Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik spalinowy w rowerze

zdzichu.dunaj 06 Dec 2014 20:58 1199496 7418
Computer Controls
  • #3091
    radarator
    Level 25  
    Davvvi uszczelka pod deklem komory pływaka lub jej brak mogą mieć wpływ na poziom paliwa w komorze ale lewego powietrza to tamtędy nie zaciągnie.
    Sprawdź te ustawienia iglicy, to inny sinik i może się okazać że będzie znaczna różnica.
  • Computer Controls
  • #3092
    Motorbike
    Level 24  
    Ledowy
    Brak ssania, ale jest przelewanie gaźnika i powinno wystarczyć, pewien nie jestem bo nie miałem okazji testować, ale powinno działać, można by przesłonkę ssania dorobić ale to już pewna ingerencja jest.

    Davvvi

    Tak jak napisał radarator ta uszczelka komory pływakowej powinna tam być.

    Zapinka na iglicy powinna być na 2 rowku jeśli są tam 3 a gdy są 4 to na 3-cim.

    Zamocowany gaźnik jest raczej pod pewnym kątem tutaj inaczej niż w jawie gdzie jest odpowiedni kruciec łączący go z cylindrem, czyli komora pływakowa nie jest przechylona.

    Żeby ten gaźnik odpowiednio działał wszystkie części muszą nie zużyte o co trudno już w tych sprzętach, bo np. może zaworek iglicowy przepuszczać i jest nie odpowiedni poziom paliwa w komorze pływakowej, albo wytarta przepustnica itp.

    Można by było sprawdzić jaki jest poziom paliwa w komorze pływakowej przy złożonym gaźniku ale to trzeba by dorobić odpowiedni przyrząd.

    Zależy jeszcze jaką masz dyszę główną w tym gaźniku 65 68 70 ?

    Tutaj instrukcja regulacji Jikova PSB2917
    http://doman30.pl.tl/Regulacja-ga%26%23378%3Bnika-Jikov-PSB-2917.htm


    To jest inny silnik, nie obliczony na ten gaźnik więc może być różnie, zazwyczaj dużo jest negatywnych opinie na temat tego gaźnika że cieknie zalewa itp. Wynika to pewnie przez zużyte części które trzeba by wymienić na nowe.
  • Computer Controls
  • #3093
    Davvvi
    Level 27  
    Uszczelkę dorobiłem już. Poziom paliwa jest mniej więcej tak do połowy po wyciągnięciu pływaka. Bądź troszkę mniej. Czytałem opinie na temat tego gaźnika ale zaryzykowałem mimo wszystko bo jednak chciałem się przekonać czy faktycznie jest lepiej niż na chińczyku. Dysza jest 68 a iglica jest na 3 rowku licząc od góry. Są 4 rowki. Ogólnie gaźnik nie wydaje się jakoś specjalnie zużyty luzów nie ma na przepustnicy. Obroty nie falują tylko są wysokawe. Ale linka idzie mi pod takim niezbyt dobrym kontem co może temu sprzyjać.

    Mogę jeszcze mieć gaźnik od Yamahy fs1 ale ciężko o jakieś konkretne informacje na temat gaźnika albo przynajmniej ja nie umiem znaleźć.

    A oto foteczki z gaźnikiem od jawki:
    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze
  • #3094
    Motorbike
    Level 24  
    Davvvi

    Ten gaźnik od yamahy to Kentse czy Keihin ?

    17,5 mm i mocowanie oryginalnie jak w tych silnikach rowerowych, pozostaje kwestia ceny, ja bym nawet taki gaźnik kupił gdyby był kompletny i sprawny.

    Widzę że linka że linka sprzęgła idzie tak że może obcierać o tą tulejkę z której wychodzi.
    Tak jak pisałem wcześniej gaźnik jest pochylony w stronę cylindra i poziom paliwa jest w inny niż oryginalnie w jawie, a tylko poziomem paliwa można regulować ten gaźnik, na tej stronce co podałem jest to opisane.
    Aż dziwne że nie masz silnika pozalewanego benzyną jak to zazwyczaj się widziało w jawach.

    Jak wygląda sprawa ze spalaniem oraz kolor świecy po kilkunastu kilometrach ?

    Dysza 68 jest oryginalnie, 70 jest tuningowa.

    Fajnie się prezentuje :)
  • #3095
    Davvvi
    Level 27  
    Nie wiem jakiej firmy ten gaźnik a czy to jakaś spora różnica? Koleś chce za niego 50zl. Warto?
  • #3096
    Motorbike
    Level 24  
    Jak gaźnik sprawny ( a co do tego nigdy pewności nie ma ) to się opłaca, za 40 zł byłoby git, ale zawsze miej to na uwadze że to jest loteria z używanymi częściami.
  • #3097
    Davvvi
    Level 27  
    Wiem o tym że to loteria ale patrząc na cenę nowych to nie drogo . Gorzej z częściami zamiennymi. O ile się nie mylę jest to gaźnik typu mikuni?? Nie było czasem kilku wersji z wielkością dolotu?
  • #3098
    Motorbike
    Level 24  
    Jedynie znalazłem że ten gaźnik ma 17,5 mm średnicy dolotu, więcej danych bym musiał mieć nt. tego gaźnika, części zamiennych na tą chwilę nie znalazłem, możliwe że jest kilka wersji, czy jest to mikuni nie wiem. Cena nowych części to gruba przesada jak na nasze warunki w dodatku za kawałek ZnAlu.
  • #3099
    Davvvi
    Level 27  
    Znalazłem kilka info o tym gaźniku i gdzieś było że to niby mikuni. Cena nowego to widziałem kolo 300zl dlatego warto by za te 50zł wziąć. Na polskich stronach jest mało info na jego temat. Mam możliwość obejrzenia przed zakupem. Na pewno można z tego silnika wyciągnąć więcej tylko trzeba by lepszy gaźnik no i ciekawe czy jest ssanie .Tu trochę info:
    Link
  • #3100
    kobert44
    Level 12  
    moze jutro podjade do takiego spawacza jest tu w okolicy,ale najpierw zapytam ile za ta robote. Znajomy spawal tam jakis element do skutera to wzieli 20zl. Wiecej chyba nie warto jak nowy gaznik 45. Czy nie jest moze tak,ze gazniki z 5rowkami nttc dawali do 70ek? A do 50 te drugie?

    Dodano po 2 [minuty]:

    czy jest moze taka instrukcja do regulacji tego gaznika jak ta podrzucona do jawki?
  • #3101
    Davvvi
    Level 27  
    kobert44 wrote:
    Czy nie jest moze tak,ze gazniki z 5rowkami nttc dawali do 70ek? A do 50 te drugie?
    Raczej nie bo ja mam 80ccm i mam 4 rowki. Poza tym przeważnie w tych silnikach iglica jest na drugim rowku od góry i raczej nikt tego nie zmienia to w tym przypadku piąty rowek czy on jest czy nie raczej nie ma znaczenia.

    w poprzednim moim poście dałem link do strony z opisem gaźnika od yamachy.
    Znalazłem ten gaźnik na all niby nowy za 100zł. Z tego co widzę ciężko by było drobić obudowę filtra powietrza bo na aukcji jest mnóstwo zdjęć.
  • #3102
    kobert44
    Level 12  
    u mnie bylo na ostatnim rowku od gory,czyli zalozyc rowek nizej? Ile tych pojemnosci jest w tych silnikach? 50 70 i 80?
  • #3103
    Motorbike
    Level 24  
    Davvvi
    Obudowa filtra powietrza do tego gaźnika to jest taka wielka pucha, i gaźnik jest mocowany bokiem. Ssanie być powinno, z silnika na pewno da się wycisnąć więcej tylko bez pewnych przeróbek się nie obejdzie jeśli to ma być taki prawdziwy tuning.

    kobert44
    Możesz założyć zapinkę na 2-gi rowek i zobaczyć czy jest coś lepiej.
    Jak nowy gaźnik masz za 50 zł to spawać za 20 zł się nie opłaca, będzie drugi nowy a części ci zostaną na wymianę gdyby coś trzeba było wymienić.

    Instrukcji regulacji tego gaźnika nie znalazłem, ogółem to blaszka jak w jikovie oraz średnica dyszy bo podtrzymania przepustnicy nie uznał bym za coś czym można regulować gaźnik.
  • #3104
    Davvvi
    Level 27  
    Panowie dzisiaj z rana zrobiłem randkę po mieście. Niestety nie mogłem pracować z powodu kontuzji.Powiem wam że do chińskiego gaźnika raczej już nie wrócę . Przyrost mocy jest taki że rano jak się rozpędziłem to się przestraszyłem że nie wyrobię na zakręcie. Chyba się pokuszę o zestaw naprawczy. Na chińczyku miałem taki efekt że podczas przyspieszania na parę sekund zaczynał jechać równo i po chwili przyspieszał. Myślałem że to wina tego zapłonu. A jednak nie. Znów z tym gaźnikiem od Yamahy, one są stare i jeśli będzie miał luzy to części zamiennych nie da się praktycznie kupić. Chyba gra nie warta świeczki.

    Kupiłem dzisiaj samą iglice ale dopiero jutro przetestuje bo okazało się że oryginalna ma luzy na zawleczce.
  • #3105
    aleksanderbojda
    Level 9  
    Witam mam pytanie jaki olej należy wlać do chińskiego silnika spalinowego rowerowego do sprzęgła czy to może być olej przekładniowy o lepkości 30
    czy nie potrzebna żadnego oleju bo to jest silnik bez sprzęgła automatycznego
    i wystarczy mieszanka paliwowa i ona wszystko smaruje ???
  • #3106
    Davvvi
    Level 27  
    W tych silniczkach sprzęgło jest suche i tu się nie wlewa ani oleju, ani nie dociera tu mieszanka paliwowa.
  • #3107
    aleksanderbojda
    Level 9  
    Aha czyli jedyny serwis płynów w tych silnikach to mieszanka paliwa z olejem ?
  • #3108
    Sputnik8
    Level 12  
    Co kilka godzin pracy, poleca się smarować zęby sprzęgła aby nie działały na sucho. Oraz raz na jakiś czas wlać kilka kropel jakiegoś smaru do otworu który powstanie jak wykręcisz całkowicie element 10 z tego rysunku, na tym wihajstrze opiera się pancerz linki sprzęgła.
    https://obrazki.elektroda.pl/4891444300_1361381852.jpg
    Tak samo pomiedzy elementem 20 a 24 powinien być smar,
  • #3109
    krisjack99
    Level 19  
    aleksanderbojda wrote:
    Aha czyli jedyny serwis płynów w tych silnikach to mieszanka paliwa z olejem ?

    Co jakiś czas można wlać kilka kropel oleju przekładniowego na oś łączącą sprzęgło z zębatką zdawczą. Wlewem oleju jest mocowanie linki sprzęgła.


    edit:
    Widzę, że kolega Sputnik8 wyprzedził mnie z odpowiedzią...
  • #3110
    Motorbike
    Level 24  
    krisjack99

    Jak ci się sprawuje ten wydłużony kolektor dolotowy, jest jakaś odczuwalna różnica w spalaniu, przyspieszaniu itp ?
  • #3111
    aleksanderbojda
    Level 9  
    jaki smar polecacie wlać do tego otworu nr 10 na której jest zamocowana linka sprzęgła ? jakiś pan co ma taki sam rower wlewa tam olej czy można tez wlać tam olej ?
  • #3112
    Davvvi
    Level 27  
    aleksanderbojda wrote:
    jakiś pan co ma taki sam rower wlewa tam olej czy można tez wlać tam olej ?

    Olej to raczej nie ,bo tu nie ma simeringów i zapewne szybko wycieknie.
  • #3113
    aleksanderbojda
    Level 9  
    aha czyli patyczkiem trzeba tam napchać trochę smaru i pod wpływem ciepła sam tam ścieknie dalej tak ?
  • #3114
    Davvvi
    Level 27  
    Ja wziąłem taką ogromną strzykawkę 100ml wcisnąłem w nią smaru i potem napchałem w tą dziurkę. Na samym brzegu tej dziurki jest taka ogromna sprężyna więc patyczkiem to sobie możesz w nosie podłubać;) (z tym patyczkiem to żartuje oczywiście ;) )
  • #3115
    Ledowy
    Level 20  
    Kolego aleksanderbojda -
    w większości silników pchanie smaru przez ten otwór do tego wałka jest zbędne,
    ponieważ łożyska na wałku są zamknięte, nie wymagaja dodatkowego smarowania.
    Trafiają się silniki z otwartymi łożyskami - absolutnie nie należy wlewać tam oleju tylko wcisnąć smar.
    Należy nasmarować kulke wewnątrz wału, trzpień,
    oraz popychacz sprzęgła.
    Na zębatki sprzęgła także można nanieść niewielką (!) ilość smaru
    (tak aby smar nie dostał się na klocki i tarcze sprzęgła).

    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze
  • #3117
    bidguma
    Level 19  
    Witajcie mała aktualizacja wieś rejsera. Wstawiony teleskop z sima i górna cześć ramy rowerowej razem z główką wyleciała. Wspawałem ramę z sima razem z główką. Całość pomalowałem. Puściłem wydech wyżej bo był dość nisko już na sztywnym teraz przy ostrych dziurach bałem się ,że go urwę. Zostało:
    - dokończyc kolano
    - zamocować tłumik
    - dodatkowy szperacz z przodu :) jak to był wcześniej
    Jako, że to nie jest już nawet podobne do roweru, ani z roweru nie ma już żadnego elementu to ostatni raz tu piszę o wieśku rejserze. :) Będę oczywiście dalej się sprzeczać bo moj rower z kosą ma sie jak najlepiej. Narazie uwag brak :)
    pozdrawiam.
    Silnik spalinowy w rowerze
    Silnik spalinowy w rowerze
    Silnik spalinowy w rowerze
    EDIT:
    sorki za psie klocki na foto :P nie widziałem jak robiłem ....zdjęcia :)
  • #3118
    Motorbike
    Level 24  
    bidguma wrote:
    z roweru nie ma już żadnego elementu


    A siodełko to co :) ? Raczej nie z motocykla :)

    Super projekt, pomyśl o robieniu takich na zamówienie, ile wyniósł cię cały projekt ?
  • #3119
    bidguma
    Level 19  
    no siodelko zostalo to fakt :P Ile wynioslo hmm w 200zl sie zamknąłem bo sporo części miałem a reszta od znajomego po groszach wzięta. Jakby mial kupować wszystko wolałbym kupić gotowego simsona pewnie by bylo taniej :)
  • #3120
    toniutoniu
    Level 12  
    Witam.
    Po wymianie magneta na nowe podłączyłem światła z silnika i niema różnicy
    w mocy czy na światłach czy bez mam standartowe żarówki 6v 2,4w przód i 6v 0.6w tył .
    U mnie to ledwo świeci nawet jak są duże obroty,nie wiecie co to może być
    stare magneto miało 540 om to ma 320 silnik na nowym nie chciał jechać szarpał był słaby. ale wymieniłem cdi na nowe ze strony 18 tego forum i wszystko jest ok. stare magneto przewinołem drutem 0,10 około 4000 zwojów i wyszło 570om, na razie nie testowałem.