Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik spalinowy w rowerze

doman150 12 Gru 2014 17:11 994485 6646
  • #2881 12 Gru 2014 17:11
    bidguma
    Poziom 18  

    Czarne dziury cylindra :-P. A gwint na pewno jest 40x1 ? To drobnozwojowy jakiś nietypowy.
    Jak masz części z czegoś takiego to ja tam widze tylko jeden łancuch i pedały Gizmo klik

  • Metal Work Pneumatic
  • Metal Work Pneumatic
  • #2883 12 Gru 2014 22:05
    Davvvi
    Poziom 27  

    Panowie piszę do tych którzy w temacie są na bieżąco. Otóż Ci co pamiętają moje przeróbki z tylnym kołem i zębatką. Od momentu kiedy dokręciłem zębatkę do piasty przestały mi się odkręcać szprychy, a co za tym idzie przestały się także zrywać. Nie wiem w czym tkwi haczyk bo przecież z kontrą powinien być taki sam efekt, to jednak nie było tygodnia żeby się przynajmniej jedna szprycha nie odkręciła. A tu od dnia kiedy przerobiłem na śruby nic się nie dzieje z kołem. To rozwiązanie jest chyba jednak lepsze niż z kontrą. I przynajmniej nie mam obaw że mi się odkręci podczas jazdy :)

  • #2884 12 Gru 2014 22:29
    bidguma
    Poziom 18  

    radarator Rozumiem, że ty masz wersje silniczka gdzie nie ma tej korby do odpalania i trzeba kombinować z rowerową?

  • #2885 13 Gru 2014 00:31
    radarator
    Poziom 25  

    Gwint 40x1 jak pisałem wcześniej, w dobrą stronę - ewentualna zębatka lub adapter pod nią będą dokręcane do piasty.
    W moim silniku mam kopniak ale zależy mi na napędzie pedałowym, nigdy nie wiadomo...wystarczy że dysza załapie syf i trzeba robić remont na poboczu :D
    Mam nadzieję że nie skończy się u tokarza, jak na razie prawie wszystkie moje projekty (bez shiftera, który i tak nie wypalił :/) zrobione były z ogólnie dostępnych części, naturalnie z myślą o naśladowcach :D

  • #2886 15 Gru 2014 07:27
    toniutoniu
    Poziom 12  

    Pomierzyłem napięcie na białym kabelku jest zaledwie 4,5v

  • #2887 15 Gru 2014 19:54
    Davvvi
    Poziom 27  

    Panowie a mnie dzisiaj spotkała bardzo niebezpieczna sytuacja. Otóż pędzę sobie rowerkiem,na zakrętach przeważnie wciskam sprzęgło i puściłem je dość szybko. Prawdopodobnie przez zbyt luźny łańcuch plus puszczone szybko sprzęgło spowodowało to że łańcuch na zębatce zdawczej przeskoczył o jedno oczko co spowodowało zablokowanie się łańcucha i koło stanęło dęba. Nie wiele brakowało a bym się wyłożył na środku drogi. Na szczęście opanowałem rower. Silnik także nie ucierpiał.

  • #2888 16 Gru 2014 16:51
    Wojtalll
    Poziom 12  

    Witam
    Panowie jako że temperatury pomimo połowy grudnia są dodatnie, dziś u mnie było 10 stopni postanowiłem wybrać się na małą sesję zdjęciową, mój trzeci rower z silnikiem prezentuje się następująco - otrzymał nowe błotniki, oświetlenie z dynamem w piaście, z tyłu lampa LED z podtrzymaniem (szpan), manetkę do sterowania gazem i gaszenie przy kierownicy. Oto kilka fotek:
    Silnik spalinowy w rowerze
    Silnik spalinowy w rowerze
    Silnik spalinowy w rowerze
    Silnik spalinowy w rowerze

    Mam też już pomysł na czwarty projekt: (zębatka odbiorcza zamocowana będzie po prawej stronie koła na niezależnym wolnobiegu przed wolnobiegiem od przerzutek)
    Silnik będzie zamocowany na kołem wraz z przekładnią od hulajnogi (nie będzie już tak wystawał) na fotkach widać jak to wszystko będzie zamontowane:

    Silnik spalinowy w rowerze
    Silnik spalinowy w rowerze

  • #2889 16 Gru 2014 17:03
    Ledowy
    Poziom 20  

    Wojtalll - pomysłowo ;) fajny projekt.
    Davvvi - to się często zdarza jeśli masz luźną sprężyne przy napinaczu i jeśli śmigasz po dziurach w drodze ;)
    toniutoniu - 4.5V to za niskie napięcie, być może masz uszkodzoną cewke świateł.
    Niestety nie mierzyłem jakie pojawiają sie tam napięcia ,ale muszą być ponad 7V skoro przepalają żarówki.
    Jeszcze odnośnie gaźników, w SkyHawkach 66cc montowany jest gaźnik o średnicy zaworu przepustnicy
    odrobine większym niż w 48cc:
    Silnik spalinowy w rowerze
    Gdzieś też przeczytałem, aby nie montować do silnika gaźnika o średnicy zaworu przepustnicy większym niż 16mm,
    bez uprzedniego wykonania portingu. Ale nie wiem dlaczego koleś tak napisał. Może chodziło mu o wersje 48cc?

  • #2890 16 Gru 2014 18:30
    toniutoniu
    Poziom 12  

    Cewka ma takie napięcie od nowości,
    jak się da to trzeba będzie zmienić żarówki na mniejsze napięcie i powinno być.
    Zastanawiam się tylko czy nie lepiej zainwestować w dynamo w pieście , lub oświetlenie ledowe.

  • #2891 16 Gru 2014 19:26
    bidguma
    Poziom 18  

    toniutoniu napisał:
    Cewka ma takie napięcie od nowości,
    jak się da to trzeba będzie zmienić żarówki na mniejsze napięcie i powinno być.
    Zastanawiam się tylko czy nie lepiej zainwestować w dynamo w pieście , lub oświetlenie ledowe.

    Była już na forum poruszana tematyka oświetlenia.

  • #2892 18 Gru 2014 03:35
    kobert44
    Poziom 12  

    okazalo sie ze gaznika nieda sie pospawac bo jest w nim 80 ocynku. Skleiłem go sam i nawet trzyma. Uzylem takich kleji ja na fotce. Ten klei czerwony z lewej dalem na plaszczyzny klejone,ma byc do metali kolorowych,moze macie jakies opinie o tym kleju? A ten niebieski dalem po zewnatrz,oblalem po sklejeniu tym pierwszym zeby wzmocnic i jak wyczytalem ten czerwony klej kleji,dopiero jak niema dostepu powietrza,ponoc idealny do uszczeelniania. Trzyma jak narazie ladnie. Gaznik porzadnie wyczyscilem wydmuchalem i nawet mam wolne obroty a niczego nie regulowalem. Jak jezdzilem wczesniej i sie zatrzymalem wcisnalem sprzeglo to wolne obroty zaczynaly rosnac wysoko do gory,teraz tego niema,chodzi rowno. Klei wycisnal troche i do srodka gaznika,myslalem ze moze to w czyms przeszkadzac ale jest ok. Mam pytanie do czego jest w gazniku ta złota jak by pompka? Jak na foto. Da sie to wciskac na sprezynie wraca i prowadzi do komory plywaka,wchodzi tam taki bolec,jedyne co mozna tym zrobic to docisnac plywak w dol (o ile to siegnie) do czego to sluzy?

    Załączniki: Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany
  • #2893 18 Gru 2014 04:02
    kobert44
    Poziom 12  

    tak to wygladalo a tak wyglada. Narazie za daleko sie nie wypuszczam :)

    Załączniki: Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany
  • #2894 18 Gru 2014 07:34
    bidguma
    Poziom 18  

    Ta pompka służy do przelania gaznika takie niby udogodnienie do odpalania sprzętu na zimno.

  • #2895 18 Gru 2014 11:53
    kobert44
    Poziom 12  

    rozumiem dziekia teraz natrafilem na problem,wymienilem zimering od strony sprzegla,Panowie nie moge za skarby zalozyc zebatki na wal,tej na zimering. Nie jest to raczej wina polksiezyca bo bez niego tez nie chciala wejsc,z czuciem bo wiem ze to wał,pomagalem mlotkiem ale bez szans. Z pol cm wystaje poza kolo zebate sprzegla,nie pamietam jak bylo przed zdjeciem tego ale nie mozliwe zeby wystawalo tyle poza zęby sprzęgła. Pomocy

    Załączniki: Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany
  • #2896 18 Gru 2014 12:24
    electrocom-op
    Poziom 11  

    W moich 2 silniczkach ta zębatka też minimalnie wystaje, nie powiem Ci teraz czy są to 2 czy 5mm, ale jest to widoczne. Jeżeli dobrze ułożyłeś klin, oraz porządnie wkręciłeś śrubę mocującą tę zębatkę, a podczas obrotu wału zębatka obraca się równo i nie ma bocznego bicia, to moim zdaniem jest ok.

  • #2897 18 Gru 2014 13:02
    radarator
    Poziom 25  

    A ja ci powiem ze sprawdź to dokładnie bo miałem przypadek ze w fabrycznie nowym silniku odstawala a dało się ją dobrze i równo obsadzić.

  • #2898 18 Gru 2014 14:07
    kobert44
    Poziom 12  

    zamknalem go i jezdzi,no niewiem ja nie jestem w stanie tego wsadzic dalej. Obraca sie niby rowno a i tak mlotkiem to robilem az wyrzuty sumienia mam :) dziwne to jest bo miejsce ma zeby wlazlo i klinu wydaje mi sie ze tez calego nie pokrylo,bo wglebienie w kółku idzie od zewnatrz od nakretki,nie pomylilem tego prawda? I w to wglebienie podkladka taka ząbkowana i nakrętka

    Dodano po 6 [minuty]:

    a ten simering to nie mial prawa nigdy dzialac,tak jak tu ktos kiedys pisal ze oni tak niechlujnie to skladaja juz w fabryce to i u mnie tak chyba bylo,tak jak by ktos go na chama wbił z zalozonym juz polksiezycem,az ta sprezyna wylazla i na wierzchu byla

    Załączniki: Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany
  • #2899 18 Gru 2014 16:38
    Ledowy
    Poziom 20  

    Potwierdzam to co napisał radarator odnośnie zębatek.
    Oryginalnie mogą troche odstawać - tak z 2-3mm, ale po dokładnym osadzeniu
    zębatki na wale jest ona praktycznie na równi z zębatką sprzęgła.
    Ja podsmarowałem ją olejem i elegancko osadziła się na wale
    po dokręceniu śruby.

  • #2900 18 Gru 2014 16:41
    electrocom-op
    Poziom 11  

    Co do zębatki, kupiłem na alle niekompletny nowy silnik z "krzywym wałem" (na części bo tanio wyrwałem), tam też ktoś chyba posiłkował się młotkiem, uszkadzając ośkę wału, wręcz zdzierając miękką chińską stal tworząc garbek, przez co zębatka obracała się strasznie krzywo. W sumie będę próbował to szlifować, szkoda wyrzucać, a poza tym mankamentem nic mu nie dolega :D

    Edit: W mojej 48ccm nie ma możliwości głębszego osadzenia zębatki, jej wewnętrzny rant który dociska śruba, jest na równi z krawędzią ośki, a i tak zębatka minimalnie odstaje względem zębatki sprzęgła.

  • #2901 18 Gru 2014 17:32
    kobert44
    Poziom 12  

    no i co ja biedna marysia mam zrobic? Smarowac tez probowalem ale bez zmian. Pojezdzic troche i probowac wciskac? Zeby ta sruba jeszcze na jakis klucz byla a nie na srubokret plaski... Jeszcze mi linka sprzegla strzeliła,juz sie na jezdzilem. Tak sobie mysle czy tej ząbkowanej śruby na sprzegle za mocno nie przykrecilem,jest jakas metoda jak mocno ja dociągać?

  • #2902 18 Gru 2014 23:17
    radarator
    Poziom 25  

    electrocom-op dobrze podpowiada. Jak się os licuje z wewnętrzną krawędzią zębatki to ta juz bardziej nie powinna wejść. I jeżeli w takiej sytuacji krawędzie zębatki nie licują się to juz tak musi zostać.

  • #2903 19 Gru 2014 00:12
    kobert44
    Poziom 12  

    kółka obracaja sie rowno,sklepac to ja tam nic nie sklepalem,tak z czuciem przez klucz pare razy puknalem w kółko. Dzis jak ktos mial by robic ta robote,doradzil bym mu-zwroc uwage do kad zalozona jest zebatka bo tyle samo musi wejsc przy skladaniu

  • #2904 21 Gru 2014 14:44
    radarator
    Poziom 25  

    No i utknąłem, wszystko gotowe do przekładki części z Majestic'a Gizmo do roweru, wszystko oprócz tylnej zębatki napędu pedałów...nie mogę nic znaleźć.
    Wiem że na bank była tam jakoś nakręcana zębatka lub adapter do niej - gwint 40 x 1 po prawej stronie piasty. Nie mogę znaleźć żadnych fotografii tego miejsca bo wszystko jest za osłoną łańcucha. Gwint jest na tyle nietypowy że nawet nie mogę nic pokombinować z ogólnie dostępnych elementów. Bardzo nie chcę wylądować u tokarza.
    Może jednak ktoś się spotkał z takim rozwiązaniem w jakimś mopedzie?

  • #2905 21 Gru 2014 16:26
    bidguma
    Poziom 18  

    Aż mi się wierzyć nie chce, że hindusi by zrobili gwint m40x1 który nie istnieje :) To musi być na 1.5 metryczny bo inaczej to nawet tokarz sie podda :)

  • #2906 22 Gru 2014 13:23
    qr
    Poziom 12  

    wie ktoś czy głowica od lepszej firmy niż Chińczyk pasuje do tego sprzętu? typu piaggio?

    pzdr

  • #2907 22 Gru 2014 17:35
    Davvvi
    Poziom 27  

    Panowie gaźnik uszczelniony. Jednak winą był pęknięty wężyk przy samym króćcu. Pękniecie było tak małe że nie było go widać. Poza tym sam wężyk był trochę wadliwy bo zmieniałem dwa razy i ciągle trzaskał przy króćcu dosłownie w ciągu jednej jazdy na powietrzu. Założyłem s powrotem zbrojony taki jak do samochodu i gaźniczek suchutki już od kilku dni i na silniczku tez już nie ma paliwa.

  • #2908 22 Gru 2014 22:20
    radarator
    Poziom 25  

    bidguma sprawdzałem trzy razy, suwmiarką i miernikiem do gwintów.
    Może źle szukam? Może to w calach a nie w centymetrach?

  • #2909 23 Gru 2014 22:39
    bidguma
    Poziom 18  

    radarator nie twierdze, że dokonujesz złych pomiarów tylko nic nie ma w necie o gwincie 40x1. Wszystkie są na 40x1,5. Można na próbę kupić nakrętkę w hydraulicznym 40x1,5 i zobaczyć czy da się nakręcić.

  Szukaj w 5mln produktów