Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik spalinowy w rowerze

zdzichu.dunaj 27 Jul 2015 19:14 1122426 7285
  • #4651
    Ledowy
    Level 20  
    starscream5 - przejechane mam ponad 3000 km.
    Na razie zakleiłem to miejsce Technicolem termicznym.
    Troche przeterminowany, ale może będzie trzymał ;)
  • NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.
  • #4652
    radarator
    Level 25  
    A u mnie wyszła ciekawostką. Jeden z zębów na małej zębatce sprzęgła jest uszkodzony co skutkowało lekkim blokowanie się zębatek między sobą. Dostały pewnie łożyska jak nie wał... Co za chiński szajs... Zastanawiam się co mogło być przyczyną takiego obrotu sprawy i jedyne co mi przychodzi teraz do głowy to to że uszczelka była dorabiana, zęby ją trochę starły i starty materiał połączony z olejem i smarem zebrał się w 'kulkę', wpadł między zęby i narobił bigosu. Ogólnie komora sprzęgła czysta w miarę. Nie wiem... Ma ktoś na zbyciu tą małą zebatkę? Silnik spalinowy w rowerze
  • #4653
    Ledowy
    Level 20  
    Sądze że pękł ten ząbek ot tak sobie - na złość - z tymi chińskimi bublami wszystko możliwe.
    Na alledrogo są po 24 zł (sprzedawca Pelcio68).
  • #4654
    radarator
    Level 25  
    Gdyby "ot tak sobie pękł" to by się raczej na bok nie wygiął się sam :D coś mu pomogło. Dzięki za namiar na sprzedawcę.
    Może jednak ma ktoś używkę w dobrej cenie?
    Oj, nie prędko znowu dotknę tego dziadostwa...ale na razie rozbiórka i czyszczenie z wszechobecnej rdzy...
  • #4655
    electrocom-op
    Level 13  
    radarator wrote:
    A u mnie wyszła ciekawostką. Jeden z zębów na małej zębatce sprzęgła jest uszkodzony co skutkowało lekkim blokowanie się zębatek między sobą. Dostały pewnie łożyska jak nie wał... Co za chiński szajs... Zastanawiam się co mogło być przyczyną takiego obrotu sprawy i jedyne co mi przychodzi teraz do głowy to to że uszczelka była dorabiana, zęby ją trochę starły i starty materiał połączony z olejem i smarem zebrał się w 'kulkę', wpadł między zęby i narobił bigosu. Ogólnie komora sprzęgła czysta w miarę. Nie wiem... Ma ktoś na zbyciu tą małą zebatkę? Silnik spalinowy w rowerze


    Ja w jednym z silników miałem gratisowy klin właśnie po stronie sprzęgła, na szczęście zorientowałem się że coś jest nie tak bo silnik grzechotał :) Poszukaj, może też masz zapas :P
    Co do zębatki, mam jedną sztukę na zbyciu- wypruta z nowego silnika powiedzmy że za 10zł (plus wysyłka) mógłbym Ci ją oddać, bo i tak jej pewnie nie wykorzystam.
    Komorę masz strasznie zarzyganą, i ta rdza, uszczelka ewidentnie przepuszczała wszystko co chlapnie na silnik.
    U siebie mam czyściutko, zero rdzy i syfu, jedynie odrobina pyłu z klocków sprzęgła a latałem tym chinolem w deszczu, śniegu, błocie- w każdych warunkach :D
    Sprawdź zębatkę tarczy sprzęgłowej czy nie ma żadnych uszkodzonych zębów, jak by co też mam nową na zbyciu, nawet cały komplet z wałkiem sprzęgła, talerzem, klockami i łożyskiem- nówka sztuka.
  • NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.
  • #4656
    radarator
    Level 25  
    Dobra, jutro to dokładnie obadam, dziś zapomniałem do warsztatu ściągacza z piwnicy wziąć.
    Kolega ma wszystko zardzewiałe bo zdjął silnik na pół roku prawie i zostawił w piwnicy rozbabrany a ja się teraz męczę z tym... Dobrze że w cylindrze były resztki oleju a w głowicy świeca, tam nie zardzewiał.
    Tak czy inaczej, trzymaj dla mnie komplet i daj znać na PW "skolko".
    Dzięki za odzew.
  • #4657
    krisjack99
    Level 19  
    To znowu ja!
    Wydechu jeszcze nie zrobiłem, bo znajomy mechanik-spawacz nie miał czasu.
    Ostatnio znów zająłem się pracą nad kierunkowskazami.
    Zrobiłem na allegro zakupy za 90zł...

    Kierunki (te po 4zł) przerobiłem na LEDowe. Użyłem kawałków taśmy LED.
    Silnik spalinowy w rowerze
    (po lewej oryginalna żarówka 10W, po prawej 3 diody na taśmie LED - łącznie 1,5W)

    Zainstalowałem taki przełącznik:
    Silnik spalinowy w rowerze
    Wewnątrz zmieściłem przerywacz kierunkowskazów, zasilanie będzie z akumulatora.

    Zamontowałem sobie filtr paliwa.
    Silnik spalinowy w rowerze

    Wykombinowałem takie cudeńka, są to naciągi łańcucha od Simsona, 2 dogięte kątowniczki.
    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze
    Wygląda, jakby się miało rozsypać, ale daje radę! Po zmianie szybkozamykacza na nakrętki nie mogłem naciągnąć łańcucha, gdy już wszystko było ok, spadał napinacz rowerowego...

    Chciałem jeszcze porównać lusterko rowerowe z chińskim "do Simsona, WSKi" za 8 zł.
    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze
    To motocyklowe jest płaskie, więc wpada w wibracje i mało przez nie widać. Nie kupujcie tego badziewia!

    Padł mi Jaguar CDI. Będę testować drugi, bez regulacji. Po podłączeniu innej cewki (nowej) nadal za mały impuls na świecy, na wyjściu z magneta prąd dobry.
  • #4659
    radarator
    Level 25  
    Ten drugi ulep prawie jak mój tylko takiego wielkiego zbiornika nie miałem :D
    Ciekawe jak to jeździ, w końcu są biegi...
  • #4660
    electrocom-op
    Level 13  
    krisjack99 Fajnie zrobione, jasność LED nieporównywalnie większa w porównaniu z tradycyjną żarówką przy dużo niższym zużyciu energii, myślę że światło będzie w miarę dobrze widoczne nawet w słoneczny dzień.
    Też przymierzałem się do tego projektu, trochę też śmigam ulicami i brak kierunkowskazów jest mocno kłopotliwy, i chyba pójdę Twoimi śladami :)
    Wpadł mi w łapki IDEALNIE nadający się do tego akumulator żelowy 6v z kasy fiskalnej jako bufor, niewielkie gabaryty pozwoliłyby upchnąć go nawet pod siodełko Link
    Na alle... znalazłem taki za 55zł.
  • #4661
    tomjed
    Level 28  
    electrocom-op wrote:
    Fajnie zrobione, jasność LED nieporównywalnie większa w porównaniu z tradycyjną żarówką przy dużo niższym zużyciu energii, myślę że światło będzie w miarę dobrze widoczne nawet w słoneczny dzień.


    Fajnie to to świeci... Pamiętajcie o jednym, że w przypadku jakiegokolwiek "zdarzenia drogowego" ( obyście tylko Wy wyszli z niego cało) nie będzie żadnego argumentu za Wami... Naprawdę nie widzę sensu montażu kierunkowskazów do roweru, bo nie są tam takie przewidziane... Co nie oznacza, że jestem ich przeciwnikiem, ale osobiście bałbym się jazdy sygnalizując manewry kierunkowskazami...
    pzdr
  • #4662
    Davvvi
    Level 27  
    tomjed wrote:
    Fajnie to to świeci... Pamiętajcie o jednym, że w przypadku jakiegokolwiek "zdarzenia drogowego" ( obyście tylko Wy wyszli z niego cało) nie będzie żadnego argumentu za Wami... Naprawdę nie widzę sensu montażu kierunkowskazów do roweru, bo nie są tam takie przewidziane... Co nie oznacza, że jestem ich przeciwnikiem, ale osobiście bałbym się jazdy sygnalizując manewry kierunkowskazami...
    pzdr


    A ja przeciwnie myślę. Jadąc 40km/h musisz puścić kierownicę i wystawić rękę, na rowerze z silnikiem to jest dość niebezpieczne,a niech będzie dziura to nie ma szans wymanewrować jedną ręką.Poza tym trzeba także hamować a jednym hamulcem nie jest łatwo . Wszystko przemawia za kierunkowskazami. JA mam w domu już nie używane dwa akumulatorki żelowe po 6V 10Ah to może też coś wymyślę. Tylko kupić tanie kierunki. Wpakować po jednym Powerledzie i można mrugać:)
  • #4663
    tomjed
    Level 28  
    Ja to wszystko rozumiem, masz rację. Jak pisałem nie jestem przeciwnikiem tego, ale... Ilu kierowców będzie zwracało uwagę na "migające światełka" przy Twoim rowerze? Do tego piszesz o wykonywaniu manewrów rowerem, przy prędkości 40 km/h... Wow włos się jeży... Ale ja już mam swoje lata i inaczej na to patrzę. Teraz jakoś bardziej zdaję sobie sprawę, że rozpędzić się to nie problem, problemem jest się zatrzymać. Ale wracając do tematu to chodziło mi o to, że wielu kierowców, głównie samochodów może nie zwracać po prostu uwagi na "mrugające światełko", bo nie są do tego przyzwyczajeni. W przypadku zdarzenia drogowego, jeśli przeżyjesz, a jechałeś zgodnie z przepisami, ale sygnalizowałeś manewr "światełkiem" a nie ręką, jesteś na przegranej pozycji...
  • #4664
    krisjack99
    Level 19  
    Przy keździe ulicą, w "orzeszku" ze światłami pozycyjnymi nikt nie będzie zwracał uwagi, że to rower.
    W kodeksie jest napisane, że jeżeli konstrukcja roweru uniemożliwia pokazywanie sygnałów skrętu ręką, powinien on posiadać kierunkowskazy o wymaganiach takich, jak dla motoroweru. Źródło podam potem, teraz piszę z komórki.

    Bez sensu jest też, że alternatywą dla ręki w bok jest druga ręka do góry, tak uczą np. Na kartę rowerową w szkołach, a mało który kierowca o czymś takim słyszał.

    Mam poraz kolejny problem z zapłonem. Podłączyłem nową cewkę, nowiuśkiego Jaguara od Ledowego, a iskry ni ma... impuls z fajki jest bardzo słaby, bardzo lekko kopie.
    Właśnie mi się przypomniało, że mam złom od kumpla, między innymi taki sam silnik do remontu :D. Jutro wypróbuję z jego magnetem!
  • #4665
    bidguma
    Level 18  
    Ręka do góry oznacza ,że hamujesz. Przynajmniej za moich czasów tak było na karte motorowerową na motorynie.
  • #4666
    gimak
    Level 39  
    tomjed wrote:
    chodziło mi o to, że wielu kierowców, głównie samochodów może nie zwracać po prostu uwagi na "mrugające światełko", bo nie są do tego przyzwyczajeni.

    W porze dziennej z tym argumentem bym się zgodził, że może migające światełko nie bedzie się rzucać w oczy, ale o zmierzchu uważam, że migające światełko będzie bardziej widoczne niż wyciągnięta ręka. Z tego między innymi powodu przymierzam się do założenia kierunkowskazów w zwykłym rowerze.
  • #4668
    radarator
    Level 25  
    Wg powyższego nie nasz prawa do kierunkowskazów bo możesz sygnalizować ręcznie chęć zmiany kierunku. Nic cię nie zasłania itd.
    Prosty wniosek: by móc używać kierunkowskazów trzeba sobie zrobić budkę nad całym rowerem :)
  • #4669
    electrocom-op
    Level 13  
    radarator wrote:
    Wg powyższego nie nasz prawa do kierunkowskazów bo możesz sygnalizować ręcznie chęć zmiany kierunku. Nic cię nie zasłania itd.
    Prosty wniosek: by móc używać kierunkowskazów trzeba sobie zrobić budkę nad całym rowerem :)


    A to całkiem dobry pomysł :lol: :lol: :lol: Wtedy można by całkowicie zrezygnować z wożenia tyłka samochodem w złą pogodę i w 100% przesiąść się na rower, dodając wentylator na cylinder mielibyśmy nawet ogrzewanie :D
    Ktoś już nawet wpadł na podobny pomysł Link
  • #4670
    tomjed
    Level 28  
    Ale o co koledze chodzi, przecież to poczciwy simson duo...
  • #4671
    krisjack99
    Level 19  
    Powiem tak: w przypadku konstrukcji uniemożliwiającej pokazywanie ręką jest obowiązek. W przypadku zwykłych rowerów (i naszych) raczej pozostaje możliwość. Co nie jest zabronione, jest dozwolone!\

    Po zmianie magneta odpala, po zgaszeniu przyciskiem da się odpalić.
    Muszę te dwa stare magneta przewinąć.
  • #4672
    Sawe89
    Level 15  
    Witam panowie robiłem dzisiaj porządki w piwnicy i znalazłem w kartonie jedną część z chińskiego silnika nie wiem jak to się stało że tego wcześniej nie widziałem możecie mi powiedzieć do czego to jest
    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze
  • #4673
    Ledowy
    Level 20  
    To jest ściągacz do zębatek chińskiego silnika.
    Bardzo przydatne narzędzie :)
  • #4674
    Sawe89
    Level 15  
    dobrze wiedzieć a na jakiej zasadzie to działa jeśli można wiedzieć
  • #4676
    Sputnik8
    Level 12  
    Kupiłem sobie ostatnio spawarkę inwertorową i postanowiłem rozwiązać problem niewycentrowanej tylnej zębatki. Piasta ma o 2mm mniejszy promień od zębatki i podczas szybkiej jazdy szarpało do przodu i do tyłu. Pierwotnie planowałem smarknąć 5 kresek od wewnątrz ale troche mi się elektroda omsknęła i aby nie było zbyt dużej dziury to zrobiłem 6 smarków.

    Silnik spalinowy w rowerze
    Czarne to nie smar ale farba :)

    Wygląda paskudnie, ale nie bijcie mnie, bo moje doświadczenie z spawaniem to ledwo 20 elektrod.
    Ważne, że działa. Nadplanowy metal zdarłem pilnikiem i teraz osie zębatki i piasty może z 0.2-0.3 mm są oddalone od siebie. Zobaczymy jak moje rozwiązanie będzie działać w dłuższym czasie, nie chce krakać ale może się wyrobić w miejscy styku. Kultura jazdy znacząco wzrosła i tak trochę nieswojo się jechało bez tego szarpania :)
  • #4677
    electrocom-op
    Level 13  
    Wystarczyło przelecieć dookoła piasty taśmą izolacyjną, 5-6 warstw i zębatka wchodzi na wcisk idealnie wycentrowana, po porządnym skręceniu nie ma prawa się przesuwać.
  • #4678
    Gamma_Corvi
    Level 16  
    Krisjack, dopiero teraz jestem w stanie zauważyć jak spieprzyłeś montaż zębatki odbiorczej. Śruby powinny wchodzić w pierwszy krzyż szprych....
  • #4679
    bidguma
    Level 18  
    Nie ma opcji żeby tak weszły w górskim 26 cali.
  • #4680
    radarator
    Level 25  
    A sprawdzę w czwartek, akurat będę robił koło. Zakładałem juz chińskie mocowanie do koła 26 od górala i nie pamiętam problemow ale mogłem nie zwrócić na to uwagi wtedy.