Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik spalinowy w rowerze

doman150 17 Gru 2015 06:16 988449 6631
  • #4891 17 Gru 2015 06:16
    Davvvi
    Poziom 27  

    Ja u siebie mam Minusa puszczonego ramą roweru i nie zauważyłem żadnych negatywnych skutków. Wcześniej miałem dynamo w piaście i minus także szedł ramą i też było dobrze. Jedyny problem to przez to że aku mam z tyłu to przednia lampa mi mrugała skręcając kierownicą. Minusa lampy musiałem przykręcić poza obszar widełek, bo lampę mam przykręconą po staremu czyli w miejscu gdzie się przedni błotnik przykręca.

  • #4892 17 Gru 2015 06:55
    krisjack99
    Poziom 18  

    @Gamma_Corvi
    Dopiero sobie uświadomiłem, że moja odpowiedź jest przed twoim pytaniem :P

    Po twoim edicie: nie będzie to miało wpływu, tak, jak napisałem w poście wyżej. Albo z cewki przez przetwornicę, albo z innego źródła.

  • #4893 17 Gru 2015 10:44
    Angel1990
    Poziom 10  

    @krisjack99, raczej rozłączane, ale chyba wezmę masywniejszą ramę niemieckiego składaka. Drugim pomysłem jest zamontowanie tej ramy w formie wózka bocznego, nie wiem które rozwiązanie będzie lepsze...
    @Gamma_Corvi, dlaczego niby?

  • #4894 17 Gru 2015 11:43
    Gamma_Corvi
    Poziom 15  

    Dzięki za odpowiedź Daavi.

    @Angel1990 Rozumiem ideę silnika doczepnego pod warunkiem, że ma sens.

    Wg mnie silnik doczepny wygląda tak jak w przypadku chociażby Smith Moto Wheel:

    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze

    czy Wall Auto-Wheel

    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze

    Prawda, że ładnie zaprojektowane? Na Twoim miejscu poszedłbym w tym kierunku i np kupił silniczek sachs z kołem. Z koła wyciął piastę, nawiercił w niej dziury na szprychy, zaplótł piastę w 20" obręcz, do koła zaś zamontował mocny stelaż by utrzymał silnik w określonej pozycji i umożliwił montaż błotnika, potem już tylko dwa pałąki do połaczenia moto-koła na sztywno z rowerem w stylu mocowań wózków bocznych w motocyklach. To miało by wg mnie sens (z racji wagi, sposobu przenoszenia napędu, łatwości obsługi czyli montażu i demontażu) i wyglądało by estetycznie. W przeciwieństwie do tego co zaprezentowałaś. Jestem w stanie wiele zrozumieć ale montaż całej ramy komara do ramy składaka by mieć rower z silnikiem doczepnym? Ty chcesz mieć rower z motorowerem doczepnym... Wskaż mi tu sens.

  • #4895 17 Gru 2015 13:00
    Angel1990
    Poziom 10  

    Kupić, no tak przecież wszystko można kupić, ale jest jeden malutki szkopuł... Trzeba mieć pieniądze i to nie małe. To nie jest rama komara tylko motorynki jak już.

    Gamma_Corvi napisał:
    Ty chcesz mieć rower z motorowerem doczepnym... Wskaż mi tu sens.

    Cytat:
    Polska nazwa motorower wskazuje, że pojazd ma cechy motocykla i roweru

    O, mam to i to :P
    Motorowerem to nazywa się pojazd spalinowy, na którym można samodzielnie jeździć. Na tej ramie nikt nie będzie siedział, więc nie jest motorowerem tylko ramą (i to nie kompletną) z silnikiem.
    Dla mnie ma sens, dla Ciebie nie musi.

  • #4896 17 Gru 2015 13:26
    Gamma_Corvi
    Poziom 15  

    Angel1990 napisał:
    Kupić, no tak przecież wszystko można kupić, ale jest jeden malutki szkopuł... Trzeba mieć pieniądze i to nie małe.


    Po 1. Można dorwać komplet o którym pisałem z silnikiem w dobrym stanie za około 500-600zł jak się poświęci kupę czasu i cierpliwości by go znaleźć, więc ciężko to nazwać wydawaniem fortuny.
    Po 2. "Wszystko można kupić" - Aha... teraz chcesz mi wmówić, że tej ramy od motorynki i tego silnika od komara nikt nigdy nie kupił i zwyczajnie zerwałaś je z drzewa rosnącego przed domem? :roll:

    Angel1990 napisał:
    Motorowerem to nazywa się pojazd spalinowy, na którym można samodzielnie jeździć. Na tej ramie nikt nie będzie siedział, więc nie jest motorowerem tylko ramą (i to nie kompletną) z silnikiem.
    Dla mnie ma sens, dla Ciebie nie musi.


    Powiedz tak funkcjonariuszowi Policji przy najbliższej kontroli. :lol:

  • #4897 17 Gru 2015 14:44
    Angel1990
    Poziom 10  

    Gamma_Corvi napisał:
    Po 1. Można dorwać komplet o którym pisałem z silnikiem w dobrym stanie za około 500-600zł jak się poświęci kupę czasu i cierpliwości by go znaleźć, więc ciężko to nazwać wydawaniem fortuny.

    Rozumiem że 600 zł to grosze? Nie dla każdego, a szczególnie nie dla mnie.

    Cytat:
    Po 2. "Wszystko można kupić" - Aha... teraz chcesz mi wmówić, że tej ramy od motorynki i tego silnika od komara nikt nigdy nie kupił i zwyczajnie zerwałaś je z drzewa rosnącego przed domem? :roll:

    Ramę dostałam, a Komara kupiłam za 100 zł.

    Cytat:
    Powiedz tak funkcjonariuszowi Policji przy najbliższej kontroli. :lol:

    Ta, bo nie mają co robić tylko składaki łapać. I co mi zrobi? Mandat wystawi? Nie ma takiej podstawy, prawa nie łamię.

  • #4898 17 Gru 2015 15:25
    krisjack99
    Poziom 18  

    Temat już był kilka razy. Źródło: forumprawne.org.

    - 'motorower' to pojazd do 50ccm i v-max do 45km/h podlegający rejestracji, od jakiegoś czasu mający niewiele wspólnego z rowerami, np. skutery

    Aby nasze 'mopedy' (chyba najlepsza nazwa) były uważany za rowery, w dużym uproszczeniu:
    - rama roweru
    - możliwość jazdy bez włączonego silnika - na pedałach
    - max. pojemność - 50ccm
    Nie mamy ograniczonej:
    - mocy
    - prędkości maks.

    Rower (, motorower i motocykl) może posiadać przyczepkę o maksymalnej masie z ładunkiem 100kg, przy czym cały zestaw nie może przekraczać 4m. NIe potrzeba rejestracji przyczepki ani w przypadku roweru, ani motocykla.

    Silnik na przyczepce jest po prostu silnikiem pomocniczym. Przyczepka nie może przekroczyć 100kg.

  • #4899 17 Gru 2015 22:38
    Gamma_Corvi
    Poziom 15  

    Wymiana zdań zmierza w zupełnie niewłaściwym kierunku. Ja nie negowałem kwestii, że to co usiłujesz stworzyć przestanie być rowerem ani tym bardziej nie miałem zamiaru udowadniać, że dokładając do roweru ramę od motoroweru wraz z silnikiem stworzysz motorower, za którego używanie na drogach publicznych będzie nękała Cię Policja. Ja tylko zgodnie z moim poczuciem estetyki i jako takim zmysłem inżynierskim jaki (jak sądzę) posiadam, pomysł jaki zaproponowałaś uznałem za zwyczajnie pozbawiony tak estetyki, jak i zmysłu inżynierskiego, że o sensie nie wspomnę. Kłócić się również nie zamierzam. Zwyczajnie wychodzę z założenia, że jedną z funkcji forum jest również (jeśli nie przede wszystkim) umożliwienie wyrażenia swoich poglądów. Mało tego, uznałem za stosowne wyrażenie swojego zdania, nie po to by odwieść Cię od tego co sobie zaplanowałaś, tylko dlatego byś mogła na całą sprawę spojrzeć z boku, a to czy weźmiesz sobie do serca moje przemyślenia czy nie pozostawiam już Tobie, bo bądźmy szczerzy co mnie tak naprawdę obchodzi co zrobisz? To Twoja i tylko Twoja sprawa. Ja zwyczajnie chciałem pomóc ponieważ z tego powodu jestem użytkownikiem tego forum - mam problem - pytam, oczekując odpowiedzi, ktoś ma problem - usiłuję pomóc w miarę możliwości (tudzież w ramach rewanżu). Zresztą dziwi mnie Twoje zachowanie, najpierw zamieszczasz zdjęcia swojego "tworu" by się nim pochwalić a potem, gdy ktoś ocenia go negatywnie, Ty tupiesz nogą i obrażasz się bo ktoś raczył nie przyklasnąć na Twój pomysł.

    Angel1990 napisał:
    Ta, bo nie mają co robić tylko składaki łapać. I co mi zrobi? Mandat wystawi? Nie ma takiej podstawy, prawa nie łamię.


    Tak właśnie sądzę, polska policja przecież słynie ze swej gorliwości w tropieniu pierdół jak chociażby stawianie mandatu w wysokości 150zł za palenie na przystanku na którym stoi jedynie sam jeden palący człowiek, takie kurioza można by mnożyć.
    @krisjack99 przytoczył informację nt cech przyczepki, z którymi się zresztą zgadzam. Jest tylko mały szkopuł, przyczepka to jedno, zwykle ma dwa koła i jakiś dyszel przypinany do sztycy lub rurki podsiodłowej i co najważniejsze - wygląda na przyczepkę na pierwszy rzut oka. Rama od motoroweru wraz silnikem przymocowana do roweru cóż...wygląda jak rama motoroweru z silnikiem przymocowana do roweru. Żebyś miała jasność, mnie by to nie obeszło, widziałem już wiele wynalazków, ptryknął bym co najwyżej fotkę przechodząc obok. Policja to strzeli sobie ale selfie po wystawieniu mandatu.

    Będę śledził Twoje poczynania, bo mimo wszystko ciekaw jestem co się wykluje, gdy się jednak dziewczyna zaprze. 8-)


    P.S.
    krisjack99 napisał:
    'mopedy' (chyba najlepsza nazwa).

    Najlepsza jest chyba jednak "mower".

  • #4900 17 Gru 2015 23:31
    krisjack99
    Poziom 18  

    Gamma_Corvi napisał:

    Najlepsza jest chyba jednak "mower".

    Czyli wracamy do kosiarek (z ang. mower - kosiarka)?
    'Motorower' również jest zajęty: a to jest określeniem w przepisach 'motocykla' do 50ccm. Moped jest pojazdem z napędem zarówno pedałowym, jak i silnikowym.
    Moped to synonim słowa motorower, jest nawet w słowniku.
    Po angielskiemu to jest "motorized bike, motorized bicycle", może zaadaptować na 'rower silnikowy' lub 'zmotoryzowany rower' (nawet niezłe, w skrócie "zmotorower" :D )
    Znowu dyskusja "o niczym"...

  • #4901 17 Gru 2015 23:44
    Gamma_Corvi
    Poziom 15  

    Niekoniecznie, mógłbym założyć forum tematyczne dla rowerków z silnikiem, poprzenosić najważniejsze informacje z tego tematu, podzielić forum na właściwe kategorie. Myślałem już nad tym swego czasu. Pozostaje jedynie kwestia głosowania na nazwę forum.

  • #4902 18 Gru 2015 00:19
    dawdzio1
    Poziom 12  

    Bardzo dobry pomysł, bo wchodzenie na forum elektroniczne, żeby pisać o rowerze z silnikiem jest trochę... dziwne :)
    Proponowałbym jednak coś z tą kosiarką, ku chwale konstrukcji w pełni domowej produkcji. Nawet to "mower" wygląda bardzo przyjemnie i równie dobrze brzmi, a to, że po angielsku to jest kosiarka niech pozostanie jedynie ciekawostką. Jest wiele wyrazów, które w jednym języku znaczą zupełnie co innego niż w drugim.

  • #4903 18 Gru 2015 10:01
    Angel1990
    Poziom 10  

    Przyznaję, trochę mnie poniosło :oops:

    Gamma_Corvi napisał:
    Rama od motoroweru wraz silnikem przymocowana do roweru cóż...wygląda jak rama motoroweru z silnikiem przymocowana do roweru.

    No może i tak, a co do policji no to teraz trochę mam obawy... Te rowery ze zdjęć wyżej są fajne, ale mam tylko te części które pokazałam na zdjęciach, cóż wytężę umysł i może wymyślę coś co będzie mniej rzucało się w oczy :P Kupię mniejsze koło od motorynki i może skrócę tą ramę o połowę, dam mniejszy bak, może będzie wyglądało lepiej :D

  • #4904 18 Gru 2015 10:21
    radarator
    Poziom 25  

    Bak to akurat zostaw taki jak masz. Mój 5l wkurza mnie niemiłosiernie swoją małą pojemnością.
    I przemyśl jeszcze raz punkt mocowania przyczepki. Bagażnik nie wytrzyma tego. Ja bym kombinował z mocowaniem w okolicy siodła.
    Jeżeli ciągnie się przyczepę to mocowanie jej w najdalszym końcu pojazdu jest ok ale wszystko się dość dramatycznie zmieni gdy przyczepa zacznie pchać. Obstawiam spore problemy ze sterowaniem calym zaprzęgiem. Ty będziesz chciała skręcić a przyczepka jechać dalej prosto...

  • #4905 18 Gru 2015 16:36
    Angel1990
    Poziom 10  

    A rozwiązanie z silnikiem z przodu? Takie coś typu riksza albo bardziej dzik z silnikiem WSK bo jedno koło i silnik :D

  • #4906 18 Gru 2015 17:17
    Ledowy
    Poziom 20  

    Oczywiście że bagażnik nie wytrzyma takiego obciążenia.
    Angel1990 wysoko postawiłaś sobie poprzeczke ;)
    "Pchacz" z silnikiem od kosy przedstawił na str. 10 kolega krislan.
    Warto zerknąć.
    Kolega figo76 kombinował przyczepke z silnikiem
    Simsona Duo ,ale nie wiemy czy projekt zakończył się sukcesem
    (str. 41, 42).

  • #4907 18 Gru 2015 20:27
    radarator
    Poziom 25  

    Jak znajdę chwilę to popiszę tam trochę. O chinczyku, o KO, mogę się podzielic wiedzą o silnikach Dezametu i o silniku i podzespołach z Hero Gizmo ktore zastosowalem u siebie.

  • #4908 18 Gru 2015 20:47
    bidguma
    Poziom 18  

    Gamma_Corvi napisał:
    Przez przypadek wylogowałem się z forum, które postawiłem i zauważyłem, że był konflikt z szablonem. Teraz już wszystko jest jak powinno i można śmiało przechodzić z tego tematu.


    Bez urazy ale myśle, że forum elektrody jest tak wysoko wypozycjonowane w google, że każdy kto wpisze fraze "rower z silnikiem" itp zawsze trafi na ten temat, a nie na jakieś świeże "coś" na domenie fora.pl Jedyny minus to, że tutaj nie można poprowadzić luźnej rozmowy bo zaraz administator usuwa takie posty.

  • #4909 18 Gru 2015 20:57
    tomasso94
    Poziom 9  

    Witam forumowiczów!

    Kilka dni temu trafił do mnie typowy chiński silnik rowerowy. Do kompletu brakuje jedynie oryginalnego modułu z kablem i fajką. Przeglądając temat, postanowiłem użyć cewki od skutera. Niestety, brak iskry.

    Mierząc opór na przewodach cewki z silnika wyszło 340Ω między przewodami czarnym i niebieskim (w teorii powinno być 300Ω), oraz 3Ω między przewodami białym i czarnym (powinno być 3-6Ω). Napięcie generowane przez cewkę napędzaną wiertarką 650rpm waha się w okolicach 23V - 25V AC (Tutaj doczytałem 40 - 70V). W czym może tkwić problem?

    Pozdrawiam

  • #4910 18 Gru 2015 21:08
    krisjack99
    Poziom 18  

    Zamontowałeś cewkę, czy cewkomoduł?
    Najlepiej daj zdjęcie tej cewki.
    Temat budowy zapłonu poruszany był na stronie 80-81.

  • #4911 18 Gru 2015 21:18
    tomasso94
    Poziom 9  

    Na aukcji Allegro opisane jest jako cewko-moduł. (4973280843) Choć wydaje mi się że to jednak sama cewka

  • #4912 18 Gru 2015 21:39
    krisjack99
    Poziom 18  

    Na tym cewkomodule powinien dawać iskrę, możliwe, że odpalić.
    Jakie masz napięcie (AC) na wyjściu magneta po zakręceniu silnikiem?
    Wykręć świecę i kopnij w pedał z podpiętym miernikiem. Jest również prostszy sposób - chwytasz w dwa palce (najlepiej bliskie sobie) oba przewody (czarny i niebieski) i kręcisz silnikiem, powinno się troszkę pokopać.

  • #4913 18 Gru 2015 21:42
    tomasso94
    Poziom 9  

    Tak jak pisałem wyżej, napięcie na wyjściu magneta w okolicach 25V. Przewód czarny (masa) podpięty do rdzenia, przewód niebieski idący z cewki podpięty do konektorka.

  • #4914 18 Gru 2015 21:53
    krisjack99
    Poziom 18  

    Możliwe, że powodem tak niskiego napięcia są za małe obroty wkrętarki. Przy kręceniu silnikiem za pomocą pedałów jest chwilowo ok. 1000RPM.

  • #4915 18 Gru 2015 21:58
    dawdzio1
    Poziom 12  

    bidguma napisał:
    Gamma_Corvi napisał:
    Przez przypadek wylogowałem się z forum, które postawiłem i zauważyłem, że był konflikt z szablonem. Teraz już wszystko jest jak powinno i można śmiało przechodzić z tego tematu.


    Bez urazy ale myśle, że forum elektrody jest tak wysoko wypozycjonowane w google, że każdy kto wpisze fraze "rower z silnikiem" itp zawsze trafi na ten temat, a nie na jakieś świeże "coś" na domenie fora.pl Jedyny minus to, że tutaj nie można poprowadzić luźnej rozmowy bo zaraz administator usuwa takie posty.


    Przy takim myśleniu wciąż siedzielibyśmy w jaskiniach i tłukli byśmy się maczugami. Wszystko kiedyś zaczynało, elektroda też.

  • #4916 18 Gru 2015 22:01
    tomasso94
    Poziom 9  

    krisjack99 napisał:
    Możliwe, że powodem tak niskiego napięcia są za małe obroty wkrętarki. Przy kręceniu silnikiem za pomocą pedałów jest chwilowo ok. 1000RPM.


    Też tak myślałem. Włożę silnik w ramę i zobaczę co i jak.

  • #4917 22 Gru 2015 20:32
    tomasso94
    Poziom 9  

    Wszystko złożyłem do kupy. Iskra na tym cewko-module jest bardzo ładna, niestety zalewa mi świece i silnik nie chce odpalić, zagadał na kilka sekund i nic więcej :( Gdzie szukać przyczyny?

  • #4918 22 Gru 2015 20:54
    krisjack99
    Poziom 18  

    Zalewanie + "raz się odezwał" to objawy iskry w złym momencie.Możliwe jest, że po prostu daje iskrę na przykład chwilę za/po GMP. Wówczas po wydmuchaniu paliwa ze świecy i z cylindra może kilka razy pyrknąć potem dochodzi do zalania świecy, bo nie jest w stanie spalić takiej ilości mieszanki.

  • #4919 22 Gru 2015 22:03
    tomasso94
    Poziom 9  

    Znalazłem przyczynę problemu. Jeden pierścień pęknięty i rozsypało się łożysko igiełkowe. Da radę kupić gdzieś do tego silnika jakiś zestaw naprawczy w postaci tłoka pierścieni i łożyska z zabezpieczeniami, czy tylko śmietnik? :cry: