Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik spalinowy w rowerze

zdzichu.dunaj 04 May 2016 10:02 1177950 7419
Optex
  • #5461
    Davvvi
    Level 27  
    Ja się zgadzam z fake4r. Pracuje jako dekarz. Po 9 godzinach jestem zmeczony i mam 4km pedalowania pod gore i czesto wieje wiatr. Przy tym wydaje 5zl tygodniowo na paliwo a samochodem 30zl. Jest roznica?Jest. I po powrocie do chaty z pracy a pedalach ledwo zipie a tak odpoczywam podczas jazdy i jest lepiej. Mi rower służy jako tani transport i zapewne nie jednemu z forum.
  • Optex
  • #5462
    Martin_81
    Level 10  
    Ja wcale nie czuje się schańbiony wracając do domu po 8 godzinach pracy na piekarni i wspomagając się silnikiem :)

    Ledowy a wracając do mojej awarii.Gdy silnik przestał działać zawiozłem rower do fachowca od motocykli.Cała jego naprawa polegała na wypięciu przewodu gaszenia silnika i podpięciu na jego miejsce białego przewodu od świateł.czyli tak jak Ty radzisz.Efekt był taki że wracając od niego z warsztatu nie dało się tym jechać dłąwił się,brakowało mocy.Przed domem mam sporą górkę i mimo że wspomagałem się pedałami nie wyjechałem.Po naprawie którą opisałeś na stronie 99 jest dużo lepiej.Silnik wkręca się do pełnych obrotów i wyjeżdzam pod wspomnianą górkę. Dziś albo jutro przejadę się do roboty może na dłuższym dystansie mu się poprawi
  • #5463
    fake4r
    Level 13  
    Wracając do dyskusji, odebrałem niedawno silnik 80. Widzę inne oznaczenia na pudełku w stosunku do tego z allegro. W zestawie dodatkowo jest jakiś ściągacz, do sprzęgła? I chyba dodatkowe mocowanie-obejma na tłumik. Po za tym nie patrzyłem jeszcze pod pokrywę na cylinder bo nie mam akurat pod ręką oczkowej 14. Co ciekawe w tej wersji silnika mam 2 kable, bez tego białego. I widziałem też takie cewki na ali, w sumie wziąłem już jedną na zapas ;)
  • Optex
  • #5464
    Motorbike
    Level 24  
    @fake4r
    Wstaw zdjęcia całego kompletu i tych dodatkowych narzędzi jeśli możesz, łacznie z tymi oznaczeniami. Silnik niby ten sam ale możliwe że produkcja na inny rejon świata i użyto lepszych materiałów.
  • #5465
    fake4r
    Level 13  
    Komplet jak komplet identyczny, oprócz wspomnianych wyżej różnic, tak że zdjęcia raczej zbędne bo nie ma na co patrzeć i nie chce mi się tego wszystkiego układać do fotek ;) Jeszcze jest taka kwadratowa blaszka montażowa, której nie miałem przy poprzednim komplecie z tego co pamiętam. Przy poprzednim silniku oznaczenie na pudełku było krótkie F80 albo FM80 już nie pamiętam.

    Wątpię że użyto lepszych materiałów, raczej ten sam g_wnolit - chiński metal. Po prostu inna fabryka więc inne oznaczenia pudełka być może, a i tak robione na tym samym wzorze. Nie widzę aby coś lepiej był wykonany niż ten poprzedni.

    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze
  • #5466
    Ledowy
    Level 20  
    Martin_81 wrote:
    Cała jego naprawa polegała na wypięciu przewodu gaszenia silnika i podpięciu na jego miejsce białego
    przewodu od świateł.czyli tak jak Ty radzisz.

    Martin_81 - ja tak nie radze - patrz na schemat który zamieściłem.
    Prawdopodobnie zwarta cewka świateł pochłania część energii generowanej przez magneto.
    Ale dobrze że i tak działa :)

    blockmen30 - świece polecane to NGK B6HS ,B7HS, ewentualnie zimna B8HS
    (lub odpowiedniki innej marki).

    fake4r - ściągacz jest do zębatek sprzęgła ,oraz zębatki zdawczej.
  • #5467
    Martin_81
    Level 10  
    Martin_81 - ja tak nie radze - patrz na schemat który zamieściłem.
    Prawdopodobnie zwarta cewka świateł pochłania część energii generowanej przez magneto.
    Ale dobrze że i tak działa :)

    Na schemacie pokazałeś,żeby połączyć biały z czarnym i zaizolować drucik wychodzący z rdzenia żeby się z masą nie stykał.Ten mechanik połączył biały kabelek z czarnym na wtyczce wychodzącej z CDI.Ale drucika wychodzącego z rdzenia nie ruszał.Czy było by możliwe żeby ten drucik miał połączenie z masą mimo że na czarnym przewodzie multimetr wskazywał zero oporności.Sprawdzę rower na dłuższym dystansie a jeśli będie coś nie tak to zrobie jak radzisz na tym schemacie.Dzięki za pomoc :)
  • #5468
    fake4r
    Level 13  
    Panowie widziałem kilka razy wpisy na temat dźwigni sprzęgła i jakiejś kulki.
    Ściągnąłem wczoraj pokrywę tą co jest dźwignia a pod pokrywą zębatka zdawcza i tam żadnej kulki nie widzę. Możecie mnie oświecić, bo nie wiem czy źle patrzę czy może nie mam tej magicznej kulki :)
    PS. Silniczek wygląda dobrze, odkręciłem pokrywę i cylinder jest bardzo ładny, brak jakichkolwiek wżerów jak to miało miejsce w poprzednim. Troszkę jakichś opiłków małych/śmieci było. Wyczyściłem i nasmarowałem.

    Druga sprawa, chociaż pewno było wielokrotnie mówione ale na chwilę obecną jaki najlepiej olej 2t kupować, tak żeby w miarę cenowo i jakościowo to wychodziło? Bo z tego co widzę Stihl HP ultra troszkę kosztuje bo około 40-50zł za litr. Jakiś inny w granicach 20zł? Orlenowski, motul?
  • #5469
    krisjack99
    Level 19  
    @fake4r
    Polecam jakiś syntetyk. Sam używam Castrol Power 1 Racing 2t. Na Allegro kosztuje po 35zł za litr, a jest naprawdę niezły. Nie dymi, nie leci z wydechu. Używam mieszanki 1:25, ale na dotarcie bym się musiał zastanowić, czy na tym oleju 1:20 starczy, czy lepiej nie ryzykować.

    W osi zębatki, w środku jest taki walec wciskany przez popychacz, kulka jest za nim.
    Silnik spalinowy w rowerze

    Czym smarujecie łańcuch(y)? Raz na jakiś czas by się przydało, bo nie chcę zniszczyć zębatek.

    edit:
    Znalazłem nawet taką animację:
    Silnik spalinowy w rowerze
  • #5470
    fake4r
    Level 13  
    Dzięki za wyjaśnienie, myślałem że jest gdzieś tu na zewnątrz ta kulka. Masz gdzieś więcej takich schematów do tego silnika? Super pomocne.

    Ja łańcucha w moim motocyklu i jak i rowerze smaruję przekładniowym 80w90. Naprawdę wystarczy niewielka ilość tylko na sworznie między ogniwa.
    Nie trzeba całego łańcucha smarować pędzlem bo z zewnątrz smarowanie nie jest potrzebne a tylko brudzi i łapie syf z drogi. Ja robię tak w rowerze - rozpinam łańcuch, szejkuję w benzynie, potem zostawiam, żeby wyschnął. Następnie zanurzam cały do oleju, i odwieszam na kilka dni, a nadmiar oleju spływa. Na konieć wycieram z zewnątrz suchą szmatką. Jeżdżę na 2 łańcuchy i zmieniam je co kilkaset km, tak że gdy ściągam z roweru jeden to drugi już jest gotowy do założenia a ten brudny zanim go znowu zamienię zdążę wyczyścić i nasmarować za ten czas. Można oczywiście smarować bezpośrednio na łańcuch bez czyszczenia ale ja lubię jak jest to wszystko czyste a nie z centymetrową warstwą oleju i piachu. Ogólnie polecam na yt filmiki o czyszczeniu i smarowaniu łańcucha, w rowerze czy w motocyklu zasada ta sama. Nie polecam sprayów do smarowania są lepkie i zbierają zaraz wszelaki brud.

    Co do zużycia zębatki to raczej smarowanie nie wiele da . Po prostu po czasie zużywa się a ta zdawcza jest zapewne z dość miękkiego materiału stąd szybkie zużycie. Nie wiem jaki ma wpływ ale może też zbyt mocno naciągnięty łańcuch też przyspiesza jej zużycie.
  • #5471
    krisjack99
    Level 19  
    Spraye do łańcuchów rowerowych są na różne warunki. Widziałem na kurz, do jazdy w deszczu i takie wynalazki. Ten do jazdy w kurzu chyba właśnie mniej łapie tego brudu.
    Słyszałem właśnie porady, aby nie smarować olejami tylko sprayami, bo te oleje łapią kurz.

    Jak się patrzy na napędy po 3000km bez nasmarowania ani razu. To zęby przypominają dach opery w Sidney.
  • #5472
    fake4r
    Level 13  
    Ogólnie spraye są droższe od takiego oleju, no i spróbuj takim sprayem standardowym rowerowym psiknąć na palec i dotknąć nie wiem chodnika, ulicy tak żeby kurz był, zobaczysz ile Ci się przyklei, a to samo zrób jak dasz na palec trochę oleju. Po za tym olej jest rzadszy i będzie wyrzucał na zewnątrz brud. Nawet był taki test gdzieś na yt kiedyś widziałem. Są i preparaty z ceramicznym czymś, według mnie nieopłacalne do takiej jazdy. Dla zawodowców prędzej. Kto co lubi no. Ja powiedziałem jak ja używam i tak mi jest wygodnie i wszystko jest w miarę czyste :) a przy tym tanim kosztem.
  • #5473
    Ledowy
    Level 20  
    Martin_81 - ja zrozumiałem że Twój fachowiec do gaszenia silnika zastosował biały przewód.
    Nie wiem jak był pomiar dokonywany.
    Jak mówiłem ,żeby wykorzystywać cewke świateł jako część uzwojenia do zasilania CDI
    trzeba drucik wychodzący z cewki odlutować od rdzenia. W Twoim wypadku takie połączenie może troche pomóc,
    lub nic to nie da. Zrobisz jak uważasz.
  • #5474
    Sawe89
    Level 15  
    Witam panowie potrzebuję linkę gazu di silnika honda gx35 (linka z pancerzem) albo cały komplet Długość jaką potrzebuję to około 206cm
  • #5476
    Sawe89
    Level 15  
    ''Prawie wszystkie '' maja zakończenie tak jak jest w linkach od hamulcy rowerowych a ja muszę mieć z cieniutką końcówką od strony silnika
  • #5477
    krisjack99
    Level 19  
    @Sawe89
    Możesz wziąć z "dobrą" końcówką, ale dostanie powyżej metra długości graniczy z cudem.
    Słyszałeś może o czymś takim jak "pilnik"? Myślę, że uda się spiłować to grube zakończenie z linki ze skutera do wymaganego kształtu.
  • #5478
    radarator
    Level 25  
    Bierzesz lutownicę, kawalek drucika miedzianego owijasz na koncu linki, zalewasz cyną z dużą ilością kalafonii, gładzisz pilniczkiem i gotowe. Byle dobrze podgrzać i będzie trzymać. Ja tak zarabiam nawet linki hamulca w motocyklach. Nie odpada.
  • #5479
    Martin_81
    Level 10  
    Ledowy dzięki za pomoc,moc wróciła,zapala bez problemu tylko te wibracje.Przetestuje jeszcze to drugie rozwiązanie z połączonym białym kabelkiem.Ale muszę najpierw zrobić z łańcuchem bo się zerwał z mojej winy i 3 kilometry pod górę musiałem pedałować :).

    Jakie polecacie tylne opony na rawkę 26 bo ja co roku muszę zmieniać ?
  • #5480
    electrocom-op
    Level 13  
    Witam wszystkich po dłuuuugiej przerwie :)
    Otóż, mój chiński silniczek dziś zaprotestował po tygodniowym nie używaniu... Tydzień temu palił na dotyk, nie sprawiał żadnych problemów, a dziś po prostu za cholerę nie chce zaskoczyć, po dłuższym kręceniu czuć że szarpnie od czasu do czasu czyli chce, ale nie może :p
    Świeca nowa- bardzo ładna iskra, nie ma żadnych przebić na kablu WN, moduł sprawia wrażenie działającego poprawnie, kompresja prawidłowa, rozebrałem gaźnik na czynniki pierwsze, wszystko wyczyściłem, przedmuchałem i skręciłem- bez zmian, paliwo dostaje- świeca robi się mokra, po dłuższym kręceniu cieknie z wydechu....
    Coś co mnie zaniepokoiło, to simering po prawej stronie (tam gdzie sprzęgło), komora sprzęgła wyraźnie zarzygana mieszanką, no ale żeby z tego powodu przestał palić? I simer podczas "spoczynku" szlag trafił? Dziwne :/
    Nie mam już pomysłów, co o tym sądzicie? Na silniku przelatane 5kkm, więc i tak wynik bardzo dobry, ale ciągnął jeszcze elegancko, nie sprawiał problemów, więc szkoda wyrzucać ;)
  • #5481
    Motorbike
    Level 24  
    Silnik spalinowy w rowerze

    Jeśli zauważyłeś że wywaliło simmering, jest przeciek to go wymień najlepiej oba ( ten od strony magneta ). Kiedy skrzynia korbowa się rozszczelniła to tego nie wiesz, bo silnik mógł działać do momentu aż uszczelnienie puściło na tyle że już dostaje za dużo powietrza i nie odpali. Na innej dobrej świecy sprawdzony oczywiście?
    Jak odstawiasz na długi okres czasu to spuszczaj paliwo z komory pływakowej lub można nawet ja odkręcić i przepłukać sprawdzić czy nie osadziły się jakieś paprochy.
    Dobry filtr paliwa jest konieczny.

    [/img]
  • #5482
    krisjack99
    Level 19  
    @electrocom-op
    Odkręć gaźnik i przyłóż palca do króćca, po czym pokręć silnikiem, jak będzie dobrze odczuwalne wciąganie palca, to simeringi raczej dobre.
    Patrząc na objawy raczej celowałbym w moduł - iskra w złym momencie. To znany problem przy tych modułach.
    Mi walają się po garażu dwa takie moduły. Iskra jest niezła na nich, ale w złym momencie. Po zmianie na inny moduł (proponuję Jaguara).
  • #5483
    Motorbike
    Level 24  
    @krisjack99
    Jak simmeringi raczej dobre skoro jest wyciek? Mierzenie podciśnienia na palec to raczej kiepski pomysł do tego jest potrzebny odpowiedni przyrząd, podobnie z pomiarem ciśnienia sprężania.
    Z modułem tez może być problem, a jakby tak chińczyka przerobić na zewnętrzny zapłon iskrownikowy?
  • #5484
    krisjack99
    Level 19  
    @Motorbike
    Jakoś przeoczyłem zdanie "komora silnika wyraźnie zarzygana mieszanką".
    Sposób "na palca" zweryfikuje co najwyżej, czy układ dolotowy jest szczelny i czy np. simering nie wypadł/nie ma dużej szczeliny.
    Po co kolego kombinować z awaryjnym zapłonem iskrownikowym, który ponadto nie ma zmiennego kąta wyprzedzania?
  • #5485
    electrocom-op
    Level 13  
    Kolejna nowa świeca- brak zmian
    Podstawienie modułu jaguar CDI- brak zmian
    Wymiana obu simeringów- brak zmian
    Poddałem się i jutro chciałem montować nowy silnik... Skoro jest piekna iskra, dochodzi paliwo, nieszczelności również wykluczyłem a mimo to nie działa, no na miłość boską przecież to dwusuw- on musi działać :p I nagle mnie olśniło i postanowiłem sprawdzić już ostatnią rzecz :p
    Wiecie co się okazało? Całkowicie zapchany tłumik, po wyczyszczeniu silniczek śmiga jak marzenie, ba nawet idealnie trzyma niskie obroty z czym miał wcześniej problem :) Przez coś tak głupiego zmarnowałem na dłubaniu cały dzień, no ale jest to nowe doświadczenie na przyszłość :) Pozdrawiam
  • #5486
    Ledowy
    Level 20  
    Nieźle :D
    To na jakim oleju jeździsz że tłumik się zapchał?
    Będe wiedział jakiego nie kupować :wink:
  • #5487
    electrocom-op
    Level 13  
    Olej pół syntetyk ze statoil Low Smoke 2t, jakoś tak, generalnie bardzo dobry, weź pod uwagę że silnik ma za sobą 5 tyś km, a tłumik nigdy nie był czyszczony :p
  • #5488
    Ledowy
    Level 20  
    Mój silnik ma już 6000km na liczniku i tłumik też nie czyszczony, bo nie ma z czego.
    Używałem Stihla i Motula :D
  • #5489
    electrocom-op
    Level 13  
    No to już wiem co będę lał do nowego silniczka jak zamęczę tego :)
  • #5490
    radarator
    Level 25  
    U mnie na Statoilowym 2t, po 3 latach tłumik czysty, komora spalania też. Dla mnie bardzo dobry olej.
    Jaką mieszankę robisz?
    Jeżeli 1:25 to się nie dziwię że zapchało tlumik.
    Mój 2t lata na 1:50, nawet do zabytka robię 1:30 i jest tłusto i czysto.