    Jakie średnice kół pasowych stosować do napędu roweru zamiast zębatek ?
  • #2478
    radarator
    Poziom 25  
    kravarav a jak silnik wysechł jak się zachowuje? Może załapałeś wody na filtr?
    Motorbike zdrowy rozsądek podpowiada że takiej średnicy jakiej są zębatki na których dobrze się jeździ :D
  • #2479
    kravarav
    Poziom 10  
    tak samo :(

    Dodano po 1 [minuty]:

    nawet bez filtra
  • #2480
    radarator
    Poziom 25  
    Sprawdź, czy nie masz wilgotno w miejscu gdzie wychodzi przewód na cewkę WN. Mi kiedyś zgasł w deszczu bo tam zamokło i prądy szły do masy zamiast do cewki.
  • #2481
    kravarav
    Poziom 10  
    wszystko suche , chodzi tylko na ssaniu , wiec przebicie nie ma nic wspólnego , może się gaznik zabrudził , albo coś z śrubką paliwo powietrze odkreciłem ja na 1,5 obrutu , nie wiem , czy tak ma być w ko .
  • #2482
    radarator
    Poziom 25  
    Pewnie awaria nie ma nic wspólnego z deszczem w takim razie. Sprawdź dyszę, może jakiś paproch zassało. A śruba regulacji powietrza i jej nastawy zależne są od stanu gaźniczka i szczelności całego układu.
  • #2483
    kravarav
    Poziom 10  
    ok . dzięki za info , wyczyszczę gaźnik i może będzie ok :D
  • #2484
    radarator
    Poziom 25  
    Dysza w Ko jest prawie na wierzchu. Pod są śrubą u dołu gaźnika, klucz 12 o ile dobrze pamiętam :D Często tam zaglądałem swego czasu bo nie chciało mi się popłukać zbiornika :D
  • #2485
    Sputnik8
    Poziom 12  
    Witam
    Czy próbował ktoś do chińskich silników 48cm zamontować inny układ wydechowy np od komara (podobna pojemność) lub inny? Jak to wpłynęło na spalanie i głośność?
  • #2486
    Davvvi
    Poziom 27  
    Przyszła dzisiaj piasta. Różnica między tą stalową jest taka że kontra ma mniejszy gwint lewostronny co zapobiegnie odkręcaniu się zębatki. Kołnierze są bardzo wysoki więc wrazie czego mogę przewiercić w niej otwory i tak zamocować zębatkę. Popełniłem mały błąd bo skręciłem ją rękoma na maksa i potem nie mogłem tego rozkręcić. Musiałem użyć dwóch porządnych kluczy i dopiero wtedy puściło więc myślę że to wytrzyma. Mam do was prośbę. Czy posiada ktoś tylną zębatkę od chińczyka tak luzem i może mi zmierzyć średnice otworu centralnego? Będę wiedział ile muszę wytoczyć tą oryginalną zębatkę.
  • #2487
    kravarav
    Poziom 10  
    wyczyściłem gaznik , jest ok. tylko jak jest zimny to od razu gaśnie jak przygazuje , ale to chyba jest normalne
  • #2488
    Davvvi
    Poziom 27  
    kravarav napisał:
    tylko jak jest zimny to od razu gaśnie jak przygazuje , ale to chyba jest normalne
    Nie jestem pewien czy jest to normalne w KO ale w chińczyku taki efekt nie występuję. Odpalałem zimą przy minus 10 stopni i po prze-gazówce mi nigdy nie zgasł. A teraz jak jest te 20 stopni na dworze to nie jest taki zimny. Chyba że trzymasz go w zamrażarce;).
  • #2489
    radarator
    Poziom 25  
    kravarav jak na zimnym silniku Ci gaśnie po dodaniu gazu to masz ubogą w paliwo mieszankę. Pobaw się śrubą mieszanki - to ta idąca prostopadle do silnika - pewnie trzeba ją będzie trochę wkręcić.
    Davvvi średnica otwotu centralnego wynosi 37mm.
  • #2490
    Davvvi
    Poziom 27  
    I teraz mam dylemat bo gdy bym przyspawał chińską zębatkę do zębatki piasty od strony bez kołnierza to nawet nie musiałbym toczyć otworu ale za to będę miał zębatkę bardzo blisko szprych. Zębatka od strony kołnierza ma 38,5 mm średnicy więc nie jest to jakoś strasznie dużo do wytoczenia. Ale trochę odsunę się od szprych. Nic tylko pozostaje zapleść koło i wtedy wyjdzie wszystko w praniu.