Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Adex Agregaty
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Re: Silnik spalinowy w rowerze

Piotr350 18 Gru 2015 10:21 937740 6307
  • #4891 18 Gru 2015 10:21
    radarator
    Poziom 25  

    Bak to akurat zostaw taki jak masz. Mój 5l wkurza mnie niemiłosiernie swoją małą pojemnością.
    I przemyśl jeszcze raz punkt mocowania przyczepki. Bagażnik nie wytrzyma tego. Ja bym kombinował z mocowaniem w okolicy siodła.
    Jeżeli ciągnie się przyczepę to mocowanie jej w najdalszym końcu pojazdu jest ok ale wszystko się dość dramatycznie zmieni gdy przyczepa zacznie pchać. Obstawiam spore problemy ze sterowaniem calym zaprzęgiem. Ty będziesz chciała skręcić a przyczepka jechać dalej prosto...

  • Adex Agregaty
  • #4892 18 Gru 2015 16:36
    Angel1990
    Poziom 10  

    A rozwiązanie z silnikiem z przodu? Takie coś typu riksza albo bardziej dzik z silnikiem WSK bo jedno koło i silnik :D

  • #4893 18 Gru 2015 17:17
    Ledowy
    Poziom 20  

    Oczywiście że bagażnik nie wytrzyma takiego obciążenia.
    Angel1990 wysoko postawiłaś sobie poprzeczke ;)
    "Pchacz" z silnikiem od kosy przedstawił na str. 10 kolega krislan.
    Warto zerknąć.
    Kolega figo76 kombinował przyczepke z silnikiem
    Simsona Duo ,ale nie wiemy czy projekt zakończył się sukcesem
    (str. 41, 42).

  • #4894 18 Gru 2015 20:27
    radarator
    Poziom 25  

    Jak znajdę chwilę to popiszę tam trochę. O chinczyku, o KO, mogę się podzielic wiedzą o silnikach Dezametu i o silniku i podzespołach z Hero Gizmo ktore zastosowalem u siebie.

  • #4895 18 Gru 2015 20:47
    bidguma
    Poziom 18  

    Gamma_Corvi napisał:
    Przez przypadek wylogowałem się z forum, które postawiłem i zauważyłem, że był konflikt z szablonem. Teraz już wszystko jest jak powinno i można śmiało przechodzić z tego tematu.


    Bez urazy ale myśle, że forum elektrody jest tak wysoko wypozycjonowane w google, że każdy kto wpisze fraze "rower z silnikiem" itp zawsze trafi na ten temat, a nie na jakieś świeże "coś" na domenie fora.pl Jedyny minus to, że tutaj nie można poprowadzić luźnej rozmowy bo zaraz administator usuwa takie posty.

  • #4896 18 Gru 2015 20:57
    tomasso94
    Poziom 9  

    Witam forumowiczów!

    Kilka dni temu trafił do mnie typowy chiński silnik rowerowy. Do kompletu brakuje jedynie oryginalnego modułu z kablem i fajką. Przeglądając temat, postanowiłem użyć cewki od skutera. Niestety, brak iskry.

    Mierząc opór na przewodach cewki z silnika wyszło 340Ω między przewodami czarnym i niebieskim (w teorii powinno być 300Ω), oraz 3Ω między przewodami białym i czarnym (powinno być 3-6Ω). Napięcie generowane przez cewkę napędzaną wiertarką 650rpm waha się w okolicach 23V - 25V AC (Tutaj doczytałem 40 - 70V). W czym może tkwić problem?

    Pozdrawiam

  • #4897 18 Gru 2015 21:08
    krisjack99
    Poziom 18  

    Zamontowałeś cewkę, czy cewkomoduł?
    Najlepiej daj zdjęcie tej cewki.
    Temat budowy zapłonu poruszany był na stronie 80-81.

  • Adex Agregaty
  • #4898 18 Gru 2015 21:18
    tomasso94
    Poziom 9  

    Na aukcji Allegro opisane jest jako cewko-moduł. (4973280843) Choć wydaje mi się że to jednak sama cewka

  • #4899 18 Gru 2015 21:39
    krisjack99
    Poziom 18  

    Na tym cewkomodule powinien dawać iskrę, możliwe, że odpalić.
    Jakie masz napięcie (AC) na wyjściu magneta po zakręceniu silnikiem?
    Wykręć świecę i kopnij w pedał z podpiętym miernikiem. Jest również prostszy sposób - chwytasz w dwa palce (najlepiej bliskie sobie) oba przewody (czarny i niebieski) i kręcisz silnikiem, powinno się troszkę pokopać.

  • #4900 18 Gru 2015 21:42
    tomasso94
    Poziom 9  

    Tak jak pisałem wyżej, napięcie na wyjściu magneta w okolicach 25V. Przewód czarny (masa) podpięty do rdzenia, przewód niebieski idący z cewki podpięty do konektorka.

  • #4901 18 Gru 2015 21:53
    krisjack99
    Poziom 18  

    Możliwe, że powodem tak niskiego napięcia są za małe obroty wkrętarki. Przy kręceniu silnikiem za pomocą pedałów jest chwilowo ok. 1000RPM.

  • #4902 18 Gru 2015 21:58
    dawdzio1
    Poziom 12  

    bidguma napisał:
    Gamma_Corvi napisał:
    Przez przypadek wylogowałem się z forum, które postawiłem i zauważyłem, że był konflikt z szablonem. Teraz już wszystko jest jak powinno i można śmiało przechodzić z tego tematu.


    Bez urazy ale myśle, że forum elektrody jest tak wysoko wypozycjonowane w google, że każdy kto wpisze fraze "rower z silnikiem" itp zawsze trafi na ten temat, a nie na jakieś świeże "coś" na domenie fora.pl Jedyny minus to, że tutaj nie można poprowadzić luźnej rozmowy bo zaraz administator usuwa takie posty.


    Przy takim myśleniu wciąż siedzielibyśmy w jaskiniach i tłukli byśmy się maczugami. Wszystko kiedyś zaczynało, elektroda też.

  • #4903 18 Gru 2015 22:01
    tomasso94
    Poziom 9  

    krisjack99 napisał:
    Możliwe, że powodem tak niskiego napięcia są za małe obroty wkrętarki. Przy kręceniu silnikiem za pomocą pedałów jest chwilowo ok. 1000RPM.


    Też tak myślałem. Włożę silnik w ramę i zobaczę co i jak.

  • #4904 22 Gru 2015 20:32
    tomasso94
    Poziom 9  

    Wszystko złożyłem do kupy. Iskra na tym cewko-module jest bardzo ładna, niestety zalewa mi świece i silnik nie chce odpalić, zagadał na kilka sekund i nic więcej :( Gdzie szukać przyczyny?

  • #4905 22 Gru 2015 20:54
    krisjack99
    Poziom 18  

    Zalewanie + "raz się odezwał" to objawy iskry w złym momencie.Możliwe jest, że po prostu daje iskrę na przykład chwilę za/po GMP. Wówczas po wydmuchaniu paliwa ze świecy i z cylindra może kilka razy pyrknąć potem dochodzi do zalania świecy, bo nie jest w stanie spalić takiej ilości mieszanki.

  • #4906 22 Gru 2015 22:03
    tomasso94
    Poziom 9  

    Znalazłem przyczynę problemu. Jeden pierścień pęknięty i rozsypało się łożysko igiełkowe. Da radę kupić gdzieś do tego silnika jakiś zestaw naprawczy w postaci tłoka pierścieni i łożyska z zabezpieczeniami, czy tylko śmietnik? :cry:

  • #4908 22 Gru 2015 23:18
    starscream5
    Poziom 11  

    Ledowy napisał:
    Żaden śmietnik. Części dostępne są na eBay i AliExpress.
    Łożysko igiełkowe dostaniesz w sklepie z częściami do skuterów i motocykli,
    lub na allegro.
    Ja swój zestaw naprawczy kupiłem tu:
    http://www.silniki-rowerowe.pl/40-czesci-do-silnikow-spalinowych


    Witam.
    Ktoś już tam kupował zestaw naprawczy i nie był zbytnio zadowolony. Chyba jest o tym kilka stron wcześniej.
    Ja kupiłem następujące rzeczy na ebay ale radzę kupować na aliexpress: łatwiej się płaci, nie trzeba kombinować tak jak na ebay z paypalem.
    U mnie zatarł się silnik i kupiłem tłok, cylinder i pierścienie wszystko oddzielnie u innego sprzedawcy. Wszystko doszło i już od miesiąca śmigam na rowerze i już go dotarłem bo ma przejechane już prawie 500 km. Co prawda teraz gorzej wchodzi na obroty i muszę trochę dłużej gaz przytrzymać żeby wszedł na maksymalne ale to może dlatego że zmieniłem olej z Stihl HP ultra na zwyczajny HP (ten czerwony). Będę próbował jeszcze jeździć na HP Super i zobaczę czy wtedy będzie jakaś różnica.
    Generalnie nie polecam kupować u Polaczków na allegro czy ogólnie w polskim necie bo drożej niż na ebay czy aliexpress. Wyjątkiem był witold2020 na allegro ale on już chyba nie sprzedaje żadnych części do silnika rowerowego albo jakieś resztki mu zostały.
    Pozdrawiam.
    Kupiłem to:
    Re: Silnik spalinowy w rowerze
    Re: Silnik spalinowy w rowerze Re: Silnik spalinowy w rowerze

  • #4909 23 Gru 2015 00:10
    Ledowy
    Poziom 20  

    Z tego co widze to wcale tak tanio nie zapłaciłeś.
    Ja kupiłem i nie narzekałem. Przedstawiłem jedynie mape cylindra.
    Jeżdże na HP czerwonym i nie mam problemów z obrotami.

    tomasso94 - jak naprawisz silnik ,to napisz jak sprawuje się ten cewkomoduł
    który zakupiłeś.

  • #4910 23 Gru 2015 10:57
    maliniak80
    Poziom 16  

    Witam przed swietami, jako ze mialem troche czasu to prace przy skladaku poszly troche do przodu. Udalo sie zamocowac silnik, przeniesc napęd na kolo, w miedzy czasie dokupilem pare frykasow czyli licznik i siodlo, pomyslalem ze jak nic nie wyjdzie z konstrukcji to zawsze mozna zalozyc do innego roweru, silnik sprzedac reszte pociąć. Zostalo jeszcze sporo do zrobienia, wyszlifowac rame na spawach, pomalowac, dorobic blotnik z tylu i pomyslec nad oswietleniem
    Re: Silnik spalinowy w rowerze Re: Silnik spalinowy w rowerze Re: Silnik spalinowy w rowerze Re: Silnik spalinowy w rowerze Re: Silnik spalinowy w rowerze Re: Silnik spalinowy w rowerze Re: Silnik spalinowy w rowerze Re: Silnik spalinowy w rowerze Re: Silnik spalinowy w rowerze
    Co do osiągów to jeszcze nic nie moge powiedziec, rower rusza bez problemu na pierwszym biegu pod lekkie wzniesienie i dosc szybko sie napędza. Gdyby okazalo sie ze jest za slaby to mam zębatke 11tke, aktualnie na walku zdawczym jest 14t ale mysle ze tak jak jest bedzie ok

  • #4911 23 Gru 2015 17:00
    Ledowy
    Poziom 20  

    Świetna robota :) Schludnie się prezentuje.
    Ale to mocowanie - te szpilki - nie wygląda zbyt solidnie.

  • #4912 23 Gru 2015 19:23
    maliniak80
    Poziom 16  

    :D dzieki, szpilki nie wygladaja solidnie ale slabe tez nie sa, material to kwasowka, drut do miga cholernie drogi ale elegancko sie to spawa, trzeba tylko pamietac zeby unikac laczenia kwasowki ze zwykla stalą. Celem bylo zrobienie jak najlzejszej konstrukcji z mozliwie jak najwieksza sztywnoscia aczkolwiek pewna minimalna wiotkosc nie jest taka zla, bo jak w jednym miejscu konstrukcja jest bardzo sztywna to w innym zacznie za bardzo pracowac, pozatym dziwnie by wygladalo gdyby te czesci byly bardziej solidne niz sama rama

  • #4913 23 Gru 2015 19:30
    Davvvi
    Poziom 27  

    A powiedz jak przymocowałeś zębatke odbiorczą do koła ? Bo tego typu mocowania jeszcze nie widziałem i jestem ciekaw. 

  • #4914 23 Gru 2015 19:58
    maliniak80
    Poziom 16  

    Davvvi zeby to dobrze zobrazowac musial bym albo to rozebrac albo jakies foty w sieci znalesc nexusa 3, jestem w robocie i pisze z tel, ale tak w kilku zdaniach opisze. W nexusie ori zembatka jest osadzana na takim jakby trojzembie, a ja uzylem dwoch identycznych wolnobiegow z gwintem BSA, wiec aby je nakrecic musialem wziasc jedna czesc z suportu ktory ma fabrycznie lozyska maszynowe, jest to poprostu tuleja z gwintem i zostala przyspawana od srodka do elementu nexusa na ktorym normalnie jest ta zembatka z trojzembem. Calosc sie ftedy wydluza wiec na koncu jest podparta lozyskiem z kompletu suporta. Oczywiscie jeszcze pare pierdulek dochodzi wiec niezbedne jest jakies dojscie do tokarki no i spawarek TIg/Mig. Bylo by to duzo prostrze gdyby ktos produkowal piasty wielo biegowe z gwintem BSA. Wiem troche z tym zamieszalem . Potrm do tego wolnobiegu co jest blizej kola przyspawalem tamta duza zembatke. Oczywiscie troche czasu zeszlo zeby to wszystko wycentrowac, wymierzyc ale mi sie nie spieszy, lubie chyba bardziej grzebac jak jezdzic :D . No i wyszla taka rzeźba. Moze mozna prosciej ale robilem z tego co bylo bo ten nexus juz byl w tym rowerze

  • #4915 24 Gru 2015 12:47
    molibdenov
    Poziom 8  

    Witam wszystkich :D

    Ostatnio przeczesując popularny serwis Youtube znalazłem coś takiego?

    Link


    Korba z pedałami niby jest i dlatego zastanawiam się, czy jest to już motor czy jeszcze moped...

    Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt i udanego 2016!
    Molibdenov

  • #4916 24 Gru 2015 13:05
    Davvvi
    Poziom 27  

    Patrząc na film pedały służą raczej jak podnóżki niż jako napęd roweru. Ten pojazd już nie jest rowerem tylko motorowerem i podlega rejestracji.

  • #4917 24 Gru 2015 13:45
    tomekwojciechowski0
    Poziom 9  

    Tak samo konstrukcja maliniaka80 nawet rejestracji nie może podlegać bo to samoróbka i niemożna tym nigdzie wyjechać tylko seryjnie produkowana konstrukcja można O !.

  • #4918 24 Gru 2015 14:53
    maliniak80
    Poziom 16  

    Ale przecież to jest nadal rower tylko ma silnik na bagażniku, a nie ma nigdzie napisane ze nie mozna wozić silnika na bagazniku :D

  • #4919 24 Gru 2015 17:22
    krisjack99
    Poziom 18  

    Jest to 'rower z silnikiem pomocniczym'
    http://www.zielona-gora.po.gov.pl/index.php?id=27&idk=1&idp=1465
    Czyli nie podlega on rejestracji i można nim jeździć po drogach publicznych.
    Wiele osób mówi o tym bzdury bez znajomości (chciałem powiedzieć 'przepisów', ale to jest wyrok sądu, nie ustawa)

  • #4920 24 Gru 2015 21:12
    Angel1990
    Poziom 10  

    @maliniak80, o matko! Twój rower jest super!! :D