Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Licencja Pulsonix
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik spalinowy w rowerze

doman150 20 Lut 2015 22:54 1028394 6776
  • #3241
    panja321
    Poziom 12  
    No i wziąłem się za robotę.Efekty widać na zdjęciach.Przyznam szczerze że roboty troszkę było , dwa palce rozwalone ,ale chyba ogólnie warto .

    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze

    Na razie tylko wstępny montaż jutro spawanie malowanie itd.Nie wiem tylko na jaki kolor go prysnąć.Myślałem o czarnym ale zaraz podniosą sie głosy że następny w czerni .Jak ktoś ma jakieś pomysły to czekam na propozycje :D

    Dodano po 3 [minuty]:

    oczywiście to wd40 zniknie :D :D .Musze tylko dorobić mocowanie zbiornika
  • Licencja Pulsonix
  • #3242
    radarator
    Poziom 25  
    Maluj na czarny mat :D
    Jedyny słuszny kolor, w innym będzie się rzucała w oczy rama a tak to czarne elementy ramy, chrom i aluminium - czysta forma :D
    Całkiem ciekawie to wygląda. Błotnik z przodu trochę do przodu dasz, co?
    Silnik już odpalony?
  • #3243
    Ledowy
    Poziom 20  
    panja321 -a napęd niezależny od silnika ma ten rower? :lol:
    Tak jak u radarator'a:
    Silnik spalinowy w rowerze
  • #3244
    panja321
    Poziom 12  
    Radarator

    Przedni błotnik jeszcze nie przykręciłem ,bo założyłem go tylko na sztuke, by zobaczyć ile miejsca zostaje między kolankiem wydechu a błotnikiem.Z tym czarnym matem to całkiem niegłupie :D :D

    Ledowy

    Oczywiście, że ma niezależny napęd.zresztą jest to rozwiązane identycznie jak u radaratora.Można jechać jak normalnym rowerem,choć raczej przyjemnością to nie będzie ,ale już pan władza nie ma powodu się czepiać
  • #3245
    radarator
    Poziom 25  
    panja321 dobrze, że udało Ci się zamocować silnik pod ramą, konstrukcja będzie jeszcze bardziej stabilna niż moja. Może ja też spróbuję mocowania pod ramą? Miejsca w sumie mam sporo bo przednie zawieszenie długie...
    Nie napisałeś, czy silnik odpalony już?
  • #3246
    panja321
    Poziom 12  
    Oczywiście że odpalony :D. Ale zaszalałem bo udało mi się kupić za całe 70 zł drugi silnik z gaźnikiem.Też go odpaliłem i chodzi ładnie.Jest troszkę innego typu, bo ze sprzęgłem hydrokinetycznym ,ale w ostateczności jak cały się nie nada to będzie dawcą części.
  • Licencja Pulsonix
  • #3247
    Gamma_Corvi
    Poziom 15  
    panja321 mi z kolei nie pasuje w Twoim projekcie tylko jeden element, a mianowicie... rowerowa rama. Całość wygląda jakby Twoim celem było przerobienie mopeda na rower a nie odwrotnie :roll:

    Panownie właśnie opijam zakup kompletnego zestawu д4 '58 w idealnym stanie, zawierającego nigdy nie odpalany silnik, bak, wydech, zębatkę odbiorczą z podkładkami, manetkę oraz komplet linek. A teraz najlepsze, wartość tego wszystkiego w tak idealnym stanie to jakieś 1,5 tys ( za tyle widziałem ostatnio nigdy nie używany rower Ural wyposażony identyczny zestaw) a ja zapłaciłem... 600 zł i jeszcze wynegocjowałem pokrycie kosztów przesyłki przez sprzedającego :D. Pozostaje czekać na przesyłkę oraz na paczkę z piastami od rometa i zaczynam zabawę ze zmotoryzowaniem Atlasów na poważnie. Zdrówko!
  • #3248
    Wojtalll
    Poziom 12  
    Witam
    Tak jak wspominałem w jednym z moich ostatnich postów, zamówiłem zestaw piasty+wolnobieg+zębatkę na chińskim allegro.
    Oto co do mnie dotarło:
    Silnik spalinowy w rowerzeSilnik spalinowy w rowerzeSilnik spalinowy w rowerzeSilnik spalinowy w rowerze

    Piasta jest obustronnie nagwintowana, z prawej strony normalny gwint pod wolnobieg rowerowy, z lewej strony gwint lewy na który nakręca się wolnobieg także z lewym gwintem. Taki zestaw to świetna alternatywa dla osób które mają problem z prawidłowym osadzeniem zębatki na kole (gumowe podkładki)
    Jedyny minus (nie dla mnie bo ja stosuje silnik od kosy) to konieczność stosowania ręcznego rozrusznika do chińskich silników.
  • #3249
    Davvvi
    Poziom 27  
    Założyłem gaźnik od Jawki. Udało mi się także odpalić ale szybko zgasiłem ,wiadomo piwnica. Test i osiągi w poniedziałek. A tak to teraz wygląda:
    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze

    Filtr paliwa trochę odciągnąłem od cylindra ale fotki już nie robiłem,na razie nic z tym więcej nie zrobię bo nie mam wężyków. Jak kupię to inaczej pociągnę filtr paliwa o ile ten gaźnik się sprawdzi. Uszczelkę też przytnę tylko akurat nie miałem czym.
  • #3250
    Krzysztof251985
    Poziom 11  
    Ja zainstalowałem taką dłuższą klamkę z blokadą bo od oryginalnej bolała mnie ręka.
    Silnik spalinowy w rowerze


    Co to są za takie metaliczne grzechotania przy wyższych obrotach ?


    Link
  • #3251
    bidguma
    Poziom 18  
    Krzysztof251985
    Pierścienie Ci dzwonią aż miło. Może jak dotrzesz to się poprawi.

    Davvi
    Ale ulepiłeś filtr powietrza :D

    Wojtalll
    Ciekawe jak długo pożyje wolnobieg od napędu z silnika. Mój się rozsypał w drobny mak. Musialem całość zaspawać.
  • #3252
    Davvvi
    Poziom 27  
    bidguma napisał:

    Davvi
    Ale ulepiłeś filtr powietrza :D


    Wiem o tym :) Ale wiesz kupić filtr to żadna sztuka a jak się okaże że gaźnik złom to potem mi się do niczego nie przyda. Jak gaźnik się sprawdzi to wtedy pomyśli się o innym filtrze. A na razie pozostanie ta prowizorka :)
  • #3253
    Gamma_Corvi
    Poziom 15  
    Wojtalll Ile dałeś za tę piastę? Jest wykonana ze stali? Podeślij także link na pw do tego co nazywasz "chińskim allegro", tylko na pw bo tu Ci się zaraz Anubis doczepi do "linków krótkotrwałych".
  • #3254
    panja321
    Poziom 12  
    Gamma_Corvi

    Pociesze cie ,bo mi ta rama też dziwnie wygląda.Mam nadzieje ,że jak dojdą błotniki bagażnik itd. no i jak ją pomaluje to jakoś to znormalnieje .Zresztą po rozebraniu oryginalna rama też nie prezentowała się jakoś okazale..Dziś wróciło wszystko ze spawania i jutro mała przerwa (żonka zaczyna zrzędzić).Może w poniedziałek przygotuje wszystko do malowania i do końca przyszłego tygodnia jakoś poskładam to do kupy :lol: :lol:
  • #3255
    Motorbike
    Poziom 22  
    @Wojtalll
    też poproszę o link na pw do tego "chińskiego allegro"
  • #3256
    Wojtalll
    Poziom 12  
    Gamma_Corvi napisał:
    Wojtalll Ile dałeś za tę piastę? Jest wykonana ze stali? Podeślij także link na pw do tego co nazywasz "chińskim allegro", tylko na pw bo tu Ci się zaraz Anubis doczepi do "linków krótkotrwałych".


    Koszt w tym dniu co kupowałem to 102zł (kurs dolara+przewalutowanie) czas realizacji zamówienia ok. miesiąca, przyszło po trzech tygodniach. Piasta jest stalowa, wykonanie jak każda inna pochodząca z chin. Wolnobieg jest większy od tych dostępnych na naszym Allegro. A to chińskie allegro nazywa się Aliexpres linka do aukcji przesyłam Wam na PM.
  • #3257
    krisjack99
    Poziom 18  
    Kilka nowinek ode mnie:
    - naprawiłem licznik
    - wsadziłem kierownicę BMX
    - hamulec tarczowy z przodu
    - założyłem osłonę łańcucha (miałem dość widoku nogawki ocierającej o łańcuch)
    - lusterko z Tesco

    Zaliczyłem szlifa na lodzie i wgniotłem bak, po lekkim wyklepaniu i malowaniu na szczęście prawie nie widać (na zdjęciach jest gorzej, niż na serio).

    Przyszedł do mnie wydech od pocketa. Nie jest tak źle, jak się spodziewałem. Mocowanie pasuje do cylindra, zwężenia na kolankach są nieznaczne.
    Jak załatwię palnik, poodginam i montuję.
    Niestety z własnej głupoty odginając mocowanie tłumika troszkę przegiąłem, i zrobiłem dziurę w komorze rozprężnej, muszę poczekać, aż ojca kolega znajdzie chwilę na pospawanie...
    Załączniki: Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany
  • #3258
    radarator
    Poziom 25  
    krisjack99 nie bardzo rozumiem w jakim celu zmieniłeś kierownicę :D Gdybyś ją zamocował za dolną poprzeczkę to rozumiem - wygoda, ale tak?

    U mnie też kosmetyka:
    Silnik spalinowy w rowerze
    Lampa z Peugeota. Po drobnej przeróbce pasuje żarówka H4 55W, trochę się bałem że zabraknie mi prądu ale jest OK.Teraz mam światło jak w osobówce :D
    Błotnik z tyłu to przedni błotnik Simson enduro, z plastiku.
  • #3259
    krisjack99
    Poziom 18  
    Przód sam w sobie jest podniesiony przez widełki amortyzowane.
    Gdybym zamontował na dolnym uchwycie, miałbym dłonie na wysokości twarzy.
    Różnica jest duża, bo tamta kierownica była niemalże całkowicie prosta.
    Na zdjęciu tego nie widać, bo maszyna nie stoi równolegle do ściany.
  • #3260
    radarator
    Poziom 25  
    @krisjack99 wysoka kierownica pozwala na wygodne siedzenie(pod warunkiem że ma się dobre siodło), miałem tak u siebie i tęsknię trochę za tym...niestety kierownica połamała się i pogięła po szlifie na lodzie, nie miałem rozpórki...

    Teraz masz super miejsce na tablicę startową, taką owalną najlepiej :D
  • #3261
    bidguma
    Poziom 18  
    Radarator goni ci pradnica zarówke H4 55W? Jestem pod wrażeniem indyjskiej myśli technicznej. Widze ,że juz większość szlifowała po lodzie :D Chłopaki nie jesteście sami.
  • #3262
    radarator
    Poziom 25  
    bidguma prądnica daje radę, całe 45W. Po wyłączeniu świateł słychać różnicę w pracy silnika ale gdy jadę nie czuję różnicy czy na światłach czy nie.
  • #3263
    Davvvi
    Poziom 27  
    @radarator Jak byś miał z 10watt więcej to mógłbyś xenona założyć. :) Jeszcze więcej światła byś miał :)
  • #3264
    bidguma
    Poziom 18  
    Xenon bierze 35W. Tylko akumulator potrzebny do startu palnika i prąd stały.
  • #3265
    radarator
    Poziom 25  
    Ja bym wolał coś mniejszego z okrągłą podstawą ale dostępnego ogólnie.
    Aha, mój błąd H3 nie H4 mam teraz.
  • #3266
    bidguma
    Poziom 18  
    Radarator H3 możesz prostym zabiegiem przystosować do halogenów domowych. Tutaj masz opisane co i jak. Sam robiłem podobnie.
  • #3267
    Davvvi
    Poziom 27  
    bidguma napisał:
    Xenon bierze 35W. Tylko akumulator potrzebny do startu palnika i prąd stały.


    Niestety trochę się mylisz sam żarnik potrzebuje 35watt ale sama przetwornica także pobiera prąd. Cały zestaw ciągnie jakieś 45watt. Wiem bo przerabiałem projektor pod xenona i mierzyłem pobory :) Najgorzej jest przy starcie. Zasilacz który posiadam ma 12V 6A starcza na styk przy rozruchu. Czy potrzebny jest aku? Na zasilaczu działa bez problemu to i może na prądnicy też by wystartowała. A prąd nie jest przecież trudno wyprostować ;)
  • #3268
    bidguma
    Poziom 18  
    Zastosowałem skrót myślowy. Nic Ci nie da wyprostowanie prądu ponieważ oprócz tego napięcie musi być stabilne dla przetwornicy. Sam napisałeś sobie odpowiedz "zasilacz 6A starcza na styk przy rozruchu". Zatem potrzeba jest minumum 72W mocy. Akumulator rozwiązałby sprawę braku mocy na start, jednakże z 45W z cewki, zastosowane w całości do ładowania nie dałoby rady doładować akumulatora (45W zapewne na wysokich obrotach).
  • #3269
    Davvvi
    Poziom 27  
    @bidguma Zgadza się to co piszesz dlatego przeglądałem neta i szukałem prądnicy takiej ze 100 watt. Można by przedłużyć oś wału powiedzmy od strony magneta i zamontować taką prądnice na zewnątrz silnika. Znalazłem nawet jakiś zamiennik do junaka mała wydajna prądnica ale nigdzie do kupienia nie widziałem, bo nie wiem czy gra warta świeczki jeśli byłaby kosmicznie droga. Z takiego xenona to byłoby dopiero światła.
    Myślę o czymś takim:
    Silnik spalinowy w rowerze