Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Re: Silnik spalinowy w rowerze

Piotr350 10 Paź 2015 13:58 882177 6150
  • #4651 10 Paź 2015 13:58
    Domixfs
    Poziom 9  

    Cytat:
    Wsyp kreta i zalej wrzątkiem.

    Cytat:

    Genaralne zastosowanie kreta to wsypać granulki i zalać wrzątkiem. Kiedyś czyściłem tym zmywak. Kiedy znowu się zapchało, widziałem tam w rurze, w zakamarkach sporo sklejonego kreta. Także może wypali tam trochę tego nagaru, ale nie polecałbym nikomu tego sposobu, a wypalanie nagaru to najprostsza czynność i nawet jak nie usuniesz popiołu to pewnie sam wyleci jak trochę pogazujesz.

    Druga sprawa to lanie wody do tłumika skróci jego żywotność. Od środka rdza go będzie żarła, również nie wykluczone, czy kret nie przeżre chromu, bo nie masz takiej pewności. Ani ja ani ty nie jesteśmy chemikami, ale wiem że monety aluminiowe , kret potrafił rozpuścić jak plushhh-a w wodzie


    Cytat:
    kretem czyszczą kretyni. Jako silna zasada jest bardzo mocno korozyjny. Po takim czyszczeniu krtem musiałbyś wykąpać cały wydech w kąpieli zobojętnijącej żeby przerwać postępującą korozje.

    Wiec albo wygrzej go palnikiem jak już musisz albo nalej do środka benzyny, podpal i niech sie wyjara. Estetyka końcówki na tym niewątpliwie ucierpi.
    To z benzyną ma dwie wady.P pierwsze może ci urwać łapy albo łeb przy podpalaniu bo potrafi pierdyknąć (opary, ograniczona przestrzeń tłumika) i rozerwać łumik.
    Po drugie nie pozbędziesz sie potem całej benzyny (część zostanie w nagarze który został).Oznacza to potem walenie marchewami z rury i detonacje.

    najlepsza opcja to palnik. Ale wymaga najwięcej uwagi no i trzeba mieć palnik.

    Cytat:

    kiedys jakis mechanik powiedział mi, że raczej nie jest wskazane czyszczenie silnika z nagaru, ponieważ często sam nagar uszczelnia silnik i jeśli go wypłuczemy, to może zdarzyć się katastrofa czyli rozszczelnienie i... dupa.
    Więc pozostaje kwestia sensowności i podjęcia ryzyka płukania.


    Nie wiem czy jest sens ryzykować, nowy tłumik można już kupić za 40/50 zł.
    Pozostaje tylko wyczyszczenie tłoka, choć wątpie czy to wyeliminuje "klekotanie" na niskich obrotach (podczas startu ze świateł)

    Druga sprawa - Istnieje możliwość przeróbki sprzęgła manualnego na automat (mówiąc kolokwialnie, już wkurza mnie to odpalanie z pedałów) ?

    Re: Silnik spalinowy w rowerze
    Re: Silnik spalinowy w rowerze

  • #4652 10 Paź 2015 17:49
    krisjack99
    Poziom 18  

    Winnym nieodpalania u mnie był... Gaźnik.
    Nalałem kilka kropel benzyny do króćca i kopnąłem, odpalił. Szybko go zgasiłem, wsadziłem gaźnik (dopchnąłem go do końca), i nic.
    Odkręciłem go, dysza czysta. Przedmuchałem filtr powietrza i skręciłem gaźnik. Przestawiłem iglicę na samą górę. Bez problemu odpalił.

    @Domixfs
    To, czego zdjęcia dałeś, to sam szarpak. Sprzęgło odśrodkowe jest do kupienia, ale trochę kosztuje. Jak dla mnie sprzęgło automatyczne tutaj jest bez sensu. Może łatwiej wystartować, ale jak Ci zgaśnie, to musisz schodzić i odpalać szarpakiem.

  • #4653 10 Paź 2015 19:49
    Domixfs
    Poziom 9  

    krisjack99 napisał:
    Sprzęgło odśrodkowe jest do kupienia, ale trochę kosztuje.


    Cena nie gra roli.

  • #4654 10 Paź 2015 22:25
    krisjack99
    Poziom 18  

    Jeśli jesteś w stanie zapłacić 50$ + przesyłka (w sumie ponad 250zł), to spokojnie coś znajdziesz.
    http://www.gasbike.net/Centrifugal-Clutch-Kit.htm

    Mam kupon 50$ do Bikeberry.com. Mogę sprzedać za grosze. Niestety nie da się nim zapłacić za przesyłkę (do Polski 50$)

  • #4655 11 Paź 2015 01:05
    Domixfs
    Poziom 9  

    Jak zamontować taką modyfikację ?

  • #4656 11 Paź 2015 16:54
    krisjack99
    Poziom 18  

    Mniej więcej tak:

    Link



    Nabyłem dzisiaj gaźnik od Jawki 50.
    Czy opłaca mi się go montować bezpośrednio do cylindra, czy lepiej dorobić króciec?
    Jak wówczas z niskimi i wysokimi obrotami? Ponoć gdy gaźnik jest bliżej cylindra, poprawiają wysokie obroty.

  • #4657 11 Paź 2015 17:54
    Davvvi
    Poziom 27  

    @Domixfs tylko pamiętaj że sprzęgło ośrodkowe jak i szarpak znacznie poszerzają silnik. Jeśli masz go nisko to może nie zmieścić się między pedałami.

    krisjack99 napisał:
    Nabyłem dzisiaj gaźnik od Jawki 50.
    Czy opłaca mi się go montować bezpośrednio do cylindra, czy lepiej dorobić króciec?
    Jak wówczas z niskimi i wysokimi obrotami? Ponoć gdy gaźnik jest bliżej cylindra, poprawiają wysokie obroty.


    Ja montowałem i bezpośrednio do cylindra i za pośrednictwem króćca . Bez króćca nie idzie wyregulować wolnych obrotów,a także silnik jest głośniejszy bo słychać szmer zasysanego powietrza. Różnicy w wysokich obrotach jest taka że trochę zwiększa się Vmax ale to nie jest jakoś dużo. Ale zmiana gaźnika daje poprawę. Najwięcej mocy temu silnikowi daje dobry tłumik. Dopiero wtedy ten silnik zaczyna żyć. Na chińskiej puszce jest on przytłumiony i to dość mocno.

  • #4658 11 Paź 2015 17:58
    Domixfs
    Poziom 9  

    Davvvi napisał:
    Najwięcej mocy temu silnikowi daje dobry tłumik. Dopiero wtedy ten silnik zaczyna żyć. Na chińskiej puszce jest on przytłumiony i to dość mocno.


    Jakie zamienniki polecacie ?

  • #4659 11 Paź 2015 18:03
    Davvvi
    Poziom 27  

    Domixfs napisał:
    Davvvi napisał:
    Najwięcej mocy temu silnikowi daje dobry tłumik. Dopiero wtedy ten silnik zaczyna żyć. Na chińskiej puszce jest on przytłumiony i to dość mocno.


    Jakie zamienniki polecacie ?


    Ogólnie zamienników to nie ma. Trzeba sobie dobrać i przeważnie dorobić kolano łączące tłumik z silnikiem. Na forum ludzie montowali o d np Jawki 50. Gdzieś chyba widziałem od zwykłego komara. Ja u siebie mam od wersje sportową od Simsona.

  • #4660 11 Paź 2015 18:40
    krisjack99
    Poziom 18  

    Ja mam na razie tłumik do mini pocket'a z "dyfuzorem" i przelotowym tłumikiem (niestety).
    Mocy od trochę dodał, zwłaszcza momentu na niskich obrotach, ale ze strojonym na pewno byłoby lepiej.

  • #4661 11 Paź 2015 20:12
    LYXR
    Poziom 2  

    Mam pytanie zmieniając zębatkę z 44 na 36 zębów prędkość roweru wzrośnie?jeśli tak to o ile?
    Na pewno będzie lepiej ruszał z miejsca.
    Teraz na kołach 28 max prędkość to 45km/h
    Tak z innej beczki używacie kasku na rowerkach z silnikami?ja osobiście nie używam ale coraz bardziej myślę o zakupie bo nie chciałbym przy 45km/h rąbnąć głową o asfalt:(

  • #4662 11 Paź 2015 20:29
    Davvvi
    Poziom 27  

    LYXR napisał:
    Mam pytanie zmieniając zębatkę z 44 na 36 zębów prędkość roweru wzrośnie?jeśli tak to o ile?
    Na pewno będzie lepiej ruszał z miejsca.
    Teraz na kołach 28 max prędkość to 45km/h


    Prędkość może wzrośnie a może nie. Przy chińskim gaźniku i tłumiku zmiana zębatki na mniejszą może jeszcze pogorszyć bo silnik może się nie poradzić. Na pewno nie będzie lepiej ruszał z miejsca tylko gorzej. JA zmieniłem na na 36z dopiero po zmianie gaźnika i tłumika. Inaczej bym się nie odważył. Przy kołach 28" mam koło 56km/h.

  • #4663 11 Paź 2015 20:46
    krisjack99
    Poziom 18  

    @Davvvi
    56km/h przy kołach 28" i zębatce 36t?
    To nawet mój seryjnie z wydechem od pocket'a (koła 26" zębatka 44t) 60km/h jeździłem (mierzone analogowym VDO i skuterem Honda).

  • #4664 11 Paź 2015 20:57
    bidguma
    Poziom 18  

    Analogowy jak i każdy inny licznik zawyża o ~10%. Zmierz GPS swoją realną prędkość. Gwarantuje rozczarowanie :)

  • #4665 11 Paź 2015 21:14
    krisjack99
    Poziom 18  

    Nawet, jeżeli zawyża o te 10%, i tak wychodzi 54km/h, Różnica 2km/h przy takiej różnicy przełożenia?
    Kolega poszedł do szkoły na mechanika pojazdów samochodowych i spróbuje mi załatwić hamownię.

  • #4666 11 Paź 2015 22:10
    Davvvi
    Poziom 27  

    Zgadzam się z kolegą bidguma. Ja podałem wartość mierzoną w mieście i niestety przy niezbyt pewnym liczniku elektronicznym. Niby podaje wartość ale mam wrażenie ze jednak lekko głupieje. Najpewniejsze będzie zmierzenie gpsem bo u każdego kto będzie mierzył prędkość będzie poprawnie podawać i wtedy można porównywać. Poza tym gadki ze ktoś ma rower z kołami 26cali i jechał szybciej też mijają się z celem bo wystarczy ze kierujący będzie ważył więcej i vmax będzie niższy. Narazie zrobiło się zbyt zimno wiec odpuszczę sobie mierzenie vmax GPS, może się jeszcze ociepli to wtedy sprawdzę. I nie do końca jest tak że liczniki przekłamują o 10% procent. Gdy by tak było to przy wyższych prędkościach różnica względem GPS była by coraz większa. Liczniki przekłamują o jakieś 8km/h nie zależnie od prędkości. ( sprawdzane na kilku samochodach). Tak więc GPS prawdę powie ;),

  • #4667 11 Paź 2015 23:08
    krisjack99
    Poziom 18  

    No tak, w całym zamieszaniu zapomniałem o ważnym przy takiej masie pojazdu czynniku - masie kierowcy. :crazyeyes:

  • #4668 12 Paź 2015 10:23
    Davvvi
    Poziom 27  

    krisjack99 napisał:
    No tak, w całym zamieszaniu zapomniałem o ważnym przy takiej masie pojazdu czynniku - masie kierowcy. :crazyeyes:

    To nie samochód, że 10kg nie zrobi różnicy. Wystarczy, że będziesz ważył 70kg, a drugi będzie ważył 100kg to nie powiesz mi że tak mały silniczek tego nie odczuje. Ale ogólnie to i tak najbardziej miarodajny będzie GPS.

  • #4669 12 Paź 2015 15:42
    LYXR
    Poziom 2  

    [/quote]Na pewno nie będzie lepiej ruszał z miejsca tylko gorzej. .[/quote]
    Oczywiście masz racje..mój błąd.

  • #4670 12 Paź 2015 20:16
    krisjack99
    Poziom 18  

    Robię kolejne zakupy na Allegro.
    Myślę nad kupnem lepszej świecy (mam oryginalną chińską).

    I tu są dwie propozycje:
    NGK B7HS
    swieca-ngk-b7hs-motorynka-romet-ogar-komar-jawka
    Chińska Irydowa - B7HIX
    b7hnixx-b7hix-swieca-awina-romet-jawa-50-irydowa

    Moderowany przez ANUBIS:

    3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens.



    Którą kupić?
    Chińską irydową miałem w skuterze 4t i niezależnie od wyregulowania gaźnika zalanie silnika było bardzo trudne, inaczej to wyglądało na zwykłej.


    edit:
    Myślę nad powrotem do oryginalnego wydechu, tylko, że przedłużonego.
    Po przeczytaniu tego doszedłem do wniosku, że ta "komora rozprężna" mi nic nie daje, a efekty są spowodowane większą długością - moc na niskich obrotach; i mniejszymi oporami dla spalin - większa prędkość max.

  • #4671 13 Paź 2015 16:50
    Ledowy
    Poziom 20  

    Możesz wypróbować tą chińską irydową, ale przy sprawnym silniku
    i wyregulowanym gaźniku to i na zwykłej będzie elegancko chodził.
    Ba! Dobra świeca to i ten chiński silnik może przeżyć ;)
    Oczywiście żywotność irydowej jest dłuższa. W 4T irydówki bardzo dobrze się spisują.
    Mam irydową NGK ,ale jeszcze jej w swoim silniku nie montowałem.

  • #4672 13 Paź 2015 20:39
    Davvvi
    Poziom 27  

    Panowie mam pytanie do tych co mają gaźnik od jawki. Czy w taką pogodę też macie problem z odpalaniem? Silnik zachowuje się tak jak by dostał za dużo powietrza. Czasem to mam nawet ciężko się rozpędzić, bo się dławi. Podniosłem iglice plus grubszy filtr i jakoś jeździ ale przez to że filtr jest grubszy na wyższych obrotach znów brakuje mu powietrza. Nie wiem co z tym zrobić.

  • #4673 13 Paź 2015 21:37
    krisjack99
    Poziom 18  

    Rozwiercaliście otwory na szpilki w gaźniku Jawki?
    U mnie są minimalnie za wąskie, by oryginalne szpilki się zmieściły.
    Mam drugi króciec do tego silnika, więc przykręcę gaźnik do niego śrubami, a te króćce na razie połączę wężem ogrodowym na opaskach zaciskowych.

  • #4674 13 Paź 2015 22:05
    Davvvi
    Poziom 27  

    krisjack99 napisał:
    Rozwiercaliście otwory na szpilki w gaźniku Jawki?


    Ogólnie to trzeba rozwiercić inaczej nie założysz gaźnika jeśli chcesz bezpośrednio do cylindra..

  • #4675 13 Paź 2015 23:30
    Ledowy
    Poziom 20  

    Davvvi - tylko ja mam gaźnik od Jawy ;)
    Nieoryginalny - chiński.
    Ostatnio nie jeździłem - pogoda kiepska.
    Ale w tamtym roku śmigałem w temp. około 0st.C.
    Palił przyzwoicie, nawet bez przelewania gaźnika.
    U mnie pali lepiej ,może dlatego że jest przechylony i bliżej cylindra.
    Myśle że pracuje na bogatszej w paliwo mieszance.

  • #4676 14 Paź 2015 10:06
    Davvvi
    Poziom 27  

    Muszę dorobić sobie jednak ssanie bo inaczej zimą mogę mieć problem z odpalaniem. A nie widzi mi się ponowne zakładanie chińskiego gaźnika.

  • #4677 15 Paź 2015 21:48
    krisjack99
    Poziom 18  

    Dzisiaj doszły do mnie części:
    - chińska świeca irydowa
    - zestaw naprawczy gaźnika (od jawki 50)
    - stożkowy (gąbkowy) filtr powietrza

    I tu pojawia się lekki problem:
    Nie zwróciłem uwagi, że w tym gaźniku komora pływakowa wystaje w stronę dolotu.
    Re: Silnik spalinowy w rowerzeRe: Silnik spalinowy w rowerze

    Przeszkadza ona w zamontowaniu filtra powietrza.
    Na razie opracowałem 2 rozwiązania:
    - przyciąć skrzydełko od plastiku filtra, żeby w przewężonym miejscu weszła metalowa opaska
    - i lepsza: wybiorę się jutro do Castoramy i spróbuję dobrać jakąś rurkę, miedziany łącznik rur czy coś w tym stylu. Wbiję na gaźnik lub założę rozgrzany, a na to filtr.

  • #4678 16 Paź 2015 21:49
    Davvvi
    Poziom 27  

    Panowie a o to mój problem, o którym pisałem wcześniej. Myślałem, że to gaźnik, ale to chyba świeca. Kumpel mi pożyczył świece NGK B6HS i silniczek odżył. Chodzi dużo lepiej. Odpalił mi od strzała, co na chińskiej świecy było rzadkością. Czy taka świeca jest dobra? Bo zamierzam taką kupić. Czytałem trochę o świecach irydowych i okazuje się, że niezbyt dobrze sprawują się zimą. Najlepsza chyba będzie zwykła.

  • #4679 16 Paź 2015 23:14
    krisjack99
    Poziom 18  

    @Davvvi
    Dobrą świecą dla tego silnika jest NGK B7HS.
    Jak chcesz zaszaleć z irydową, to jest NGK BPR7HIX.
    Nie wiem, na czym polegają problemy z irydowymi w zimie, Teorytycznie silnik się na nich szybciej dogrzewa, a odpalanie zimnego silnika jest łatwiejszy. Możesz dać link do forum/artykułu?

  • #4680 17 Paź 2015 00:01
    Ledowy
    Poziom 20  

    Davvvi napisał:
    ...Kumpel mi pożyczył świece NGK B6HS i silniczek odżył. Chodzi dużo lepiej. Odpalił mi od strzała, co na chińskiej świecy było rzadkością. Czy taka świeca jest dobra?...


    B6HS lub odpowiednik innej marki - to jest optymalna świeca do silnika 66cc
    (przy zastosowaniu CDI z zestawu). Oryginalna Sino nie jest najlepsza,
    ponadto ma za krótki gwint.
    Ogólnie polecane są z zakresu 5-8 marki NGK lub odpowiedniki.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME