Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik spalinowy w rowerze

doman150 12 Lut 2013 22:24 971916 6492
  • #361 12 Lut 2013 22:24
    radarator
    Poziom 25  

    Nie mam na razie wyjścia, zębatka zdawcza i ta na koło są pod łańcuch rowerowy. Silnik KO nie jest chyba zbyt silny. Zobaczymy :D

  • #362 13 Lut 2013 13:15
    <lukasz>
    Poziom 11  

    Witam

    Chciałbym się podzielić z Wami nowymi doświadczeniami z wczorajszej jazdy na nowym naciągu,
    -śruba rzymska jest super do naciągania sprężyny ale odkręciła mi się od wibracji po 4km jazdy, dodatkowo czuć było w kierownicy dosyć mocne wibracje na wyższych
    obrotach także zastanawiam się nad mniej wyszukanym rozwiązaniem i chyba zastosuje kawałek zwykłej linki stalowej lub windsurfingowej przez co uniknę poluzowania i ograniczę przenoszenie wibracji na ramę

    - łańcuch ten od chińczyka nie ma zbyt mocnych ogniw tak samo jak zębatka
    ścierają się dosyć szybko, kiedyś po awarii jak zaklinował mi się łańcuch ogniwa były pouszkadzane i wymieniłem go na szerszy od mini chopera 420H YBN trochę ma małe luzy na zębatce ale wygląda solidnie

    - przy słabszym silniczku jest szansa że rowerowy naciąg i łańcuch wytrzyma przy spokojnej jeżdzie, te zębatki są chyba z teflonem przez co nie wycierają się za szybko

    -Dawid czekamy na fotki jestem ciekawy jak Ci wyszło

  • #363 13 Lut 2013 18:01
    marekmucha50
    Poziom 9  

    Żeby ci nie trząsło zastosuj gumowe podkładki na łączeniach z ramą.

  • #364 13 Lut 2013 19:33
    Davvvi
    Poziom 27  

    Napinacz zamontowany. Niestety nie polecam sposobu z zębatką gdyż napinacz musiałby być ustawiony idealnie w płaszczyźnie z zębatkami. Ja nie dałem rady tak ustawić. Odpaliłem nie jadąc i zonk. Łańcuch spadł mi z napinacza już na wolnych obrotach. Na razie zamiast zębatki założyłem tą plastikową rolke prowadzącą i jest git. Jutro dodam fotki a na razie pomyślę nad zastąpieniem rolki łożyskami z zakładkami. Bo jednak te zakładki muszą prowadzić łańcuch. .Tak jest właśnie skonstruowany oryginalny napinacz rowerowy.

  • #365 14 Lut 2013 07:18
    <lukasz>
    Poziom 11  

    Na tym nowym naciągu widać że łożyska się obracają ale są teraz lepiej ustawione w stosunku do łańcucha, większą powierzchnią dolega łańcuch i jest git, dzięki Marek na pomysł z gumą pewnie by pomogło narazie mam mocną linkę przywiązaną i jest lepiej, szkoda David że z tą zębatką nie wypaliło byłaby nie do zdarcia łożyska i łańcuch muszę smarować regularnie żeby zmniejszyć tarcie a i tak się trochę zeszlifowały.

  • #366 14 Lut 2013 16:18
    Davvvi
    Poziom 27  

    No szkoda że nie wypaliło. Może inna zębatka. Dodaje fotki mojego napinacza,na razie faza testów bo muszę niektóre śruby wymienić a muszę je kupić a nie mam kiedy.

    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze

    Dodam tyle że teraz rower pracuje ciszej .Tzn.nie słychać łańcucha i nie puka mi w osłonkę jak było to wcześniej.

  • #368 15 Lut 2013 20:33
    Marq63
    Poziom 10  

    Jako to mój pierwszy post na tym forum,witam wszystkich serdecznie.Czytam ten wątek o dawna i oglądam Wasze wynalazki.Teraz jest taki ,,podtemat'' napinacz. Uważam ze pierwsza i najważniejsza sprawa to wypiąć tyle ogniw ile tylko można a potem dopiero przpasowac napinacz. Ja na swoim mowerku zrobiłem 1300 km (tylko w zeszłym roku) Mam taki napinacz i to wszystko. Silnik wytwarza takie drgania że...dlatego jak najmniejsza ilość śrub i oczywiście nakrętki Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze samokontrujące

  • #369 15 Lut 2013 20:42
    Davvvi
    Poziom 27  

    Zgodzę się z tobą ja mam mało śrub i nie mam żadnych drgań i tak było na napinaczu na sztywno jak i teraz na tym sprężynowym.

    Mam inny problem otóż kupiłem licznik rowerowy firmy sigma. Wcześniej miałem taki tylko miał zbyt mało funkcji ale działał a ten niestety głupieje. Ale mniej niż chiński jaki miałem.Chiński to głupiał nawet trzymając go blisko ramy roweru. Poszedł w odstawkę. A sigma głupieje w momencie włożenia go w zaczep. Więc zakłócenia idą po kabelku. Ale nie chcę ciąć kabelka bo wiadomo gwarancja no i żeby mi przekłamań nie robił.Macie jakiś pomysł jak odizolować się od zakłóceń? Czym z ekranować przewód? Udało się komuś ekranowanie licznika?

  • #370 15 Lut 2013 23:26
    radarator
    Poziom 25  

    Marq63 a ten napinacz sam zrobiłeś czy to przeróbka jakiegoś kupnego?

  • #371 16 Lut 2013 08:48
    Marq63
    Poziom 10  

    Napinacz jak i ,,bak'' przystosowanie zębatki od Rometa sam.Jeśli coś potrafię zrobić to po co przepłacać :D

  • #372 16 Lut 2013 10:08
    Davvvi
    Poziom 27  

    Kolego Marq63. Jeśłi byłbyś tak dobry to mogłbyś opisać jak przymocowałeś zębatkę od komara? Ta zębateczka na napinaczu to od przerzutek rowerowych,jak długo wytrzymuje? JA wziąłem zdawczą od WSK i wbiłem łożysko ale niestety chyba rozstaw zębów jest zbyt duży i dlatego miałem problemy. U mnie niestety nie jest wszystko idealnie bo podczas pracy widzę że napinacz pracuje a jak by była igła to nie powinien za bardzo. Tak mi się wydaje.

    A coś od siebie. Z licznikiem sprawa załatwiona. Powinien działać. A zrobiłem tak. wziąłem folie aluminiową używaną w celu spożywczym (nie zamierzam jeść licznika :wink: ). Owinąłem nią przewód w miarę grubawo. Przy podstawce pod licznik dołożyłem kabelek tzn doczepiłem go do tej foli aluminiowej. Owinąłem wszystko czarną izolacją żeby jakoś to wyglądało. Kabelek podpiąłem do masy. Podpinam licznik a tu żadnych zakłóceń na odpalonym silniku. Zobaczymy jak będzie sprawował się w czasie jazdy. Miałem licznik Cateye i on niby działał ale przy wyższych prędkościach to jechałem nawet 90km/h. Tu niby na wyższych obrotach nic się nie zmienia. Może jutro sprawdzę. Dodam że miałem jeszcze licznik firmy no-name i bez ekranowania to się resetował cały czas. Za ekranowałem kabelek i efekt taki że przestał się resetować ale jechałem nie jadąc. Zauważyłem że nawet trzymając sam komputerek w ręku już jechałem. Był bardzo czuły. Wpięcie w podstawek wtedy reset. A ten sigmy nie głupiał bez podstawki. dopiero wpięcie w podstawkę powodowało głupienie. Tak więc kupując licznik trzeba na to zwrócić uwagę. Jak głupieje w ręku to nic się raczej nie da zrobić.

  • #373 16 Lut 2013 13:25
    Marq63
    Poziom 10  

    Mocowanie zębatki nie Silnik spalinowy w rowerze różni się od zestawu który dostaje się z tym chińskim silnikiem.
    Kiedyś bawiłem się rometemi, ogarami itd.i pozostało mi części od nich.Wybrałem dwie zębatki jedna dobra a druga zrypana .Z tej zepsutej wyciąłem środek,nawierciłem przez oba elementy dodatkowe otwory,potem element na pół i wszystko dalej jak mocowanie w chińczyku.Bardzo ważne to wszystko to razem czyli zębatka,dwie gumy i i ten element wiercić w imadle oraz zaznaczyć dobrze bo potem nie dojdziesz który otwór z zębatki a który z gumy.Tak że jest zabawy przy tym.
    Co do zębatki w napinaczu to najpierw tak miałem ustawiony silnik że jeździłem w ogóle bez żadnego napinacza.Potem silnik lekko opadł i jadąc z góry na wyłączonym silniku,łańcuch bił o osłonę.Zrobiłem napinacz z zębatką od silnika rometa a teraz mam od przerzutek. Silnik spalinowy w rowerzePrzepraszam za bałagan w moim poście z tymi fotkami ale nie umiem wklejać tych fotek tak ładnie ja koledzy.

  • #374 16 Lut 2013 13:27
    Davvvi
    Poziom 27  

    A ile wytrzymuje Ci taka zębateczka od przerzutek?

  • #375 16 Lut 2013 13:35
    Marq63
    Poziom 10  

    Kolego tak jak wcześniej pisałem ta zębateczka zrobiła jakieś 200 km.Na nią nie działa prawie żadna siła bo dolny łańcuch mam prawie prosty

  • #376 16 Lut 2013 14:28
    Davvvi
    Poziom 27  

    Spoko,nie doczytałem. Może wypróbuje ten patent u siebie tylko u mnie będzie ona pracować na pewno. Ja muszę mieć napinacz i luźniejszy łańcuch bo inaczej by mi obcierał o dolne części ramy.To jest rower trekingowy i dolny widelec jest wąski dlatego zdecydowałem się na takie rozwiązanie.

    P.s,Mam światła podłączone prosto z silnika no ale mam włącznik i zauważyłem że jak odpalam na włączonych światłach to ma jak by gorzej odpalić. Czy tak powinno być???

  • #377 16 Lut 2013 14:55
    Marq63
    Poziom 10  

    Co do świateł to się nie wypowiadam bo wcale nie podłączałem.bo gdzieś czytałem ze cewki ,,cierpią',' i gdzie ja teraz w razie czego takie dostanę.U mnie tylko baterie(18650).

  • #378 16 Lut 2013 15:00
    Davvvi
    Poziom 27  

    Przód mam na żarówce,tył LED-y.Więc nie jest tak obciążone.Poza tym nawet na wolniutkich obrotach światła świecą dosyć dobrze. Ja mam chiński silniczek to w razie czego widziałem na Alledrogo taką cewkę. Zastanawiam się czy znalazłbym jakiś odpowiednik LED-owy żaróweczki w lampie.W lampie siedzi halogenowa 6v,3Watt bodajże.

  • #379 17 Lut 2013 21:38
    radarator
    Poziom 25  

    Davvvi przy włączonych światłach może gorzej odpalać - zabierasz prąd z układu zapłonowego do świateł :D
    Żarówki na ledach ze zwykłym gwintem widziałem więc można coś takiego dostać. Podobno jest tylko problem z nimi, słabo wytrzymują skoki napięć.

    A tak z innej beczki:
    Wielu z forumowiczów ma przerobione przednie mocowanie silnika z racji szerszej ramy, nie zalega komuś oryginał?
    Mi jedno pękło...

  • #380 17 Lut 2013 22:38
    Davvvi
    Poziom 27  

    Ja mam z tyłu 10 diod połączonych szeregowo po dwie i świecą super.Z przodu mam halogen i on nie ma gwintu.Jest wciskany. Jutro jak dokupię przekaźnik to spróbuję tak przerobić światła żeby przełączały się automatycznie między prądnicą silnika a prądnicą rowerową(prądnica w piaście).

    Tzn co Ci pękło? Szpilka?

    Pytanie do was koledzy. Czy jak jest widno jeździcie na światłach?

    Bo już nie długo będzie coraz widniej od rana i nie wiem czy jest sens montowania przekaźnika ,tylko zwykły przełącznik jak i tak teoretycznie bez świateł będzie się jeździć. Co o tym sądzicie?

  • #381 17 Lut 2013 23:55
    radarator
    Poziom 25  

    Teoretycznie to powinniśmy ze światłami cały czas jeździć.
    Pękło mi to 'półokrągłe' mocowanie z dwoma otworami na szpilki, te co założone na szpilki z silnikiem tworzy przestrzeń na rurę ramy. Nie wiem jak to nazwać.

  • #382 18 Lut 2013 08:20
    Davvvi
    Poziom 27  

    Wiem o co Ci chodzi. I tu będziesz miał problem bo chińskie silniki mają już w karterach wyprofilowane na przednią rurkę i tego nie da się zdjąć. Więc przerabiając na grubszą rurkę stosuje się inny sposób. Ta część jest montowana do tylnej rurki ale jej raczej nikt się nie pozbywa.Na alledrogo to widziałem ale drogo było.

    P.S.
    Czytałem przepisy dotyczące rowerów i na światłach jeździć nie musimy cały czas. W końcu to tylko rower z silnikiem pomocniczym. Problem jest w tym że jednak są tu spore prędkości i może warto byłoby mieć ciągłe światła przynajmniej jeżdżąc na silniku tak dla własnego bezpieczeństwa. A wy jak jeżdzicie?

  • #383 18 Lut 2013 08:53
    Marq63
    Poziom 10  

    Witam,jako obejmę ja bym próbował wykorzystać coś takiego lub w tym stylu. Silnik spalinowy w rowerze

  • #384 18 Lut 2013 09:40
    Davvvi
    Poziom 27  

    Z tego co ja zrozumiałem to kolega potrzebuje tej części co się montuje od strony silnika a to co podajesz raczej nie pomoże mu.
    Chodzi mu raczej o to.
    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze

    Koszt tego to 30zł.+kw.U mnie tylko do tylnej rurki to jest.

  • #385 18 Lut 2013 11:03
    Marq63
    Poziom 10  

    Koledze jeśli dobrze rozumiem pękła cześć od ruskiego silnika KO, a ta część jest (myślę) od chińskiego.Piszemy tu o dwóch rożnych silnikach.

  • #386 18 Lut 2013 14:54
    creative301
    Poziom 9  

    Witam, pisze ponieważ potrzebuje opinii. Ostatnio mam dylemat i stanąłem w miejscu. Otuż mam taki rower jak na obrazkach, i już zamontowaną zębatke, tak jak poniżej. Teraz napatoczyłem się na to że mój rower posiada centralny amortyzator. Chce zrobić tak jak na obrazku ale niewiem czy to sie sprawdzi, mogę również skonstruować napinacz automatyczny na jakieś mocnej sprężynie z możliwością regulacji. Niewiem która opcja będzie lepsza. Dodam że V-max to około 50km/h. Napinacz to jedyny problem. Prosze o pomoc. Aha licze że komuś pomogłem.

    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze

  • #387 18 Lut 2013 18:12
    radarator
    Poziom 25  

    Davvvi, Marq63 obaj macie rację :D Davvvi jaki jest rozstaw otworów? (i czemu tak drogo???)

  • #388 18 Lut 2013 18:25
    Davvvi
    Poziom 27  

    Rozstaw to jest koło 4cm. Nie mam jak zmierzyć. A jest tak drogo bo to są zdjęcia z aukcji na jakiej to znalazłem i sprzedawca tyle sobie życzy. U mnie jak pisałem tylko na tylną rurkę takie coś było i ja mam to zamontowane.

    A teraz moje postępy. Zakupiłem przekaźnik i działa. Światła przełączają się automatycznie pomiędzy prądnica silnika a rowerowa. Pobór prądu jest na tyle mały że nie ma zbytniej różnicy. Na przednią lampę założyłem także diody ale większe obroty i po diodach. Wróciłem do żarówki. Do przekaźnika podpiąłem mostek prostujący wyjęty z zasilacza. Wy lutowałem tylko kondensator bo robił jakiś opór i silnik mi gasł na wolnych obrotach. Bez mostka przekaźnik cały czas pukał.

    Test licznika i jest git. Nie głupieje. Jednak takie ekranowanie pomaga.

    Napinacz. Wymieniłem oryginalną rolkę prowadzącą na taką jak kolega wyżej miał czyli z przerzutek od roweru. Kupiłem dwie za 5.5zl. Rezultat chodzi jak ta-lala. Zębateczka bliżej jest ramienia napinacza bo jest wąska i bez problemu ją ustawiłem względem oryginalnych zębatek. Łańcuch nie spada. W sklepie widziałem także łożyskowane takie zębatki jak to się sprawdzi to pomyślę nad lepszą.

  • #389 18 Lut 2013 19:10
    sylwunia35
    Poziom 17  

    Tak to prawda że przy rozruchu silnika z włączonym oświetleniem gorzej pali. Ja mam wyłącznik na kierownicy którym włączam oświetlenie po zapaleniu silnika.
    Moje oświetlenie to 5 diod Led połączonych z mostkiem przez opornik 4,7OM.
    Dodatkowo ważne jest aby cały silnik połączyć kawałkiem kabla z ramą roweru.

  • #390 18 Lut 2013 19:45
    Davvvi
    Poziom 27  

    Ja mam włącznik przy lampie ,oryginalnie montowany. Przystosowane do prądnic rowerowych w piaście. Ja ledów nie mostkowałem. Trochę mrugają na wolnych obrotach ale ogólnie mi to nie przeszkadza. Ważne że jestem dobrze widoczny. Możesz zapodać foteczki przełącznika na kierownicy?? Ciekaw jestem jak to rozwiązałeś.

    Tak się zastanawiam nad założeniem gażnika od skutera. Znalazłem opis że do silników skyhawk montowane są gaźniki typu MIKUNI. Czytając opis są o niebo leprze niż te zwykłe ale niestety nie mogę nigdzie znaleźć do sprzedaży. A do skuterów są tego typu i może jakiś by dopasował.