Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AM TechnologiesAM Technologies
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik spalinowy w rowerze

zdzichu.dunaj 09 Lip 2012 16:42 1090479 7235
  • #481
    Motorbike
    Poziom 23  
    Silników jest teraz dużo różnych więc jest w czym wybierać.

    Mnie zastanawia jak bardzo różni sie silnik od kosy spalinowej od takiego od podkaszarki, tam w podkaszarce jest szarpak z przodu silnika a w tych drugich jest szarpak z tyłu silnika i czy by pasowała przekładnia od pocketbika do tego silnika od podkaszarki, nigdzie schematu nie moge znaleść.
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • #482
    Corei
    Poziom 10  
    Przekładni z pocketa nie trzeba robić, bo można naspawać jakąś zębatkę na dzwon oryginalnego sprzęgła. A z szarpakiem: z tego co widziałem, a parę takich silników miałem w rękach, to czy szarpak jest z przodu czy z tyłu zależy od marki i modelu ;).
    A co do "mreq" : kolego, rozpędzanie zwykłego górala do "stałej" prędkości pod tytułem 60 km/h wiąże się z tym, że będziesz musiał dać lepsze łożyska w kołach, mocniejsze obręcze, może ew. wzmacniać ramę. To ofc da się zrobić, ale jak dla mnie to nie ma większego sensu. Uwierz mi, że takie 40-50 km/h to jest taki max i na rowerze spokojnie Ci to wystarczy. Ja obecnie będąc na tygodniowym wyjeździe trochę przemyślałem sprawę i stwierdziłem, że szkoda kasy na sprzęgła duperele. Zrobię to poprzez pasek klinowy na wał obok silnika i z tego wałka będzie zębatka, która łańcuchem będzie napędzać koło. Teraz muszę dopieścić silniczek (muszę zrobić/kupić tłumik i zdjąć stare koło pasowe i blachę osłaniającą jeszcze z czasów, gdy to było na glebogryzarce) i planuję "ramę" silnika i napędu zrobić ze stalowych kątowników hutniczych. O ile nie będą za ciężkie, ale może dam radę to w miarę ogarnąć. W tym tygodniu może kupię support i dętkę, żeby móc przejechać się normalnie rowerem, w którym ma być silnik. Aczkolwiek mam mało czasu, ponieważ właśnie remontuję swoją WSKę 3kę i tu się schodzi ;) Jak wrzucę filmik z pracy silniczka to zarzucę linkiem (i tu prośba, aby go nie kasować/moderować, ze względu na to, że może się komuś przyda. ;) ).

    EDIT: Obiecany filmik ;) Bez tłumika (tylko kolanko 90st.) i z zatartą linką gazu, której zapomniałem przytrzymać i dlatego nie chciał odpalić ;D

    http://www.youtube.com/watch?v=MYhrB3dvC_0
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • #483
    mreq
    Poziom 21  
    Corei napisał:
    A co do "mreq" : kolego, rozpędzanie zwykłego górala do "stałej" prędkości pod tytułem 60 km/h wiąże się z tym, że będziesz musiał dać lepsze łożyska w kołach, mocniejsze obręcze, może ew. wzmacniać ramę. To ofc da się zrobić, ale jak dla mnie to nie ma większego sensu. Uwierz mi, że takie 40-50 km/h to jest taki max i na rowerze spokojnie Ci to wystarczy.


    To nie ja proponowałem taką prędkość, zresztą moim zdaniem hamulce trzeba przede wszystkim wzmocnić, a nie ramę. Kiedyś kolega ciągnął mnie za moto i pytam czy jechaliśmy 80km/h , a on mi mówi, że 55 km/h także 50 to max na rowerze.
  • #484
    Motorbike
    Poziom 23  
    Silnik z przekładnia bedzie miał lepsze przyspieszenie, silnik BS fajnie chodzi jestem bardzo ciekaw końcowego efektu, przy budowie takiego pojazdu warto zwracac uwage na przełożenia by mogł sie wdrapać pod górkę bez naszej pomocy.
  • #485
    Corei
    Poziom 10  
    Motorbike: właśnie siedzę nad tym i sądzę, że będzie tak 1:4 na przekładni silnik - koło pasowe i 1:5 wał koła pas.(zębatka) - koło (zębatka). Przy max obrotach tego silnika 3600 RPM, po przeliczeniu obwodu koła wychodzi prędkość max ok. 44 Km/h, co w zupełności wystarczy, a i przyśpieszenie będzie. Tym bardziej, że silnik prawdopodobnie wkręci się wyżej, ponieważ kompletnie usunięto z niego regulator obrotów. Linka bezpośrednio steruje przepustnicą. A silnik jest w bdb stanie, ma taką kompresję, że ciężko przełamać. Tutaj nie widzę większych problemów. Jedynie to teraz myślę jak zrobić cały ten stelaż żeby to się po 50-100 km nie rozpadło.
  • #486
    banditosp
    Poziom 13  
    Znajomy posiada od trzech lat takiego sachsa i bardzo sobie chwali .
    Kupił go na giełdzie w Słomczynie za 800 zł .
    Pali mu około 1,5-ra litra na sto kilometrów .
    Zdjęcie poglądowe z internetu .
    Silnik spalinowy w rowerze
    Praktycznie nie słychać silnika jak jedzie .
  • #487
    Motorbike
    Poziom 23  
    Te rowerki z silnikiem Sachs są super.

    Są wolniejsze niż inne konstrukcje ale fajnie się nimi jeździ, są podobno bezawaryjne, ale jak narazie drogie.

    Ciekaw jestem ile tysięcy kilometrów można takim przejechać.
  • #488
    monteroo
    Poziom 11  
    Czarek60 napisał:
    Jak obiecałem, załączam zdjęcia.
    Oryginalnie silnik MAW miał zębatkę mocowaną trzema półpierścieniami do szprych.
    Rozwiązanie proste ale szprychy się buntowały, luzowały i trzaskały.
    Do wykonania pierścienia potrzebny jest dostęp do tokarki i kawałek zwykłej stali konstrukcyjnej (u mnie st10). Więcej pracy i dokładności wymaga wytrasowanie i nawiercenie otworków na szprychy i gwintowanych otworków na mocowanie do piasty. Najkosztowniejsza sprawa to zaplecenie i wycentrowanie koła - sam nie umiem.
    Dysponuję 1 surowym pierścieniem pasującym do starego torpeda Sachsa i zębatki od MZ Trophy (42 zęby)

    Pozdrawiam

    Dzięki za sensowne rozwiązanie problemu ! Skąd zębatka 42 zęby od Trophy? Ile na niej wyciąga MAW?
    Pozdrawiam

    Dodano po 12 [minuty]:

    Motorbike napisał:
    Te rowerki z silnikiem Sachs są super.

    Są wolniejsze niż inne konstrukcje ale fajnie się nimi jeździ, są podobno bezawaryjne, ale jak narazie drogie.

    Ciekaw jestem ile tysięcy kilometrów można takim przejechać.

    Pewnie można dużo , ale ja nie mam cierpliwości.Mam chiptuning i jest lepiej jeśli chodzi o szybkość , ale jest parę ale:
    1 Po czipie jest nawet fajnie , ale moim zdaniem potrzeba mu wiecej powietrza niż pozwala orginalny dolot do filtra.Bez obudowy szedł lepiej.Ale może trochę mi się dysza główna rozkalibrowała .
    2. Gażnik i silnik łatwo ulega zanieczyszczeniu przy jeździe po drogach gruntowych
    3. Wielki plus za bezszelestność.
    4. Wielki minus z beznadziejny rozmiar tylnej opony oraz to że bardzo łatwo ją przeciąć np na krawężniku.
    5. Ciężar dosyć duży jak na 30ccm
    6.Skomplikowany układ przeniesienia napędu choc i tak uproszczony w porównaniu do wcześniejszych 301.
  • #489
    monteroo
    Poziom 11  
    centrino@ napisał:
    Ja bym zamontował silnik odrzutowy od F-16.

    A taki by Ci nie wystarczył ? :
    http://www.youtube.com/watch?v=O3V5qbVbNLM

    Dodano po 8 [minuty]:

    Rob-son napisał:
    Dodawanie silnika spalinowego do roweru... Może jeszcze zamontujesz wał kardana. :D
    Lepiej odłoż jeszcze jakieś 800zł i masz używany, stary skuter malagutti, który pojeździ dużo dłużej niż jakiś chinol.

    Kardan pasuje ? Proszszsz...
    http://www.fahrrad-onlineshop.ch/Kardan.asp
  • #490
    Motorbike
    Poziom 23  
    Z jakiego materiału są wykonane chińskie silniki rowerowe?
  • #491
    monteroo
    Poziom 11  
    Badziewnego ? 8-) nie miałem styczności , ale słyszałem że lipa.
  • #492
    <lukasz>
    Poziom 11  
    Mam chiński silniczek i chodzi jak burza czasami robię nim około 100km dziennie
    i nie oszczędzam go jak jest prosta równa droga to ile fabryka dała około 55-60kmh.
    I nic się nie psuje w samym silniku, kompresje ma super czasami blokuje się koło przy odpalaniu:-)
    Jest kilka drobiazgów które trzeba poprawić po chińczykach czyli:

    -naciąg łańcucha zamiast plastikowej rolki to ruchoma śruba z trzema łożyskami
    np od szlifierki takie pasują, śruba zawieszona na sprężynie, po takich nasmarowanych łożyskach to będzie chodziło latami

    -śruby szpilki nakrętki są z niezbyt mocnej stali, potrafi się zerwać gwint lub
    urwać szpilka od mocowania silnika zalecam wymianę ale nie wszystkich tylko tam gdzie są największe siły

    -wymiana łańcucha na mocniejszy ja mam od mini czopera i jestem zadowolony

    -linki są też nie najlepsze ale zawsze można od roweru linkę założyć ja tak zrobiłem z linką od sprzęgła

    Ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego silniczka

    Pozdr

    Silnik spalinowy w rowerze
  • #493
    karabela51
    Poziom 2  
    Sam użytkuję silnik produkcji Made in China i jestem bardzo zadowolony. Jest to silnik na licencji USA. Osiągi to 48km/h przy mojej wadze 90 kg. Problem miałem z gaźnikiem bo dużo palił, ale po pewnych przeróbkach gaźnika mieszczę się w tolerancji podanej w instrukcji.
  • #494
    <lukasz>
    Poziom 11  
    Nie są takie złe te silniczki chińskie w sumie praktycznie wszystko jest teraz w chinach robione wszędzie made in china takie czasy mamy, może kiedyś był większy
    wybór. Ten mój silniczek ma 80cc dlatego jest szybszy a gażnik od ogara czeskiego.
  • #495
    karabela51
    Poziom 2  
    czy ten gaźnik czeski pasuje bez przeróbek do chinskich silników?
  • #496
    <lukasz>
    Poziom 11  
    Było kilka przeróbek montowany jest bezpośrednio do cylindra, musiałem
    rozwiercić otwory w gażniku żeby pasowały szpilki i na zewnątrz gażnika też troszkę
    podszlifowałem żeby można było swobodnie dać nakrętki,
    ponadto odpowiednio dopasowałem uszczelkę żeby jakieś powietrze się nie dostawało lewe.
    Do 80cc pasuje bo dyszkę te czeskie miały sporą 0.68mm, tylko zawleczkę
    musiałem dać na sam dół iglicy żeby paliwa więcej dostawał ale to tylko przy
    gorszym jakościowo oleju na ustawieniu środkowym odpalał tylko na droższym
    husqwarna na orlenie i castrol męczył się okrutnie dopiero po zmianie na iglicy
    jest wszystko super. Spala od 2 do 2,3 litra max. Próbowałem też z gażnikiem
    od komarka ale nie dawał rady 25kmh i koniec za mała średnica dyszki paliwa,
    pasuje jedynie do tych mniejszych pojemności 49cc.

    Podpinam obiecane foty
    Silnik spalinowy w rowerze
    Silnik spalinowy w rowerze
    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze
    Silnik spalinowy w rowerze
  • #497
    creative301
    Poziom 10  
    Witam forumowiczów!
    W temacie jestem jeszcze świeżak, ale co nieco już zatrybiłem. Otóż chce zmajstrować taki wichajster jak najtańszym kosztem, tu zrobiłem taki mały kosztorys ale dodam że będzie to góral a koła to 24
    .
    Silnik NAC 1KM 100zł - http://allegro.pl/silnik-spalinowy-kosy-nac-cg260b-a043-i2570626166.html
    Łańcuch pocket bike - 20zł
    I w tym momencie nasuwa mi się pytanie co lepiej założyć czy
    Dzwonek od pocketa - http://allegro.pl/dzwonek-sprzegla-zebatka-pocket-bike-mini-quad-i2564311394.html
    czy:
    przekładnie też od pocketa - http://allegro.pl/przekladnia-mini-cross-quad-pocket-bike-okazja-i2551142615.html
    I wkońcu zębatka 68z. - http://allegro.pl/zebatka-tylna-pocket-bike-mini-scigacz-68-zebow-i2571486873.html

    Ile to coś by wyciągnęło na prostej, dodam że 40-50km/h mi starczy. Z tego co widze nie problem to zrobić więc pisze.zze względu na szybkość i to przełożenie bo się na tym nieznam
  • #498
    wolakseak15
    Poziom 12  
    "Silnik bez osprzętu. W komplecie cylinder z short blokiem,kołem magnesowym, zbiornikiem paliwa i wężykami" po 1 musisz do tego kupić gaźnik który kosztuje ok 40 zł + świece zapłonową (10zł) i parę innych rzeczy typu filtr powietrza itp, do tego kup zębatkę i dzwonek sprzęgła nie kupuj żadnych przekładni bo nie są w niczym potrzebne łańcuch zakładasz bezpośrednio na zębatkę od dzwonka i na zębatkę w tylnym kole i powinno być ok
    osiągniesz v-max w okolicy 40-50
  • #499
    MarkowskiWrocek
    Poziom 8  
    Witam wszystkich

    Minął rok jak jeżdżę na swoim sprzęciku.

    Słuchajcie: BEZ ZASTRZEŻEŃ !! wszystko śmiga silniczek ma nadal moc,pali na strzała, wymieniłem jedynie świece. Przejechane okolo 13 tysięcy,Dzwonek sprzęgła trochę fioletowy ale sie nie ślizga :)

    Pozdrawiam

    p.s.Ach przepraszam stary nik to dreed62
  • #500
    creative301
    Poziom 10  
    Też myślałem o dzwonku, ale mieszkam na wsi i czasami trzeba do lasu po piaskach jeździć a to napewno wymaga więcej mocy, a jak wyczytałem to ta przekładnia dodaje mocy ale niewiem jak z prędkością. Może silnik Demon co ma 2,8KM a nie NAC i by ten dzwonek się sprawdził. Ale poczekam na wypowiedzi innych.
  • #502
    monteroo
    Poziom 11  
    Rozkrecić ? :? A ta zębatka jest na wolnobiegu?
  • #503
    ewelski
    Poziom 9  
    monteroo napisał:
    Rozkrecić ? :? A ta zębatka jest na wolnobiegu?
    tak, nakreconym na piaste, lewy gwint
  • #504
    monteroo
    Poziom 11  
    To pewnie trzeba zablokować na chwilę ten wolnobieg.Do firmy można zadzwonić :|
  • #505
    ewelski
    Poziom 9  
    Jak zablokowac, zebatka kreci sie w tym kierunku w ktorym trza odkrecac,firma niestety własciciel nie żyj, wszystkie piasty sa zamontowane do koł i tak samo jak w moim przypadku
    Jak bym mial tylko zmieniac zebatke to kicha jedynie cale kolo,natomiast przekladam na k-olo 24" i znalazłem wyjście.
  • #506
    monteroo
    Poziom 11  
    Czyli przeszprychowanie i przeobręczowanie. Nie wiem jaki tam jest wolnobieg ,ale faktycznia może tak być że byłozakręcone zębatką a potem lipa z rozbórką :| ...
  • #507
    aren1956
    Poziom 11  
    monteroo napisał:
    Czyli przeszprychowanie i przeobręczowanie. :| ...

    Ostro........czy ten wolnobieg to nie będzie to? Link:
    19,99 zł plus przesyłka.... Jeżeli tak, to dobierz się do starego, odkręć go metodą choćby "niszczącą". To się musi dać. Potem założysz nowy.

    Pozdrawiam
  • #509
    ewelski
    Poziom 9  
    aren1956 napisał:
    monteroo napisał:
    Czyli przeszprychowanie i przeobręczowanie. :| ...

    Ostro........czy ten wolnobieg to nie będzie to? Link:
    19,99 zł plus przesyłka.... Jeżeli tak, to dobierz się do starego, odkręć go metodą choćby "niszczącą". To się musi dać. Potem założysz nowy.

    Pozdrawiam
    "Krolu Zloty"

    To jest wlsnie TO
    jutro dzwonie i zamawiam kpl z zebatka do kola 24 " jak bedzie to z piastą Dzięki
  • #510
    ewelski
    Poziom 9  
    jeżeli do koła 16 " była zebatka 42 ząbki ,to do koła 24 " ????