Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
AdexAdex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik spalinowy w rowerze

zdzichu.dunaj 19 Wrz 2011 01:57 1094964 7247
  • #361
    kulitom
    Poziom 13  
    jaras1988185 wrzuć zdjęcia i opisz dokładniej usterki, które miałeś i skąd wziąłeś tą zębatkę 9 zębów.
  • AdexAdex
  • #362
    jaras1988185
    Poziom 10  
    witam zdjecia wstawie jutro...
    usterki to:
    uszkodzil sie kranik paliwa gdyz nie przepuszczal odpowiedniej dawki paliwa i silnik gasl przy obciazeniu i dodaniu gazu na maksa(dorobilem nowa uszczelke ustawilem go tak by byl otwarty na stale i zamontowale osobny kranik od rometa na przewodzie paliwowym;) nastepnie odkręcala mi sie zębatka przy kole same podkladki spręzynowe nie wystarczyly,dodatkowo scętrowalem je nakrętkami i jest ok:)następnie pękaly szprychy i krzywilo sie tylne koło wymieniłem na koła wzmacniane i jest ok:)zębatke na przekładni przerobilem sam domowym sposobem ,gdyz nie mogłem takiej dostac:)na oryginalnej nie do ujechania brak mocy ta zdaje egzamin:)rower przyspiesza jak skuter;D...pozdrawiam
  • #363
    Madrik
    Moderator Robotyka
    kulitom napisał:
    Pokaż przepis, który dotyczy nakazu ubezpieczenia roweru z silnikiem spalinowym (w naszym prawie jest to wyjątek i pozostaje dalej rowerem, ponieważ konstrukcyjnie jest to rower z silnikiem pomocniczym). Zapoznaj się z tym przepisem: Dz.U.59.54.321 załącznik nr 1.


    No i? Co ma wspólnego to, że wg konwencji wiedeńskiej, nie uznajemy rowerów z silnikami spalinowymi, za pojazdy samochodowe?

    Nadal może być taki rower - motorowerem.

    Zauważ, że wg naszego prawa - motocykl JEST pojazdem samochodowym ( i jest to wyraźnie napisane w jego definicji z PoR-u), a motorower - nie jest(brak takiego zapisu). Ba! Motorower NIE JEST nawet pojazdem silnikowym (wyraźny zapis)!. I nie może po prostu być pojazdem samochodowym.

    Zatem ten załącznik NIC nie wnosi i nic nie zmienia.
    Poza tym, że rower z silnikiem spalinowym nie może być uznany za:
    - Pojazd Specjalny
    - Pojazd używany do celów specjalnych
    - Samochód osobowy
    - Autobus
    - Autobus Szkolny
    - Samochód ciężarowy
    - Ciągnik Samochodowy
    - Taksówkę
    - Motocykl

    Ponieważ to są własnie wg naszego prawa "Pojazdy samochodowe".

    I nie ma tu NIC kontrowersyjnego. Rower - siła mięśni lub silnik elektryczny o ile prędkość nie przekracza 25km/h
    Motorower - Każdy inny typ napędu, ale "o ile pojazd nie przekracza 45km/h".

    Mało tego - ten załącznik cie "OGRANICZA". Bo jeżeli przekroczysz definicję motoroweru - twój pojazd nie może zostać uznany już za motor!. Inaczej mówiąc - staje się całkowicie nielegalny, bo nie może być innym pojazdem samochodowym.

    Koniec z "wolnoć Tomku, w swoim podwórku".
  • AdexAdex
  • #365
    kulitom
    Poziom 13  
    Madrik - taki rower może być motorowerem, ale jest rowerem z silnikiem pomocniczym, więc żadne ubezpieczenia ani rejestracje nas nie obowiązują. Poza tym nie widzę dalszego sensu dyskutowania z tobą, gdyż nie podzielasz naszych pasji.
    jaras1988185 mógłbyś opisać jak zrobiłeś tą zębatkę?
  • #366
    Madrik
    Moderator Robotyka
    kulitom napisał:
    Madrik - taki rower może być motorowerem, ale jest rowerem z silnikiem pomocniczym, więc żadne ubezpieczenia ani rejestracje nas nie obowiązują.


    I to jest właśnie nadinterpretacja prawa. Na podstawie zapisu, mówiącego o czymś zupełnie innym, usiłujesz zmienić na siłę definicję roweru.

    kulitom napisał:

    Poza tym nie widzę dalszego sensu dyskutowania z tobą, gdyż nie podzielasz naszych pasji.


    Pasja pasją. Robienie to z głową i w sposób bezpieczny i legalny to zupełnie coś innego. Jestem kierowcą i nie chciałbym bym, żeby mi z bocznej drogi wyjechał pod koła jakiś nastolatek na rowerze z silnikiem od kosiarki, 80km/h, nie posiadający ubezpieczenia i badań technicznych. Bo oprócz strat materialnych w postaci porysowanego lakieru, miałbym moralnego doła, że zabiłem komuś dziecko i jeszcze muszę od jego rodziców brać pieniądze za naprawę szkód, które to pieniążki mogli by przeznaczyć na ładniejszy pomnik na cmentarzu.

    Zdajesz sobie sprawę jakie są koszty autoryzowanych napraw elementów w samochodach? Uszkodzony zderzak to może być parę tysięcy złotych.

    Nie oponowałbym, gdybyś mówił o jeździe po własnym podwórku, bo to już twoja osobista sprawa. Każdemu wolno wybrać rodzaj śmierci. Przyczepiaj sobie nawet silnik rakietowy.

    Ale kiedy mówisz o poruszaniu się takim wynalazkiem po drogach publicznych, to już zupełnie inna sprawa. Na drodze - nie jesteś sam. A za szkody wyrządzone na drodze odpowiada sprawca. Poruszając się pojazdem, niezdefiniowanym, lub który można zdefiniować jako pojazd innego typu - w tym wypadku motorower, który nie ma wymaganych papierów - automatycznie będziesz sprawcą.

    Wam nie chodzi o to, żeby coś zbudować z pasji, tylko o to, żeby jeździć na "motorze" zrobionym z roweru i wmawiać ludziom, że to nadal rower. Już same wypowiedzi w tym wątku o osiąganiu "80km/h" o tym świadczą. Nie dadzą dzieciom prawka na motor? To sobie sam silnik od kosiarki doczepi i się prosił nie będzie. - Cwane co nie? Ale tylko do pierwszego problemu na drodze.

    A wg naszego prawa, będącego zresztą w zgodzie z prawem unijnym i konwencją Wiedeńską - "Rower ze spalinowym silnikiem pomocniczym" - to JEST "motorower" i kropka. A motorower to mimo wszystko inna bajeczka niż sam rower.

    Może to wygląda na zrzędzenie, ale za to może ci uratować życie.
    Bo przecież można spokojnie i legalnie doczepić silnik elektryczny i jeździć całkiem szybko be męczenia się - dla roweru 25km/h to sporo na stałą prędkość. Co? Za mało do zabawy?

    A wszyscy się uparli na silnik spalinowy, podpierając się przy tym definicjami z lat 60-tych XXw, lub przepisami nic nie mającymi z tematem wspólnego.
    Wskazuje to na całkowity brak wyobraźni i nieliczenie się z innymi uczestnikami ruchu.
  • #368
    jaras1988185
    Poziom 10  
    o to fotki;)Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze

    Dodano po 56 [minuty]:

    zebatke obrobilem szlifierka katową;)

    Dodano po 5 [minuty]:

    ps. najodpowiedniejsza byla by zębatka 7 zębów jednak nie ma mozliwosci zmniejszenia jej tak bardzo takze propuje zalozyc wieksza zebatke na tylne kolo:)roznica jest taka ze na 9zębow jest troche słabszy a jedzie tyle samo gdyz nie wchodzi na calkiem wysokie obroty ale i tak naprawde niezle przyspiesza;)pozdrawiam
  • #369
    arek35087
    Poziom 16  
    Bardzo podoba mi się twój wydech:) Zrobiłeś go czy był gotowy??

    I jakiego rozmiaru masz koła??
  • #370
    jaras1988185
    Poziom 10  
    wszystko robiłem sam koła mam 26 cali a wydech załozyłem od roweru z silnikiem sachs;)chodzi naprawde bardzo cicho:)
  • #371
    arek35087
    Poziom 16  
    Jak byś wrzucił jakiś filmik był bym wdzięczny:)

    Mam pytanie jak rozwiązane jest sprzęgło w silnikach KO oraz MAW??
  • #372
    jaras1988185
    Poziom 10  
    witam tez mam rower na silnik ale zalozyłem sobie od mini bika o to fotki moze coś pomoga:)Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze
  • #373
    marekB736
    Poziom 10  
    Mam pytanie . Ile wam te rowerki palą . Bo mój rower pali ok 4 lit na setkę .
    Prędkość jaką można było spokojnie się poruszać to od 18 do 30 km/h ,a maksymalna 40km/h . Średnia prędkość jaką uzyskiwałem po mieście- 26km/h na odcinku 22km do pracy i z pracy .
    Znalazłem w necie CHIŃSKICH producentów silników do kos i innych wynalazków http://www.alibaba.com/product-gs/266662945/gasoline_engine_1E44F_5.html
    tam jest tabela z parametrami i to co wypisują dystrybutorzy że silniki mają po 4 lub więcej km to wielka bujda. Najlepszy silnik jaki tam z znalazłem do kosy miał ok 2,5 km .
    A spalanie w granicach 0.700gkw/h lub więcej.
    Pozdrawiam.
  • #374
    mosfetkiler
    Poziom 21  
    Cytat:
    I nie ma tu NIC kontrowersyjnego. Rower - siła mięśni lub silnik elektryczny o ile prędkość nie przekracza 25km/h
    Motorower - Każdy inny typ napędu, ale "o ile pojazd nie przekracza 45km/h".

    Dziwne.
    To pewnie tak jak ze ślimakiem - czasami bywa rybą...
  • #375
    jaras1988185
    Poziom 10  
    Witam.Mój rowerek też pali ok 3.5-4litry na 100km,codziennie robię trasę 2x15km ze średnią prędkością 40km/h. Rowerek ładnie rozpędza się od 0 do maksimum bez potrzeby pomagania, pedałując. Maksymalna prędkość przy mojej wadze 80kg to 55km/h. Mam właśnie zastosowany chiński silnik od mini motorka i co do jego mocy nie narzekam i nawet nie wątpię, że może mieć 3,5km pod górkę rower prawie nic nie zwalnia. Sprzęgło do końca łapie mi od 28km/h także mniej niż 30 staram się za długo nie jechać by go nie zużyć.
    Pozdrawiam.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Ps. Przy oryginalnym wydechu osiągi miałem jeszcze lepsze i prędkość maksymalna była większa, jednakże założyłem tłumik od roweru hercules z silnikiem sachs by chodził ciszej przez co go też przyblokowało troszkę.:)
  • #376
    marekB736
    Poziom 10  
    Witam
    Do Jaras 1988185
    Czy próbowałeś ograniczyć spalanie i zejść poniżej wartości 3,5lit.
    Bo tak naprawdę to moje spalanie jest zbyt wysokie, zmieniam przełożenie o jeden ząbek wyżej . Żeby prędkość minimalna była w granicach 22-25 km/h przy niższych obrotach silnika. może mniej spali paliwa.
    To co opisał Pn Telmach że rowerek tak przerobiony mało pali , to jakoś się nie sprawdza.
    Pozdrawiam.
  • #377
    jaras1988185
    Poziom 10  
    Witam.probowałem też z przełozeniem z poczatku miałem zębatke z siedmioma zębami to spalanie mialem jeszcze wieksze ale za to byl mocniejszy gdy zmienilem zebatke na 9 zebow rowerek jest slabszy ale za to pali mi duzo mniej,jednakrze jest taka roznica ze na tym samym odcinku spali mi wiecej gdy jade mniejsza predkoscia czyli ok 30-35km/h natomiast przy pokonaniu tego samego odcinka ze srednia predkoscia 45km/h spalanie wyszlo mi duzo mniejsze.

    nastepna sprawa przy nakretce do wlewu paliwa zrobilem mala dziurke do odpowietzenia zdziwila mnie ilosc spalonego paliwa,jednak po czasie okazalo sie ze jak odpalilem silnik to otworem tym paliwo mi pryskalo od wibracji,zrobilem wiekszy otwor w nakretce i wlozylem do niego wężyk ok 10cm:)ale nadal ponizej 3litry na 100 nie udało mi sie zejsć.myślalem nawet o zmianie metoda prób i błedów dyszy ssacej w gazniku...pozdrawiam
  • #378
    dj-brylant
    Poziom 12  
    a ile jedzie to z tym silnikiem od mini bike?
  • #379
    jaras1988185
    Poziom 10  
    witam predkosc maksymalna to 55km/h przy mojej wadze 80kg. pozdrawiam
  • #380
    Motorbike
    Poziom 23  
    jaras1988185 napisał:
    Witam.probowałem też z przełozeniem z poczatku miałem zębatke z siedmioma zębami to spalanie mialem jeszcze wieksze ale za to byl mocniejszy gdy zmienilem zebatke na 9 zebow rowerek jest slabszy ale za to pali mi duzo mniej,jednakrze jest taka roznica ze na tym samym odcinku spali mi wiecej gdy jade mniejsza predkoscia czyli ok 30-35km/h natomiast przy pokonaniu tego samego odcinka ze srednia predkoscia 45km/h spalanie wyszlo mi duzo mniejsze.

    nastepna sprawa przy nakretce do wlewu paliwa zrobilem mala dziurke do odpowietzenia zdziwila mnie ilosc spalonego paliwa,jednak po czasie okazalo sie ze jak odpalilem silnik to otworem tym paliwo mi pryskalo od wibracji,zrobilem wiekszy otwor w nakretce i wlozylem do niego wężyk ok 10cm:)ale nadal ponizej 3litry na 100 nie udało mi sie zejsć.myślalem nawet o zmianie metoda prób i błedów dyszy ssacej w gazniku...pozdrawiam



    Witam
    Co do obniżenia spalania to zamiana dysz na mniejsze mogłaby pomóc, tylko od czego podpasować mniejsze dysze by pasowały do tego gaźnika?

    Następnie jakby zmniejszyć przelot gardzieli gaźnika i /lub/ krućca ssącego oraz zamontować możliwie jak największą tylną zębatkę co też zmniejszy prędkość maksymalną ale będzie w miarę mocny.

    Ostatnio gdzieś czytałem że zamontowanie gaźnika od komarka zmniejsza spalanie
    pewnie za sprawą mniejszych dysz.


    Wszelkie pomysły mile widziane :)

    Pozdrawiam

    "Nie ma rzeczy niemożliwych tylko musi się znaleźć ktoś kto o tym nie wie że się nie da i to uczyni" :)
  • #381
    marekB736
    Poziom 10  
    Witam
    Mój rowerek to jeszcze nie całkiem skończony.
    Dużo się zmieniło , koło tylne trafiło na złom bo się skrzywiło. Bo parę razy łańcuch spadł w szprychy a nie było osłony . Koło zmieniłem na 26 , dołożyłem jeden ząbek więcej na przekładni , tłumik od komarka ( trochę ciszej pracuje przy niższych obrotach ). Prędkość max się zmieniła z 40 spadła na 33 a powinna być wyższa , przyspiesza płynnie do tych 33km/h i koniec jakby ogranicznik prędkości się włączył . Jeszcze nie wiem ile będzie palił ,ale zamierzam to sprawdzić i to dość szybko.
    Pozdrawiam.
  • #382
    Motorbike
    Poziom 23  
    możliwe że tłumik od komarka przyblokował trochę silnik
  • #383
    miedzyWoj
    Poziom 10  
    Od dłuższego czasu planuję stworzenie swojego roweru spalinowego, na razie przygotowuję samą bazę czyli ~10-letni rower Krossa. Do napędu chcę użyć piasty typu flip-flop - z lewej strony zębatka z kontrą, z prawej zwykły wolnobieg. Chodzi mi o jak najbardziej "cywilizowane" rozwiązanie napędu, nie jakieś mocowanie zębatki do szprych.

    Tutaj pojawia się kwestia przełożenia - największa zębatka nakręcana jaką znalazłem ma 24 zęby... zakładając że przy silniku dam 6 (silnik od motokosy z "dzwonkiem" sprzęgła od pocketa) to czy będzie mi to sensownie jechać?
  • #384
    jaras1988185
    Poziom 10  
    24 zeby to moim zdaniem wiele za mało na zdjeciach powyzej zebatka nie jest zamontowana do szprych tylko do piasty:)pozdrawiam
  • #385
    jaras1988185
    Poziom 10  
    dokładnie tak jak kolega pisze tłumik go przyblokowal i spadła tez pewnie moc,mialem ten sam problem,wywierciłem otwor wiertlem 6 i dyzo mi to pomogło pozdrawiam:)
  • #386
    marekB736
    Poziom 10  
    Nie mogę wrzucić zdjęć wyskakuje błąd
  • #387
    miedzyWoj
    Poziom 10  
    A mogę zapytać w jaki sposób to rozwiązałeś? Przykręcona do piasty pod tarczę?

    Z innej strony, nie było żadnych problemów ze "stróżami prawa"? Coś mi się obiło o uszy że obecnie jako silnik wspomagający może być tylko elektryk do 500W... Ale niekoniecznie krawężniki muszą o tym wiedzieć :)
  • #388
    jaras1988185
    Poziom 10  
    witam:) w piascie wywierciłem 3 otwory pomiedzy szprychami wiertłem 6 na styk dało rade a szprychy sie nie wyłamuja gdyz sa napinane w przeciwnym kierunku:) a jeśli chodzi o krawezniki;) to zatrzymali mnie raz ale powiedzialem ze silnik ktory nie przekracza 25km/h zalicza sie do silnika wspomagajacego jazde i jest nadal zaliczany jako rower i mnie puścili dalej a teraz to juz jezdze bez obaw,a jak widze po drodze nie przyjemnosci ktore moga mnie napotkac to gasze silnik włacznikiem przy kierownicy i pedałuje:Dtroche sie dziwnie patrza ale nic nie mowia:Dpozdrawiam;)
  • #389
    nowakus
    Poziom 19  
    Z moich info wynika że można mieć silnik obojętnie jaki byle by rower nie jechał szybciej niż 25km/h. Tak w sumie to silnik od motokosy ma ok. 10 tys obrotów, co trochę komplikuję sprawę. Gdzieś widziałem że ktoś założył do hulajnogi silnik z motopiły pierwszą przekładną byl rozrząd z poloneza a potem była rolka cierna na koło. Można pokombinować z takimi paskami jak są w maszynach CNC. Chodzi o te zębate podobne do rozrządowych, ale to dość droga sprawa. Kolejnym pomysłem jest wpasowanie tam jakieś przekładni zębatej, która zredukowała by obroty, i potem albo łańcuch albo rolka.

    P.S. Widzieliście to, jest dość ciekawe http://www.youtube.com/watch?v=kUkiBHWp7nU tylko te chińskie silniki mnie nie przekonują. Zacząłem rozmyślać, by upodobnić do tego silnik z komara. Założyłem mu na magneto wentylator od skutera, i szarpankę od silnika hondy ze złomu. Teraz kombinuję jak wstawić tam sprzęgło odśrodkowe również ze skutera. Bo potem to już z górki, przekładnia na koło i w drogę. Pozdrawiam
  • #390
    Motorbike
    Poziom 23  
    Witam

    jaras1988185

    - czy docierałeś ten silniczek przez pierwsze 500 km czy od razu na maksa ile fabryka dała ??

    Chce obadać jak wytrzymałe są te silniki chociaż nie spodziewam się mega maszyny za 200 zł a mam w planach zrobić sobie rower z tym silnikiem.