Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik spalinowy w rowerze

zdzichu.dunaj 14 Lut 2013 07:18 1048653 7042
  • #601
    <lukasz>
    Poziom 11  
    Na tym nowym naciągu widać że łożyska się obracają ale są teraz lepiej ustawione w stosunku do łańcucha, większą powierzchnią dolega łańcuch i jest git, dzięki Marek na pomysł z gumą pewnie by pomogło narazie mam mocną linkę przywiązaną i jest lepiej, szkoda David że z tą zębatką nie wypaliło byłaby nie do zdarcia łożyska i łańcuch muszę smarować regularnie żeby zmniejszyć tarcie a i tak się trochę zeszlifowały.
  • Relpol przekaźniki
  • #602
    Davvvi
    Poziom 27  
    No szkoda że nie wypaliło. Może inna zębatka. Dodaje fotki mojego napinacza,na razie faza testów bo muszę niektóre śruby wymienić a muszę je kupić a nie mam kiedy.

    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze

    Dodam tyle że teraz rower pracuje ciszej .Tzn.nie słychać łańcucha i nie puka mi w osłonkę jak było to wcześniej.
  • #604
    Marq63
    Poziom 10  
    Jako to mój pierwszy post na tym forum,witam wszystkich serdecznie.Czytam ten wątek o dawna i oglądam Wasze wynalazki.Teraz jest taki ,,podtemat'' napinacz. Uważam ze pierwsza i najważniejsza sprawa to wypiąć tyle ogniw ile tylko można a potem dopiero przpasowac napinacz. Ja na swoim mowerku zrobiłem 1300 km (tylko w zeszłym roku) Mam taki napinacz i to wszystko. Silnik wytwarza takie drgania że...dlatego jak najmniejsza ilość śrub i oczywiście nakrętki Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze samokontrujące
  • Relpol przekaźniki
  • #605
    Davvvi
    Poziom 27  
    Zgodzę się z tobą ja mam mało śrub i nie mam żadnych drgań i tak było na napinaczu na sztywno jak i teraz na tym sprężynowym.

    Mam inny problem otóż kupiłem licznik rowerowy firmy sigma. Wcześniej miałem taki tylko miał zbyt mało funkcji ale działał a ten niestety głupieje. Ale mniej niż chiński jaki miałem.Chiński to głupiał nawet trzymając go blisko ramy roweru. Poszedł w odstawkę. A sigma głupieje w momencie włożenia go w zaczep. Więc zakłócenia idą po kabelku. Ale nie chcę ciąć kabelka bo wiadomo gwarancja no i żeby mi przekłamań nie robił.Macie jakiś pomysł jak odizolować się od zakłóceń? Czym z ekranować przewód? Udało się komuś ekranowanie licznika?
  • #606
    radarator
    Poziom 25  
    Marq63 a ten napinacz sam zrobiłeś czy to przeróbka jakiegoś kupnego?
  • #607
    Marq63
    Poziom 10  
    Napinacz jak i ,,bak'' przystosowanie zębatki od Rometa sam.Jeśli coś potrafię zrobić to po co przepłacać :D
  • #608
    Davvvi
    Poziom 27  
    Kolego Marq63. Jeśłi byłbyś tak dobry to mogłbyś opisać jak przymocowałeś zębatkę od komara? Ta zębateczka na napinaczu to od przerzutek rowerowych,jak długo wytrzymuje? JA wziąłem zdawczą od WSK i wbiłem łożysko ale niestety chyba rozstaw zębów jest zbyt duży i dlatego miałem problemy. U mnie niestety nie jest wszystko idealnie bo podczas pracy widzę że napinacz pracuje a jak by była igła to nie powinien za bardzo. Tak mi się wydaje.

    A coś od siebie. Z licznikiem sprawa załatwiona. Powinien działać. A zrobiłem tak. wziąłem folie aluminiową używaną w celu spożywczym (nie zamierzam jeść licznika :wink: ). Owinąłem nią przewód w miarę grubawo. Przy podstawce pod licznik dołożyłem kabelek tzn doczepiłem go do tej foli aluminiowej. Owinąłem wszystko czarną izolacją żeby jakoś to wyglądało. Kabelek podpiąłem do masy. Podpinam licznik a tu żadnych zakłóceń na odpalonym silniku. Zobaczymy jak będzie sprawował się w czasie jazdy. Miałem licznik Cateye i on niby działał ale przy wyższych prędkościach to jechałem nawet 90km/h. Tu niby na wyższych obrotach nic się nie zmienia. Może jutro sprawdzę. Dodam że miałem jeszcze licznik firmy no-name i bez ekranowania to się resetował cały czas. Za ekranowałem kabelek i efekt taki że przestał się resetować ale jechałem nie jadąc. Zauważyłem że nawet trzymając sam komputerek w ręku już jechałem. Był bardzo czuły. Wpięcie w podstawek wtedy reset. A ten sigmy nie głupiał bez podstawki. dopiero wpięcie w podstawkę powodowało głupienie. Tak więc kupując licznik trzeba na to zwrócić uwagę. Jak głupieje w ręku to nic się raczej nie da zrobić.
  • #609
    Marq63
    Poziom 10  
    Mocowanie zębatki nie Silnik spalinowy w rowerze różni się od zestawu który dostaje się z tym chińskim silnikiem.
    Kiedyś bawiłem się rometemi, ogarami itd.i pozostało mi części od nich.Wybrałem dwie zębatki jedna dobra a druga zrypana .Z tej zepsutej wyciąłem środek,nawierciłem przez oba elementy dodatkowe otwory,potem element na pół i wszystko dalej jak mocowanie w chińczyku.Bardzo ważne to wszystko to razem czyli zębatka,dwie gumy i i ten element wiercić w imadle oraz zaznaczyć dobrze bo potem nie dojdziesz który otwór z zębatki a który z gumy.Tak że jest zabawy przy tym.
    Co do zębatki w napinaczu to najpierw tak miałem ustawiony silnik że jeździłem w ogóle bez żadnego napinacza.Potem silnik lekko opadł i jadąc z góry na wyłączonym silniku,łańcuch bił o osłonę.Zrobiłem napinacz z zębatką od silnika rometa a teraz mam od przerzutek. Silnik spalinowy w rowerzePrzepraszam za bałagan w moim poście z tymi fotkami ale nie umiem wklejać tych fotek tak ładnie ja koledzy.
  • #610
    Davvvi
    Poziom 27  
    A ile wytrzymuje Ci taka zębateczka od przerzutek?
  • #611
    Marq63
    Poziom 10  
    Kolego tak jak wcześniej pisałem ta zębateczka zrobiła jakieś 200 km.Na nią nie działa prawie żadna siła bo dolny łańcuch mam prawie prosty
  • #612
    Davvvi
    Poziom 27  
    Spoko,nie doczytałem. Może wypróbuje ten patent u siebie tylko u mnie będzie ona pracować na pewno. Ja muszę mieć napinacz i luźniejszy łańcuch bo inaczej by mi obcierał o dolne części ramy.To jest rower trekingowy i dolny widelec jest wąski dlatego zdecydowałem się na takie rozwiązanie.

    P.s,Mam światła podłączone prosto z silnika no ale mam włącznik i zauważyłem że jak odpalam na włączonych światłach to ma jak by gorzej odpalić. Czy tak powinno być???
  • #613
    Marq63
    Poziom 10  
    Co do świateł to się nie wypowiadam bo wcale nie podłączałem.bo gdzieś czytałem ze cewki ,,cierpią',' i gdzie ja teraz w razie czego takie dostanę.U mnie tylko baterie(18650).
  • #614
    Davvvi
    Poziom 27  
    Przód mam na żarówce,tył LED-y.Więc nie jest tak obciążone.Poza tym nawet na wolniutkich obrotach światła świecą dosyć dobrze. Ja mam chiński silniczek to w razie czego widziałem na Alledrogo taką cewkę. Zastanawiam się czy znalazłbym jakiś odpowiednik LED-owy żaróweczki w lampie.W lampie siedzi halogenowa 6v,3Watt bodajże.
  • #615
    radarator
    Poziom 25  
    Davvvi przy włączonych światłach może gorzej odpalać - zabierasz prąd z układu zapłonowego do świateł :D
    Żarówki na ledach ze zwykłym gwintem widziałem więc można coś takiego dostać. Podobno jest tylko problem z nimi, słabo wytrzymują skoki napięć.

    A tak z innej beczki:
    Wielu z forumowiczów ma przerobione przednie mocowanie silnika z racji szerszej ramy, nie zalega komuś oryginał?
    Mi jedno pękło...
  • #616
    Davvvi
    Poziom 27  
    Ja mam z tyłu 10 diod połączonych szeregowo po dwie i świecą super.Z przodu mam halogen i on nie ma gwintu.Jest wciskany. Jutro jak dokupię przekaźnik to spróbuję tak przerobić światła żeby przełączały się automatycznie między prądnicą silnika a prądnicą rowerową(prądnica w piaście).

    Tzn co Ci pękło? Szpilka?

    Pytanie do was koledzy. Czy jak jest widno jeździcie na światłach?

    Bo już nie długo będzie coraz widniej od rana i nie wiem czy jest sens montowania przekaźnika ,tylko zwykły przełącznik jak i tak teoretycznie bez świateł będzie się jeździć. Co o tym sądzicie?
  • #617
    radarator
    Poziom 25  
    Teoretycznie to powinniśmy ze światłami cały czas jeździć.
    Pękło mi to 'półokrągłe' mocowanie z dwoma otworami na szpilki, te co założone na szpilki z silnikiem tworzy przestrzeń na rurę ramy. Nie wiem jak to nazwać.
  • #618
    Davvvi
    Poziom 27  
    Wiem o co Ci chodzi. I tu będziesz miał problem bo chińskie silniki mają już w karterach wyprofilowane na przednią rurkę i tego nie da się zdjąć. Więc przerabiając na grubszą rurkę stosuje się inny sposób. Ta część jest montowana do tylnej rurki ale jej raczej nikt się nie pozbywa.Na alledrogo to widziałem ale drogo było.

    P.S.
    Czytałem przepisy dotyczące rowerów i na światłach jeździć nie musimy cały czas. W końcu to tylko rower z silnikiem pomocniczym. Problem jest w tym że jednak są tu spore prędkości i może warto byłoby mieć ciągłe światła przynajmniej jeżdżąc na silniku tak dla własnego bezpieczeństwa. A wy jak jeżdzicie?
  • #619
    Marq63
    Poziom 10  
    Witam,jako obejmę ja bym próbował wykorzystać coś takiego lub w tym stylu. Silnik spalinowy w rowerze
  • #620
    Davvvi
    Poziom 27  
    Z tego co ja zrozumiałem to kolega potrzebuje tej części co się montuje od strony silnika a to co podajesz raczej nie pomoże mu.
    Chodzi mu raczej o to.
    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze

    Koszt tego to 30zł.+kw.U mnie tylko do tylnej rurki to jest.
  • #621
    Marq63
    Poziom 10  
    Koledze jeśli dobrze rozumiem pękła cześć od ruskiego silnika KO, a ta część jest (myślę) od chińskiego.Piszemy tu o dwóch rożnych silnikach.
  • #622
    creative301
    Poziom 10  
    Witam, pisze ponieważ potrzebuje opinii. Ostatnio mam dylemat i stanąłem w miejscu. Otuż mam taki rower jak na obrazkach, i już zamontowaną zębatke, tak jak poniżej. Teraz napatoczyłem się na to że mój rower posiada centralny amortyzator. Chce zrobić tak jak na obrazku ale niewiem czy to sie sprawdzi, mogę również skonstruować napinacz automatyczny na jakieś mocnej sprężynie z możliwością regulacji. Niewiem która opcja będzie lepsza. Dodam że V-max to około 50km/h. Napinacz to jedyny problem. Prosze o pomoc. Aha licze że komuś pomogłem.

    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze
  • #623
    radarator
    Poziom 25  
    Davvvi, Marq63 obaj macie rację :D Davvvi jaki jest rozstaw otworów? (i czemu tak drogo???)
  • #624
    Davvvi
    Poziom 27  
    Rozstaw to jest koło 4cm. Nie mam jak zmierzyć. A jest tak drogo bo to są zdjęcia z aukcji na jakiej to znalazłem i sprzedawca tyle sobie życzy. U mnie jak pisałem tylko na tylną rurkę takie coś było i ja mam to zamontowane.

    A teraz moje postępy. Zakupiłem przekaźnik i działa. Światła przełączają się automatycznie pomiędzy prądnica silnika a rowerowa. Pobór prądu jest na tyle mały że nie ma zbytniej różnicy. Na przednią lampę założyłem także diody ale większe obroty i po diodach. Wróciłem do żarówki. Do przekaźnika podpiąłem mostek prostujący wyjęty z zasilacza. Wy lutowałem tylko kondensator bo robił jakiś opór i silnik mi gasł na wolnych obrotach. Bez mostka przekaźnik cały czas pukał.

    Test licznika i jest git. Nie głupieje. Jednak takie ekranowanie pomaga.

    Napinacz. Wymieniłem oryginalną rolkę prowadzącą na taką jak kolega wyżej miał czyli z przerzutek od roweru. Kupiłem dwie za 5.5zl. Rezultat chodzi jak ta-lala. Zębateczka bliżej jest ramienia napinacza bo jest wąska i bez problemu ją ustawiłem względem oryginalnych zębatek. Łańcuch nie spada. W sklepie widziałem także łożyskowane takie zębatki jak to się sprawdzi to pomyślę nad lepszą.
  • #625
    sylwunia35
    Poziom 18  
    Tak to prawda że przy rozruchu silnika z włączonym oświetleniem gorzej pali. Ja mam wyłącznik na kierownicy którym włączam oświetlenie po zapaleniu silnika.
    Moje oświetlenie to 5 diod Led połączonych z mostkiem przez opornik 4,7OM.
    Dodatkowo ważne jest aby cały silnik połączyć kawałkiem kabla z ramą roweru.
  • #626
    Davvvi
    Poziom 27  
    Ja mam włącznik przy lampie ,oryginalnie montowany. Przystosowane do prądnic rowerowych w piaście. Ja ledów nie mostkowałem. Trochę mrugają na wolnych obrotach ale ogólnie mi to nie przeszkadza. Ważne że jestem dobrze widoczny. Możesz zapodać foteczki przełącznika na kierownicy?? Ciekaw jestem jak to rozwiązałeś.

    Tak się zastanawiam nad założeniem gażnika od skutera. Znalazłem opis że do silników skyhawk montowane są gaźniki typu MIKUNI. Czytając opis są o niebo leprze niż te zwykłe ale niestety nie mogę nigdzie znaleźć do sprzedaży. A do skuterów są tego typu i może jakiś by dopasował.
  • #627
    żarówka rtęciowa
    Poziom 36  
    Witam

    Można zamontować gaźnik od motorowerów Komar GM12F, Jikov 2917PSb Jawa 50, Simson S51, Amal 18. Bardzo ważna jest długość króćca od gaźnika.
  • #628
    docent161
    Poziom 13  
    Nie wiem dlaczego brniecie w napęd w tylnim kole ! Przecież można założyć do przedniego widelca koło z kasetą z przerzutkami a nad nim silnik i będzie bardziej ekonomiczne wykorzystanie mocy silniczka,a zdecydowanie mniej problemów . Pozdrawiam
  • #629
    Davvvi
    Poziom 27  
    docent161 napisał:
    Nie wiem dlaczego brniecie w napęd w tylnim kole ! Przecież można założyć do przedniego widelca koło z kasetą z przerzutkami a nad nim silnik i będzie bardziej ekonomiczne wykorzystanie mocy silniczka,a zdecydowanie mniej problemów . Pozdrawiam


    A zrobiłeś już tak??? Czy to tyko twoje marzenia są???

    Ok. zacznijmy od początku,według Twojego pomysłu ,pyk tylnie koło na przód i gitara. A tu nie ma gitary. Otóż silnik ma zębatkę z lewej strony i musisz dobrać takie koło gdzie nie jest to łatwe. No chyba że odwrócisz tylnie koło i będziesz jeździł do tyłu. No można by zespawać wolno-bieg więc może by coś robił o ile takie koło się zmieści w przedni widelec. Drugi problem Jakieś sensowne mocowanie takiego silnika. wszystko musi być do spawane do widełek żeby silnik skręcał razem ze skrętem kierownicy. Ja np.mam amortyzowany widelec i to jeszcze większy problem. No i przy dał by się jakiś bardzo mocny widelec bo cały ciężar spocznie na przednim kole i widelcu. W takim rozwiązaniu silnik jest wysoko więc i środek ciężkości jest wysoko. Przy ostrzejszym zakręcie i dużej prędkości taki silnik może wywrócić rower. I kraksa gotowa. Takie rozwiązanie może i by się sprawdziło ale na kołach 20calowych. Poza tym rowery poza składakami mają mało miejsca pod kierownicą i jeszcze pchać tam silnik. Takie jest moje zdanie.

    P.S. Kolejne modyfikacje. Jednak żarówka plus Przekaźnik powodowało że rowerek mi gasł nawet po rozgrzaniu i był nawet słabszy. Żarówkę wywaliłem. Wstawiłem LEda ale takiego jak stosuje się do postojówek w samochodzie. Przerobiona odpowiednio na 6volt. Światła nie musi mi dawać chce aby być widocznym dla innych bo i tak jeżdżę po oświetlonych drogach i już widnawo jest.
  • #630
    radarator
    Poziom 25  
    Relacja z mojej strony:
    Rower "Sparta" - holender, rama nie schodzi się pod takim kątem by dało się założyć silnik bez kombinacji, musiałem dodać rurkę. Zamontowałem ją na zwykłe mocowania do rur z Praktikera :D
    Silnik KO, "Czerwony Październik" radzieckiej produkcji, zdaje się z siedemdziesiątych lat.
    Udało mi się dorwać "nówkę", żadnych śladów użytkowania.
    Tłumik od chińczyka, tu musiałem sporo pokombimować: tłumik ma mocowanie do silnika na 2 śruby a silnik ma otwór M30X1, (dopasowałem nakrętkę od mocowania regulacji ciepła przy grzejniku,dorobiłem kołnierz, itd), zębatka tylna, jej mocowanie i zdawcza oraz zbiornik - chińczyk.
    Manetka sprzęgła z chińczyka ale gaz zrobiłem za sposób motocykli z lat 30tych - dźwignia.
    Łańcuch od komarka.
    Napinacz z przerzutek rowerowych :D, mogę go regulować w każdą stronę.
    Cewka butelkowa od Jawki 8v, prądy są, i to całkiem ładne nawet przy kręceniu kołem ręką. Odkryłem je niejako przypadkiem jak mnie kopnęło. Jest iskra.
    Odpał planuję na weekend i tu pytanie do kogoś kto posiada silniczek KO:
    Jaki olej do sprzęgła wlać przez ten korek z regulacją długości pancerza? Jakiś przekładniowy czy jak?
    Fotki mojego wehikułu i jego szczegółów zamieszczę na dniach.