Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PLC Fatek
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Re: Silnik spalinowy w rowerze

doman150 11 Maj 2015 13:05 956805 6369
  • #3901 11 Maj 2015 13:05
    Ledowy
    Poziom 20  

    Tomasz 1309 - Jeśli ta rama 19'' jest odpowiednio szeroka (ten kąt który zaznaczyłem) to może się zmieści -
    ale gwarancji na to nie ma (trzeba by silnik przymierzyć).
    Ja mam rame 21'' o wymiarach jak na rysunku, silnik mieści się na styk:
    Re: Silnik spalinowy w rowerze

  • ambtechnic
  • #3903 11 Maj 2015 13:33
    Ledowy
    Poziom 20  

    W rame tego roweru z allegro sie nie zmieści.
    Najlepiej wpierw kup silnik ,a potem poszukaj odpowiedniego roweru z odpowiednią ramą.
    Polecałbym rozejrzeć się osobiście w sklepie z rowerami, a nie kupić w ciemno i potem
    pluć sobie w brode że nie pasuje.
    Jeśli nie chcesz latać z silnikiem po sklepach możesz sugerować sie wymiarami ramy które podałem.
    (rama ma mieć duży kąt który zaznaczyłem na rysunku, bo inaczej nie zmieścisz w nią silnika)

  • #3904 11 Maj 2015 13:36
    Tomasz 1309
    Poziom 6  

    czyli najpierw pierdzidło potem rower??

  • ambtechnic
  • #3905 11 Maj 2015 13:49
    Ledowy
    Poziom 20  

    Tak bym polecał. Niektórzy próbują dopasować silnik do ramy roweru który mają lub który kupili wcześniej
    i potem męczą się i rzucają mięchem na forach że nie pasuje.
    Jakbyś kupił rower to silnik należy przymierzać do ramy ,odizolowując miejsca mocowania na ramie taśmą,
    (taką która nie trzyma za mocno), aby nie uszkodzić lakieru! - w razie czego możnaby wymienić rower w sklepie na taki z inną ramą.
    Albo ostrożnie przypasowywać w sklepie pamiętając o zaizolowaniu ramy ,aby sprzedawca sie nie wkurzył że lakier porysujemy - trzeba z nim sie dogadać ;)

  • #3906 11 Maj 2015 13:51
    Tomasz 1309
    Poziom 6  

    Dobra dzięki

  • #3907 11 Maj 2015 14:02
    Ledowy
    Poziom 20  

    Można też wyciąć z twardej tektury taki trójkąt i przypasowywać w ramach.
    Jak osadzi się idealnie w ramie to znaczy ,że rama ma odpowiednie rozwarcie,
    silnik powinien pasować - tak na 85% ;) Ot taki prosty test ;)
    Re: Silnik spalinowy w rowerze
    To tak podaje ,żeby nie latać z silnikiem po sklepach ;)

  • #3908 11 Maj 2015 15:10
    krisjack99
    Poziom 18  

    Tester (od drugiej minuty):

    Link


    Wymiary metrycznie:

    Spoiler:
    3,5"=~9cm
    9"=~23cm
    7"=~18cm

  • #3909 11 Maj 2015 19:26
    kobert4
    Poziom 12  

    Witam. Dopiero dobralem sie do gaznika, Ledowy, nie bardzo rozumiem tego ustawienia plywaka 20mm. U mnie widelki, te na plywaku sa 11mm wysuniete w dol od gaznika, jak swobodnie opadna bez plywaka. Dziwi mnie ze juz przy sciaganiu miseczki gaznika (gaznik na miejscu skrecony z cylindrem) wyciekalo z niej paliwo, jak by bala pelna. Paliwo leci mi tez troche do filtra. Iglice mialem na ostatnim z pieciu rowkow, czyli igla wysunieta maksymalnie, przestawilem ja na trzeci, czyli pozycje srodkowa, choc juz kiedys nia regulowalem i nie widzialem reakcji. Odkrecilem teraz kranik,zaczelo leciec paliwo, plywakiem unosilem widelki i ktore zamykaly zawor niemal na samej gorze, na prawie maksymalnym uniesieniu, paliwo przestaje puszczac na 18mm liczac odleglosc plywaka od gaznika, czy w taki sposob mialem zrobic ten pomiar? I w takiej sytuacji powinienem odgiac widelki na tyle, zeby bylo 20mm?

  • #3910 11 Maj 2015 19:36
    Tomasz 1309
    Poziom 6  

    znalazlem już kiedyś to bikeberry. com ale nie wierzę aby te silniki były takie małe:do roweru , który jest dużo za mały prawie się mieści tyko miejsca na gaźnik nie ma i na fajkę





    Re: Silnik spalinowy w rowerze Re: Silnik spalinowy w rowerze Re: Silnik spalinowy w rowerze
    Chyba lepiej zrobie tak jak mówil Ledowy tzn najpierw kupie silnik potem rower. :|

  • #3911 11 Maj 2015 19:40
    kobert4
    Poziom 12  

    Re: Silnik spalinowy w rowerze Re: Silnik spalinowy w rowerze Re: Silnik spalinowy w rowerze

  • #3912 11 Maj 2015 20:47
    Pioneerek
    Poziom 15  

    Rozumiem, mi i tak wystarczają osiągi jakie mam aktualnie, może to wina twardej sprężyny sprzęgła i nie ma siły złączyć napędu choć wątpię, że do tej samej kosy (silnika) by dawali różne twardości sprężyn.Jak zahamuje przednim hamulcem i nie siedzę na rowerze to na asfalcie ładnie ślizga gumę ale ty mówisz, że Ci ślizga gumę pod obciążeniem na piachu to coś chyba u mnie jest nie tak, pewnie to wina przełożenia.

  • #3913 11 Maj 2015 21:22
    Ledowy
    Poziom 20  

    kobert4 - właśnie tak jak napisałeś miałeś zrobić pomiar. Na fotce wyraźnie widać:
    Re: Silnik spalinowy w rowerze
    Paliwo ma troche lecieć do filtra - to normalny objaw
    w tym gaźniku.

    Tomasz 1309 - na bikeberry mierzą tekturą w ramie dedykowanej do tych rowerów, więc nie będzie tam różnicy widać.
    Szukaj roweru z ramą o podobnych wymiarach do tych co podałem. Ta tekturka którą narysowałem przyda Ci sie
    podczas poszukiwań. Właśnie chodzi o to aby to "V" na dole ramy było jak najszersze, aby silnik osiadł w miare nisko.
    Re: Silnik spalinowy w rowerze
    Oczywiście najlepiej to wpierw posiadać silnik. Można wtedy przykręcić do mocowań silnika dwie rurki i odrysować sobie na tekturce
    jaką V'ke (kąt) tworzą i ile miejsca potrzeba i wtedy ze swoja tekturką poszukiwać odpowiedniego roweru (ja tak zrobiłem ;) ) -
    dlatego wpierw polecam silnik kupić, aby potem sie nie wkurzać :D

  • #3914 11 Maj 2015 21:52
    Davvvi
    Poziom 27  

    Ja u siebie mam ramę 21" i silnik mieści się bez problemu. Nawet miejsca jest sporo na gaźnik lub mogę bez problemu podnieść silnik do góry.

  • #3915 11 Maj 2015 22:58
    Gamma_Corvi
    Poziom 15  

    Rama z mojego Atlasa:

    Re: Silnik spalinowy w rowerze

    Silniki KO, tak D4 jak jego młodszy brat D8E pasują idealnie - maksymalnie nisko, ale nie na tyle, by zawadzać o przednią zębatkę napędową, zostaje ~ 1 cm zapasu. Z chinolem musi być to samo - w końcu to kopia radzieckiego wynalazku. Jeśli brać pod uwagę moje pomiary, to minimalny i maksymalny kąt między rurą główną a wspornikiem siodła, powinien zamykać się w przedziale 60°-70°, tak by silnik oparł się na ramie jak największą powierzchnią "uszu" mocowań. Można również delikatnie podszlifować pilnikiem same "uszy", by silnik osiadł idealnie, a tym samym zamknąć magiczny kąt 65°.

  • #3916 12 Maj 2015 21:22
    krisjack99
    Poziom 18  

    Właśnie złożyłem sobie Jaguar CDI.
    Jak zwykle, coś u mnie nie działa.
    Najpierw okazało się, że źle przelutowałem rezystor i nie miał przejścia, przez co nie działało wyzwalanie.
    Po naprawieniu tego (po wsadzeniu palca do fajki, drugiego na silnik) zaczęło kopać.
    Miałem wtedy w CDI kondensator 1uF, tak, jak na schemacie.
    Podłączam świecę, nie ma iskry. Zmniejszyłem odstęp... nic...

    Przylutowałem inny kondensator (2.2uF)... Mocniej kopie.
    Podłączam świecę, nic.
    Zmniejszyłem znacznie odległość między elektrodami, coś tam błyska...
    Iskra jest po bardzo mocnym kopnięciu w pedał. Jest bardzo słaba.

    Po przylutowaniu kondensatora 6.8uF podobnie. Nie orientuje się ktoś, co może być problemem?

  • #3917 13 Maj 2015 00:26
    Ledowy
    Poziom 20  

    Zakładając sprawną cewke WN ,oraz świece:
    - uszkodzony tyrystor
    - błąd w montażu
    Kondensatory 2 x 0.47uF lub 1uF powinny być typu X2 sieciówki.
    Tyrystor poprawnie wlutowany?
    Re: Silnik spalinowy w rowerze

    PS : Nie potrzeba przy silniku testować JAG CDI :D - filmik kolegi electrocom-op:
    https://www.youtube.com/watch?v=xvJ3n_Xjqoc

  • #3918 13 Maj 2015 08:08
    Gamma_Corvi
    Poziom 15  

    ...i wersja pro.

  • #3919 13 Maj 2015 09:16
    radarator
    Poziom 25  

    Tak się zastanawiam. Skoro tak często padają te cewkomoduly ( mam na weekend dwóch klientów z podejrzeniem niesprawności CDI) może lepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie oddzielnie cewki i modułu? Koszta spadną a dostępność części większa. Zawsze zapasowy moduł można mieć w plecaku. Próbował ktoś?

  • #3920 13 Maj 2015 11:47
    Gamma_Corvi
    Poziom 15  

    Z ilu ogniw składa się łańcuch oferowany w chińskich zestawach?

  • #3921 13 Maj 2015 12:51
    radarator
    Poziom 25  

    A do czego Ci chińskie padło? Kup YBN do komarka. Ma zloty kolor ;) i trochę pojeździ.

  • #3922 13 Maj 2015 14:46
    Ledowy
    Poziom 20  

    Gamma_Corvi - z tego co pamiętam składa się ze 116 ogniw (długość samego łańcucha to jakieś 148cm).
    Łańcuchy w tych zestawach trafiają się dwa rodzaje: jedne bez jakichkolwiek oznaczeń, drugie oznaczane 415H.
    Oczywiście lepszy wybór to YBN 415H.

  • #3923 13 Maj 2015 16:51
    Gamma_Corvi
    Poziom 15  

    Nie potrzebuję tego badziewia, tylko jedyny problem jaki mi pozostał to dobranie długości łańcucha. Spytałem o chińczyka, ponieważ producent musiał jakoś uśrednić jego długość by pasował do możliwie największej ilości rowerów będących własnością potencjalnych klientów. Co do samych łańcuchów, to biorę DID-a, też skośnooringowy, ale jednak japończyk.

  • #3924 13 Maj 2015 22:34
    Motorbike
    Poziom 21  

    radarator napisał:
    może lepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie oddzielnie cewki i modułu?


    Niby jak osobno ?

  • #3925 14 Maj 2015 07:44
    krisjack99
    Poziom 18  

    Prawdopodobnie wiem, dlaczego mi JagCDI nie działa.
    Kondensatory od krzywej wyprzedzenia mam wlutowane na odwrót.
    Jak się okazuje, SMD mają pasek przy plusie.

  • #3926 14 Maj 2015 09:21
    radarator
    Poziom 25  

    Motorbike napisał:
    Niby jak osobno ?

    Tak jak w większych chińskich braciach. Cross 124cm ma oddzielnie cewkę WN i moduł. Z cewki wyzwalajacej i impulsatora idzie na moduł a z niego na cewkę WN.
    Cewka wyzwalająca magneta ma opór w okolicach 320ohm wiec podobnie o ile się nie mylę. Trzeba by chyba tylko impulsator dodać, a może nie? No i nie wiem co z kołem magnesowym. Jeśli dobrze rozumuję to w rowerowym chinczyku cewka magneta robi od razu za impulsator?
    Dopiero powoli zaczynam zgłębiać tajniki elektryki... ;)
    Wydaje mi się jednak że temat jest wart przemyśleń. Cewka to koszt około 30 PLN, moduł też ale moduły są różne, można zastosować ulepszany ze zmiennym kątem wyprzedzenia. Cenowo droższy o 15 PLN. Wiec sumując. Jeden wydatek w granicach tego co trzeba dac za cewkomodul a więcej możliwości.

    Ja się za temat nie biorę bo nie mam chińczyka. Spróbuje ktoś to ogarnąć?
    Sprawni elektrycznie, do tablicy!

  • #3927 14 Maj 2015 14:40
    Ledowy
    Poziom 20  

    Koledzy przespali temat Jag CDI?
    Każdy kto operuje amatorsko lutownicą może sobie moduł sklecić.
    17 podstawowych elementów. Dokupić wystarczy cewke WN
    i mamy niezniszczalne CDI ze zmiennym kątem wyprzedzenia.
    Sądze że moduł ten i przy KO by działał.
    Dla leniwych jest opcja 8 elementowa.

  • #3928 14 Maj 2015 15:02
    radarator
    Poziom 25  

    Wszystko ok ale tu trzeba klecić samemu a ja proponuje gotowe, fabryczne elementy, które można kupić w sklepie i w razie czego po prostu wymienić na nowe, za małe pieniądze. Bez mierzenia, lutowania, kombinowana z obudową itd.

  • #3929 14 Maj 2015 15:28
    Ledowy
    Poziom 20  

    A impuls wyzwalający skąd? - z cewki magneta w chińczyku wychodzą
    tylko 2 przewody (3-ci światła). Też byś musiał kombinować.
    Tak jak napisałeś cewka magneta robi za impulsator.

  • #3930 14 Maj 2015 15:34
    radarator
    Poziom 25  

    Ale dodając sam impulsator (np po przeciwnej stronie cewki, ewentualnie obracając wszystko o 180° ) można teoretycznie zastosować juz cały układ. A jakby potraktować cewkę świateł jako impulsator? To w końcu dwa oddzielne elementy polaczone tylko masą. Tylko czy to będzie działało?
    Wydaje mi się że bedzie. Niech się wypowie ktoś jeszcze, no chyba że nie interesuje to nikogo?