Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik spalinowy w rowerze

zdzichu.dunaj 27 May 2015 22:15 1182459 7418
Optex
  • #4351
    radarator
    Level 25  
    Jestem praktykiem nie matematykiem :D Sorry :oops: Chyba nie pomogę w tej kwestii.

    Od dłuższego czasu wraca do mnie, natrętna jak mucha myśl o wariatorze.
    Mam w garażu cały silnik Suzuki z jakiegoś kibla (skutera, chyba katana), jest nie dotarty nawet. Na membranie, z pompą oleju, chłodzenie wymuszone wiatrakiem, napęd na pasek, jest wariator ale silnik jest zintegrowany z wahaczem a pomiędzy odbiorem z wariatora a wałkiem napędowym koła jest jeszcze przekładnia...
    Tak się zastanawiam czy nie odciąć tego wahacza z całym tyłem, a samego silnika nie podwiesić w jednym punkcie pod ramą. tak by mógł się bujać przód, tył. Można by wtedy zrobić na siłowniku i dźwigni oddalanie silnika od koła pośredniego, co powodowało by pracę wariatora...
    Tak sobie dumam...
    Coś jak tu:
    https://www.youtube.com/watch?v=bdK2G3GkC78
  • Optex
  • #4352
    krisjack99
    Level 19  
    radarator
    Łatwiej by umocować silnik w trójkącie ramy i za sprzęgłem zamiast koła dać zębatkę. Takie rozwiązanie stosuje się w niektórych modelach Derbi GP1 i w chińskich quadzikach.
    Silnik spalinowy w rowerze
    Silnik spalinowy w rowerze
  • Optex
  • #4353
    radarator
    Level 25  
    Nie łapię.
    Teraz ze sprzęgłem mam pasek, z niego idzie napęd na koło pośrednie z zębatką i z zębatki na tylne koło. A chcę zrobić jak na filmiku.
    Aha, że silnik powiesić w trójkącie ramy a nie pod nią?
    W sumie tak, czemu nie? Tak tylko mi się napisało.
  • #4354
    krisjack99
    Level 19  
    Jak chcesz wziąć silnik od skutera, to bierz w całości. Masz wtedy od razu wariator, sprzęgło, przekładnię za sprzęgłem.
    Chodzi mi o to, aby zamontować na sztywno silnik w ramie, a na wyjściu z przekładni dać zębatkę i łańcuchem do koła. Tak, jak na zamieszczonych przeze mnie zdjęciach.

    W tej piaście torpedo mam wianki. Wymienić na same kulki?
  • #4355
    Gamma_Corvi
    Level 16  
    Radar, a jakie Ty miałeś prędkości na swoim Uralu i D8E w stosunku do zębatki 36T?

    Krzysiek, ja bym wywalił wianki i kulki i wsadził łożyska maszynowe.

    _

    Wysłałem właśnie rysunek adaptera do kilku firm, zobaczymy jaki będzie koszt wykonania.

    Załączam go jakby ktoś potrzebował i miał 40 szprych w tylnym kole hehe.

    Silnik spalinowy w rowerze
  • #4356
    krisjack99
    Level 19  
    Maszynowe?
    Wątpię, że znajdę takie łożyska. Wewnątrz piasty jest cienko z miejscem. Przez mechanizm hamulca nie ma dostępu do osi.
  • #4357
    Gamma_Corvi
    Level 16  
    Ja w Atlasach wybiłem miski, roztoczyłem wnętrze piast o milimetr na śrenicy, znajomy tokarz wytoczył mi odpowiednie osie i wbiłem łożyska 6201 RS. Zmusiła mnie jednak do tego sytuacja, gdyż miski były po prostu zniszczone, posiadały wżery, ponieważ ktoś kiedyś za mocno skręcił konusy. Zamiast kupować nowe miski stwierdziłem, że pójdę z duchem czasu i teraz rower chodzi jak marzenie, a serwis kół w razie potrzeby zabiera jakieś 5 minut by znów cieszyć się płynnością i lekkością obrotu.
  • #4358
    radarator
    Level 25  
    Gamma_Corvi wrote:
    Radar, a jakie Ty miałeś prędkości na swoim Uralu i D8E w stosunku do zębatki 36T?

    To była Ukraina. Vmax w sumie nawet nie sprawdzałem bo tak trzęsło że strach. W okolicach 50/h na pewno.
    krisjack99 teraz kapuję. Przemyślę...

    Dodano po 1 [godziny] 18 [minuty]:

    Pytanie do tych co wymieniali uszczelniacz od strony magneta.
    Oryginał ma 14.8 x 27 x 3.8, nie mogę takiego dostać.
    Dostępny jest 15 x 27 x 7.
    Czy to ze jest prawie połowę wyższy będzie kolidowalo z magnetem?
  • #4361
    Gamma_Corvi
    Level 16  
    Hahaha, toż to jakaś instalacja artystyczna zatytułowana "Co, ja nie dam rady?".
  • #4362
    krisjack99
    Level 19  
    Hura!
    Udało mi się skrócić łańcuch!
    Silnik spalinowy w rowerze
    O wiele łatwiej się jeździ na pedałach, mniejszy hałas podczas jazdy.
    Pozostaje mi teraz kupić stacyjkę i hamulec hydrauliczny.
  • #4363
    Gamma_Corvi
    Level 16  
    Mówiłem, że się da... wreszcie to po ludzku wygląda.
  • #4364
    krisjack99
    Level 19  
    Jak montowałem silnik, brakowało 0.5cm.
    Albo się rozciągnął, albo od początku trzeba było koło w połowie mocowania zamontować.

    Co sądzicie o mojej "owiewko-skrzynce"?
  • #4365
    radarator
    Level 25  
    krisjack99 wrote:
    Co sądzicie o mojej "owiewko-skrzynce"?

    Trąca sklejką :D
    Podmaluj śruby to się tak nie będzie w oczy rzucało.
    Mam stacyjkę dla Ciebie, co prawda jeden kluczyk ale za "browara" oddam.
  • #4366
    krisjack99
    Level 19  
    Mam spray'a, więc walnę trochę w te śruby...
    Nowe stacyjki chodzą od kilku złotych.
    Jaką masz tą stacyjkę?
  • #4367
    radarator
    Level 25  
    radarator wrote:
    Czy to ze jest prawie połowę wyższy będzie kolidowało z magnetem?

    Sam sobie odpowiem. Po ścięciu żyletką do gołej blachy dolnej krawędzi uszczelniacza (jakieś 0,8mm), da się go obsadzić tak by nie kolidował z magneto.

    krisjack99 stacyjka od Hero Majestik Gizmo. Jak stacyjki są tak tanie to nie było tematu.
  • #4368
    Gamma_Corvi
    Level 16  
    krisjack99 wrote:
    albo od początku trzeba było koło w połowie mocowania zamontować.

    Silnik spalinowy w rowerze
  • #4369
    krisjack99
    Level 19  
    Gamma_Corvi wrote:
    Spoiler:
    krisjack99 wrote:
    albo od początku trzeba było koło w połowie mocowania zamontować.



    Silnik spalinowy w rowerze

    Spokojnie!
    Jakimś cudem nie wpadłem na to przy montażu silnika. Ciągle się uczę. Chodziło mi o niedociąganie osi koła do końca tych zaczepów (nie znam fachowej nazwy).
    Silnik spalinowy w rowerze
    Tą zębatkę muszę w końcu benzyną umyć...
  • #4370
    radarator
    Level 25  
    Haki.
    Swoją drogą to masz źle wyregulowany gaźnik albo za dużo oleju w mieszance (obstawiam to pierwsze z racji ilości), skoro tak Ci leje z wydechu. Tym bardziej ze masz rurę puszczoną górą. To, że rura jest źle zestrojona z silnikiem i spaliny nie cofają mieszanki, pomijam :)
  • #4372
    krisjack99
    Level 19  
    Brak znajomości nazewnictwa nie odpowiada braku wiedzy na ten temat.
    Rama "górali" nie jest skonstruowana do ustawiania napięcia łańcucha. Haki są po skosie, a nie w poziomie, jak np. w BMXach. Z tego powodu nie wpadło mi to do łba.
    W niektórych dziedzinach nie jestem jeszcze doświadczony, bo dopiero za miesiąc gimnazjum kończę.
  • #4373
    Gamma_Corvi
    Level 16  
    krisjack99 wrote:
    Brak znajomości nazewnictwa nie odpowiada braku wiedzy na ten temat.


    Podobnie jak można być trochę martwym i prawie w ciąży.

    Po pierwsze nie ściemniaj i nie próbuj się tłumaczyć, bo brniesz tym samym w coraz większą kompromitację. Po drugie niemal każda rama (z małymi wyjątkami jak np ramy pod ostre koło, które haków jako takich nie posiadają, bo i po co) ma mniejszy lub większy zakres regulacji naciągu łańcucha na hakach. Nie ma również żadnego znaczenia czy owe haki są zamontowane równolegle, czy pod jakimkolwiek kątem do podpory łańcucha. Po trzecie, nie przyszło Ci to do głowy albo dlatego, że nigdy nie naprawiałeś przebitej dętki w tylnym kole roweru, albo... sam nie wiem, cała sytuacja jest dla mnie nie do pojęcia.

    Piszesz o szkole, więc masz na dzisiaj lekcję do odrobienia. Sprawdź ile rowerów jakie masz w domu posiada haki do regulacji naciągu łańcucha. Odpowiedzi możesz udzielić jednym słowem na literkę "W".
  • #4374
    krisjack99
    Level 19  
    Gamma_Corvi
    Dzięki za wykład, teraz będę pamiętał! :spoko:
    Nie miałem po prostu, skąd się tego dowiedzieć, a ze swoich starych błędów i niewiedzy sam się teraz śmieję!

    radarator
    Jeśli chodzi o to, że leci z wydechu.
    Wcześniej, gdy nieprawidłowo rozumiałem zasadę działania przesłony w gaźniku, jeździłem na w połowie zamkniętej przesłonie, mazi leciało znacznie więcej.
    Iglicę mam opuszczoną na przedostatni rowek (od góry). Leję olej syntetyczny Castrol Power 1 Racing 2t. Teraz kapie znacznie mniej, ale jednak kapie - urok dwusuwów.
    Jeśli chodzi o wydech, nie będę się kłócił, że komora działa, bo tego nie wiem.
    Wiem, że radykalnie dodaje mocy. Możliwe, że na jesień dostanę się po znajomości na hamownię i porównam wtedy z oryginalnym.
    --------------------------
    W puszce filtra zrobiłem otwór, który, jak się okazało, zwiększył mi v-max.
    Po dodaniu gazu na maksa przy pewnych obrotach/prędkości (ok. 45km/h na zimnym silniku) silnik zaczynał troszkę bardziej stukać i przestawał przyspieszać. Po modyfikacji przeniosło się to na wyższe obroty.

    edit:
    Aha, sąsiad może będzie sprzedawał KTM Foxy, przytarty. Byłby ktoś chętny na części?
  • #4375
    Davvvi
    Level 27  
    krisjack99 wrote:
    Teraz kapie znacznie mniej, ale jednak kapie - urok dwusuwów.

    To co tu napisałeś to nie jest do końca prawda. Mi kapało tylko na mixolu. Jak zmieniłem olej na półsyntetyczny to przestało mi kapać z tłumika. Nie kapało mi ani z chińskiego tłumika ani nie kapie mi z tego co teraz mam.
  • #4376
    krisjack99
    Level 19  
    Jak wyczyszczę wydech, to zobaczymy. Teraz może tam być jeszcze nagromadzone.
  • #4378
    Motorbike
    Level 24  
    Animacja spoko można zobaczyć z czego się składa silnik i jak poskładać, natomiast jak ktoś nigdy nie miał do czynienia z rozbieraniem silników to nic nie zrobi ponieważ nie na filmie nie ma pokazane że trzeba mieć ściągacze rozpoławiacze karterów, że wał trzeba zablokować itp.