Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AM TechnologiesAM Technologies
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik spalinowy w rowerze

zdzichu.dunaj 08 Sie 2016 21:08 1089729 7235
  • #5761
    Motorbike
    Poziom 23  
    @maliniak80
    Zmniejszyłeś przelot dyszy i rower szybciej jedzie, trochę dziwne, jaki masz kolor świecy?
    Miałem kiedyś do czynienia z tym gaźnikiem i ciągle mi ciekł.
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • #5762
    maliniak80
    Poziom 16  
    Motorbike
    Jak przyszedl do mnie ten silnik to palic palil ale nie mial mocy nawet przy ruszaniu, dziwnie wyl jak by wchodzil w jakis rezonans, mielil sprzeglem palac je i nie jechal. Moze z tad sie biora te negatywbe opinie na temat tych silnikow, bo po kupnie trzeba poswiecic troche czasu na regulacje, wiadomo cudow nie ma bo to chinszczyzna.Swieca taka jak na wczesniejszym foto jest teraz, na poczatku mokra i czarna byla.[/b]
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • #5765
    fuks81
    Poziom 9  
    Silnik spalinowy w rowerze
    Siemka. Nie jest to projekt najwyższych lotów, ale przynajmniej działa. Jeśli ktoś będzie ciekawy co i jak, to dam więcej fotek i info.
  • #5766
    radarator
    Poziom 25  
    Trochę rachityczne te mocowania ale ważne że dziala. Jaki Vmax? Rusza z miejsca czy trzeba pomagac?
  • #5767
    Motorbike
    Poziom 23  
    @fuks81
    Ale filigranowe te mocowania, obniżanie masy roweru? Możesz dać więcej zdjęć, jestem ciekaw co i jak z bliska.
  • #5768
    maliniak80
    Poziom 16  
    To jest prototyp czy wersja ostateczna bo jak ostateczna to czy musi to wszystko byc takie ordynarne? Czy nie mozna wziac flexa i troche oszlifowac te spawy a potem troche farby i pomalowac? Jaki przelot ma Twoja przekładnia?
  • #5769
    1 PAWEL
    Poziom 41  
    Pomysł bardzo dobry :) ale wytrzymałościowo to radzę z rurek pospawać mocniejsze mocowanie, przy tak długich i cienkich prętach zbyt wiotka konstrukcja.
    Plus za pomysł i rozwiązanie.
  • #5770
    fuks81
    Poziom 9  
    Wszystkim Wam przyznaję rację. To jest wersja typowo na początek.
    Jest to złożone do testów i po fakcie nie będzie takie ordynarne. Mocowania docelowo będą grubsze i możliwie z innego materiału. Choć to co widać na foto, to są kwadratowe pręty i jest to dość stabilne jak na tą konstrukcję.
    V-max nie jest oszałamiająca bo tylko 42km/h max.(Dla mnie jest spoko). Ale i tak przyciąga wzrok gapiów na wiosce.
    Nie ma potrzeby pedałowania przy ruszaniu, ale i tak to robię z troski o żywotność sprzęgła.
    Konstrukcja będzie zdemontowana wzmocniona i generalnie dopieszczona estetycznie.
    Co do przekładni to ta od pocketa jest oryginalna i działa bez oporów.
    A co do przekładni napędowej do koła to jest tak:
    mała zębatka została zmieniona z oryginalnej (17z na łańcuch t8f) na zębatkę 10z z rozrusznika od skutera (na łańcuch 25H). Dolna zębatka to 78z na ten sam łańcuch.
    W tylnym kole została zmieniona piasta na taką z możliwością zamontowania hamulca tarczowego i do niej przymocowałem zębatkę. W trakcie użytkowania wyszło, że ten montaż do hamulca na piaście jest przykręcany na gwint (zamocowana na klej) i po prostu zębatka odkręciła się w czasie jazdy. Trzeba było to sklinować śrubą.
    Koło przeszprychowałem i nacentrowałem sam. Trzeba było dokupić nowe szprychy odpowiedniej długości.
    Co do zdjęć to będę sukcesywnie usprawniał sprzęt i dorzucę fotki w miarę postępów prac.

    Ps. Ten cały sprzęt jest złożony z gratów walających się po garażu. I do tej pory zainwestowałem w to niecałe 100zł.
  • #5771
    maliniak80
    Poziom 16  
    Do przekladni od pocketa warto czesto zagladac i traktowac ja jakims smarem o zwiekszonej przyczepnosci na sily odsrodkowe, a co do sprzegla to jest kilka jego odmian wykonanych z roznych materialow i tym samym roznej masie szczek, w kazdym razie warto jest zmienic sprezynki na bardziej miekkie zeby sprzeglo jak najszybciej bralo.
  • #5772
    Motorbike
    Poziom 23  
    Przełożenie jest dobrze dobrane bo silnik rusza przy zastosowaniu zwykłej przekładni od pocketa, co to za zębatka od rozrusznika ? To akurat ważna informacja dla planujących ten sposób napędu.
  • #5773
    fuks81
    Poziom 9  
    Silnik spalinowy w rowerze
    Jest to zębatka z rozrusznika od chińskiego silnika o pojemności 110ccm. Ja dostałem ją gratis od kolegi(ta na foto jest deko inna, ma 12z) . Jak widać frez nie pasuje na wałek w przekładni pocketa. Wałek został zeszlifowany do średnicy zębatki i pospawałem to ze sobą. Zdaję sobie sprawę, że jak na tym wałku padnie łożysko to będzie kłopot, ale jak pisałem wcześniej sprzęt ten został złożony na odpier......... celem testów czy to wszystko zadziała.
  • #5774
    Wojtalll
    Poziom 12  
    fuks81 napisał:
    celem testów czy to wszystko zadziała.


    Będzie działało ale nie jest to rozwiązanie idealne, wg. mnie pierwsze co się uszkodzi to przekładnia, łańcuch bardzo szybko się wyciągnie i zacznie spadać poza tym po pewnym czasie będzie tak głośno pracowała że nie usłyszysz jadącego za sobą samochodu...
  • #5775
    Motorbike
    Poziom 23  
    Wiadomo najlepiej korzystać już z przetestowanych rozwiązań ale każdy od czegoś zaczynał, przekładnie można trochę zmodyfikować by nie hałasowała.
  • #5776
    Davvvi
    Poziom 27  
    Panowie mam pytanie czy ktoś z was stosował fajke zapłonową z kontrolką? Zakupiłem sibie jedną taką i zobaczę jak to będzie działać.
  • #5778
    kkknc
    Poziom 43  
    Davvvi napisał:
    Panowie mam pytanie czy ktoś z was stosował fajke zapłonową z kontrolką? Zakupiłem sibie jedną taką i zobaczę jak to będzie działać.

    To fajka testowa nie przeznaczona do pracy.
  • #5779
    Motorbike
    Poziom 23  
    @kkknc
    Jaką fajkę byś polecił do prostego dwusuwa zarówno mającego zapłon elektroniczny jak również z przerywaczem. Najlepszą jaką można wybrać , najlepiej taką z pełnym uszczelnieniem?
  • #5780
    Davvvi
    Poziom 27  
    Mam jeszcze jedno pytanie. Mam akumulatorek 12V . Ci co śledzą temat widzą. Jak myślicie czy taki gaźnik z automatycznym ssaniem działał by w naszych silniczkach? Bo chciałbym sobie taki założyć.
  • #5781
    kkknc
    Poziom 43  
  • #5782
    fuks81
    Poziom 9  
    @Davvvi
    Mam znajomego, który ma bardzo stary skuter honda 50ccm. Do niedawna miał kłopot z oryginalnym gaźnikiem.
    Gaźnik ten miał ssanie sterowane podciśnieniem z silnika. Wieczny kłopot z odpaleniem, gubieniem paliwa, zalewaniem świecy itp.
    Poszukał na alle... Gaźnik do HONDA LEAD ze ssaniem elektrycznym.
    Zamontował to ustrojstwo i problemy się skończyły.
    Twierdzi nawet, że tak jakby z baku nawet mniej ubywa.
    Oczywiście elektryczne ssanie zostało podłączone do aku poprzez włącznik z powodu braku oryginalnego sterowania w instalacji skutera.
    A gdyby silnik się rozgrzewa to i tak wymusza wyłączenie ssania ponieważ zaczyna się dusić.
  • #5783
    Davvvi
    Poziom 27  
    Czyli taki gaźnik mógłby sie sprawdzić przy naszych silniczach i nie musiałby się bawić w ręczne ssanie. Tylko teraz który gaźnik by podpasował. Tyle tego jest na allegro.
  • #5784
    krisjack99
    Poziom 19  
    Elektrozawór w takim gaźniku potrzebuje stałego zasilania (po odpaleniu). Obawiam się po pierwsze jego rozmiarów, a po drugie tego, że z magnecie zabraknie mocy na grzanie cewki w elektrozaworze.
    Ja do skutera chciałem zrobić właśnie na odwrót - mieć ręczne bo chińczyki zrobili zasilanie zaworu nie po odpaleniu silnika, a po włączeniu zapłonu. Kilka razy musiałem czekać na jego ostygnięcie, bo się nie chciał silnik odezwać.
  • #5785
    fuks81
    Poziom 9  
    Elektrozawór jest zasilany po włączeniu zapłonu bo silnik potrzebuje mieć włączone ssanie do poprawnego uruchomienia a nie po tym.
    Po drugie to gdyby potrzebował stałego zasilania, to to ssanie byłoby otwarte non stop. Chyba nie muszę pisać czym by to skutkowało.
    Po trzecie w elektrozaworze w takim gaźniku nie ma żadnego elementu grzejnego... jest tylko elektromegnes uruchamiający iglicę po przyłożeniu do niego napięcia.
    A iglica ta otwiera bądź zamyka dodatkowy przepływ paliwa w gaźniku.
  • #5786
    Davvvi
    Poziom 27  
    Ja znów po necie jak czytałem to ponoć jest jakiś bimetal i to on steruje otwarciem i zamknięciem ssania. Inaczej chyba musialby być jakiś sterownik , bo skąd elektrozawór by wiedział kiedy się otworzyć a kiedy zamknąć.
  • #5787
    radarator
    Poziom 25  
    To jest tak:
    Elektrozawór ssania, po przekręceniu kluczyka w stacyjce na pozycję do zapłonu, dostaje napięcie 12V. Pod wpływem napięcia, bimetal w zaworze rozszerza się, wysuwając iglicę. Trwa to około kilku minut. Po tym czasie iglica jest juz na tyle wysunięta, że zamyka kanał ssania i ssanie zostaje 'wyłączone' a silnik teoretycznie jest już ciepły. Brak napięcia na elektrozawór ssania lub jego uszkodzenie powoduje stałą pracę silnika na ssaniu a tego skutków już nie bede tłumaczył.
    Dość częsty problem w chińskich skuterach. Często sprawdzenie elektrozaworu ssania wykonuje się poprzez pomiar jego temperatury przed i po włączeniu stacyjki, po kilku minutach, np. pirometrem, więc proszę mi tu nie pisać o elektromagnesach. No chyba że mówimy o innej niż chińska myśli technicznej ;-) wtedy tego nie wykluczam jako że chińskie rozwiązanie jest moim zdaniem kiepskie i powinno być zastąpione czymkolwiek innym.
  • #5788
    fake4r
    Poziom 13  
    Jak to z tym v-maxem jest na tym najmocniejszym silniczku. Mam gaźnik dellorto sha, standardowe przełożenia z zestawu, opony 26. Dziś mój v-max na prostej wyniósł 40km/h Na razie kończę mieszankę "na dotarcie" 1:25. Czy później silniczek coś będzie mocniejszy czy tak już zostanie. Pod jeden podjazd również nie wyjechał, moc stopniowa spadała. Liczyłem że może ciut mocniejszy będzie...
  • #5789
    tomekwojciechowski0
    Poziom 9  
    Złą mieszankę robisz 1do16 na dotarciu a po dotarciu 1do20[/center]
  • #5790
    fake4r
    Poziom 13  
    Pardą, dobrze mówisz. Teraz jest 1:16 potem zrobię 1:20 i chyba finalnie ktoś podawał 1:25.