Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SEW Eurodrive
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Re: Silnik spalinowy w rowerze

Piotr350 16 Lut 2013 13:27 946431 6338
  • #361 16 Lut 2013 13:27
    Davvvi
    Poziom 27  

    A ile wytrzymuje Ci taka zębateczka od przerzutek?

  • SEW Eurodrive
  • #362 16 Lut 2013 13:35
    Marq63
    Poziom 10  

    Kolego tak jak wcześniej pisałem ta zębateczka zrobiła jakieś 200 km.Na nią nie działa prawie żadna siła bo dolny łańcuch mam prawie prosty

  • #363 16 Lut 2013 14:28
    Davvvi
    Poziom 27  

    Spoko,nie doczytałem. Może wypróbuje ten patent u siebie tylko u mnie będzie ona pracować na pewno. Ja muszę mieć napinacz i luźniejszy łańcuch bo inaczej by mi obcierał o dolne części ramy.To jest rower trekingowy i dolny widelec jest wąski dlatego zdecydowałem się na takie rozwiązanie.

    P.s,Mam światła podłączone prosto z silnika no ale mam włącznik i zauważyłem że jak odpalam na włączonych światłach to ma jak by gorzej odpalić. Czy tak powinno być???

  • SEW Eurodrive
  • #364 16 Lut 2013 14:55
    Marq63
    Poziom 10  

    Co do świateł to się nie wypowiadam bo wcale nie podłączałem.bo gdzieś czytałem ze cewki ,,cierpią',' i gdzie ja teraz w razie czego takie dostanę.U mnie tylko baterie(18650).

  • #365 16 Lut 2013 15:00
    Davvvi
    Poziom 27  

    Przód mam na żarówce,tył LED-y.Więc nie jest tak obciążone.Poza tym nawet na wolniutkich obrotach światła świecą dosyć dobrze. Ja mam chiński silniczek to w razie czego widziałem na Alledrogo taką cewkę. Zastanawiam się czy znalazłbym jakiś odpowiednik LED-owy żaróweczki w lampie.W lampie siedzi halogenowa 6v,3Watt bodajże.

  • #366 17 Lut 2013 21:38
    radarator
    Poziom 25  

    Davvvi przy włączonych światłach może gorzej odpalać - zabierasz prąd z układu zapłonowego do świateł :D
    Żarówki na ledach ze zwykłym gwintem widziałem więc można coś takiego dostać. Podobno jest tylko problem z nimi, słabo wytrzymują skoki napięć.

    A tak z innej beczki:
    Wielu z forumowiczów ma przerobione przednie mocowanie silnika z racji szerszej ramy, nie zalega komuś oryginał?
    Mi jedno pękło...

  • #367 17 Lut 2013 22:38
    Davvvi
    Poziom 27  

    Ja mam z tyłu 10 diod połączonych szeregowo po dwie i świecą super.Z przodu mam halogen i on nie ma gwintu.Jest wciskany. Jutro jak dokupię przekaźnik to spróbuję tak przerobić światła żeby przełączały się automatycznie między prądnicą silnika a prądnicą rowerową(prądnica w piaście).

    Tzn co Ci pękło? Szpilka?

    Pytanie do was koledzy. Czy jak jest widno jeździcie na światłach?

    Bo już nie długo będzie coraz widniej od rana i nie wiem czy jest sens montowania przekaźnika ,tylko zwykły przełącznik jak i tak teoretycznie bez świateł będzie się jeździć. Co o tym sądzicie?

  • #368 17 Lut 2013 23:55
    radarator
    Poziom 25  

    Teoretycznie to powinniśmy ze światłami cały czas jeździć.
    Pękło mi to 'półokrągłe' mocowanie z dwoma otworami na szpilki, te co założone na szpilki z silnikiem tworzy przestrzeń na rurę ramy. Nie wiem jak to nazwać.

  • #369 18 Lut 2013 08:20
    Davvvi
    Poziom 27  

    Wiem o co Ci chodzi. I tu będziesz miał problem bo chińskie silniki mają już w karterach wyprofilowane na przednią rurkę i tego nie da się zdjąć. Więc przerabiając na grubszą rurkę stosuje się inny sposób. Ta część jest montowana do tylnej rurki ale jej raczej nikt się nie pozbywa.Na alledrogo to widziałem ale drogo było.

    P.S.
    Czytałem przepisy dotyczące rowerów i na światłach jeździć nie musimy cały czas. W końcu to tylko rower z silnikiem pomocniczym. Problem jest w tym że jednak są tu spore prędkości i może warto byłoby mieć ciągłe światła przynajmniej jeżdżąc na silniku tak dla własnego bezpieczeństwa. A wy jak jeżdzicie?

  • #370 18 Lut 2013 08:53
    Marq63
    Poziom 10  

    Witam,jako obejmę ja bym próbował wykorzystać coś takiego lub w tym stylu. Re: Silnik spalinowy w rowerze

  • #371 18 Lut 2013 09:40
    Davvvi
    Poziom 27  

    Z tego co ja zrozumiałem to kolega potrzebuje tej części co się montuje od strony silnika a to co podajesz raczej nie pomoże mu.
    Chodzi mu raczej o to.
    Re: Silnik spalinowy w rowerze Re: Silnik spalinowy w rowerze

    Koszt tego to 30zł.+kw.U mnie tylko do tylnej rurki to jest.

  • #372 18 Lut 2013 11:03
    Marq63
    Poziom 10  

    Koledze jeśli dobrze rozumiem pękła cześć od ruskiego silnika KO, a ta część jest (myślę) od chińskiego.Piszemy tu o dwóch rożnych silnikach.

  • #373 18 Lut 2013 14:54
    creative301
    Poziom 9  

    Witam, pisze ponieważ potrzebuje opinii. Ostatnio mam dylemat i stanąłem w miejscu. Otuż mam taki rower jak na obrazkach, i już zamontowaną zębatke, tak jak poniżej. Teraz napatoczyłem się na to że mój rower posiada centralny amortyzator. Chce zrobić tak jak na obrazku ale niewiem czy to sie sprawdzi, mogę również skonstruować napinacz automatyczny na jakieś mocnej sprężynie z możliwością regulacji. Niewiem która opcja będzie lepsza. Dodam że V-max to około 50km/h. Napinacz to jedyny problem. Prosze o pomoc. Aha licze że komuś pomogłem.

    Re: Silnik spalinowy w rowerze Re: Silnik spalinowy w rowerze Re: Silnik spalinowy w rowerze Re: Silnik spalinowy w rowerze Re: Silnik spalinowy w rowerze

  • #374 18 Lut 2013 18:12
    radarator
    Poziom 25  

    Davvvi, Marq63 obaj macie rację :D Davvvi jaki jest rozstaw otworów? (i czemu tak drogo???)

  • #375 18 Lut 2013 18:25
    Davvvi
    Poziom 27  

    Rozstaw to jest koło 4cm. Nie mam jak zmierzyć. A jest tak drogo bo to są zdjęcia z aukcji na jakiej to znalazłem i sprzedawca tyle sobie życzy. U mnie jak pisałem tylko na tylną rurkę takie coś było i ja mam to zamontowane.

    A teraz moje postępy. Zakupiłem przekaźnik i działa. Światła przełączają się automatycznie pomiędzy prądnica silnika a rowerowa. Pobór prądu jest na tyle mały że nie ma zbytniej różnicy. Na przednią lampę założyłem także diody ale większe obroty i po diodach. Wróciłem do żarówki. Do przekaźnika podpiąłem mostek prostujący wyjęty z zasilacza. Wy lutowałem tylko kondensator bo robił jakiś opór i silnik mi gasł na wolnych obrotach. Bez mostka przekaźnik cały czas pukał.

    Test licznika i jest git. Nie głupieje. Jednak takie ekranowanie pomaga.

    Napinacz. Wymieniłem oryginalną rolkę prowadzącą na taką jak kolega wyżej miał czyli z przerzutek od roweru. Kupiłem dwie za 5.5zl. Rezultat chodzi jak ta-lala. Zębateczka bliżej jest ramienia napinacza bo jest wąska i bez problemu ją ustawiłem względem oryginalnych zębatek. Łańcuch nie spada. W sklepie widziałem także łożyskowane takie zębatki jak to się sprawdzi to pomyślę nad lepszą.

  • #376 18 Lut 2013 19:10
    sylwunia35
    Poziom 17  

    Tak to prawda że przy rozruchu silnika z włączonym oświetleniem gorzej pali. Ja mam wyłącznik na kierownicy którym włączam oświetlenie po zapaleniu silnika.
    Moje oświetlenie to 5 diod Led połączonych z mostkiem przez opornik 4,7OM.
    Dodatkowo ważne jest aby cały silnik połączyć kawałkiem kabla z ramą roweru.

  • #377 18 Lut 2013 19:45
    Davvvi
    Poziom 27  

    Ja mam włącznik przy lampie ,oryginalnie montowany. Przystosowane do prądnic rowerowych w piaście. Ja ledów nie mostkowałem. Trochę mrugają na wolnych obrotach ale ogólnie mi to nie przeszkadza. Ważne że jestem dobrze widoczny. Możesz zapodać foteczki przełącznika na kierownicy?? Ciekaw jestem jak to rozwiązałeś.

    Tak się zastanawiam nad założeniem gażnika od skutera. Znalazłem opis że do silników skyhawk montowane są gaźniki typu MIKUNI. Czytając opis są o niebo leprze niż te zwykłe ale niestety nie mogę nigdzie znaleźć do sprzedaży. A do skuterów są tego typu i może jakiś by dopasował.

  • #378 19 Lut 2013 07:50
    żarówka rtęciowa
    Poziom 36  

    Witam

    Można zamontować gaźnik od motorowerów Komar GM12F, Jikov 2917PSb Jawa 50, Simson S51, Amal 18. Bardzo ważna jest długość króćca od gaźnika.

  • #379 19 Lut 2013 14:22
    docent161
    Poziom 13  

    Nie wiem dlaczego brniecie w napęd w tylnim kole ! Przecież można założyć do przedniego widelca koło z kasetą z przerzutkami a nad nim silnik i będzie bardziej ekonomiczne wykorzystanie mocy silniczka,a zdecydowanie mniej problemów . Pozdrawiam

  • #380 19 Lut 2013 15:13
    Davvvi
    Poziom 27  

    docent161 napisał:
    Nie wiem dlaczego brniecie w napęd w tylnim kole ! Przecież można założyć do przedniego widelca koło z kasetą z przerzutkami a nad nim silnik i będzie bardziej ekonomiczne wykorzystanie mocy silniczka,a zdecydowanie mniej problemów . Pozdrawiam


    A zrobiłeś już tak??? Czy to tyko twoje marzenia są???

    Ok. zacznijmy od początku,według Twojego pomysłu ,pyk tylnie koło na przód i gitara. A tu nie ma gitary. Otóż silnik ma zębatkę z lewej strony i musisz dobrać takie koło gdzie nie jest to łatwe. No chyba że odwrócisz tylnie koło i będziesz jeździł do tyłu. No można by zespawać wolno-bieg więc może by coś robił o ile takie koło się zmieści w przedni widelec. Drugi problem Jakieś sensowne mocowanie takiego silnika. wszystko musi być do spawane do widełek żeby silnik skręcał razem ze skrętem kierownicy. Ja np.mam amortyzowany widelec i to jeszcze większy problem. No i przy dał by się jakiś bardzo mocny widelec bo cały ciężar spocznie na przednim kole i widelcu. W takim rozwiązaniu silnik jest wysoko więc i środek ciężkości jest wysoko. Przy ostrzejszym zakręcie i dużej prędkości taki silnik może wywrócić rower. I kraksa gotowa. Takie rozwiązanie może i by się sprawdziło ale na kołach 20calowych. Poza tym rowery poza składakami mają mało miejsca pod kierownicą i jeszcze pchać tam silnik. Takie jest moje zdanie.

    P.S. Kolejne modyfikacje. Jednak żarówka plus Przekaźnik powodowało że rowerek mi gasł nawet po rozgrzaniu i był nawet słabszy. Żarówkę wywaliłem. Wstawiłem LEda ale takiego jak stosuje się do postojówek w samochodzie. Przerobiona odpowiednio na 6volt. Światła nie musi mi dawać chce aby być widocznym dla innych bo i tak jeżdżę po oświetlonych drogach i już widnawo jest.

  • #381 19 Lut 2013 21:27
    radarator
    Poziom 25  

    Relacja z mojej strony:
    Rower "Sparta" - holender, rama nie schodzi się pod takim kątem by dało się założyć silnik bez kombinacji, musiałem dodać rurkę. Zamontowałem ją na zwykłe mocowania do rur z Praktikera :D
    Silnik KO, "Czerwony Październik" radzieckiej produkcji, zdaje się z siedemdziesiątych lat.
    Udało mi się dorwać "nówkę", żadnych śladów użytkowania.
    Tłumik od chińczyka, tu musiałem sporo pokombimować: tłumik ma mocowanie do silnika na 2 śruby a silnik ma otwór M30X1, (dopasowałem nakrętkę od mocowania regulacji ciepła przy grzejniku,dorobiłem kołnierz, itd), zębatka tylna, jej mocowanie i zdawcza oraz zbiornik - chińczyk.
    Manetka sprzęgła z chińczyka ale gaz zrobiłem za sposób motocykli z lat 30tych - dźwignia.
    Łańcuch od komarka.
    Napinacz z przerzutek rowerowych :D, mogę go regulować w każdą stronę.
    Cewka butelkowa od Jawki 8v, prądy są, i to całkiem ładne nawet przy kręceniu kołem ręką. Odkryłem je niejako przypadkiem jak mnie kopnęło. Jest iskra.
    Odpał planuję na weekend i tu pytanie do kogoś kto posiada silniczek KO:
    Jaki olej do sprzęgła wlać przez ten korek z regulacją długości pancerza? Jakiś przekładniowy czy jak?
    Fotki mojego wehikułu i jego szczegółów zamieszczę na dniach.

  • #382 19 Lut 2013 22:20
    docent161
    Poziom 13  

    Do Davvvi ja miałem na myśli zastosowanie silnika z piły łańcuchowej lub kosy spalinowej a przerzutki shimano nexus 7 w piaście ,a mocowanie można zrobić na przednim bagażniku ...

  • #383 19 Lut 2013 22:34
    Davvvi
    Poziom 27  

    docent161 napisał:
    Do Davvvi ja miałem na myśli zastosowanie silnika z piły łańcuchowej lub kosy spalinowej a przerzutki shimano nexus 7 w piaście ,a mocowanie można zrobić na przednim bagażniku ...


    A trzeba było się odrazu określić więc nie było by problemu. Tylko widzisz z tym rozwiązaniem i tak wiążą się dobre mocowania. Przystosowanie silnika.No i wymiana koła. A jak sam widzisz każdy montuje takie silniki na tym co już ma. Bo po prostu jest wszystko co potrzebne w komplecie jeśli chodzi o chiński silniczek.

    A ja mam podobne pytanie jak jeden kolega tylko chodzi mi o chiński silniczek, czy dolewacie oleju do sprzęgła? w ogóle to powinno się tam jakiś olej wlewać? Bo w polskiej instrukcji to nic nie pisze na ten temat.

  • #384 20 Lut 2013 07:32
    Marq63
    Poziom 10  

    Kolego radarator może się mylę albo się nie znam ale ten silnik (KO)ma sprzęgło ,,suche''.Pokaż fotkę tego korka bo mnie zaciekawiłeś .Z tą iskrą miałem identycznie,kopało że ja p.... bo cewka nie miała dobrej masy.

  • #385 20 Lut 2013 13:13
    żarówka rtęciowa
    Poziom 36  

    Davvvi napisał:
    No można by zespawać wolno-bieg więc może by coś robił o ile takie koło się zmieści w przedni widelec..


    Witam

    Nie ma sensu spawać wolnobiegu, można użyć do napędu zębatki nakręcanej, takiej jak stosowano w starych rowerach typu Ukraina, ZZR, ZIF. Bez problemu daje się nakręcić na pastę tylną od roweru z przerzutkami. Sam wpadłem na taki pomysł napędu elektrycznego w rowerze, gdzie nad przednim kołem umieszczony byłby silnik prądu stałego, a akumulatory na bagażniku. Co do fabrycznych pojazdów napędzanych w taki sposób silnikiem spalinowym można wymienić VeloSoleX francuskiej konstrukcji.

  • #386 20 Lut 2013 14:57
    Davvvi
    Poziom 27  

    I kolejne moje boje ze światłami. Przekaźnik wydawał się dobrym pomysłem. niestety kłopot się pojawił. Mimo że przekaźnik 5volt to na wolnych obrotach robił się niestabilny. Przez to wszystko dioda w przedniej lampie wyzionęła ducha i silnik potrafił zgasnąć. Chyba przekaźnik miał zbyt duży pobór prądu. Wywaliłem przekaźnik i zamontowałem dwie diody półprzewodnikowe, jedna na plus od prądnicy a druga na plus od silnika i połączyłem ,Wygląda na to że działa ale zobaczymy co będzie podczas jazdy. Jeśli to się nie uda to zastosuje przełącznik i na tym się skończy.

  • #387 20 Lut 2013 18:38
    radarator
    Poziom 25  

    Marq63 masz rację, jest suche, teraz sprawdziłem w instrukcji ( ciężka sprawa z tłumaczem google ;d ).
    Zmyliło mnie to że otwór na korek (nr 10 na rysunku) jest "na wylot" - do kanału popychacza, do tego jeszcze uszczelka pod pokrywą sprzęgła... i się zasugerowałem.
    Re: Silnik spalinowy w rowerze

  • #388 21 Lut 2013 00:32
    Motorbike
    Poziom 21  

    żarówka rtęciowa napisał:
    Witam

    Można zamontować gaźnik od motorowerów Komar GM12F, Jikov 2917PSb Jawa 50, Simson S51, Amal 18. Bardzo ważna jest długość króćca od gaźnika.


    K60b od ruskiej delty też będzie OK tylko kwestia mocowania, walbro od pilarek lub gaźniki od kos spalinowych.

    Jaka ma być długość króćca pomiędzy cylindrem a gaźnikiem ?


    docent161 napisał:
    Nie wiem dlaczego brniecie w napęd w tylnim kole ! Przecież można założyć do przedniego widelca koło z kasetą z przerzutkami a nad nim silnik i będzie bardziej ekonomiczne wykorzystanie mocy silniczka,a zdecydowanie mniej problemów . Pozdrawiam


    Sugerujesz żeby zastosować taki napęd jaki jest w rowerach z silnikami MAW, tylko że tutaj silnik byłby przy przednim kole i z prawej strony ?

    Myślę że dobrym pomysłem było by obciążenie lewej strony widelca przedniego tam by wyrównać obciążenie ciężaru silnika z prawej strony, łatwiej byłoby kierować mając równe obciążenie po obu stronach.

    Zastosowanie wolnobiegu z roweru górskiego byłoby korzystne, jak jedziemy bez silnika to jest luz i nic nam nie obciąża jazdy, łańcuch się nie kręci i nie powoduje oporu.

    Kwestia zamontowania tylnego koła do widełek przednich.
    Zawsze mnie zastanawiało dlaczego koło tylne nie może pasować do przedniego widelca i odwrotnie łącznie z mocowaniem zębatki, konstruktorzy rowerów widać chcą trochę utrudnić życie, w motorowerach jawa 50 / tylko tych czeskich nie mylić z rometami ogarami 200 / oba koła są jednakowe razem z mocowaniami na zębatkę, także koło tylne pasuje na przód i odwrotnie, dlaczego też nie mogło być tak w każdym rowerze ?

    A więc jak najlepiej przerobić widelec przedni aby koło tylne weszło w przednie widełki, rozgiąć tylko w jaki sposób najlepiej aby nie osłabić zbytnio konstrukcji ?


    Z napędem na przód też się fajnie jeździ, tylko jest inna technika jazdy, z racji ciężaru z przodu, trzeba być bardziej ostrożnym i nie robić gwałtownych skrętów gdyż po prostu się wywrócimy.

    Ciekawi mnie taki napęd przedni łańcuchowy i chętnie się dowiem wielu rzeczy by w przyszłości coś takiego skonstruować.


    radarator napisał:
    Relacja z mojej strony:
    Rower "Sparta" - zdaje się że duński, rama nie schodzi się pod takim kątem by dało się założyć silnik bez kombinacji, musiałem dodać rurkę. Zamontowałem ją na zwykłe mocowania do rur z Praktikera :D
    Silnik KO, "Czerwony Październik" radzieckiej produkcji, zdaje się z siedemdziesiątych lat.
    Udało mi się dorwać "nówkę", żadnych śladów użytkowania.
    Tłumik od chińczyka, tu musiałem sporo pokombimować: tłumik ma mocowanie do silnika na 2 śruby a silnik ma otwór M30X1, (dopasowałem nakrętkę od mocowania regulacji ciepła przy grzejniku,dorobiłem kołnierz, itd), zębatka tylna, jej mocowanie i zdawcza oraz zbiornik - chińczyk.




    Manetka sprzęgła z chińczyka ale gaz zrobiłem za sposób motocykli z lat 30tych - dźwignia.
    Łańcuch od komarka.
    Napinacz z przerzutek rowerowych :D, mogę go regulować w każdą stronę.
    Cewka butelkowa od Jawki 8v, prądy są, i to całkiem ładne nawet przy kręceniu kołem ręką. Odkryłem je niejako przypadkiem jak mnie kopnęło. Jest iskra.
    Odpał planuję na weekend i tu pytanie do kogoś kto posiada silniczek KO:
    Jaki olej do sprzęgła wlać przez ten korek z regulacją długości pancerza? Jakiś przekładniowy czy jak?
    Fotki mojego wehikułu i jego szczegółów zamieszczę na dniach.


    Chętnie zobaczę twój projekt wstaw dużo zdjęć szczegółowych by inni mogli podpatrzyć co i jak jest zrobione.

    Z tłumikiem do KO też mam problem i będę musiał sobie dorobić, ostatnio był oryginalny na all.... ale cena osiągneła niezły poziom.

    W silniku KO jak też i w chińskim jest sprzęgło suche ale tam pod tą śrubą gdzie jest takie mocowanie na linkę sprzęgła, ten wałek się pewnie smaruje jakimś smarem stałym , nie mam teraz pod ręką instrukcji ale coś mi się wydaje że pisało tam właśnie o smarowaniu tej części, trzeba to zweryfikować :) .


    Witam

    Nie ma sensu spawać wolnobiegu, można użyć do napędu zębatki nakręcanej, takiej jak stosowano w starych rowerach typu Ukraina, ZZR, ZIF. Bez problemu daje się nakręcić na pastę tylną od roweru z przerzutkami. Sam wpadłem na taki pomysł napędu elektrycznego w rowerze, gdzie nad przednim kołem umieszczony byłby silnik prądu stałego, a akumulatory na bagażniku. Co do fabrycznych pojazdów napędzanych w taki sposób silnikiem spalinowym można wymienić VeloSoleX francuskiej konstrukcji.[/quote]


    Chciałbym się coś więcej dowiedzieć na temat tych zębatek nakręcanych ?

    Wolnobieg by się przydał.


    radarator napisał:
    Marq63 masz rację, jest suche, teraz sprawdziłem w instrukcji ( ciężka sprawa z tłumaczem google ;d ).
    Zmyliło mnie to że otwór na korek (nr 10 na rysunku) jest "na wylot" - do kanału popychacza, do tego jeszcze uszczelka pod pokrywą sprzęgła... i się zasugerowałem.
    Re: Silnik spalinowy w rowerze


    To smaruje się tam jakimś smarem czy też nie wolno ?

    Pozdrawiam

  • #389 21 Lut 2013 08:16
    Marq63
    Poziom 10  

    Smarowanie oczywiście jest.Przez olej zawarty w mieszance paliwowej.Po stronie mniejszej zębatki jest mały otwór przez który dostaje się benzyna,ona odparowuje a olej zostaje.Zaglądam czasami tam i po jeździe zawsze jest tam odrobina benzyny. Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi.

  • #390 21 Lut 2013 15:46
    radarator
    Poziom 25  

    Motorbike napisał:

    To smaruje się tam jakimś smarem czy też nie wolno ?

    Jak pisałem wcześniej mój silniczek jest w stanie fabrycznym, jest tam smar stały (myślałem że to zjełczały olej :D ).
    Marq63 masz rację, tak powinno to działać.