Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik spalinowy w rowerze

zdzichu.dunaj 06 Nov 2014 08:04 1185249 7418
Optex
  • #2851
    Marq63
    Level 11  
    Witam,leżał mi taki montaż to wykorzystałem tą część zaznaczoną żółtym kol. Silnik spalinowy w rowerze
  • Optex
  • #2852
    kobert44
    Level 12  
    davvvi mam juz te zimeringi. Nie moge na priv napisac,udaje mi sie to tylko jak robie odpowiedz :) napisz pierwszy :)
  • Optex
  • #2853
    panja321
    Level 13  
    witam .chyba mam problemik.zakończyłem już sezon rowerowy ale na końcówce zauważyłem że coś zaczęło mi dziwnie brzęczeć gdzieś w okolicy wału.Słychać to zarówno przy wciśniętym sprzęgle jak i podczas jazdy.chyba trzeba będzie rozebrać chinola na czynniki pierwsze.Ma ktoś może pomysła czego się mogę spodziewać??
  • #2854
    radarator
    Level 25  
    Pierścienie dzwonią? Łożyskowanie główki korbowodu?
  • #2855
    Davvvi
    Level 27  
    Sprawdź zębatke sprzęgła. Mi pękła i też brzeczało. Sprawdź na założonej bo na zdjętej nie widać pęknięcia.
  • #2856
    kobert44
    Level 12  
    mi tez czasem troche brzeczy jak przejade kilka km. Delikatnie ale slychac,delikatnie tez jak by slabl jak by chcial przerywac ale to za duze slowo bo jest to malo wyczuwalne. Jezdze czesto na maksie,powinien to znosic ten silnik? No i jadac juz w poblizu ddomu skoncyla mi sie benzyna,dojechalem i nalalem mu najpierw do baku setke oleju a potem do pelna benzyny a tu zonk,nie udalo mi sie go zapalic. Swieca raczej sucha,iskra jest. Wzialem kompresorem przedmuchalem go troche w srodku ale bez rozbierania,tylko przepustnice wyjalem,przekopalem go bez swiecy bo mowie moze jak oleju wlalem najpierw to go pociagnal samego pierwszego kranikiem i przypchal,a druga wersja to ze z koncowka paliwa wpadl jakis syf i przypchal gaznik. Po tych operacjach zagadal i chmura dymu na cale podworko jak by ten olej przepalal,musialem trzymac na opbotach bo zdychal ale przejechalem troche i jest juz ok. No i pytanie,tym olejem go zadusilem ze pierwszy poszedl w gaznik? Czy koniec paliwa spowodowal ze dostal sie bród? Dodam ze przed tym wydmuchaniem mial ochote troche zapalac jak go meczylem na ssaniu,a to wskazuje na zapchany gaznik
  • #2857
    Ledowy
    Level 20  
    Powitać kolege panja321 :D To ile silnik już ma przejechane km? ;)
    Teoretycznie pierścienie tego silniczka projektowane są na 10tys. km
    (oczywiście mogą wytrzymać i więcej).
    Skleciłem dziś dwa moduły do cewki WN z części które mi zostały: jeden ze zworkami
    (regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu) ,a drugi na standardowych ustawieniach.
    Jakby ktoś byłby kiedyś zainteresowany, a nie umie sam poskładać tego do kupy
    to za 30 zeta moge zbyć sztuke ;)
    Silnik spalinowy w rowerze
    Zauważyłem też że na cewce WN od skutera Suzuki iskra jest potężniejsza niż na butelkowej od Simsonka.
  • #2858
    kobert44
    Level 12  
    marq63 super ta latarka,trzeba uwazac zeby komus nie zaswiecic w oczy bo wypala :) tylko tak,miala swiecic w pieciu pozycjach,swieci w trzech i niema stroboskopu jak w opisie, no i niema jak ladowarki podlaczyc do pradu,zamiast wtyczki to wychodza dwa plaskowniczki z dziurkami. Tez taka dostales? Zastanawiam sie czy reklamowac czy przerabiac samemu
  • #2859
    Davvvi
    Level 27  
    kobert44 wrote:
    zamiast wtyczki to wychodza dwa plaskowniczki z dziurkami

    To jest wersja angielska tej wtyczki. Możesz dokupić taki specjalny adapter który kosztuje z 10zł bądź przerobić samemu.
  • #2860
    kobert44
    Level 12  
    a no wlasnie,tak myslalem ale o tym mowy nie bylo :) stroboskop tez mial byc,juz pozytywa nie powinien dostac. No nic trzeba sie z losem pogodzic bo moze by i wymienili ale teraz czekac z tydzien az snieg spadnie :)
  • #2861
    Marq63
    Level 11  
    Witam,ja też mam tylko 3 tryby bez strobo.Nawiasem mówiąc nie cierpię strobo.
    Jeśli chodzi o wtyczkę to w mojej aukcji chyba było że potrzebna przejściówka.
    Do tych piaskowników przymocowałem bolce od starej wtyczki i po problemie.
  • #2862
    kobert44
    Level 12  
    mi tam tez strobo do niczego nie jest potzebny ale mozna fajne jaja robic. jestm pod wrazeniem jak moze dawac taka mala lampka,nie spotkalem sie jeszcze z czyms podobnym :) jak by zapalic stroboskop to ze stu km bylo by mnie widac :) zastanawiam sie jak by to bylo swiecic w fotoradar w czasie foty,bo moj slepy pies nawet marszczy oczy jak mu po galach dalem:) marq baterie wiszasz na rowerze czy przy sobie?

    Dodano po 10 [minuty]:

    swiatla mi w ufo nawet zaslepia. Reklame robie ale tez polecam szczerze jak kur.... Szperacz w helikopterze :) a baterie mysle wykorzystac do ladowania pod namiotem telefonow :) sorry za podniecanie ale technika mnie zaskoczyla :)

    Dodano po 3 [minuty]:

    kobita mowi zebym nad lozkiem powiesil to solarium bedzie miala :)
  • #2863
    bidguma
    Level 19  
    Jak ktos wczesniej nie mial do czynienia z diodami cree to tak wlasnie reaguje :). Każda na dobrym module XML-T6 tak świeci a niektórym to za mało :). Jedyny ich minus to są prądożerne szczególnie jak są w trybie 3A. Dobrej jakości ogniwo 18650 zjadają po godzinie świecenia na full.
  • #2864
    Davvvi
    Level 27  
    Ciekawe czy są lampy pod prądnice rowerową z taką diodą;) Jeśli tak to tanie raczej nie będą:). Kupiłbym taką latarkę do użytku domowego ale cena jest trochę kosmiczna.
  • #2865
    kobert44
    Level 12  
    jakosc kosztuje niestety,ale jak czytalem fora o oswietleniu rowerowym to i o drozszych jest czesto mowa :) to ile czasu moze mi to swiecic na maksie? Ladowanie trwa wiele godzin do zielonej lampki. Davvvi do uzytku domowego tez jest dobra,przy pogaszonych swiatlach jak zapale i swiece nia w sufit to w domu jest normalnie widno,ale nie przyswiecisz sobie np czytajac ksiazki bo odbicie od niej swiatla zaslepi ci wszystko :)no chyba ze bys gdzies daleko z tylu mial latarke
  • #2866
    bidguma
    Level 19  
    Nie wiem co tam masz za ogniwa ale jak za jedno dobrej klasy ogniwo trzeba zaplacic ~45zl a ty masz cała latarke za 80zl to może i tez godzine poświeci. Najwazniejsze to ze swieci i jestes zadowolony.
  • #2867
    Davvvi
    Level 27  
    Ciekawe czy można gdzieś kupić samą diodę.Mam w obecnej lampie luxeona więc myślę że spokojnie można by je podmienić. Ciągłe ładowanie tego mi się nie uśmiecha. Nie obraźcie się panowie ale latarka która na pełnym naładowaniu świeci godzinę to du....y nie urywa. Przecież do poważniejszych zastosowań to musiałby mieć komplet ogniw. Nie raz robiąc przy samochodzie pod spodem taka latareczka to skarb ale godzina to zbyt mało.
  • #2868
    Sputnik8
    Level 12  
    Witam.
    5 tygodni temu pytałem się co może być przyczyną nie odpalania chińskiej 48 po staniu godzinę na deszczu, jakaś ciecz była w skrzyni korbowej, jakieś 3cm^3 ale po jej usunięcu dalej nie odpalało, więc to cdi.

    http://motorbicycling.com/showpost.php?p=418243
    Jakby nie mój słomiany zapał to o wiele wcześniej bym zbudował cdi z linku. Testuje jak sobie radzi, cewka keeway 2t, na ustawieniu "A" czyli tak jak Jaguar CDI fajnie startuje ale nie osiągam dużej prędkości, muszę kolejno włączać opóźnienie aby szybciej jechać, przełączjąc na Advanced na wolnych silnik gaśnie a na średnich kaszle czasem, ale nie sprawdzałem na wysokich bo nie szło wkręcić.
    Wyczaiłem ch-ki tego schematu
    http://www.dragonfly75.com/motorbike/JNM/images/jumpersA2.jpg
    http://www.dragonfly75.com/motorbike/JNM/images/jumpersB2.jpg
    Orientuje się czemu te charakterystyki przyjmują taki kształt? Chodzi mi dokładnie o to, że kąt wyprzedzenia zapłonu spada w miarę wzrostu rpm, obstawiam, że to wynika z inercji samych elementów ale czy nie lepiej by było, aby z wzrostem rpm wzrastał kąt wyprzedzenia zapłonu?

    Edit.
    Zapomniałem, ma ktoś jakiś dobry patent na te gumowe gripy? strasznie śmierdza tanią gumą, a ręce po dłuzszej jeździe przechodzą tym zapachem, da się to jakoś przeczyścić albo pokryć czymś?
  • #2869
    panja321
    Level 13  
    witam.Sprzęgło to na pewno nie jest bo słychać wyraźnie gdzieś z przodu.Albo główka korbowodu albo szlak trafił któryś pierścień.niestety ma już z 15 tysi (długi czas jeździłem bez licznika bo każdy wariował, dopóki nie kupiłem sigmy) więc jak na chińczyka to swoje już przejechał .Nie wiem jak chińczycy wymyślili połączenie wał-korbowód,czy na jakiś panewkach czy jak oni to potrafią na "żywca".Trochę wcześniej czytałem problemy kolegów z olejem.Ja po dotarciu zacząłem jeżdzić na czerwonym orlenie,Sthilu lub husqwarnie w stosunku podanym na butelce (100g na 5l)i nigdy nie miałem z silniczkiem żadnych problemów.
  • #2870
    Davvvi
    Level 27  
    Panowie nagrałem filmik z świecenia mojej lampy. Według specyfikacji Jasność lampy to 15LUX. Dla porównania zwykła lampa halogenowa ma 10LUX. Może to nie jest jakiś wypas ale myślę że do spokojnej jazdy w nocy wystarczy.


  • #2871
    bidguma
    Level 19  
    Nie wiem ile LUX ma xml-t6 ale wiem ,ze idzie z tego wycisnać kolo 900 lumenów przy 3A. Snop światła jest wtedy aż nadto do jazdy pełną prędkością w całkowitej ciemności i kierowcy migają światłami, żeby ich nie oślepiać.
  • #2872
    Davvvi
    Level 27  
    Z opisów lampy wynika że tam jest dioda 1Watt .Z tego raczej nie wyciśnie się 900lumenów. Ale ile ma fabrycznie lumenów to nie wiem. Nigdzie nie ma. A lampa z podtrzymaniem to koszt 35zł więc to jest raczej najniższa półka cenowa.
  • #2873
    kobert44
    Level 12  
    nie sadze zeby to byla tylko godzina swiecenia, to sa 4 polaczone baterie 18650 wiec mysle ze jest zapas. Ladowaly sie ok 5godzin to mam nadzieje ze i tyle poswieci,moze nie na maksymalnej jasnosci tylko slabszej,jednak te slabsze pozycje nie wiele odbiegaja od maksymalnej. Jadac ulica gdzie swieca latarnie,gdzie niema calkowitej ciemnosci mozna spokojnie jezdzic na najslabszej pozycji ale zawsze jest ten zapas jak wjedziemy w ciemnosc. Ale ok zapalam ja w domu i dam znac ile bedzie swiecic az zapali sie czerwona kontrolka
  • #2874
    Davvvi
    Level 27  
    W internecie znalazłem opinie o tych diodach i one fakt mają bardzo dużo lumenów ale zapotrzebowanie na energie elektryczną jest ogromne. Opisane było że właśnie przy tych ogniwach to maks 2 godziny ale to jeszcze zależy od pojemności i jakości ogniw. Teraz pytanie czy ogniwa są połączone ze sobą szeregowo czy równolegle bądź parami?

    W moim przypadku założenie takiej diody w lampie się nie sprawdzi. Te diody miewają nawet 10watt i mogą pracować przy prądzie maks 4,2A w mojej lampie jest dioda 1Watt a z opisów podobnych diód wynika że jej prąd to 350mA a to kolosalna różnica.Zapewne trzeba by zmienić elektronikę lampy. Tym bardziej że prądnica rowerowa ma u mnie tylko 3Watt mocy.Na moje 2,5 km do pracy i tyle samo z powrotem przez miasto najczęściej przy oświetlonych drogach to do szczęścia mi więcej nie potrzeba. I tak jest jaśniej niż na halogenie.
  • #2875
    kobert44
    Level 12  
    caly czas mi sie wydawalo ze to w szeregu,ale lampka jest na 8,4 volt a jedno ogniwo ma zdaje sie (tak gdzies czytalem ) cos ponad 3v chyba ze one wystepuja w roznych napieciach,inaczej nic z tego nie rozumiem :)

    Dodano po 2 [minuty]:

    sprzedawca podaje ze swieci 2-3 godziny wiec wiadomo ze dluzej nie poswieci
  • #2876
    Davvvi
    Level 27  
    kobert44 wrote:
    caly czas mi sie wydawalo ze to w szeregu,ale lampka jest na 8,4 volt a jedno ogniwo ma zdaje sie (tak gdzies czytalem ) cos ponad 3v chyba ze one wystepuja w roznych napieciach,inaczej nic z tego nie rozumiem


    Aku lit-ion mają przeważnie 3,7V ale po na ładowaniu masz ponad 4V więc to by się zgadzało
    Powinieneś mieć je połączone parami. To powoduje zwiększenie pojemności aku.
  • #2877
    kobert44
    Level 12  
    do pracy masz 2,5km czyli 5m w dwie strony. 5km z srednia predkoscia 25km (bo zakladam ze tak spokojnie ci wyjdzie jesli asfaltem jedziesz) to jest 12 minut,ale niech by i 20min zajelo to na same dojazdy do pracy uwazam ze ladowac moglbys co tydzien :) a to zaden problem, jest takie etui na baterie do zaczepienia w rowerze,wyciagasz w piatek czy sobote z niego baterie,odlaczasz kabel taki jeck pradowy i idziesz do domu,gdzie wpinasz w drugi jeck ladowarki,na rano bateria pelna :)

    Dodano po 2 [minuty]:

    no wlasnie,tak myslalem,pewnie po dwa w szeregu
  • #2878
    gimak
    Level 40  
    Przymierzam się modernizacji oświetlenia w rowerze. Dynamo mam w piaście (3W/6V) i taką żarówkę halogenową i denerwuje mnie miganie tej żarówki przy wolniejszej jeździe.
    Mam zamiar zamiast halogenu dać diodę 3W, ale muszę trochę zmodyfikować instalację. a konkretnie, wyprostować obniżyć i ustabilizować napięcie. Dioda jest na 3.2 V i pobiera 47 mA (zmierzone), a dynamo przy prędkości ok. 20 km/h bez obciążenia daje ok. 30 V~, a tego moja dioda nie przeżyje. Zastanawiam się czy stabilizować napięcie na poziomie 3.2 V, czy stabilizować prąd na poziomie 50 mA. Przypuszczam, że po tej modernizacji jasność oświetlenia powinna być normalna gdy rower będzie przy prowadzeniu roweru.
  • #2879
    Davvvi
    Level 27  
    kobert44 Ale jest te druga strona medalu, z dynama w piaście mam prąd za darmo, a z gniazdka już nie. ;) Wolę jednak darmowy prąd. :)

    gimak
    Ja u siebie mam 3 lampy LED. Jedna z przodu i 2 czerwone tylne. Przy wolnych obrotach także mrugają i to wszystkie. Na moim wideo nawet to widać. A przecież lampy są oryginalnie przystosowane do zasilania z prądnicy w piaście. Tego mrugania chyba nie da się przeskoczyć.
  • #2880
    kobert44
    Level 12  
    davvvi nie zgodze sie z toba :) prad za darmo mial bys,gdybys tylko pedalowal,a jesli pojazd napedza silnik to kazde dynamo postawi mu jakis opor i przelozy sie to na wieksze zluzycie benzyny,a prad wyprodukowany silnikiem na benzynie bedzie duzo drozszy niz ten z gniazdka :) tak czy tak mowimy o nie zauwazalnych ilosciach dla kieszeni :)

    Dodano po 19 [minuty]:

    np codzienne ladowanie smartfona przez rok to koszt 1,71zl :) zawsze to jakis odnosnik. Moja bateria jest sporo wieksza ale i codziennie nie bede jej ladowal. Jeszcze wroce do twoich dojazdow do pracy to mysle ze w obie strony nie potrzebujesz jechac na swiatlach zwlaszcza w tej cieplejszej polowie roku :) lampka w domu swieci mi juz pol 2godziny i wcale nie zamierza slabnac,pali na trzeciej slabszej pozycji ale pierwsze 15minut bylo na maks bo jechalem do sklepu. Wiadomo ze takie wlaczanie raz na jakis czas wciagu tygodnia czy dwoch wydoi ja szybciej,bo nawet jak by lezala bez uzywania to jakies straty zawsze sa ale mysle ze raz na tydzien spokojnie mi wystarczy jak naladuje i zdaze sie wyjezdzic po zmroku przez tydzien:)