Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik spalinowy w rowerze

zdzichu.dunaj 18 Jun 2016 22:15 1182180 7418
Optex
  • #5611
    Davvvi
    Level 27  
    Może i wydajność być niska ale do ładowania aku może być wystarczająca. Mnie zamawianie od Chińczyków srednio satysfakcjonuje ze względu na dluhi czas oczekiwania i kombinowanie sprzedawców. Ciekawe tylko ile taka cewka może dać mocy po wyprostowaniu. Tym bardziej że myślę o pomocniczej lampie z xenona wyciągnietej z projektora razem z odbłyśnikiem do używania na drogach gdzie by nikogo nie oślepial.

    Czy ktoś z was moze używał ściągacza od silnika aby zdjąć korby? Gwint teoretycznie pasuje ale wolałbym aby sie ściągacz nie rozlecial. Lub jakiś sposób na zbicie korb bez ściągacza?
  • Optex
  • #5612
    Motorbike
    Level 24  
    @Davvvi

    UWAGA UWAGA
    Sposób mało bezpieczny
    sposób na zdjęcie korb bez ściagacza : odkręcasz śruby, wyciągasz podkładki i idziesz chwilę pojeździć po krótkim czasie powinny się poluzować i odpaść, tak więc trzeba być ostrożnym.
    taki sam gwint jest w ściągaczu do silnika jak do korb hmmm. chyba nie, nie mam grzebienia żeby dokładnie sprawdzić ale widzę że może być lekko inny.
    Jak znajdę to wstawię fotkę tego badziewia.
    Najlepiej mieć gwintownik i ściągacz taki co mają w serwisach rowerowych bo gwinty w tych korbach i ściągaczach są miękkie łatwo jest zerwać.
    Oto zdjęcia ściągaczy.
    Silnik spalinowy w rowerze
    Oczywiście to jest ściągacz na kwadrat.
    Rowerowy ściągacz ma 21,4mm natomiast ściągacz silnikowy 19,9mm średnicy.
    Wymiary przybliżone dlatego nie sugerujcie się się nimi przy dorabianiu dobrych narzędzi.
  • #5613
    Davvvi
    Level 27  
    No widzisz dlatego miałem wrażenie że ściągacz może pasować. Chyba bede musiał pojeździć bez śrub . Może samo zejdzie ale to ze 6 lat nie bylo ruszane to moglo sie zapiec. Może WD40 pomoże w tym aby sie rozruszalo.
  • #5614
    Davvvi
    Level 27  
    Panowie potrzebuje waszej pomocy. Ci którzy pamiętają o tym że mam światło hamowania. Przy hamulcu na linke nie było problemu z założeniem stycznika który włączał owe światło podczas hamowania. Na hydraulicznym hamulcu tak sie nie da. Ma ktoś może jakiś pomysł jak na hydraulice uruchomić owe światło? ???
  • #5616
    Davvvi
    Level 27  
    Fajny czujnik. Tylko ja u siebie w hamulcach nie zauważyłem miejsca w ktore mógłbym go wkrecic. Dojść kosztowny taki czujnik.
  • Optex
  • #5618
    Davvvi
    Level 27  
    Kolego to jest temat o rowerach z silnikami. Ja mam rowerowe hamulce hydrauliczne i w nich raczej nie ma miejsca na taki czujnik. Tu to raczej jakaś samorubka będzie konieczna.

    Edit.
    Kombinowalem i wykombinowalem. Zrobiłem sobie czujnik hamulca. Co prawda nie wiem jak na dłuższą metę sie to sprawdzi ale na teraz działa.
  • #5620
    Davvvi
    Level 27  
    @Motorbike Zrobie zdjęcie z mojego patentu ale to chyba będzie działąć pod moim typem klamki.

    Mam do was pytanie. Dotarł w końcu do mnie jackshaft. Wydaje mi się że wszystko jest ok. Ale sprzedawca niestety kiepsko zabezpieczył paczkę co poskutkowało porysowaniem powłoki lakierniczej na korbach i na osłonce łańcucha. Blachy wyglądają na ocynkowane ale szału nie robią. Raczej do malowania. Łożyska prawdopodobnie są są dobrej jakości gdyż jest na nich napis USA. Raczej nie są chińskie. Ośka suportu czysto chińska. Mam problem niby banalny ale sprawia kłopot. Wie może ktoś dobre filmy jak to do kupy poskładać? Największy problem mam ze złożeniem zębatek do kupy . Niby 4 elementy ale nie wiem jaka jest kolejność. Kiedyś widziałem film na necie ale teraz nie mogę znaleźć. Może jakaś instrukcją obrazkowa?
  • #5622
    Sawe89
    Level 15  
    Davvvi jakiego masz Jackshaft'a HD heavy duty czy normalnego delux
  • #5623
    Davvvi
    Level 27  
    Mam takiego jackschafta.
    Silnik spalinowy w rowerze

    Temat pierdół już ogarnąłem. Już wiem mniej więcej co i jak się montuje. Jedyny problem mam jak poskładać zębatkę. Oprócz dwóch zębatek ,wolno-biegu jest jeszcze taki duży talerz który widać na zdjęciu. Nie wiem jaka jest kolejność montowania.

    A co do samego jackshafta cały zestaw wraz z Vatem wyszedł mnie 650zł.+ wiadro nerwów i rower przytyje o jakieś 4,0Kg.
  • #5624
    Sawe89
    Level 15  
    Ile żebowa jest ta zebatka najwieksza ?
    Tez mam zamiar kupić ale nie znam się na e-bayu:(
  • #5625
    Davvvi
    Level 27  
    Nie wiem ile ma. Według noty powinna mieć 44z. Ale ile ma nie liczyłem. Z Ebaya sie nie opłaca. Najtanszy zestaw się chyba wyprzedał a ten droższy to z 1400zł wyjdzie. Jak masz nerwy i cierpliwość to mozesz ryzykować na aliexpress. Zakupy są łatwe. Kolega z forum co prawda udzielił mi kilka rad i dzięki za pomoc. Ja nie znam angielskiego. Sprzedawce uprzedziłem że będę korzystał z translatora.

    Na szczęście zestaw jest prawie kompletny. Spinka do łańcuszka który jest po prawej stronie nie zawiera blaszki i się nie nadaje do urzytku. Łańcuch z lewej strony jest taki sam jek ten z zestawu z silnikiem ale ten po prawej jest hudszy. Ten wałek przenoszący naped to czysta stal. Bez malowania ruda go szybko dopadnie.
  • #5627
    Davvvi
    Level 27  
    Motorbike tak wykonałem czujnik hamulca.
    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze


    A co do jackshafta. Części nie są do konca spasowane. Na zebatkach wystepuje bicie i praktycznie nie da sie go wyeliminować. Plastikowa osłona to już wogule ma straszne bicie. Jeszcze nie wiem co z resztą. W sobotę się za to wezmę. Narazie pomalowalem blachy.
  • #5628
    fake4r
    Level 13  
    Pytanie do tych orientujących się w temacie przekładni..
    Pomiędzy tylnym kołem a silnikiem chcę zrobić "mechanizm pośredniczący" ponieważ nie zgrywa mi się linia prosta łańcucha to raz, a dwa to odległość jest trochę duża.
    Czy jeżeli zrobię dodatkową ośkę z dwiema zębatkami 13z,, czyli jedna będzie połączona łańcuchem z zębatką tylną a druga osobnym łańcuchem z zębatką zdawczą w silniku, jak to się będzie miało do mocy i różnicy gdyby było normalnie połączone bez takiego mechanizmu pośredniczącego.
    Chodzi mi o coś takiego mniej więcej:
  • #5629
    Davvvi
    Level 27  
    Panowie jestem w trakcie montażu jackshafta. Chyba są różne silniki bo bez wiertarki,malej szlifierki kontowej i zdolności manualnej to nic nie pasuje. Jedna blacha ma możliwość regulacji ale druga już nie. Trzeba poszerzać otwory aby byla jakaś regulacja gdyż łańcuch jest przy krótki i nie ma szans to złożyć. Śrubki od strony sprzęgła są za krótkie i trzeba inne założyć. To narazie tyle.

    Poradziłem sobie ze zdjeciem korb. Kupiłem ściągacz. Nie wiem jak patrzyłem że sciagacz od silniczka pasuje. On w ogóle nie pasuje.
  • #5630
    krisjack99
    Level 19  
    @fake4r
    Przełożenie pozostaje takie same.
    Możesz mieć minimalne spadki sprawności z uwagi na opory łożysk (ale to czysto teorytycznie bo praktycznie różnica niezauważalna, 0,3-1%, oryginalny napinacz powoduje chyba większe straty)
  • #5631
    Davvvi
    Level 27  
    Panowie mój rowerek wygląda teraz tak:
    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze

    Zębatki nie założyłem bo okazało się że fabrycznie ośka jest łożyskowana i zapomniałem kupić części.
  • #5633
    Davvvi
    Level 27  
    Panowie jackshaft zamontowany. Kolejne spostrzeżenia. W moim przypadku łańcuch napędowy idący od zdawczej jackshaft do zębatki na korbie okazał się za krutki. Użyłem tego łańcucha kktóry miałem w zestawie z silnikiem. Druga zebatka na korbie nie jest przystosowana do łańcucha od przerzutek. Jest za szeroka ale boczne obszlifowanie naprawiło problem. W moim przypadku ta przedłużona ośka jest zbędna. Na zwykłej też bym to zmontował. Test na silniku dopiero jutro. A tak wygląda rower po montarzu:
    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze
  • #5634
    Sawe89
    Level 15  
    No nieżle napisz jak się ma to do pedałowania jak byś jechał zwykłym rowerem tam są teraz 3 łańcuchy .Czy tym zestawem do się startować z miejsca i jak jest z prędkością :)
  • #5635
    Davvvi
    Level 27  
    Są 3 łańcuchy wcześniej były dwa. Różnica napewno będzie taka że na luzie rower nie będzie napedzal silniczka wiec da trochę swobody podczas zjazdu z górki a jakie będą opory podczas pedałowania to się okaże jutro. Musiałem także dołożyć mechanizm przerzutki przedniej gdyż przy zmianie przerzutki na najwyższy poziom z tyłu, poprostu z przodu spada łańcuch. Łańcuch napędowy zmienię gdyż ten od silnika jest za szeroki. Powinien pasować zwykły od roweru. Ten co był w zestawie tak wygląda jak zwykły.
  • #5636
    Davvvi
    Level 27  
    Panowie pierwszy test mam za sobą. Różnica w działaniu jest jest ogromna. Jak pisałem na luzie rower bez głośny. Podczas jazdy za to głośniejszy ale może to kwestia przesmarowania łańcucha. Opory podobne. Odpalanie jest różnica. Wczesniej się rozpedzałem puszczałem sprzęgło i jazda. Teraz trzeba powoli puszczać sprzęgło i cały czas pedałować. Bez najmniejszego problemu mogę ruszyć z miejsca i sie rozpędzić ale vmax nie znam bo przerzutki muszą być wyregulowane inaczej łańcuch przeskakuje i to powoduje szarpniecia. Na przedniej zebatce musi być prowadnica łańcucha bo przy większej ilości przełożeń spaduje łańcuch. Narazie tyle. Jak coś to pytać.
  • #5638
    Davvvi
    Level 27  
    Dzięki radarator. Ale powiem Ci, że na razie to mam same problemy. Ciężko jest odpalić silnik cały czas pedałując. Tu lepiej sprawdził by się szarpak. Drugie przypatrzyłem się i nie wiem jakim cudem ale naciąga mi silnik na prawą stronę co powoduje przeskakiwanie łańcucha. Problem mam także z przerzutkami. Manetka gazu i manetka przerzutek nie idą w parze. Ciężko się przerzuca.
  • #5639
    krisjack99
    Level 19  
    @Davvvi
    Ja odpalam tak: po prostu mam nóżkę centralną i przy rozłożonej kopię w pedał, używając go jako kopki. u Ciebie mogłoby się sprawdzić, ale musisz mieć solidną nóżkę.
  • #5640
    Davvvi
    Level 27  
    Ja też mam stopke centralną ale jest na styk przez co koło obciera. Ogolnie rozpracowałem sposób zmiany przerzutek. Zmienianie podczas jazdy na pelnym kazie powoduje poważne szarpnięcia. Ja niestety mam tylny automat do max 7 przełożeń a mam 8 i troche koliduje.