Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik spalinowy w rowerze

zdzichu.dunaj 23 Feb 2015 22:17 1181970 7418
Optex
  • #3541
    Ledowy
    Level 20  
    krisjack99 - to jak zrobisz i zamontujesz taką cewke z której wyciągniesz 15W to daj znać ;)
    Co do tych 5Ah to przesadziłem, w sumie u siebie w oświetleniu mam 2.2Ah i mi starcza.
    Davvvi - iglice mam na pierwszym rowku od dołu.
  • Optex
  • #3542
    Sawe89
    Level 15  
    Witam panowie próbował może ktoś z was montować w swoim rowerze zamiast oryginalnego baku np bak z ogara 200.
    A tak w ogóle jaką ma oryginalny bak pojemność chodzi mi o ten chiński do roweru :?:
  • #3543
    Ledowy
    Level 20  
    We wcześniejszych postach było, zerknij chyba str. 48 i 70 , a może jeszcze jakieś ;) Pojemność to niby 2 litry, ale to chyba jak sie wleje po sam korek ;)
  • Optex
  • #3544
    Sawe89
    Level 15  
    @lenar022
    Mozesz powiedziec jak zrobic takie kierunkowskazy jak ty masz i co bedzie do tego potrzebne bo aku mam 12v 7,2ah kierunkowskazy na allegro sa po pare groszy to sie zalatwi teraz sos do zalaczania wylaczania i jak to po podpinac wszystko
  • #3546
    Davvvi
    Level 27  
    @Ledowy miałeś racje. Przelałem gaźnik i odpalił od strzała, nawet po całym dniu postoju odpalił jak złoto. Do chińczyka juz raczej nie wrócę.
  • #3547
    Ledowy
    Level 20  
    To super :) Ten oryginalny gaźnik który dołączają do zestawu to dobry jest do pojemności 48cc,
    do 66cc powinien być lepszy. Też musze sobie jakiś dolot zrobić,
    ponieważ te wolne obroty są za szybkie ;)
  • #3548
    Motorbike
    Level 24  
    @Ledowy @Ledowy

    Oryginalnie w ogarach i jawach jest kolanko dolotowe o pewnej długości tak samo jak i tutaj jest oryginalny kruciec dolotowy więc coś to daje jak widać.
    Gażniki mają pewnie dysze o takiej samej przepustowości do obu pojemności a powinny być rożne ze względu na inna pojemność, na zagranicznych stronach znalazłem że są dysze do tego chińskiego gaźnika NT o różnej przepustowości.
    Ciekawe jakby zamontować oryginalny filtr powietrza od jawki czy silnik nie chodził by jeszcze lepiej bo na stożku to nie zawsze dobrze działało.

    Zobaczcie jakie dysze macie w tych gaźnikach chińskich jakie oznaczenie i będzie wszystko jasne.
  • #3549
    Davvvi
    Level 27  
    Motorbike wrote:
    Zobaczcie jakie dysze macie w tych gaźnikach chińskich jakie oznaczenie i będzie wszystko jasne.

    A w którym miejscu szukać tych oznaczeń?
  • #3550
    Ledowy
    Level 20  
    Rozmiar dysz jest taki sam dla obu gaźników Jawki i NT - 68.
    Te różne dyszki dla gaźników NT to dyszki od jakichś Dellorto (70, 80).
    Oczywiście 68 to oryginał dla Jawki, 65 to wersja dławiona ,a tuning to 70.
    U mnie na stożkowym filtrze silnik pracuje super :)
  • #3551
    Davvvi
    Level 27  
    @Ledowy A miałeś może problem z naciągiem linki? Bo u mnie to regulacje mam prawie na styk .
  • #3552
    Motorbike
    Level 24  
    @Davvvi

    Dysze trzeba wyjąć z gaźnika i tam powinno być oznaczenie na dyszy.
  • #3553
    Ledowy
    Level 20  
    Dyszki od Dellorto w chińskim NT:
    Silnik spalinowy w rowerze
    Linke mam zluzowaną na maksa i z 2 cm mam regulacji, przy NT miałem praktycznie tak samo ;)
    W chinskich produktach może nie być oznaczenia ;)
  • #3555
    lenar022
    Level 14  
    Sawe89 wrote:
    @lenar022
    Mozesz powiedziec jak zrobic takie kierunkowskazy jak ty masz i co bedzie do tego potrzebne bo aku mam 12v 7,2ah kierunkowskazy na allegro sa po pare groszy to sie zalatwi teraz sos do zalaczania wylaczania i jak to po podpinac wszystko



    Witam, wykonanie takiego układu jest bardzo proste .
    co bedzie potrzebne 4 kierunkowskazy ledowe, przerywacz kierunkowskazów ,przełącznik od motocykla/ motoroweru, konektory, troche kabli i koszulki termokurczliwe
    troche umiejetnosci w majsterkowniu zeby to wszystko ogarnąć :).Istotną wadą takiej instalacji jest okresowe ładowanie akumulatora w domu.
    niezbędny schemat Silnik spalinowy w rowerze
    z tą różnicą ze nie podpinamy minusa do masy tylko bezpośrednio do kierunkowskazów
    A tak to wyglądało u mnie:
  • #3556
    Gamma_Corvi
    Level 16  
    Przyszły rometowskie piasty. Przyznam, że jestem pod wrażeniem wykonania. Prezentują się świetnie, zdjęcia nie oddają stanu faktycznego.

    ________
    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze
  • #3557
    Krzysztof251985
    Level 12  
    Ok. Tylko mocowanie hamulca jest 45 mm od osi piasty. A zębatka powinna być zamontowana 35 mm.
    I o ile się nie mylę piasta jest aluminiowa.
  • #3558
    Poliplacek
    Level 9  
    Siema panowie pytanko. Wiecie może czy istnieje jakiś zamiennik ( może od jakiegoś skutera nie wiem piły spalinowej whatever ) zębatki zdawczej. Chodzi mi głównie o jakość wykonania bo kupno "oryginalnej" i ponowna wymiana po 5 tysiach średnio mi się uśmiecha.
    P.S
    Po przejechaniu 5 tysięcy km dzisiaj 20 km od domu zerwał się łańcuch ( ilość moich przekleństw przy pedałowaniu do domu przeogromna.). Przy okazji wymiany zauważyłem , ze z zębatki zdawczej niewiele zostało. Stąd moje pytanie.
  • #3559
    Sawe89
    Level 15  
    @lenar022 powiedz mi jak mam lac ten olej do paliwa bak mam chyba pojemnosc 2l bo nic nie pisze to na 2 litry benzyny ile oleju 1;16 i jaka najlepiej lac benzyne
  • #3560
    Poliplacek
    Level 9  
    Sawe89 wrote:
    @lenar022 powiedz mi jak mam lac ten olej do paliwa bak mam chyba pojemnosc 2l bo nic nie pisze to na 2 litry benzyny ile oleju 1;16 i jaka najlepiej lac benzyne


    Ja leje 100ml oleju na 2 litry paliwa czyli 50 ml na litr. Sthila czerwonego.
  • #3561
    bidguma
    Level 19  
    Sawe89 wrote:
    @lenar022 powiedz mi jak mam lac ten olej do paliwa bak mam chyba pojemnosc 2l bo nic nie pisze to na 2 litry benzyny ile oleju 1;16 i jaka najlepiej lac benzyne


    Co prawda nie jestem Lenar ale takie rzeczy to w podstawówce dzieci wiedzą. 1litr oleju 16 litrow benzyny 2 litry benzyny 125ml oleju. Benzyne lej czystą. Mieszaj poza zbiornikiem. Nie przechowuj za długo mieszanki.
  • #3562
    radarator
    Level 25  
    Poliplacek zębatka zdawcza pasuje od KO :)
    Rożni się tylko brakiem gwintu pod sciagacz i twardością.
  • #3563
    Sawe89
    Level 15  
    Wejdzie do takiego baku 2l benzyny plus ten olej.
    Bo po dotarciu chcial bym zmienic bak na wiekszy zeby czesto nie jezdic po paliwo a kanistra w piwnicy w bloku to raczej trzymac nie bede a mam bak z rometa 9l . to na 9 l paliwa 500ml oleju dobrze mysle

    Dodano po 5 [minuty]:

    taki olej Silnik spalinowy w rowerze
  • #3564
    Davvvi
    Level 27  
    Panowie ma może ktoś z was na zbyciu zębatkę 36Z do chińczyka?
  • #3565
    Ledowy
    Level 20  
    Ja też chciałem taką zębatke :lol: Gość który je miał na Allegro, niestety już ich nie ma.
    Trzeba by na eBay zamawiać.
  • #3566
    starscream5
    Level 11  
    @Sawe89 Spokojnie możesz trzymać 5L benzyny w plastikowym pojemniku po płynie do spryskiwaczy-ja taki dostałem na stacji benzynowej za darmo. Wiadomo, w takich plastikowych pojemnikach nie powinno się trzymać paliwa ale co tam. Do baku chińczyka wejdzie 1.8 litra benzyny + 100 ml oleju. Ja kiedyś wlałem jakoś 1.9 i juz olej nie wszedł-musiałem wylać trochę benzyny z baku. Jeśli masz pusty bak to zakręć kranik, wlej 100 ml. oleju a potem na maksa beznzyny ale tak żeby jeszcze się korek zmieścił.
    Ja też mieszkam w bloku i w piwnicy trzymam 5L rozrobionej mieszanki-przykrywam to jakimiś szmatami żeby nie było czuć paliwa i tyle. Paliwo wlewam poza blokiem bo jak zrobisz to na klatce schodowej to będzie śmierdzieć. Jak nie masz przypałowych sąsiadów to nie podkablują do spółdzielni mieszkaniowej że trzymasz benzynkę w piwnicy. Ja rower trzymam w wózkowni przy wiatrołapie i jak mam pełen bak mieszanki to śmierdzi paliwem w tej wózkowni. Natomiast jak mam tak połowę baku to już tak nie capi.
    Ja już od 500 km. jeżdżę na mieszance 1:50-taka sama jaką się wlewa do piły czy kosy spalinowej: nie zauważyłem żadnego spadku mocy czy innych negatywów. Silnik ładnie pali a oryginalna chińska świeca ma kolor kawy z mlekiem :)
  • #3567
    aleksanderbojda
    Level 9  
    Witam, czy można lać do silnika rowerowego chińskiego napęd na łańcuch benzynę E-98?
  • #3569
    Sawe89
    Level 15  
    Ok, dzięki za fachowe rady, jutro biorę się za składanie całego majdanu jak poskładam to wrzucę zdjęcia jak to wyszło, ale znając życie to na pewno będę miał jeszcze jakieś pytania. :)
  • #3570
    starscream5
    Level 11  
    aleksanderbojda wrote:
    Witam, czy można lać do silnika rowerowego chińskiego napęd na łańcuch benzynę E-98?

    Można lać ale lepiej lać 95. Swego czasu czytałem o momencie wybuchu w 95 i 98, o oktanach i różnego typu pierdoły i kwestia jest taka: do pilarek, kos, kosiarek, motorów i większości samochodów wszyscy leją 95. Ja przez jakiś czas do kosiarki trawnikowej lałem (przez 5 lat) 98 a rok temu przesiałem się na 95 i kosiarka ładniej chodzi-nie "stuka". Jedynie o czym pamiętaj to świeżość mieszanki. U mnie mieszanka stoi maksymalnie 3 tygodnie, do miesiąca ale nie dłużej. Świeże paliwo-to jest to :)