Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik spalinowy w rowerze

zdzichu.dunaj 26 Nov 2014 21:05 1126566 7285
  • #3031
    Davvvi
    Level 27  
    Panowie wyciąłem uszczelkę z plastiku:) jutro się okaże. Ma też klingerit ale niestety jest zbyt gruby i nie da się wyciąć takiej uszczelki.
  • NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.
  • #3032
    radarator
    Level 25  
    bidguma jakie osiągi? Jak hamuje? Nie brakuje amortyzacji tyłu? Po plecach i twarzy nie sypie za bardzo?
    Jak go pomalujesz będzie wypas :spoko:
  • #3033
    bidguma
    Level 18  
    Sypie piach w oczy :-) vmax wg licznika 70. Hamuje bez problemu przód tył. Brak amortyzacji nie jest dokuczliwy opony sa mało nabite:-) Może mu kiedyś założę jakiś blotnik ale nie chce psuć linii wies racera ;-)
  • #3034
    tomjed
    Level 28  
    A gdzie to ma "pendały" się ja pytam? :D Toż to nie rower, a motorower !!! Kol bidguma odbiegłeś od tematu, a takie pokładałem w Tobie nadzieje... :cry:

    pzdr

    P.S.
    Sam projekt "miodzio w paski", tylko to mocowanie zbiornika i wspornik lampy...
  • #3035
    bidguma
    Level 18  
    A tam szczegoły złożyłem na szybko żeby jeździć i świecić :) Obiecuje po zimie dopracować zabawke tak jak ma być i pewnie założe z przodu jakiś teleskop jednak. Wczoraj jak jechałem (kolo 1 w nocy)i zdusiłem hamulec na maxa (sarna),to aż się obecne widełki wygieły :D:D Co prawda wróciły na swoje miejsce ale dało mi do myślenia, że to może być najsłabszy element. Z pedałami też jest przecież drugi pierdzik i ma się bardzo dobrze :) Tym nie wypuszczam się na drogi publiczne :)
  • #3036
    radarator
    Level 25  
    Ja na Twoim miejscu pomyślał bym jeszcze nad zmianą konta główki ramy, teraz wjechanie w cos wyższego gwarantuje zlamanie jak nie samej główki to przynajmniej widelca, o cięgach jakie dostają łożyska nie wspominając. Ale projekt świetny, gdybym miał spawarkę...
  • #3037
    bidguma
    Level 18  
    Wiem jest ostry kąt na główce ale jak się za to zabierałem to nie planowalem nic zmieniac w ramie rowerowej a tu wyszło, że tylko głowka i gorna cześć została z roweru. Już mam dograne amory od znajomego także będe zmieniać i kąt i prawdopodobnie dlugość główki. A miałem już nie ruszać no :P
  • #3039
    Davvvi
    Level 27  
    Uszczelka z butelki się nie sprawdziła ale to dlatego ze ciężko ja wyciąć i była zapewne nie dokładnie wycięta. Kumpel miał jakąś sporo uszczelkę której nie używał i dal mi kawałek. Na tej uszczelce przestało cieknąć.
  • #3040
    Motorbike
    Level 24  
    Mam zagwozdkę, silnik KO starego typu, palił i nagle przestał, iskra jest, o co chodzi ? Problem do rozwiązania zdalnie, gdyż nie mam możliwości manualnie tego sprawdzić.

    Widzę że nasz temat został przeniesiony z hyde park do ogólny techniczny, i znów nie ma punktów :(

    radarator

    Jak tam twoje projekty na podzespołach ankura ?
  • NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.
  • #3041
    kobert44
    Level 12  
    Panowie,probowalem dzis skrecic silnik do ramy,bo zauwazylem luz,okazalo sie ze mam urwana szpilke od uchwytu z tylu. Rozkrecalem przymierzalem wyciagalem,no i jakos skrecilem ten uchwyt na jednej srubie narazie ale po calej operacji ruszania tym silnikiem (a dotykalem filtrem o rame) zauwazylem co popsulem,polamalem gaznik,miejsce gdzie wchodzi on na gardziel popękało (aluminiowa rurka czesc gaznika to co na zewnatrz) czy niema ratunku i gaznik do wymiany? Czy probowac dac to gdzies do spawania "tigiem"? Ta rurka wysypala sie w 4kawalkach wiec jej odtworzenie w gre nie wchodzi,czy warto zespawac ja z gardzielą cylindra?
  • #3042
    Ledowy
    Level 20  
    Nie pospawasz stali z aluminium (chyba że jakieś lutospawanie CMT).
    Można to jedynie skleić na stałe (klej np. J-B Weld ,koszt 30zł),
    lub kupić nowy gaźnik (koszt 45zł). Moim zdaniem lepiej kupić nowy gaźnik
    (ewentualnie dopasować - jeśli posiadamy - gaźnik od Jawki 50).
  • #3043
    kobert44
    Level 12  
    nie pomyslalem ze ta gardziel to stal kurcze,dal bys mi jakis namiar na nowy gaznik?
  • #3044
    radarator
    Level 25  
    Motorbike jeżeli iskra jest to pewnie brak paliwa. Do sprawdzenia dysza w gazniku, filtr paliwa jeżeli osobno i filterek w kraniku jeżeli jest no i zaplon oczywiscie jesli to KO. Obstawiam zapłon.
    Mój projekt na częściach Hero Majestica czeka na odpowiednią ramę. Koła 16" są najszersze akurat tam gdzie większość ram ma przewężenie na mocowanie piwotow.
    Może ma ktoś jakaś ramę bez piwotow na zamianę za krossa hexagon?
  • #3045
    bidguma
    Level 18  
    radarator obetnij fleksem przy ramie reszte zeszlifuj na gladko i nie bedzie piwotow. Ja też tak robilem z przodu bo kolo nie wchodzilo, bylo idealnie oponą na piwotach.
  • #3046
    radarator
    Level 25  
    Problem jest z tyłu bo rama jest profilowana i te miejsca są zagięte do środka. Nawet bez piwotów zostaje góra po 1-2mm. A większość ram, nawet tych z mocowaniem hamulca tarczowego ma fabrycznie profilowaną część na v-brake...
    Gdyby rama była stalowa spróbowałbym to poprostować na gorąco ale rama którą mam jest z aluminium a tu już się boję giąć na ciepło, podgrzane alu zmienia swe właściwości. Z kolei na zimno może pęknąć...
  • #3047
    bidguma
    Level 18  
    Nie no faktycznie teraz obejrzalem foto w necie tego krossa i ma niekorzystny kształt. Ale chyba nie problem kupić gołą rame starego typu.
  • #3049
    toniutoniu
    Level 12  
    Witam wszystkich.
    To jest mój pierwszy post na tym forum , ale temat śledzę od początku .
    Miałem awarię w drodze spaliło się magneto w chińskim silniku 48cc.
    Więc chciałem przewinąć cewkę , drut nawojowy był tak posklejany , że nie dało się
    odwinąć po prostu musiałem go wykroić.
    Czy ktoś wie już ile ma być tam dokładnie zwojów?
    Czy kierunek nawijania jest obojętny czy też ma to znaczenie?
  • #3050
    bidguma
    Level 18  
    Kierunek w tym wypadku nie ma znaczenia, Ilość zwojów pewnie kolo 3000 drucikiem 0,10
  • #3051
    mkpl
    Level 37  
    Lub metodą wagową. Waga magneta bez uzwojenia i z uzwojeniem, lub pomiar wagi usuniętego uzwojenia.

    Dodano po 0 [sekundy]:

    Lub metodą wagową. Waga magneta bez uzwojenia i z uzwojeniem, lub pomiar wagi usuniętego uzwojenia.
  • #3052
    Ledowy
    Level 20  
    Drutu z chińskiej cewki magneta praktycznie nie można odwinąć ;)
    (bez jego uszkodzenia) zwłaszcza ze starej wersji.
    Wydaje mi sie że jest tam drut cieńszy niż 0.1mm,
    w starej wersji cewki łączony jest równolegle :D
    Nowe cewki są lepiej wykonane, ponoć jednym drucikiem.
    Oryginalnie jest tam 4000 zwojów dla cewki zasilającej CDI.
    Około 400 zwojów dla cewki świateł ,drutem o większej średnicy.
    Stare wersje cewek zasilających CDI mają opór około 360 om,
    nowe koło 500 om. Stare rdzenie cewki mają 6 otworów na montaż,
    nowe wersje mają 4 otwory na montaż.
    toniutoniu - daj znać kolego odnośnie przewijania cewki, jak Ci to wyszło
    i jak sie sprawuje.
  • #3053
    toniutoniu
    Level 12  
    To mam chyba nową wersję magneta bo mam 4 otwory na śruby mocujące,
    na razie rozglądam się za drutem gdzie najbliżej mogę kupić.
  • #3054
    molibdenov
    Level 10  
    Witajcie :)

    Chciałbym podzielić się z Wami moimi doświadczeniami z moim silnikiem rowerowym (49cc).
    Silnik zamontowany jest w góralu. Użytkuję już go ponad rok czasu z małymi przerwami na śnieg i naprawy. I właśnie po wymianie tłoka i pierścieni około 2tys km przebiegu (jeden z pierścieni pękł i zaczął rysować cylinder) prędkość maksymalna po wymianie spadła z 48km/h do 35 km/h :/. Po wymianie części oczywiście obowiązkowa docierka. Jak mógłbym zwiększyć prędkość ?
    Mower nie jedzie szybciej niż 36 km/h a to trochę irytujące.
    I jak z okresem zimowym, przepalacie czasem swoje maszyny?:)

    Dla zainteresowanych przesyłam przykładowe części tuningowe :) z racji że jestem tu nowy nie mogę wstawiać linków ale zawsze można wygooglać :P

    2-Stroke-Cycle-60cc-to-80cc-Motorized-Bicycle-Engine-Racing-Carburetor-Kit-Set{sportowy gaźnik (spalanie 1.9l/100)+zębatka 36 zębów}

    1PC-Banana-Muffler-Exhaust-Chrome-Fiits-49-50-60-66-80cc-Motorized-Bicycle (wydech)

    FAST-ROCKET-Racing-CDI-2-stroke-80cc-cc-bike-engine-66cc-motor-kit-bicycle-(cewka zapłonowa ponoć ma poprawiać zapłon, osiągi w każdym zakresie obrotów, zmniejszać wibracje silnika spowodowane niewłaściwym zapłonem i ogólnie przedłużać żywotność silnika czego nie zapewnia cewka z zestawu).

    Ogólny koszt tych trzech aukcji wyniósłby około 500-600 złotych. Transport jest darmowy.
    Co myślicie o tych częściach czy warto?:) Sam zastanawiam się nad budową kolejnego wehikułu ale tym razem nie 49cc ale 80cc+ części tuningowe.

    Chociaż prędkość rzędu 75-80 km/h rowerem trochę przeraża. Kiedyś czytałem, że tuningowane SkyHawki osiągają 90-120 km/h

    Czekam na odpowiedź i pozdrawiam wszystkich serdecznie :)
  • #3055
    Sputnik8
    Level 12  
    toniutoniu:
    U mnie w magnecie gdzieś się masa odlutowała, przygrzałem ją porządnie i działało kilka set metrów zanim znowu nie puściła od wibracji, ale cdi działało jak się wpieło pomiędzy niebieski a biały, tylko trzeba było masę od białego poprowadzić. Jednakże kupiłem po prostu nowe magneto (9 dych - zdzierstwo) jak zobaczyłem uzwojenie bo samemu nie dał bym rady naprawić.

    molibdenov:
    Co do zestawu tuningowego to wcześniej pisali, że podejdzie gaźnik k60b, anglojęzyczni polecają mikuni 16 lub 18mm. Cena podobna, mniej więcej 8 dych. Gaźniki sprawdzone a nie jakieś tuning nonamy

    O kupowaniu CDI się nie wypowiadam bo skleciłem własne z schematu kilka stron wcześniej, mam do wyboru do koloru ustawień i dalej badam jakie ustawienia na jakie prędkości. Koszt wyszedł z 3 dychy.

    Co do wydechu to trochę śmierdzi jak jest na kilka pojemności, bo je się wykonuje pod konkretny model silnika, pojemność i pod określony zakres obrotów.
    Jak masz 49cm to możesz kupić wydech od simsona i dociąć/ wygiac odpowiednio.
    Moim zdaniem zestaw nie wart pieniędzy.

    Koledzy macie namiary na irydową świece do chińczyka 48cm? Stockowa osłabia silnik, mam cieplejszą o jedno oczko ale po docierce (już nie długo koniec) zamierzam kupić irydową, ale nazewnictwa i oznaczenia oryginałów i zamienników powodują u mnie oczopląs i nie wiem jak taką wyszukać :(
  • #3056
    toniutoniu
    Level 12  
    Ja też kupiłem nowe magneto za 90 zł.
    Zamontowałem i niby silnik odpala , ale strasznie szarpie powyżej 30/h jakoś jedzie ,ale mniej niż 30 nie da się jechać poza tym jest dużo słabszy i więcej pali.
    Niebieski i czarny przewód 320 om. ale do mocowania jest 4 otwory co by wskazywało na nowszą wersję to powinno być ok.500 om.
    Czy jest możliwe , że wcześniejsze magneto miało 500 om. a to nowe 320 i stąd te problemy z silnikiem.
    Wiec dlatego chcę przewinąć stare magneto żeby się przekonać.
    Odnośnie tego uzwojenia na starym magnecie mi się drucik urwał w środku od wibracji więc nie było co lutować,zwoje od cdi wyciołem ale od oświetlenia udało mi się odwinąć w całości było 160 zwojów drut 0,36 mm.
  • #3057
    molibdenov
    Level 10  
    Cytuję wypowiedź jednego z odwiedzających bloga o chińskim silniku rowerowym :)
    "Czesc, równiez posiadam rower z tym silnikiem , moim zdaniem zatarcie cylindra nie było spowodowane słaba jakoscia komponentu a tym iz nagar z tłoka mógł sie oderwac i to własnie to spowodowało zatarcie. Moj silnik ma przejchane 1100km cyklicznie usowam nagar z denka tłoka i nic złego sie nie dzieje, ostatnio kupiłem na ebuy gaznik do tego silniczka za 69zł i darmowy kosz przesyłki z chin ,:)róznica ogromna , oryginalny gaznik daje zła proporcje mieszanki paliwowo powietrznej zas gaznik ktory zakupiłem daje odpowiednia , swieca ma teraz kolor kawowy spalanie spadło z 3l na 1,9l na setke i zero nagaru na tłoku.Ten silnik wcale nie jest taki awaryjny , moj znajomy ma juz 6tys nabite i absolutnie zadnych napraw..."

    6000km serio? może to zasługa tego gaźnika "no name" sam już nie wiem :P
  • #3058
    Davvvi
    Level 27  
    Panowie a u mnie to coś nie tak jest z gaźnikiem. Po założeniu uszczelki dalej cieknie ale mam wrażenie że to nie wina uszczelki tylko tak jakby cofało się paliwo. Prawdopodobnie spływa z filtra powietrza. Płynie po kołnierzu od komory pływakowej i dopiero skapuje. Dlatego mogło mi się wydawać że to wina uszczelki. W czym może być problem??? Chyba naprawdę zmienię gaźnik.
  • #3059
    bidguma
    Level 18  
    Za wysoki poziom paliwa i przelewa ci przez ten pseudo filtr.
  • #3060
    Ledowy
    Level 20  
    Masa z cewki nie musi być przylutowana do rdzenia, można ją poprowadzić
    dodatkowym przewodem do nakrętki, robiąc tzw. oczko.
    Nowe wersje cewki magneta mogą również posiadać rezystancje na poziomie
    330 om, spotkałem się z taką, wykonuje je inna fabryka. Toniutoniu jest to możliwe,
    ponoć są też dwa rodzaje CDI (ale potwierdzić tego nie moge),
    niektóre słabo współpracują z cewkami 330 om (chyba że CDI Ci umiera).
    Czytałem że irydowa NGK BPR7HIX do modyfikowanych silników
    (zwiększona kompresja) jest niepolecana. Najlepsza do Jag CDI to B7HS.
    Kolega z tego forum - panja123 przejechał grubo ponad 7000km. Natomiast jeden koleś
    zrobił 13000km bez żadnej awarii.
    Davvvi a przewody paliwowe masz szczelne, filtr paliwa nie uszkodzony? Nie płynie paliwo
    przypadkiem gdzieś od filtra paliwa ,lub na łączeniu przewodu z gaźnikiem?
    Bidguma ten filtr jest tam po to ,aby mucha nie wleciała przypadkiem do silnika ;) - fajnego wieś racera skleciłeś :yes: