Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik spalinowy w rowerze

zdzichu.dunaj 27 Lip 2008 14:56 1049253 7042
  • #61
    baciu
    Poziom 2  
    nitrometan jest zbyt drogi aby na nim sobie fajnie pojeździć :/
  • Relpol przekaźniki
  • #62
    gmer4
    Poziom 10  
    wariw napisał:
    moim zdaniem silnik od kosiarki spalinowej sprawdził by sie w 100% przy odpowiednim przełożeniu wjechał byś nawet na Giewont :)


    Na jednym tankowaniu :):):)
  • #63
    ZGG
    Poziom 27  
    Witam. Kiedyś były polskie silniczki na przednie koło. dwusów z garbem na tłoku. odprężnikiem Napęd szorstkim wałkiem I strasznie rwało oponę 0,4km Strasznies tary typ. opisane powyżej NRDOWSKIE cudeńka na tylne goło. Teraz polecam zastosować przekłądnie planetarną w piaście. Silniczki ju z macie. Pomysł bardzo na czasie. Jak w Hanoi za czasów wojny.
  • Relpol przekaźniki
  • #65
    gmer4
    Poziom 10  
    Wszystkie tego typu pomysły są niezwykle cenne i wartościowe, jest nadzieja że to z tych młodych ludzi wyrosną kiedyś konstruktorzy polskich samochodów, motocykli itp, a nie puste łby szwędające się nocami po ulicach szukając okazji to zniszczenie tego czy owego... Bawcie się i kombinujcie dalej, życzę powodzenia!
  • #66
    Jarko1988
    Poziom 9  
    trzeba uwazac bo ostatnio wladze sie biora za takie sprzety
  • #67
    mariusz83x83
    Poziom 20  
    Czemu tak kombinujecie są oryginalne silniki rowerowe np ruski (ko) czy jakoś tak sie zwał miałem takiego zębatka z motorynki i 75km/h smigał teraz mam fajny silniczek z jakiejś piły spory jest i już ma dorobioną zębatke na koszu sprzęgła fajna sprawa może ktoś chętny?? sprawny tylko montować.
  • #68
    bambus1121
    Poziom 14  
    czytam i czytam wyczytac niemoge heh rada ta bedzie niezmierna jaka wam udziele. wexcie rower pojedzcie na złom jakis wiekszy poszperajcie pozakamarkach tam najcześciej sa fajne zabawki skołujcie silnik od piły spalinowej a nie kosarki piła jest mocniejsza poszperrajcie za jaka manetka do gazu linkami i zebatka i złomem króry wam sie jeszcze moze przydac. teras to jusz tylko jakas spawarka troche srub i rozumu w głowie bo taki rowerek z silnikiem od piły pojedzie ponad 80 sprawdzone przez kolege. miłej zabawy
  • #69
    mimor555
    Poziom 24  
    ciekawy pomysł:) do BMX na 16 cali zamocuje :P... a czy ten silnik ma zebatke? widziałem na alegro komplet za 160 z gażnikiem włącznie... tylko kilka płaskowników do bmx-a i jazda:P tylko czy mozna by podłączyc i pedały czyli nożny napęd i silnik ? nic by sie nie stało? do bmx dobudowałbym bagaznik albo cos w tym stylu... on jest lekki. koło by chyba podniusł:P
  • #70
    madmax344
    Poziom 9  
    Zrobiłem kiedyś rower z silnikiem od piły spalinowej, ale napęd był na pasku klinowym a przy piaście miałem zamontowane koło na pasek od pralki, ale było parę problemów, ale czego oczekiwać od 2 dniowego projektu. W finale silnik trafił do agregatu a rower na złom. A silnik na przednie koło też mam, jest to polska produkcja WSK Gnom ale chwila nieuwagi i dziura w oponie.
  • #71
    mariusz83x83
    Poziom 20  
    Ja aktualnie zamontowałem w swoim rowerku silnik maw mocowany z boku tylnego koła i powiem że super się jezdzi ok50km/h wcześniej miałem silnik z mini crossa ale to porażka głośny i nie nadaje się do dużego roweru sprzęgło moment się wyciera teraz działam z silniczkiem gnom ale niestety brak pompki paliwa i trza kombinować ,
  • #72
    doomboy
    Poziom 9  
    Sory że odkopuję, ale mam problem... chcę wykonać silnik spalinowy pomocniczy do mojego roweru... Mam problem w doborze silnika myśle że na komarkiem wybebeszonym jak na 2 str... Jednak nie chcę używać roki lecz pasek napędowy lecz nie mogę żadnego znaleźć z zębatkami. Nie wiem jakie przełożenie by jechał 30km/h na średnich obrotach nie chce słuchać buczenia na wysokich... co do legalności to wyczytałem że jeśli silnik pozwala osiągnąć prędkość max 25 km/h nie więcej jest to zaliczane pod rower z silnikiem pomocniczym !!
  • #73
    mariusz83x83
    Poziom 20  
    Rolka jest z tego powodu żeby szło odpinać napęd i normalnie sie zatrzymywać nie gasząc silnika jeżeli chciałbyś mieć napęd na pasek wtedy wchodzi w gre sprzęgło sam mam podobny problem bo mam dwa silniki z komarka i jeden z ruskiej piły tylko jest problem z przeniesieniem napędu na koło też nie zabardzo mi pasuje rolka ale jest to jedno z najłatwiejszych wyjść raz zrobiłem taki patent że był pasek klinowy jak chciałem sie zatrzymać to luzowałem naciąg paska ale to sie nie sprawdziło pasek na dwa dni i przetarty.
  • #74
    doomboy
    Poziom 9  
    Rolka fajna rzecz ale na deszczu jest przegrana! a zacznie padać to muszę dreptać a swoją drogą, nie dało by się usunąć biegów, ale tak aby zostało sprzęgło... bo nie odpowiadam i zmiana biegów w czasie jazdy rowerem....
  • #75
    mariusz83x83
    Poziom 20  
    Ja myślałem nad zamontowaniem sprzegła odśrodkowego z jakiejś piły tylko problem bedzie z odpalaniem .
  • #76
    doomboy
    Poziom 9  
    zawsze można owinąć sznurek wokół magneta!! ja natomiast chyba zaczynam przekonywać się do rolki jeszcze tylko dobiorę przełożenie i do roboty tylko chciałbym taką rolke jak na stronie 2 !!

    Dodano po 2 [godziny] 12 [minuty]:

    zaczne od remontu roweru tzn. rower to Maxim
    http://w442.wrzuta.pl/obraz/1Txxu1SMuEB/maxim
  • #78
    jozcho
    Poziom 22  
    Powyższy problem rozwiązałem montując silnik fabryczny 48 cm3, nabyty za 420 złotych na znanym portalu aukcyjnym.Zamontowałem go do 30 letniego "Waganta",efekt końcowy jest taki:

    https://obrazki.elektroda.pl/50_1256376385.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/11_1256376387.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/31_1256376388.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/72_1256376388.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/15_1256376388.jpg
    Rower spisuje się nieźle,osiąga około 45km/h. Zużycie paliwa około 1.5 litra na setkę.
    Wzbudza duże zainteresowanie u przechodniów i innych użytkowników dróg.
    Przejechał na razie około 300 kilometrów, ujawniły się drobne usterki:
    1.Wypalona uszczelka między cylindrem a kolankiem tłumika. (Dorobiłem nową).
    2.Nieszczelny zaworek iglicowy w gaźniku. (pomogła regulacja).
    3.Odkręcające się śrubki w rowerze i silniku.(założyłem podkładki sprężynowe).
  • #79
    spaider997
    Poziom 10  
    jeśli chodzi o te silniki z allegro to ja mam taki, 80ccm. w rowerze mam koła 26cali i rower wyciąga około 60km/h, czyli spokojnie biorę skutery z blokadami, odblokowane czasem muszą na mnie poczekać.. gdyż nie nadążam.

    I aby rower jeździł zgodnie z przepisami po ulicy, czyli drogach publicznych, rower nie może być uzależniony od silnika, czyli w każdej chwili musimy mieć możliwość wyłączenia silnika i użycia własnych mięśni, tak mówią polskie przepisy.

    W polskich przepisach nie ma (z tego co mi wiadomo) żadnej wzmianki co do pojemności lub mocy takich silników pomocniczych, dlatego planuje wstawić silnik od rometa bądź nawet wsk, ale to dalsze plany.

    pozdrawiam.
  • #80
    jozcho
    Poziom 22  
    Kolego jesteś w błędzie, Wyrok Sądu najwyższego z 1993 r napisano:
    "Pojazdem mechanicznym w ruchu lądowym jest każdy pojazd drogowy lub szynowy napędzany umieszczonym na nim silnikiem, jak również maszyna samobieżna i motorower. Nie są pojazdami mechanicznymi rowery zaopatrzone w silnik pomocniczy o pojemności nie przekraczającej 50 cm3 pod warunkiem, że zachowają wszystkie normalne cechy charakterystyczne budowy umożliwiające ich zwykłą eksploatację jako rowerów. Wyrok Sądu Najwyższego - Izba Karna z dnia 4 lutego 1993 r. III > KRN 254/92" Bezpieczeństwo w komunikacji/ pojazd mechaniczny/ rower i inne pojazdy niemechaniczne Precedensy. Sprawy administracyjne Tytuł: Bezpieczeństwo w komunikacji/ pojazd mechaniczny/ rower i inne pojazdy niemechaniczne Wyrok: Wyrok SN z dnia 25 października 2007 r., sygn. III KK 270/07 Treść: Obowiązująca ustawa karna, jak i ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2003 r., Nr 58, poz. 515) nie definiują określenia „pojazd mechaniczny”, jakkolwiek ta druga w art. 2 jednoznacznie odróżnia pojęcie: „pojazdu silnikowego” od „roweru”, stanowiąc, iż tym pierwszym jest „pojazd wyposażony w silnik, z wyjątkiem motoroweru i pojazdu szynowego”, zaś tym drugim „pojazd jednośladowy lub wielośladowy poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem”. Za pojazdy mechaniczne należy uznać pojazdy zaopatrzone w poruszający je silnik (pojazdy samochodowe, maszyny rolnicze, motocykle, lokomotywy kolejowe, samoloty, helikoptery, statki wodne i inne), jak również pojazdy szynowe zasilane z trakcji elektrycznej (tramwaje, trolejbusy). Jeżeli chodzi o inne – niemechaniczne – pojazdy, to będą nimi w szczególności zaprzęgi konne, rowery, a także statki żaglowe, szybowce. Ponadto nie są pojazdami mechanicznymi rowery zaopatrzone w silnik pomocniczy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm3, które zachowują wszystkie normalne cechy charakterystyczne budowy, umożliwiające ich zwykłą eksploatację jako rowerów. Żródło: Prokuratura i Prawo, dodatek Orzecznictwo SN, SA, NSA i TK nr 5/2008, poz. 2
  • #81
    kamil12890
    Poziom 10  
    znajomy zrobił z silnika z piły spalinowej jeśli byś kupił tanią piłę to by sie opłacało ale jak to zrobić to dokładnie nie wiem silnik znajdował się pod ramą a zębatka była od motorynki
  • #82
    WITEK1952
    Poziom 28  
    Witam serdecznie. Miałem kiedyś orginalny zestaw do montażu rodem jeszcze z ZSRR. Miał gotowe wyjście na światła. Zbiornik z kranikiem i tlumik od Komara. Policja uznawała to jako rower bo jedynym pasujacym przepisem był ten, że to jest taki pojazd na ramie , ktorego został zbudowany. Z prędkością nie przesadzaj bo trzeba to jeszcze czasami szybko zatrzymać.
  • #83
    ziomluk
    Poziom 9  
    Chłopie to dopiero połowa za 99zł na jakbyś chciał dokupić to co brakuje to by ci wyszło drożej niż tak kupić kompletny.Kompletny do zamontowania kosztuje z przesyłką 210zł.
  • #84
    skoti1996
    Poziom 15  
    kuzyn kupił pocketa za 600 zł. i przerobił na mini skuterek ze sztywnym zawieszeniem . Silniczek spokojnie starczył , jechał 45km/h , po asfalcie płyną . Na droge nie mógł wyjechać , ale raz jak prowadził go przez wieś to policja zatrzymała się , kazali zapalić i powiedzieli że biorą go za 1500 zł . nie sprzedał ; ) Taki mały rozpylacz a tak cieszy .

    Do roweru też by starczył na bank . Chyba nawet , mógłbyś jeździć na kartę rowerową . Pozdro
  • #85
    kierbedz4
    Poziom 34  
    Przy budowie należy brać pod uwagę skuteczność hamulców oraz wytrzymałość mechaniczną rowera oraz jego budowę.Chcecie montować silnik do standardowego rowera gdzie fabryczna kierownica konstrukcyjnie potrafi się urwać tuż przy wejściu w widełki rowera w najmniej przewidywanym momencie.Przy budowie należałoby się przyjrzeć wykonaniu takiego rowera produkowanego przez jedną z fabryk z Niemiec.A rower taki posiada wzmocnioną konstrukcję i hamulce przód tył bębnowe a z tyłu po lewej stronie tylnego koła na pewnej wysokośći zabudowany niewielki silniczek spalinowy firmy Sachs ze zbiorniczkiem paliwa zabudowanym na bagażniku.Zużycie paliwa oznaczone przez producenta to zaledwie 1 litr na 100km. I to jest to.Wystarczy się za takim sprzęcikiem rozejrzeć gdyż jest przywożony i sprzedawany na giełdach samochodowych.Widziałem taki egzemplarz do sprzedania na giełdzie samochodowej w Pruszczu Gdańskim w cenie 800 zł.Również taki rower z przyczepnym silnikiem jest w posiadaniu mojego brata.
  • #86
    mariusz83x83
    Poziom 20  
    Nie koniecznie musi być jakiś super wytrzymały rower sam jezdziłem kilka lat rowerem (zwykłym góralem) z silnikiem KO montowany nad pedałami i wszystko wytrzymuję za wyjątkiem koła tylnego szybko jest krzywe teraz mam niemiecki silnik MAW i to samo tylko koło wymaga częstego centrowania i przy napędzie na łancuch trzeba pokombinować z mocowaniem koła żeby się nie przestawiało ,czasami są problemy bo od wibracji same śruby się popuszczaja 2 razy w tyg. mały przeglądzik i nic innego się nie dzieje ,aktualnie jestem w trakcie przeróbek z napędem po przez 7-stopniową przekładnie w piaście wtedy prędkość będzie ok 85-90km/h bo 70 już nie wystarcza:).
  • #87
    skoti1996
    Poziom 15  
    90 km/h rowerem ?! Oj to weź zaświadczenie o przeszczep podpisz x] nie na serio to przy wibracjach 90km/h to radze wszystkie śruby pneumatykiem podokręcaj i kup jakieś porządne opony bo przy 90 na godz. to takie chińskie nie podołają :D Pozdro
  • #88
    melonik :)
    Poziom 9  
    Witam mam mały problem i pytanie . Czy można zamontować silnik od mini Bika . Na ramie w rowerze . Zęby W ogóle nie było pedał i Czy 997 nie będzie miało nic do tego proszę o odp
  • #89
    mariusz83x83
    Poziom 20  
    Można tylko to nie zdaje egzaminu sam sobie zamontowałem do rowerka ale sprzęgło nie wytrzymuje problemy z zębatkami bo inny rozstaw zębów ja akurat miałem silnik z przekładnią z mini crossa ,głośne, prawie nie jedzie na moje oko to nie warto się tym bawić.
  • #90
    melonik :)
    Poziom 9  
    ale gdzie ty ten silnik miałeś . ja chce na ramie i bez pedałów . a jak tam z policja jak widza takie coś