Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik spalinowy w rowerze

zdzichu.dunaj 26 Paź 2014 07:08 1068636 7164
  • #2761
    Davvvi
    Poziom 27  
    Witaj projekt fajny. Ale mam pytanie czy tak bardzo wystający silnik nie próbuje ciągnąc roweru na lewa stronę? Nie próbuje go przewrócić? Jednak ciężar silnika może robić swoje.

    Jazda po mieście raczej mija się z celem. Co drugi samochód szedłby do lakiernika zapewne;)

    Ale ogólnie pogratulować pomysłu. :) Najważniejsze że śmiga:)
  • OptexOptex
  • #2762
    bidguma
    Poziom 18  
    Davvvi, nie nic nie sciaga i nie trzeba sie obawiać ,że coś pukniesz. Wbrew pozorom nie wystaje za obrys kierownicy czy nogi.
  • #2763
    Wojtalll
    Poziom 12  
    Dokładnie jest tak jak napisał kolega bidguma (on jako pierwszy na forum zamontował silnik z przekładnią od hulajnogi) nie ściąga i nie wystaje za obrys kierowcy. Zastanawia mnie tylko fakt że silnik ciągnie rower przy przełożeniu = 19,28, gdzie w poprzednim projekcie konieczne było dorobienie większej zębatki odbiorczej celem osiągnięcia przełożenia 25,45.
  • #2764
    starscream5
    Poziom 11  
    Davvvi napisał:
    Ja też miałem problemy z wolnymi obrotami a problem tkwił właśnie z lewym powietrzem które dostawało się w miejscu zaznaczonym na zdjęciu.
    Silnik spalinowy w rowerze

    Docisnąłem gaźnik na siłę,skręciłem i problem ustąpił.


    Witam.
    Od jakiegoś czasu mam taki sam problem jak ledowy, natomiast motyw cofnięcia zacisku w stronę gaźnika nic mi nie pomógł. Na początku opaskę zaciskową miałem zaciśnięta jak w zdjęciu powyżej i silnik gasł na wolnych obrotach. Opaskę cofnąłem w stronę gaźnika (jak na zdjęciu poniżej) i nic to nie dało, wystarczy puścić manetkę gazu (trzymając jednocześnie sprzęgło) i silnik gaśnie. Więc u mnie (i u ledowego pewnie podobnie) problem nie jest z lewym powietrzem.
    Silnik spalinowy w rowerze
    U mnie problem z gasnącym silnikiem pojawił się przy 3 zbiorniku od nowości (na docieraniu, obecnie jestem na 4 zbiorniku paliwa). Przy 2 pierwszych używałem oleju Stihl HP ultra, przy 3 użyłem Stihl HP super. Super cechuje się tym że wytwarza trochę nagaru i jest gorszy od Ultra. Natomiast przy Super silnik zaczął o wiele ciszej pracować jednak po kilkunastu kilometrach wolne obroty zniknęły i silnik gaśnie. Obecnie jadę na 4 zbiorniku paliwa od nowości (czyli jeszcze na dotarciu) na HP ultra i silnik ciszej pracuje ale nadal gaśnie.
    Panowie, to jak to jest z tą mieszanką 1:50? Czy ktoś to stosuje? Wiem że jeden kolega tutaj wypowiadał się że przejechał na niej 7000 km. co jakoś wydaje mi się mało prawdopodobne :) Ale jeśli do maszyn typu stihl i husqvarna leje się 1:50 to czemu do takiego chińskiego silniczka nie lać tak samo? Przecież to są dwusuwy. Czy nie jest tak że chiński producent zaleca tak bogatą mieszankę ze względu na to że zakłada iż ludzie będą lać gorszej jakości olej? Bo świeca w moim silniku (dotarcie, proporcja 1:16) jest zalepiona od oleju i nagaru a w pile czy w kosie mają one ładny kawowy odcień :)
  • #2765
    Gamma_Corvi
    Poziom 16  
    Zastanawiałem się jaką zębatkę zastosować z tyłu i pewnej nocy siedząc w piwnicy, paląc leniwie papierosa i wpatrując się w rower wpadł mi do głowy pewien pomysł. Dlaczego by nie zastosować zębatki napędowej z prawej korby roweru jako zębatki odbiorczej z silnika? Policzyłem zęby i wyszło ich 44, co tylko wywołało uśmiech na mojej twarzy - przełożenie znakomite. Zacząłem szukać i kilka dni temu udało mi się dorwać dwie prawe korby do moich zabytków. Oto jedna z nich:

    Silnik spalinowy w rowerze

    Silnik spalinowy w rowerze

    Prawda, że piękna?

    Pozostaje jednak problem i mam nadzieję, że mi pomożecie w jego rozwiązaniu. Otóż zębatka zdawcza w silniku ma zupełnie inny moduł niż rowerowa, co jest oczywiste. Zatem widzę dwa rozwiązania:

    1: zmienić zębatkę zdawczą na taką o module zębatki z Atlasa. Tylko pozostaje kilka kwestii - skąd taką dorwać (no chyba, że pan ślusarz/tokarz)? Ile powinna mieć zębów (KO ma bodajże 10) by przełożenie było idealne a łańcuch mieścił się w koszyczku?

    2: Ściąć zęby w tej zębatce i przykręcić do blatu wieniec z zębami, tak jak jest to rozwiązane w Jawach 50.

    Silnik spalinowy w rowerze

    Tylko wtedy pozostaje 55 zębów co mnie nie satysfakcjonuje.

    Ma ktoś pomysł jak to pogodzić?

    Tylna piasta jest zaprojektowana wręcz idealnie do zaadaptowania zębatki z lewej strony. Ma średnicę 35 mm i "wypust" 30 mm. Co pozwala (idąc za radą Czarka z forum), na wytoczenie wieńca montowanego bezpośrednio do piasty w miejscu oryginalnego zaplatania łbów szprych i zastosowania do tego celu zębatki z oryginalnej korby.

    Silnik spalinowy w rowerze

    Z innej beczki. Postanowiłem zastosować akumulator, jaki ludzie montują do swoich weteranów, np taki jak ten: Link gdzie akumulator jest "na widoku". U mnie akumulator da się bez problemu zamontować na półce między rurą wspornika siodła i tylnym błotnikiem. Potrzebuję jednak danych dotyczących prądu wyzwalanego przez KO do obsługi świateł. Pytanie kieruję do użytkowników KO, którzy przy tym grzebali. O jakim amperażu jest prąd wyzwalany przez KO? Pytam ponieważ nie mam możliwości sprawdzenia w tej chwili, gdyż rower, podobnie jak silnik są rozebrane a potrzebuję tych danych by móc określić o jakim prądzie ładowania akumulator wybrać, by nie lutować później niepotrzebnej elektroniki.

    Tak, wiem plany są ambitne, jednak jestem pewien, że rower będzie najładniejszą maszyną na forum :D A jeśli wszystko uda się tak jak zostało to zaplanowane/rozrysowane, oraz będzie jeździło zgodnie z zamierzeniami, zacznę budować tego typu rowery na zamówienie.

    Aha, radarator prosiłeś o zdjęcia roweru. To jak dotąd jedyne jakie powstały przed rozbiórką:

    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze
  • #2766
    radarator
    Poziom 25  
    Ja do KO założyłem kiedyś zębatkę zdawczą od chińczyka, odchudzoną po szerokości przy pomocy szlifierki. Do tego poszedł łańcuch jednorzędowy. Wszystko jakiś czas nawet chodziło ale potem łańcuch pękł. Nie mam pewności czy nie był po prostu za słaby jakościowo. Zębatkę mam gdzieś jeszcze, jak chcesz to poszukam i pomierzę. Dzięki za foty, naprawdę piękny.
    Prądy produkowane przez cewkę KO nie dadzą rady naładować żadnego akumulatora. Ledwo wystarcza ich do napędzenia dwóch żarówek. Ta cewka daje tyle ile uzyskasz ze zwykłego dynama, a nawet mniej...
    Akumulator pokazany przez Ciebie w linku nadaje się do motocykla z prądnicą, regulatorem napięcia itd... Tu masz tylko cewkę świetlną.
  • #2767
    Gamma_Corvi
    Poziom 16  
    Z tego co sprawdzałem, zębatka Atlasa bez problemu przyjmuje łańcuch od motorynki, a taki już by wystarczył w zupełności jak podejrzewam. Rowerowy odpada, nawet HG, zerwałem taki w kolarzówce podczas rozpędzania się, więc...

    Dziękuję, byłoby miło z Twojej strony, gdybyś to dla mnie zrobił i dodał kilka zdjęć przedstawiających jak to rozwiązałeś.
  • #2768
    radarator
    Poziom 25  
    Zębatka KO ma moduł taki jak komar czy motorynka.
  • OptexOptex
  • #2769
    bidguma
    Poziom 18  
    Gamma_Corvi napisał:
    jednak jestem pewien, że rower będzie najładniejszą maszyną na forum :D


    Troche za mocne słowa lenar miał piękną maszynę a i andpug buduje świetny projekt :)

    radarator umiesz wyregulować gaźnik 16n1-5 ? Za nic w świecie nie umiem ustawić poziomu paliwa i tego porządnie dostroić.
    edit: zrobiłem :P
  • #2770
    Gamma_Corvi
    Poziom 16  
    Silnik spalinowy w rowerze


    Zwykłe dynamo daje 6v. To w moim rowerze daje 12v :D Ale zajeździłbym je jeżdżąc na silniku. Wystarczy, że silnik da mi 6v i po polutowaniu elektroniki stabilizującej napięcie da się naładowac akumulator. Tylko nie znam amperażu tej cewki. Ostatecznie można przecież pokombinować z samą cewką. Chyba nie sądziłeś, że miałem zamiar podpić kable z silnika prosto do akumulatora? Haha

    Zawsze można jeszcze zbudować alternator :D


    Podjechałem do mechanika żeby sprawdzić zębatkę zdawczą i muszę powiedzieć, że łańcuch motorynki mieści się "na styk" w koszyczku. Zaś zębatka Atlasa również pasuje do tego łańcucha tyle, że jest węższa od zdawczej. Motorynka ma w zasadzie łańcuch rowerowy tylko o szerszych ogniwach. Odległość między tulejkami jest identyczna. Miejmy nadzieję, że to będzie współgrało.
  • #2771
    Davvvi
    Poziom 27  
    Panowie wybaczcie za błędy ale jestem po chrzcinach mojego synka. Ale musiałem napisać. U siebie mam chiński silnik i zębatka zdawcza jest oryginalna. Łańcuch także który jest szeroki. Miałem już zębatkę od roweru z przedniego suportu i nie zdało to egzaminu. Zębatka jest za wąska do tego łańcucha i u mnie powodował to że łańcuch się pochylał co skutkowało spadaniem łańcucha. Ona jest po prostu za wąska. Moim Zdaniem zębatka zdawcza i odbiorcza , szerokością powinna być dobrana do łańcucha. Po zmianie s powrotem na zębatkę odbiorczą od chińczyka czyli wersja z zestawu problem znikł od razu. Łańcuch przestał się skoksować i nie spada. Byłbym zapomniał przy napinaczu mam zębatkę plastikową z napinacza od łańcucha rowerowego. I po założeniu zębatki rowerowej i skoksowaniu się łańcucha zębatka napinacza uległa szybkiemu zniszczeniu.
  • #2772
    Gamma_Corvi
    Poziom 16  
    Daavi mierzyłem dziś łańcuch od motorynki do zębatki zdawczej w KO i odbiorczej z Atlasa, pasuje idealnie. KZębatka z kucyka z którego zdjąłem łańcuch do przymiarki miała grubość 4 mm. Grubość zębatki oryginalnej wg danych ze strony Rometa to 7mm i jest przeznaczona do stosowania z łańcuchem typu 428. Cholera, brat mojej znajomej jeździł w dzieciństwie na tej motorynce z takim łańcuchem i na takiej zębatce... Daavi wg mnie również łańcuch powinien być dobrany do identycznej szerokości zębatek, ale szkoda mi rezygnować z tych z korb... Ostatecznie zaprojektuje w 3d trzy zębatki na wzór tej z Atlasa o liczbie zębów 55, 50 i 45 i wyślę do firmy zajmującej się laserowym wycinaniem. To chyba będzie najlepsze rozwiązanie...
  • #2773
    radarator
    Poziom 25  
    bidguma od czego to gaźnik?
    Nigdy nie miałem problemów ze strojeniem gaźnika. Ten który teraz mam, od Ankura potrzebuje trochę więcej cierpliwości ale też
    współpracuje. To czy gaźnik da się wystroić zależy od jego stanu, jeżeli przepustnica ma duży luz, kanały są poprzytykane, dysze zużyte można sobie kręcić i tydzień a efekt jest marny.
  • #2774
    Ledowy
    Poziom 20  
    Witam. Dzięki koledzy za wszystkie podpowiedzi odnośnie gaśnięcia silnika na wolnych
    obrotach. Jak wspomniałem, zapewne coś przeoczyłem - może gdzieś tam coś zasysa ;) ,
    czasem to co najbardziej oczywiste
    najtrudniej zauważyć Na razie nie chce mi sie gmerać
    przy silniku, niech sobie pyka troche szybciej. Wkrótce przestane nim śmigać, bo za zimno
    się zrobiło - wtedy zerkne w niego dokładniej.
    starscream5 - cofanie opaski na łączeniu (króćcu) gaźnika nic
    Ci nie pomoże, musi być tam uszczelnione silikonem wysokotemp., pastą Dirko (delikatnie po zewnątrz dolotu i zakładamy gaźnik).
    Ja miałem tak zrobione, ale ostatnio zdejmowałem gaźnik.
    Nie wiem jak tam u kolegi Winiego ,który miał podobny problem - szkoda że nic się nie odzywa.
    Przy docieraniu wolne obroty powinny być troche podwyższone, aby silnik miał lepsze
    smarowanie. Chiński producent zaleca tak bogatą mieszanke ,ponieważ wykonanie
    podzespołów silnika pozostawia wiele do życzenia (przestarzała technologia wykonania - sprzed 60 lat!)
    Oczywiście trafiają się lepiej i gorzej wykonane silniki
    (fabryk w Azji które je wykonują jest z 50). Jak trafisz na lepsze wykonanie to będzie silnik śmigał
    bez problemów na mieszance 1:50, a jak na gorsze to może się przytrzeć na tak ubogiej w olej mieszaninie
    paliwowej (zwłaszcza w letnie upały). Wiele też zależy od gaźnika ,jego prawidłowej regulacji - a tu mamy
    naprawde bardzo skromny gaźniczek przy tym silniczku.
    Prawidłowe docieranie podałem w postach wcześniej ,ale przypomne:
    Najważniejsze jest pierwsze 100km - 3 do 4 litrów paliwa mieszanka 1:16,
    uważamy aby go nie przegrzać i jeździmy maks 20 minut (chodzi o przerwy na schłodzenie)
    z prędkościa do 30km/h.
    Pozostałe 900km mieszanka 1:20.
    Po przejechaniu 1000km mieszanka 1:25 (dla syntetyka śmiało można stosować 1:32)
    Oczywiście można się stosować do chińskiej instrukcji i jeździć pierwsze 500km na mieszance 1:16,
    a potem cały czas na mieszance 1:20 (przy takiej opcji pierwsze 100km z uwagami j.w.)
    Olej polecany do tych silniczków ma być jak najlepszej jakości (miksol i podobny szajs absolutnie odpada!).
    Oczywiście nie musi być to syntetyk.
    Ja stosowałem i stosuje olej mineralny wysokorafinowany Stihl HP ze względu na jego lepkość
    (mieszanka 1:32 po ponad 1000km).
    Lepkość powinna wynosić teoretycznie do tych silników około 15! (czyli te wszystkie super oleje
    mają o połowe za małą lepkość...)
    (niestety zapomniałem nazwe najlepszego oleju polecanego do tych silniczków )
    HP nagaru pozostawia niewiele. U mnie świeca nie wygląda idealnie (czarno-szara, sucha), ale ja stosuje zimną NGK B7HS (ewentualnie B6HS)
    Co do ustawienia iglicy polecam zapinke ustawić na drugim rowku od góry
    (czyli tak jak jest oryginalnie ustawiona), przy mieszance 1:16 na świecy musi być nagar ;)
    Wiele osób stosuje po przejechaniu 100-150km od razu mieszanke 1:32.
    Niektórzy jeżdżą na 1:40. Kolega panja jeździł na 1:50.
    Ogólnie chińskie silniczki nie są takie złe, wiele osób je chwali. Niedawno przeczytałem że koleś zrobił
    na takim silniku około 13000 km bez awarii. Starscream ,gdy tylko będe miał czas (dopiero w zime raczej ;) )
    i wyczaje co się dzieje z tymi wolnymi obrotami to dam znać. Chyba że Ty pierwszy znajdziesz przyczyne
    takiej pracy silnika. Pozdrawiam.
  • #2775
    Davvvi
    Poziom 27  
    Panowie i mnie dopadła bolączka. Kapie mi paliwo z gaźnika. Przerabiał już to ktoś? Na co zwracać uwagę przy rozbieraniu gaźnika?
  • #2776
    electrocom-op
    Poziom 13  
    Pewnie pływak zatonął, generalnie gaźniczek jest bardzo prostej budowy, więc śmiało rozkręcaj, na pewno poradzisz sobie z jego ponownym złożeniem.

    Edit:
    Jeśli pływak nie przecieka (nic nie wlatuje do jego wnętrza),wyczyść iglicę blokującą dopływ paliwa, to ta zaczepiona o blaszkę którą podnosi pływak.
  • #2777
    Davvvi
    Poziom 27  
    Przyczyną przeciekania gaźnika był czerwony silikon. Po prostu porobiły się farfocle i gaźnik się rozszczelnił i pewnie przez to nie zamykało paliwa.

    Mam większy problem, wziąłem się za wymianę szprych i o ile odkręciłem bez problemu kontrę to zębatka tak się dokręciła że nie mam czym jej odkręcić. Zastanawiałem się jak to możliwe skoro powinna się odkręcać. Podczas odpalania silnika na zębatkę działają spore siły które ją dokręcają i tak dokręciły że bez kontry mogę jeździć. Pomóżcie skonstruować jakiś klucz którym odkręcę łapiąc za zęby. Pukanie w zębatkę mija się z celem gdyż to nic nie daje. Pojeżdżę chwile bez kontry może samo puści. Ale klucz i tak muszę jakiś zrobić.
  • #2778
    Ledowy
    Poziom 20  
    Zrób sobie taki klucz do trzymania ,odkręcania zębatki,
    (kawałek łańcucha ,metalowy płaskownik ,wywiercić dwie dziury i gotowe):
    Silnik spalinowy w rowerze

    Silnik spalinowy w rowerze
  • #2779
    kobert44
    Poziom 12  
    witam. Mam na imie robert i jestem nowy bo przed wczoraj kupilem uzywany rower z silnikiem. Jest to podobno pojemnosc 70cc (czyli pewnie 66 tylko ktos mi nie dokladnie podal) wlasciwie nic wiecej o nim niewiem ale po wygladzie widze ze to zwykly chinski silnik. Problem mam taki ze z prawej strony z pod delka,wlasciwie to z pod sroby sączy sie olej. Obejrzalem filmik z budowa tego silnika i widze ze cieknie z pod sroby ktora jest blisko walu,pod nim. I teraz pytanie czy cos da mi wymiana uszczelki pod deklem? Wyciek jest z pewnoscia z simeringu na wale lozyska,wiec czy w gre wchodzi jego wymiana i ewentualnie jak to zrobic? Czy nie bedzie konieczne rozpolowienie silnika? Czy taki wyciek moze swiadczyc o slabej kondycji silnika? Ze stwarza on cisnienie? Mnie zapewniono ze silnik jest nowy i przejechal 200km ale ja w to nie wierze. Pozdrawiam
  • #2780
    electrocom-op
    Poziom 13  
    kobert44 W komorze wału pojawia się zarówno ciśnienie jak i podciśnienie, tak ma być. Co do wycieków mieszanki, tak jak piszesz, uszkodzony jest simering, jeśli cieknie spod dekli a nie głowicy czy cylindra.Nie ma potrzeby rozpoławiania silnika, ponieważ simering wciśnięty jest z zewnątrz,wystarczy ściągnąć tarczę sprzęgła i zębatkę .Często podczas składania są źle wciśnięte, i po krótkim czasie przecierają się, i zaczyna przepuszczać, trudno więc tu na tej podstawie ocenić kondycję silnika.Może pstryknij fotkę z zaznaczonym dokładnym miejscem wycieku tak żeby była jasność. Komplet simeringów kupisz za grosze na alledrogo.
  • #2781
    Ledowy
    Poziom 20  
    kobert44 - wymiana uszczeliki na deklu nic Ci nie da.
    Tak jak napisał kolega wyżej - odkręć dekiel i zrób fote. To że silnik używany nie znaczy że jutro sie rozleci.
    Te simeringi chyba 20 zł kosztują.
    starscream5 - wyczaiłem dziś gdzie dostaje się lewe powietrze i silnik gaśnie na wolnych obrotach:
    gaźnik - nakrętka ,oraz obejma. Należy te miejsca uszczelnić silikonem odpornym na działanie paliwa (delikatnie po zewnątrz gwintu, oraz po zewnętrznej cześci dolotu).
    Po uszczelnieniu i praktycznie wykręceniu całkowitym śruby wolnych obrotów
    silnik znów pyka elegancko.
    Pozdrawiam.
    Silnik spalinowy w rowerze
    Aaa, olej polecany do tych silników (którego nazwe zapomniałem)
    to Maxima Castor 927 2T Olej Racig (ale ma taką wade że przy -5 zamarza) ;)
  • #2782
    kobert44
    Poziom 12  
    bardzo dziekuje,foty juz porobilemm,musze tylko pokombinowac jak wkleic. Jest to wyciek pod miejscem osi walu wiec z pewnoscia ten simering. Czy ciezko bedzie mi go wydlubac? Poprostu go przebic i wyszarpac czy jakis moze prosty sposob jest na to? Czy simeringi roznia sie wzgledem pojemnosci? Bo wlasciwie niewiem jaka jest u mnie,a jesli sa one jednakowe to czy ktos nie podeslal by mi linku gdzie mozna by kupic? Szukalem jakichs czesci do takiego silnika rowerowego i nie jest latwo cos znalezc, Zakladam ze jedna szt mi potrzebna bo z lewej od strony magneta jest sucho. Manetka gazu jest jakas od komara czy cos takiego,spada to linka wypada,mozna gdzies trafic oryginal? Nie mam tez mozliwosci gaszenia silnika,jak sie doczytalem jest to w manetce ktorej nie mam,ale z kad wziac kable ktorymi mogl bym gasic silnik. Przepraszam ze duzo pytan ale jestem naprawde laikiem jesli chodzi o ten silnik i rozwiazania roweru z silnikiem ,wiem tyle co wyczytalem ale przeczytac cale to forum to trzeba by poswiecic ze dwie noce :)

    Dodano po 31 [minuty]:

    http://zapodaj.net/1c585b45d7c0b.jpg.html

    Dodano po 3 [minuty]:

    http://zapodaj.net/145fbb91ea768.jpg.html

    Dodano po 1 [minuty]:

    http://zapodaj.net/0ab23752fcdd4.jpg.html

    Dodano po 2 [minuty]:

    http://zapodaj.net/583b268ffa9a7.jpg.html

    Dodano po 1 [minuty]:

    http://zapodaj.net/3a70c1a10c3da.jpg.html

    Dodano po 2 [minuty]:

    tak mi sie jakos udalo,nie sciagnalem jeszcze dekla do foty. Jesli to konieczne do dobrania simeringu to,to zrobie
  • #2783
    Davvvi
    Poziom 27  
    Ten wyciek to raczej simering. Daleko mieszkasz bo bym się złożył z tobą bo ja potrzebuje ten z lewej strony a na aukcjach są sprzedawane w kompletach. Manetkę gazu też dokupisz tylko trzeba by trochę poszukać. Przy silniku masz kabel niebieski i czarny. to nimi się gasi. One są podpięte pod CDI ale także się nimi gasi. Robisz zwarcie i gasisz.

    Linki do aukcji z simeringami i manetka gazu masz na pw.
  • #2784
    electrocom-op
    Poziom 13  
    kobert44 Odkręć pokrywę i pokaż jak to wygląda w środku, jest tam sprzęgło suche, więc poza opiłkami ścieranych klocków sprzęgła, powinno być czyściutko. Simering osadzony jest dość mocno,przebij go tuż przy krawędzi i wyszarp.Masz ściągacz do zębatek który powinien być w zestawie? Bez niego ściągnięcie zębatki może być bardzo kłopotliwe.....
  • #2785
    Davvvi
    Poziom 27  
    A wracając do mojego problemu przejechałem się na odkręconej kontrze i nic nie puściło. Kontra to mi jest wręcz nie potrzebna. Muszę zrobić ten klucz z łańcuchem bo inaczej nie wymienię szprych. Nieźle się to zacisło. Wypsikam WD może to pomoże.
  • #2786
    kobert44
    Poziom 12  
    bardzo dziekuje za odpowiedzi, davvi dzieki za linki,zle wpisywalem fraze szukajac :) czyli manetke kupie a jesli chodzi o simeringi to chyba nie bylo by problemu jak by wyslali po jednym pod inne adresy,moge jutro z nimi porozmawiac :) ja moge za to zaplacic a ty przeslesz mi polowe kosztow na konto albo na odwrot :) electrocom moge zaraz wykrecic dekiel i cyknac fote,ale wiem ze tam musi pod deklem byc sucho i czysto i z pewnoscia tak nie jest,musial bym przy wymianie to oczyscic. Sciagacza oczywiscie nie mam,czy jest jakis sposob zeby zrobic to bez? Albo cos dorobic na podobe tego sciagacza? Jakies tam zdolnosci mysle mam :) cale zycie w mechanice. Chyba ze waszym zdaniem niema co kombinowac bez niego

    Dodano po 5 [minuty]:

    ahttp://zapodaj.net/396a20202caae.jpg.html
  • #2787
    bidguma
    Poziom 18  
    Sluchajcie Davvvi i kobert44 simering mozecie kupic sobie u siebie w sklepie motoryzacyjnym one kosztuja ze 3zl za sztuke tylko trzeba podać jego wymiar. Jeśli ktoś zna ich wymiar niech napisze bo kupno "oryginalu" za 20zl to masakra w biały dzień a to chiński badziew. Lepiej kupić coś pożadnego w sklepie motoryzacyjnym w okolicy.

    edit
    Doczytałem , że łożyska jakie tam siedzą to 6202.
    uszczelniacz wału -Crankshaft 14.8mm X 27mm X 3.8mm
    uszczelniacz sprzegła - Clutch shaft ...15mm X 35mm X 7mm
    O ile simering sprzegła ma typowy rozmiar to ten na wale to jakies kosmiczne wymiary jak dla simeringu...
  • #2788
    kobert44
    Poziom 12  
    http://zapodaj.net/8a4be69f860be.jpg.html czyli te simeringi nie sa rozne wzgledem pojemnosci,tak? Mam jeszcze pytanie czy lancuch powinien byc taki luzny? Czy ta podpórka do lancucha to jest oryginal? Ogniwo lancucha jest sporo szersze niz zebatka wiec lancuch z pewnoscia mam jakis nie od tego,czy cos sie stanie jak bede na nim jezdzil? Davvi ja bym sprobowal udezyc w te sroby przez jakis dornik i puscic musi,jednak wiem ze to delikatne wszystko i nie chce sie za bardzo madrzyc. Wd 40 tez powinno pomoc ale do tego strzal w leb sroby taki z czuciem by sie przydal:)
  • #2789
    Davvvi
    Poziom 27  
    bidguma ja gdzieś miałem rozmiary tych simeringów i nawet w internecie nie da się ich kupić w żadnym sklepie. One są chińskie i mają nie standardowy rozmiar. Nie wiem czy nawet na forum nie podawałem ich rozmiarów ale już nie pamiętam.
  • #2790
    Ledowy
    Poziom 20  
    Co do łożysk to ja polecam SKF 6202-2RS-C3 (około 16-20zł sztuka).
    kobert - łańcuch masz zbyt luźny, należy go skrócić do odpowiedniej
    długości i odpowiednio naciągnąć napinaczem (tą "podpórką" łańcucha).
    Wydaje mi sie że łożyska i simeringi na nasz rynek są takie same do silników 48cc i 66cc.
    Możesz spróbować delikatnie sciągnąć zębatke bez użycia ściągacza,
    lub gdy będziesz zamawiał simeringi zapytać sprzedawce o ściągacz.