Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik spalinowy w rowerze

zdzichu.dunaj 27 Mar 2012 20:50 1049184 7042
  • #421
    Motorbike
    Poziom 22  
    i jak ruszyło sie coś w temacie ?
  • Relpol przekaźniki
  • #422
    marekB736
    Poziom 10  
    Jeszcze nie zaczęli sezonu : Albo porzucili temat bo paliwo zdrożało.
  • Relpol przekaźniki
  • #423
    PaPaj_
    Poziom 9  
    Właśnie dzisiaj po południu oddałem do dorobienia jedną część do napędu koła. Nie będę się chwalił efektami przed skończeniem projektu. Jednak chętnie podyskutuję na temat tego wątku.
  • #424
    Adrianz27
    Poziom 9  
    ja mam silnik od piły solo 3,5km i mam problem z napędem .
    sprzęgło się skończyło i jakie kupić na ten wał tam jest bardzo chudy ten wał ze 12mm albo zrobić bezsprzęgłowca odrazu na zębatkę
  • #425
    marekB736
    Poziom 10  
    Do Adrianz27
    Ruszanie to nie było by problemu ale hamowaniem to cię nie widzę. Musiałbyś mieć wyłącznik zapłonu a to też nie gwarantuje ze nie będziesz miał innych problemów.
  • #426
    arek35087
    Poziom 16  
    Nie ma bata zrobić bez sprzęgła.
    Mogę ewentualnie zaproponować taką konstrukcję jaką zrobił gmer4 z tego tematu:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1048696.html
    Działa na tej samej zasadzie co silnik WSK GNOM, czyli silnik ma rolkę, którą się dociska do koła, poprzez opuszczenie silnika.
    Jest jeszcze możliwość zrobienia czegoś na wzór pierwszych harleyów gdzie był pasek skórzany i rolka napinająca ten pasek:)

    Silnik spalinowy w rowerze
  • #427
    Adrianz27
    Poziom 9  
    dokładnie to montuję do ramy od pocket bike ścigacza wyłącznik to nie problem
  • #428
    arek35087
    Poziom 16  
    I jak niby chcesz jechać z wyłączonym silnikiem??
  • #429
    katalos
    Poziom 9  
    Silnik spalinowy w rowerze]Link[/url]

    Dodano po 14 [minuty]:

    Silnik spalinowy w rowerze

    Silnik spalinowy w rowerze

    Silnik spalinowy w rowerze

    Silnik spalinowy w rowerze

    Witam Kolegów.
    Wreszcie chyba załapałem co jest grane z dodawaniem zdjęć.
    Wszystko chodzi pięknie tylko dla mnie to ustrojstwo jes po prostu za szybkie.
    W międzyczasie złożyłem jeszcze elektryka i prawde powiedziawszy tem bardziej mi odpowiada.
    Tak że spalinowiec jest na sprzedaż i jakby ktoś był zainteresowany to polecam
    Odpowiem na wszystkie pytania jeśli takie padną
  • #430
    marekB736
    Poziom 10  
    Do Katalos Jakie masz przełożenie , jaki tłumik i ile pali ten rowerek.
    Pozdrawiam.
  • #431
    katalos
    Poziom 9  
    Zębatka górna 6 zębów, dolna 32 o ile dobrze pamiętam.
    Rowerek zrobiony ściśle w/g "przepisu" Kolegi Dreeda.
    Tłumik założyłem od chińskiego zestawu. (trochę go widać na ostatnim zdjeciu)
    Nie jest może cichszy od oryginalnego ale w/g mnie lepiej się prezentuje.
    Musiałem zmienić kąt w stosunku do oryginału bo wadził o podstawę
    Dodatkowo całe kolanko okręciłem paskami z koca gaśniczego a z wierzchu dałem skórę ze starej rękawicy bo przy pierwszej jeżdzie wypaliło mi dziurę w starych dresach.Teraz jest oki jest ciepły ale nie parzy.
    Jak widać u mnie cały tylny widelec jest amortyzowany i stąd te wszystkie problemy.
    Prawde powiedziawszy to nie wiem ile pali. odbyłem tylko kilka krótkich jazd testowych i nie zwracałem uwagi na spalanie. Od początku zauważyłem że jet to szybka maszynka i trzeba uważać.
    Teraz jeszcze stoi na strychu , muszę sie wreszcie kidyś zebrać i przysposobić go do jazdy.
    Rowerek jest obecnie w Gdańsku.
    Polecam Ci marekB736 przejrzenie wcześniejszych postów tam znajdziesz więcej dokładnych informacji od ludzi którzy użytkują identyczne zestawy
    Pozdrawiam
  • #432
    marekB736
    Poziom 10  
    Do katalos
    Ja też użytkuje rowerek z silnikiem.
    A czy sprzęgło tobie się nie pali przy małych prędkościach, jak masz bezpośrednie przełożenie.
    Ja tak miałem że się paliło, przy 7 silnik - koło 69 . I trzeba było zrobić dodatkowe przełożenie, 14/44. Potem było 17/44.
    Tłumik mam od komarka żeby było ciszej, i aż tak ciszej się nie zrobiło.
    W czasie przerwy zimowej dołożyłem trzy ząbki więcej do przełożenia, jedzie się szybciej przy niższych obrotach silnika. Ale i tak ma ładne przyspieszenie.
  • #433
    tomtumen
    Poziom 9  
    Witam
    Po przeczytaniu wszystkich postów widzę że większość buduje napęd na przekładni jedno stopniowej o przełożeniu około 1:10, według moich obliczeń wychodzi jednak że przełożenie powinno być mniej więcej 1:13 albo 1:14, biorę założenie że silnik ma około 7400 obr/min, koło 26" dla prędkości około 50km/h powinno wykonać około 402 obr/min.
    Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić, ale uważam że założenie do silnika przekładni z pocketa który ma przełożenie 1:3,5 zredukuję nam obroty do około 2115, z przekładni wychodzi zębatka 14 zębów, na koło zakładamy zębatkę 69 zębów i mamy obroty na kole rzędu 429, czyli tak w sam raz.
    Uważam że lepiej mieć większą moc niż prędkość maksymalną, może ktoś ma tak zrobione przełożenie ? jeżeli tak to prosiłbym o podzielenie się wrażeniami z użytkowania.
  • #434
    marekB736
    Poziom 10  
    Lepiej z przełożeniem ma wtedy większą moc, takie jest moje zdanie.
    Jak będziesz sobie składał taki rowerek , to sam zobaczysz co będzie tobie najlepiej pasowało. Każdy ma inne pomysły co i jak ma być zrobione.
  • #435
    katalos
    Poziom 9  
    Przepraszam za złe info, zębatka dolna ma 68 zębów.
    Dzisiaj dopiero się do tych danych dokopałem.
    Nie wiem jak z paleniem sprzęgła, bo jak pisałem odbyłem tylko kilka próbnych jazd i projekt powędrował na strych z powodu zimy
    wg mnie jednak przydałaby sie chyba jakaś przekładnia (http://allegro.pl/silnik-z-przekladnia-pocket-mini-quad-cross-i1582840945.html) . O takiej pisał drvatican
    tylko że ta przekładnia to znów inne zębatki i inny łańcuch.
    Na moje oko silnik obecnie ma za mało mocy przy ruszaniu ale zapindala jak już się rozpędzisz.
    Ta szybkość nie za bardzo mi już pasuje.
    Być może że przy normalnej czy dłuższej eksploatacji może dojść do spalenia sprzęgła.
    Zobaczę, na razie rower stoi . jak go nie sprzedam to może póżniej coś zacznę znów kombinować.
    teraz niestety mam inne wydatki :D
    Pozdrawiam
  • #436
    tomtumen
    Poziom 9  
    Witam
    Według mnie wystarczy że założysz właśnie przekładnie z pocketa do tego silnika z kosy i będą optymalne obroty tak jak pisałem wyżej.
    Zębatka na kole może zostać ta którą masz 68 zębów, bo wtedy będzie przekładnia rzędu 1:13/1:14, a łańcuch raczej też zostaje ten sam tylko trzeba go skrócić.
    Sprzęgło najprawdopodobniej pali się właśnie dlatego że macie za małe przełożenie rzędu 1:10 i przy małej prędkości roweru okładziny sprzęgłowe ślizgają się w dzwonku, ale jako tako trą na tyle że rower jedzie.
    Najlepiej było by zastosować przekładnię w postaci piasty rowerowej z biegami, taki projekt można znaleźć na you tube, tylko wiąże się to z dużymi kombinacjami i oczywiście zajęciem większej ilości miejsca.
    Według mnie najprościej i najlepiej będzie zastosować tak jak pisałem wyżej silnik kosy, przekładnie pocket z zębatką 14 zębów i zębatką na kole 69 zębów, co da nam możliwie największe przełożenie, najmniejszymi kombinacjami.
    No ale czy mam rację zweryfikuję już niedługo w praktyce (przynajmniej mam taką nadzieję).
  • #437
    <lukasz>
    Poziom 11  
    Jestem posiadaczem chińskiego silniczka do roweru i chciałbym dodać kilka
    spostrzeżeń na temat jego pracy i obsługi może to komuś ułatwi decyzję nad ewentualnym zakupem i montażem będę się starał w punktach rozpisać co i jak:

    - info dla kupujących silnik 80cc ma tłok 47mm proszę to sprawdzać po zakupie
    czy na pewno jest dobra wersja nie trzeba ściągać głowicy wystarczy w miejscu
    gdzie jest montowany gażnik włożyć jakiś prowizoryczny przymiar tak żeby opierał
    się na wew.. ściance cylindra i zaznaczyć pisakiem potem miarką sobie można zmierzyć, piszę to ponieważ nikt nie był w stanie odpowiedzieć na to pytanie ze sprzedających

    - kolejna sprawa do tych mocniejszych 80cc powinien być odpowiedni gażnik
    i króciec o większej średnicy dopasowany do otworu w cylindrze niestety ładują
    nawet do tych mocniejszych podzespoły od słabszej wersji 48cc

    - po problemach z wysokimi obrotami zamontowałem gażnik od komarka
    elegancko pasuje tylko wystarczy trochę otwory mocujące powiększyć i jest ok
    narazie jestem w fazie testów ale wg użytkownika z youtube są same plusy
    lepiej reaguje na gaz i dobre osiągi i mniejsze zużycie paliwa i co bardzo ważne
    odpala o wiele lepiej nie trzeba włączać ssania i czekać aż się nagrzeje
    żeby wchodził na obroty, zużycie paliwa podam w póżniejszym terminie

    - na oryginalnym gażniku udawało się ale nie zawsze bujnąć tak do 53km/h
    ale praca silnika na takich wysokich obrotach była bardzo nieregularna,
    jak przetestuje na 100% gażnik komarowski to napiszę, nakrętka da duża
    od przepusticy pasuje elegancko do komarkowego gażnika jak oryginał !

    - plusy tego silniczka to prosty montaż bez kombinacji żadnych,
    na początku jest trochę zabawy żeby wszystko podregulować
    a potem można śmigać

    - minusy: na wysokich obrotach wszystko drży trzeba podokręcać najlepiej
    na loctite do gwintów wszystkie śrubki ponieważ można zgubić błotniki
    i zbiornik paliwa:-) najlepiej dać z tyłu koło z wzmacnianą obręczą żeby nie bawić
    się w centrowanie, opony z zabezpieczeniem antyprzebiciowym plus płyn
    do samouszczelniania w dętki ponieważ masa jest większa roweru i łatwiej
    przebić dętkę a niezbyt fajnie się wyciąga koło jak się ma paliwo w zbiorniku,
    rama najlepiej zwykła góral stalowa amortyzuje trochę naprężenia
    zalecanie jest dać z przodu amortyzatory ale te lepsze a jak nie ma funduszy
    to lepiej zostawić zwykłe stalowe tylko uważać na dziury i garby w drodze,
    minusem małym jest pękanie osłonek na linki ale to wiadomo chińskie,
    i polecam dobre hamulce przy zwiększonej ogólnej masie ciężko wyhamować
    nawet z 25-30kmh

    - mieszankę stosuje półsyntetyk husqw.... 50ml na 2l i jest gitara
    innych nie polecam bo nie mogłem go odpalić np na orl.... półsyntetyk

    - ogólny koszt zakładając że mamy jakiegoś starego górala to około 1000zł max
    nie trzeba opłat przeglądów tylko lać

    - a teraz zagadka dla lubiących grzebać w przepisach
    jeżeli mamy rower z silnikiem i założę sobie na bagażniku małe skrzydła lub
    latawiec i się rozpędzę powiedzmy do jakiejś tam prędkości i wyskoczę na parę chwil z górki w powietrze czy to czasami nie jest już motolotnia statek powietrzny?
    i czy muszę należeć do jakiegoś areoklubu i mieć papiery z rejestru cywilnych
    statków powietrznych ? :-)

    linki do ciekawych materiałów:

    porównanie cylindrów

    Silnik spalinowy w rowerze

    porównanie gażników

    http://www.youtube.com/watch?v=7OGC7Fv4kCA

    rowerek z gażnikiem od komarka jako ciekawostka

    http://www.youtube.com/watch?v=i43zjitT0iQ

    no i rower z silnikiem he he szkoda że nie mojego autorstwa
    szacun dla twórców:

    http://www.wykop.pl/link/894051/rowerzysta-z-napedem-smiglowym/

    małe sprostowanie założyłem gażnik od komarka pasuje elegancko ale nadaje sie raczej do tych mniejszych pojemności brakuje silnikowi siły, do 80cc się nie nada no chyba że zwiększymy średnicę dyszki paliwowej, do tych 48cc pewnie nie ma problemu o czym świadczy filmik z yotube,
    teraz planuje założyć gażnik od czeskiego ogara na oryginalnej czeskiej dyszy 68
    i dam znać co z tego wyszło.
  • #438
    marekB736
    Poziom 10  
    Witam. Dzisiaj sprawdzałem jakie ma osiągi i ile pali.
    I jestem mile zaskoczony co do spalania i prędkości. Na zbiorniczku 1,200lit zrobiłem 46km przy średniej 36km/h . Przyspieszenie dobre jak mu pomogę na starcie. Prędkość max 53 osiąga bez problemu a pod górkę poniżej 40km/h nie spada podjazd jest całkiem spory. Przy mojej wadze 97kg + plecak załadowany to bobry wynik jak dla mnie. Mam tylko do wymiany siodełko bo jest za twarde i likwiduje dynamo bo się nie sprawdza ( trzy się popsuły). Mam mały akumulator i zrobiłem proste oświetlenie , halogen 20w wystarczy założyć.
  • #439
    <lukasz>
    Poziom 11  
    To malutko pali a jaki masz silniczek ? Mój chinol 80cc przy docieraniu na orginalnym gażniku potrafił zeżreć wg moich obliczeń 2,3l na 100km , mam sporą wagę około
    120kg i rower zwykły góral który też sporo waży, zrobiłem już 400km silnik jest coraz silniejszy zauważyłem, no i ostatnio miałem małą usterkę szpilka mocująca silnik pękła zamówiłem nowe szpilki od simsona do mocowania cylindra może przypasi.
  • #440
    marekB736
    Poziom 10  
    Silnik mam od kosy 49cm3, co do mocy to pewnie ma z 1,5konika więcej nie daje.
    Silnik nie był docierany, jak się rozwali to wymiana całego środka będzie kosztowała ok 100zł.
  • #441
    asek1
    Poziom 9  
    Koledzy jak wygląda na dzień dzisiejszy wytrzymałość tych chińskich silniczków do rowerów? Wytrzyma z 4 tysiące kilometrów? Chciałbym kupić i się zastanawiam czy warto.
  • #442
    Motorbike
    Poziom 22  
    Jak spotkasz kogoś na drodze to pytaj ile przejechał.

    Powinien wytrzymać te 4 tyś km, gwarancja po coś wkońcu jest, jak coś nie tak to reklamujesz, najlepiej kupuj osobiscie i przed kupnem obejrzyj cały silnik zobacz jak to się kręci itp.
  • #443
    asek1
    Poziom 9  
    Odbiór osobisty u mnie nie wchodzi w grę bo nigdzie blisko dostawcy u mnie nie ma, tylko wysyłka. A jeśli chodzi o kogoś kto tym jeździ to więc nie widziałem nikogo takiego, wszyscy dookoła skutery chińskie mają które wytrzymują 10-15tys bez remontu.
    Liczyłem tak że 3 silniki po 450zł to 1350zł no i rower więc jak wytrzyma jeden silnik 4tys to te 3 dają ok12tys więc tańsze to od zakupu samego skutera ze sklepu nie licząc tego że skuter trzeba zarejestrować i opłacić OC. Jak by ktoś kto ma taki silniczek w rowerze to proszę o podanie informacji czy wytrzyma te 4tys :)
  • #444
    jozcho
    Poziom 22  
    Chiński silnik to porażka, postaram się zrobić kilka fotografii po przebiegu 2000 kilometrów. To trzeba zobaczyć by uwierzyć, że tak się marnuje materiał i ludzką pracę.
  • #445
    asek1
    Poziom 9  
    Koledzy mam problema, miałem dwa ale jeden już rozwiązałem:) Mianowicie jak zamontować zębatkę do tylnego koła?

    PS. Za moją niewiedzę przepraszam.
  • #446
    asek1
    Poziom 9  
    Oki kol.jozcho będę czekać bo jestem ciekaw.
  • #447
    Czarek60
    Poziom 9  
    Mój patent masz opisany na tej stronie troszkę wyżej.
    Sprawdza się doskonale.
    Jeżeli sprawa interesuje Ciebie poważnie to mogę zrobić fotki z reala i wstawić.
  • #448
    asek1
    Poziom 9  
    Bardzo chętnie jak byś mógł zrobić je i tu wstawić:)
  • #449
    tomtumen
    Poziom 9  
    Kolego asek1, najlepiej kupić piastę z miejscem na tarczę hamulcową, pewne ale droższe rozwiązanie, albo tańsze ale niepewne to kupić/zrobić mocowanie do szprych na gumowych półksiężycach, tylko nie wiadomo ile wytrzymają szprychy.
    Według mnie najlepiej kupić jednak piastę z miejscem na tarczę, dorabianie nakładki na starą piastę to już dużo większy wydatek, no chyba że masz odpowiednie maszyny i oczywiście odpowiedni materiał na to.
  • #450
    Czarek60
    Poziom 9  
    Jak obiecałem, załączam zdjęcia.
    Oryginalnie silnik MAW miał zębatkę mocowaną trzema półpierścieniami do szprych.
    Rozwiązanie proste ale szprychy się buntowały, luzowały i trzaskały.
    Do wykonania pierścienia potrzebny jest dostęp do tokarki i kawałek zwykłej stali konstrukcyjnej (u mnie st10). Więcej pracy i dokładności wymaga wytrasowanie i nawiercenie otworków na szprychy i gwintowanych otworków na mocowanie do piasty. Najkosztowniejsza sprawa to zaplecenie i wycentrowanie koła - sam nie umiem.
    Dysponuję 1 surowym pierścieniem pasującym do starego torpeda Sachsa i zębatki od MZ Trophy (42 zęby)

    Pozdrawiam
    Silnik spalinowy w rowerze
    Silnik spalinowy w rowerze
    Silnik spalinowy w rowerze