Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik spalinowy w rowerze

zdzichu.dunaj 11 Kwi 2015 23:10 1080894 7232
  • #3901
    Motorbike
    Poziom 23  
    krisjack99 napisał:
    Nie ma to, jak zakończyć sezon podczas parady motocyklów na rozpoczęcie sezonu...

    Sam nie jest, niektórym się tak zdarza. Gaźnik może podaję złą mieszankę i zaciera.
    Wstaw zdjęcia cylindra i tłoka tego zatartego kompletu to zobaczymi co jest grane.
    Sprawdzaliście czy nie ma jakich drobinek metalu w skrzyni korbowej ?
  • OptexOptex
  • #3902
    krisjack99
    Poziom 19  
    Silnik właściwie nowy, po wymianie całego kartera z zawrtością. Nie dawał oznak przytarcia. Po prostu zablokowało się koło.
    Co do gaźnika, to bardzo prawdopodobne.
    Tłok siedzi tak mocno w cylindrze, w prawie górnej pozycji, że młotkiem daliśmy radę wbić na 2mm.
    Wyciągając go poturbujemy cylinder, więc zdjęcia nic nie dadzą.
  • OptexOptex
  • #3903
    radarator
    Poziom 25  
    To co tam się zatarło? Porób foty, jestem ciekaw co się tak wtarło w gładź że tak trzyma.
  • #3904
    Davvvi
    Poziom 27  
    krisjack99 napisał:
    Tłok siedzi tak mocno w cylindrze, w prawie górnej pozycji, że młotkiem daliśmy radę wbić na 2mm. G

    Kiedyś koledze stało się tak samo, tylko że przy czeskim silniku. Kupił nowe części. Nie znał się, mieszanka była zbyt uboga w olej, plus ostra przegazówa, nawet z miejsca nie ruszył. Tłok spuchł i tak stanął, że nie dało się go wybić. Oczywiście wybił ale cylinder to już złom po takim zabiegu. Skończyło się kupnem drugiego zestawu i zapoznaniem się jak prawidłowo docierać dwusuwa. Drugim razem już tłok nie spuchł.
  • #3905
    Motorbike
    Poziom 23  
    @krisjack99
    Jak wybijecie ten tłok z cylindra to wstawcie fotki, one coś nam zawsze powiedzą, trudno mi uwierzyć że się zatarł, raczej rozsypało się łożysko korbowodu i wałeczek wpadł do skrzyni korbowej i próbował się wydostać lub zabezpieczenie swożnia wypadło.
    Skoro to już któryś zestaw i jest to samo to nie ma sensu kupować następnego zestawu naprawczego tylko cały nowy silnik, czasem są nowe silniki bez osprzętu, trzeba zapytać sprzedawców czy mają na stanie.
    Zdjęcie gaźnika i rozmiar dyszy też coś nam powiedzą.
  • #3906
    jasfasola80
    Poziom 11  
    Czołem koledzy motorzyści:-) Wracam po dłuższej przerwie i dzielę się z wami kolejnymi usprawnieniami moich pojazdów. Oto moja chińska 80-tka z zamontowanym bolszewickim gaźnikiem K60B - teraz nie ma problemu z zapalaniem, i przyśpieszenie jest o wiele większe:
    https://www.youtube.com/watch?v=a0Jd_w9X49c&feature=em-upload_owner

    A to mój rusek po dalszych przeróbkach:
    https://www.youtube.com/watch?v=TKcFRgm6YUw
  • #3907
    radarator
    Poziom 25  
    Czesc! Fajny ten ruski gaźnik, jakie spalanie?
    Kombinowałeś coś przy wydechu w KO że jest taki odbarwiony?
    No i skąd masz te liczniki? Rozgladam się za tym od jakiegoś czasu.
  • #3908
    Motorbike
    Poziom 23  
    @jasfasola80
    Fajnie cykaja te silniczki, rusek moim zdaniem lepiej ,chińczyk na k60b o wiele lepiej chodzi jak widać, prędkość się zmieniła na k60b ?

    Tajga też całkiem całkiem :) Gdzie kupiłeś nowe membrany lub cały zestaw naprawczy gaźnika ? Robiłeś generalny remont ? Bo mam parę pytań.
    Jakie spalanie w obu rowerach ?
  • #3909
    radarator
    Poziom 25  
    Motorbike, ten gazior jest zdaje się pływakowy.
  • #3910
    Motorbike
    Poziom 23  
    radarator napisał:
    ten gazior jest zdaje się pływakowy.


    Gaźnik k60b jest pływakowy - od delty, karpat, wierchowiny itp.
    Membranowy to jest gaźnik od tajgi 214/245 i chodzi mi o membrany do niego właśnie.
  • #3911
    jasfasola80
    Poziom 11  
    Radarator: spalania jeszcze nie sprawdzałem, bo w weekend wszystko skręciłem i za mną krótkie jazdy. Wydech juz był odbarwiony jak go kupiłem - widocznie ktoś wcześniej ostro gazował. Taki licznik kupiłem tu: http://olx.pl/oferta/licznik-rowerowy-mechani...iecki-sprzedam-CID767-ID1lICL.html#5f39f9d3c4 - może i drogo ale nie trzeba bawić się co roku z wymianą baterii.

    Motorbike: Chińczyk teraz rozbuja się do 50 km/h a rusek dociąga do 40. Membrany mam od znajomego z Ukrainy. Kupił mi 4 komplety, co prawda chińskiej produkcji ale o wiele bardziej elastyczne niż te które miałem do tej pory, i gaźnik żwawo reaguje. Gaźnik jest identyczny jak w pile URAL 2T tylko dźwignia gazu inaczej rozwiązana. Tu masz fotki jak to wygląda: http://stroivagon.ru/instrumenty/ustroystvo-karbyuratora/attachment/mui-2
    Dawaj na priv pytania o Tajgę.
  • #3912
    krisjack99
    Poziom 19  
    U mnie zamontowałem licznik VDO Duo.Silnik spalinowy w rowerze
    Kupiłem w stanie prawie jak nowy na giełdzie za 25 złotych + linka 10 zł, bo była pęknięta.

    Dzisiaj będę ściągał cylinder, by sprawdzić stan tłoka i wyciągnąć ewentualne opiłki spomiędzy pierścieni. Zrobiłem na tym silniku już jakieś 700km i ani razu nie miałem "brokatu" na tłoku i ściankach cylindra.

    Po zmianie tłumika na wydech przelotowy od pocket'a z "komorą rozprężną" mocy mi nie brakuje. ubolewam jednak nad brakiem skrzyni biegów, i myślę nad budową jackshaft'a. W terenie na torze crossowym za duża prędkość minimalna, a w trasie się ślimaczę maksymalnie ok. 55km/h...

    Czy wam też cieknie spod świecy/spod głowicy? Mi ciągle leci strumyczek mieszanki nagaru z benzyną po radiatorze. Po silnym dokręceniu trochę słabiej, ale nie da się tego zatamować, boję się, że poukręcam gwinty.
  • #3913
    Ledowy
    Poziom 20  
    Przy jeździe powyżej 40km/h polecam wymiane łańcucha na mocniejszy.
    U mnie nic nie cieknie pomiędzy głowicą a uszczelką - wręcz nie powinno.
    Pewnie jakaś nierówność pomiędzy głowica - uszczelka - cylinder, może jakiś wżer.
    Warto sprawdzić stan uszczelki pod głowicą.
  • #3914
    bidguma
    Poziom 18  
    Witajcie, ja również założyłem do swojej kosy k60b ruski oryginał. Powiem tak lepszego gaźnika jeszcze nie widziałem, pali od strzała, świetnie trzyma jałowe obroty, jest o wiele mocniejszy niż membranowiec. Spalanie kształtuje się póki co na poziomie 1,8 - 1,9 litra na setke. Prędkość maksymalna bez zmian czyli kolo 55km/h. Jutro zrobię fotki jak to jest założone w kosie. Pozdrawiam
  • #3915
    Davvvi
    Poziom 27  
    Ciekawe czy te zamienniki K60B z alledrogo były by coś warte bo on ma ręczne ssanie i zastanawiam się nad jego zakupem.
  • #3916
    bidguma
    Poziom 18  
    W zadnym wypadku. Też myślałem podobnie jak Ty i poszperałem na forum i każdy odradza chińskie podróbki k60b. Podobno nie mają wolnych obrotów jakaś wada fabryczna skośnych oczu. A to ssanie jest półautomat. Zapinasz dźwignie, opada klapka jak u was w chińskich. Mozna na nim jechać, natomiast dodanie gazu na maxa powoduje zwolnienie zapadki i klapka ssania odskakuje. Oryginałow szukać na olx widziałem kilka. Ja swój zgarnałem za 25zł i dociąłem sobie uszczelki.
  • #3917
    krisjack99
    Poziom 19  
    Dzisiaj próbowaliśmy wybić tłok z cylindra.
    Po upewnieniu się, że nie jest w górnej pozycji zaczęliśmy porządnie tłuc młotkiem przez trzonek innego młotka w tłok, zeszło na jakieś 1mm dalej się całkiem, zablokowało. Naszym oczom ukazał się jakiś kawałek metalu/d rucik.
    Silnik spalinowy w rowerze
    Jak można usunąć z silnika ten tłok z cylindrem? Młotkiem poszło 3mm i dalej nic.
    Silnik spalinowy w rowerze

    Mamy nadzieję, że uda się zaoszczędzić te 90zł za cylinder przez wydłużenie kanałów płuczących jednemu z jego starych.
    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze

    Przy tym rowerze kumpla silnik nie trzymał wolnych obrotów. Po przejechaniu kawałka z gazem odkręconym na więcej, niż 30% i wciśnięciu sprzęgła dostawał na jakieś 6 sekund wysokich obrotów, i gasł. Myśleliśmy, że to ten badziewny gaźnik.
    Dzisiaj odkręciliśmy w moim głowicę, gaźnik, wydech i podnieśliśmy cylinder, aby zobaczyć, czy między pierścieniami nie ma żadnych opiłków (świeżo po dotarciu). Nie wyciągaliśmy tłoka z cylindra, spojrzeliśmy przez wypustki po bokach.
    Po złożeniu, dokręcaniu wszystkiego wzięliśmy się za odpalanie. Po przejechaniu 300 metrów zaczął pyrkać, ale...
    nie trzymał wolnych obrotów, po przygazówce trzymał obroty przez 5 sekund i gasł, nie miał mocy i ciężko palił.


    edit:
    Odkopaliśmy z kumplem jego kolekcję, gdybyście potrzebowali sprzęgła, korbowodów lub pokryw, pytajcie na PW!
    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze
  • #3918
    jasfasola80
    Poziom 11  
    Ja swój kupiłem tutaj: http://motaki.ru/index.php?route=product/product&path=67_90&product_id=3553
    Z wysyłką i tym kompletem uszczelek zapasowych: http://motaki.ru/index.php?route=product/product&path=67_90&product_id=3562 wyszło coś około 140 zł, tylko to było rok temu. Trochę było strachu że nie dojdzie przesyłka ale jak widać udało się. Z gościem można się dogadać po angielsku i solidnie podszedł do sprawy. Też czytałem że te chińskie podróbki nie warto kupować bo się rozlatują po krótkim czasie. Bardzo sprytnie jest rozwiązane ssanie w tym gaźniku - jak już silnik zaskoczy to wystarczy dodać gazu i ssanie zwalnia się poprzez nacisk dźwigni gazu. Czasami i tacy potrafią zaskoczyć nietuzinkowymi rozwiązaniami...
  • #3919
    Ledowy
    Poziom 20  
    krisjack99 - pewnie będziesz musiał naciąć cylinder kątówką od strony wydechu i gaźnika,
    a po zdjęciu cylindra trzeba będzie wyczyścić skrzynie z opiłków.
    Ten cylinder z foty to złom.
    Łączenie gaźnika polecam uszczelnić silikonem.
    Co do opiłków, to należy sprawdzić czy ich nie ma przed montażem silnika w rowerze.
    Wydaje mi się że ten gaźnik który Twój kolega zamontował nie nadaje się do tego silnika.
    I podszkol kolege odnośnie użytkowania dwusuwa ;)
    A to półautomatyczne ssanie w radzieckim k60b to chyba niemiecki patent lub włoski (nie pamiętam) ;)
    Też mnie interesuje spalanie chińskiej 66cc z tym gaźnikiem :D
  • #3920
    kobert4
    Poziom 12  
    Witam. W sobote zrobilem spora glupote,wracajac,jakies 2-3km przed domem,zlapalem gume,a ze nie mialem pompki,ani zestawu naprawczego i byla noc postanowilem dojechac do domu na "flaku" (tak jak robilo sie na motocyklu kiedys i udawalo sie niczego nie popsuc) niestety opona do wyrzucenia,detke to porozrywalo,ale i kolo mocno sie scentrowalo i chyba juz nie jest do naprawy,a szkoda bo to bylo mocne stalowe kolo (wiadomo,sobotnia noc moze spowodowac ze popelni sie czasem blad) pomyslalem ze po takiej porazce,wypadalo by zrobic naprawe tak,zeby cos wyszlo na plus jak przed zepsuciem. Troche tu bylo o podwojnym wolnobiegu,a czy mozna gdzies kupic cale kolo kompletne z wolnobiegiem rowniez dla zebatki odbiorczej? Kolo 26,zebatka 44zeby,zamocowana zdaje sie sposobem "na kontre" czyli zacisnieta na szprychach,skrecona poprzez podlozone gumy Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Jesli zdecydowal bym sie przelozyc zebatke do innego kola,czy przykrecenie jest problematyczne? Czy przy skrecaniu,sciskanie szprych nie spowoduje centrowania kola?
  • #3921
    Ledowy
    Poziom 20  
    Kompletne koło z zamocowaną zębatką odbiorczą sposobem z zestawu jest raczej nie do kupienia.
    Osoba kupująca zastaw sama sobie montuje zębatke na odpowiednim kole.
    Jest troche zabawy przy skręcaniu zębatki. Odkręcenie i ponowne zakręcenie zębatki na innym kole
    jest możliwe (zwłaszcza na kolo tego samego rozmiaru). Nakrętki samokontrujące nie będą już
    tak kontrować jak przy pierwszym zakręceniu, ale tragedii nie będzie. Ściskanie szprych przez gumy
    mocujące nie powoduje odkształcenia koła.
  • #3922
    jasfasola80
    Poziom 11  
    Też myślę nad montażem jackshaft'a ale ceny gotowych zestawów porażają: /itm/80cc-Motorized-Bicycle-jackshaft-usa-deluxe-kit-/221739798897?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item33a0b8d171 W warunkach garażowych trudno zrobić to samemu.
    Moderowany przez ANUBIS:

    3.1.18. Zabronione jest publikowanie informacji do źródeł, które po pewnym czasie wygasają (publikowanie odnośników do stron o charakterze krótkotrwałym).

  • #3925
    bidguma
    Poziom 18  
    Witajcie, tak jak mówiłem załączam fotki k60b w kosie spalinowej w moim padaku:

    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze

    Oraz filmik jak pracuje kosa po 5000km :D. Chyba niebawem remont generalny :P.
    Sorki ze do góry nogami, jakoś tak wyszło, na telefonie było normalnie.

  • #3926
    krisjack99
    Poziom 19  
    Jeśli chodzi o te całe koło Wrońskiego, nie wierzę, że to działa.
    Może być to subiektywne odczucie - opóźnienie momentu obrotowego.
    Wspomaganie grawitacyjne: żeby zjechać na sankach z górki, trzeba sanki na tą górkę wciągnąć.

    Co zrobić z tym pękniętym portem?
    Silnik spalinowy w rowerze

    Wyciąć całą przegrodę?
    Silnik spalinowy w rowerze


    Jakie są objawy nieszczelności między skrzynią korbową, a cylindrem?
    U mnie zaczął trudno palić, ma mniejszą moc, a jak się pogazuje, wchodzi na 5s na wysokie obroty, a następnie gaśnie.
    Co zrobiłem:
    -odkręciłem wydech;
    -odkręciłem króciec;
    -ściągnąłem głowicę;
    -podniosłem cylinder tak, że widziałem pierścienie przez wypustki na kanały płuczące.

    Dzieje się tak po złożeniu.
  • #3927
    bidguma
    Poziom 18  
    Pekło Ci okno płuka, generalnie cylinder złom. Jeśli na takim cylindrze on w ogóle chodzi to juz i tak sukces.
  • #3928
    krisjack99
    Poziom 19  
    Nie miał okazji chodzić.
    Kumplowi inny się zatarł. Znaleźliśmy tego, nie ma ani jednej ryski na gładzi.
    Poza tym spotkałem się gdzieś z wybijaniem przegród kanałów płuczących w tym silniku.

    Przegród nie ma nawet mini pocket:
    Silnik spalinowy w rowerze
  • #3929
    kobert4
    Poziom 12  
    Dzieki za odpowiedz. Oddalem kolo do jakiegos Magika rowerowego i jutro da mi odpowiedz czy cos da sie z tego zrobic. Szkoda mi kola bo jest stalowe,mocne i dobrze by bylo,gdyby je uratowal. Normalnie za wycentrowanie biora 25zl. Niewiem jak w moim przypadku bo,mocno wygieta,a Gosc wie ze mi zalezy no bo,kolo do roweru z silnikiem i pytanie,ile warto zaplacic za taka robote maks? Bo nowe kolo 70-80zl tyle ze,aluminiowe. Ledowy,mialem na mysli kolo z wolnobiegiem dla zebatki zdawczej,a zebatke bym sobie sam przelozyl,o ile by pasowala. Byly rozmowy o piascie,a czy cale kolo takie da sie kupic z wolnobiegiem dla pedalow i zebatki silnikowej? Nie rozumiem tez za bardzo,jak mocuje sie zebatke odbiorcza do tarczy (o ile to wlasnie ma byc do tarczy) Do kola z hamulcem tarczowym. Z tego co piszecie jest mocniej i prosciej zamontowac,jednak trzeba wtedy wiercic otwory,ktore musza byc idealnie,a to juz sam nie zrobie. Czy zebatke mocuje sie na tarczy? Czy miejscu przeznaczonym do mocowania tarczy? :) Niewidzialem nigdy takiego mocowania. Wolnobieg przy zebatce zdawczej,glownie ma sluzyc do jazdy gdy silnik nie pracuje? Przez to lancuch nie kreci sie z silnikiem,lub np gdy pusci sie gaz,nie wytraca rower tak szybko predkosci bo nie musi "ciagnac" lancucha. Czy dobrze rozumiem?
  • #3930
    radarator
    Poziom 25  
    A pomyślałeś o odpalaniu przy zębatce odbiorczej sinika na wolnobiegu?