Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Texa PolandTexa Poland
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik spalinowy w rowerze

zdzichu.dunaj 26 Mar 2017 20:06 1114425 7264
  • #6121
    Davvvi
    Level 27  
    @fake4r Łożysko nic Ci nie da. To efekt kiepskiej jakości i tyle. U mnie też tak jest a mam natłuczone koło 4500km. Jeśli coś tłucze podczas kręcenia jak na filmiku lub podczas jazdy to sprawdź zdawczą sprzęgła. U mnie pękła wzdłuż trybów i nie było tego widać a także tłukło.
  • Texa PolandTexa Poland
  • #6122
    Ledowy
    Level 20  
    fake4r - podaj więcej konkretnych informacji:
    - mieszanka 1:20 (1:25) to już wiemy
    - jaki olej?
    - iglica w gaźniku ustawiona na którym rowku licząc od góry?
    - jaka świeca?
    - filtr powietrza czysty?
    - ustawienie pływaka str. 130 tego tematu (może być 20mm)
    Nie wiem o co Ci chodzi z tym filmikiem ,słychać tam tylko jak łańcuchy pracują.
    O to że tarcza sprzęgła krzywo się kręci?
    To nie ma znaczenia. Zdejmij ją i sprawdź skoro uważasz że coś tam stuka - ale tam tylko klocki są...
  • Texa PolandTexa Poland
  • #6123
    fake4r
    Level 13  
    @Ledowy wydaje mi się że w środku coś chrobocze, nie łańcuchy. To od nowości tak krzywo ma się to kręcić? Ogólnie silniczek odpala od kopa, chwilę go ostatnio przegoniłem wydaje mi się że nie pluje już olejem ale są straszne wibracje, aż mi wszystko rezonuje w pewnym momencie obrotów. Olej Motul 2T Scooter expert, tak samo jest z filtrem i bez, iglica też na różnych pozycjach i jest podobnie, świeca NGK B7HS, na fabrycznej to samo, pływaka nie ustawiałem. Dziś się przejadę chwilę dłużej i zobaczę potem na świece. Gdzieś jest nieszczelność też i sączy się ten niespalony olej od dołu na połówce silnika.

    EDIT: Czyli tak jak poniżej to jest ok?!
    https://www.dropbox.com/s/65b0swiwze22m8q/VID_20170327_110908.mp4?dl=0
  • #6124
    Ledowy
    Level 20  
    Ciężko powiedzieć co tam może chrobotać.
    To że tarcza kręci sie troche krzywo nie ma znaczenia.
    Jest ok, łożysko ma taki luz i niewiele da się z tym coś zrobić,
    zresztą klocki załatwiają sprawe luzu podczas zasprzęglenia silnika.
    Co do wibracji to u mnie też przy pewnej prędkości wpada rower w rezonans,
    taki urok tego mocniejszego silnika. Wersja o mniejszej pojemności jest mniej wibracyjna (ale i słabsza).
  • #6125
    menitti
    Level 2  
    Witam.
    Noszę się z zakupem chińskiego silnika do roweru i w związku z tym mam parę pytań:
    1. Czy do silniku z cylindrem 80cc mogę założyć cylinder 50 cc lub jakiś inny z np. Skutera.
    2. Jak z wytrzymałością takich silników. Ile są w stanie przejechać?
    3. Czy przed pierwszym odpaleniem należałoby coś sprawdzić (na którejś stronie ktoś pisał aby sprawdzić czy nie ma w cylindrze opiłków) lub odrazu wymienić z powodu kiepskiej jakości elementów.
    4. Czy któreś z pojemności jest bardziej wytrzymała lub mniej.

    Dziękuję za odpowiedzi :-)
    Jeśli kupię to zdam relacje jak i wstawię zdjęcia
  • #6126
    sp4olh
    Level 22  
    Pytanie 1- nie, polecam silnik 50cc
    pytanie 2- ja przejechałem 6000km
    pytanie 3- nie trzeba jedynie ustawienie i regulacja
    pytanie4- wszystkie są podobne jak to z chińskiej manufaktury
  • #6127
    menitti
    Level 2  
    a na jakim oleju i jakich proporcjach mieszanki?
    czy stosować się najlepiej do instrukcji? czyli 1:16 a po 500km 1:20
  • #6128
    krisjack99
    Level 19  
    @menitti
    Przy dobrym oleju (syntetycznym) po dotarciu spokojnie 1:25, na dotarciu też bym nie jeździł 1:16 te 500km. 250km żebyś wyjeździł i możesz mu już odpuszczać, nawet stopniowo 1:18, 1:20... Ważne jest, jaki olej lejesz.
  • #6129
    menitti
    Level 2  
    a jakiej marki najlepiej? tak aby silnik najmniej się zużywał a tych olei jest multum
  • #6130
    Ledowy
    Level 20  
    Witaj menitti
    1 - nie ,inne wymiary cylindrów
    (silnik opisany jako 80cc posiada rzeczywistą pojemność 66cc)
    2 - 10 000 km przy odpowiednim użytkowaniu ,po tym okresie należy wymienić pierścienie i tłok
    (jeden koleś przejechał nawet 16 000 km)
    3 - polecane jest sprawdzenie czy w środku nie zalegają opiłki
    4 - wydaje mi się że silnik o większej pojemności jest bardziej wytrzymały,
    ale to tylko moja opinia ,nie mam na to dowodów ;)
    5 - pierwsze 100km (3 do 4 litrów paliwa), mieszanka 1:16
    uważamy aby go nie przegrzać i jeździmy maks 20-25 minut z prędkością do 30km/h
    Dodajemy i ujmujemy gazu po sportowemu, dość energicznie - czytaj też str. 62 post nr#1850
    Pozostałe 900km mieszanka 1:20 Po przejechaniu 1000km można jeździć na mieszance 1:25 lub pozostać przy 1:20.
    6 - klasy JASO FC , JASO FD np: Motul Scooter Expert 2T (półsyntetyk)
  • #6131
    krisjack99
    Level 19  
    Dorwałem na giełdzie taki bak. Wie ktoś, od czego to jest?
    Chciałbym go wypolerować do gołego metalu i polakierować lakierem bezbarwnym. Czy to dobry pomysł?
    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze
    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerzeSilnik spalinowy w rowerze
  • #6132
    Davvvi
    Level 27  
    Ja też mam pytanie. Zerwał mi się gwint na wałku sprzęgła od strony zębatki zdawczej. Narazie delikatnie sklepałem nakrętke młotkiem i trzyma ale czy jest jakiś sposób naprawy? Nie mam takiego gwintownika a i ścianki jest tam nie za wiele. Ma ktoś może z was na zbyciu taki wałek? Oczywiście w normalnej cenie:).
  • #6134
    Davvvi
    Level 27  
    Znam firme. Drogo oni mają. Za drogo. Może ktoś z forumowiczów ma.
  • #6135
    krisjack99
    Level 19  
    Po 2h szukania mam: bak jest od Simsona Star. Pasować będzie korek od Simsona, ale kranik? Mam gwint prawy 16mm.
  • #6137
    bidguma
    Level 18  
    Krisjack chcesz ten zbiornik do tej ramy jak przymierzasz na foto? On tragicznie nie pasuje. Szkoda kaleczyć linie tego choperka.
  • #6138
    krisjack99
    Level 19  
    Na zdjęciu jest położony na szybko pod złym kątem. Łezkowaty może i byłby lepszy gdybym miał siedzienie w dolnej pozycji. Pod siedzeniem będzie miejsce zajęte przez skrzynki z elektryką czy schowek na narzędzie, więc sądzę że tragedii nie będzie. Bak maluję na czarny mat pod kolor ramy.

    Edit: chyba zmienię siodło na jakieś szersze amortyzowane, więc troszkę będzie lepiej. Jaki bak proponujecie jakby co? Nie chcę zgrzewów po bokach.

    Edit2: ten bak ma 8,5l pojemności!
  • #6139
    bidguma
    Level 18  
    krisjack99 wrote:
    Jaki bak proponujecie jakby co?

    A może by tak zbiornik od simson suhl, sr1, sr2 ? Całkiem fajna łezka. Można kupić w dobrych pieniądzach.
  • #6140
    krisjack99
    Level 19  
    Baki kształtem by podeszły, ale gorzej z kątem względem ramy :/ nie skoryguję w nich tego, bo będzie wtedy musiał być oddaluny od kierownicy.
  • #6141
    Mieczny
    Level 6  
    Witam, potrzebuje koło 26 tylne do górala ale żeby miało 2 razy wolnobieg. Ma ktoś link żeby kupić takie koło?
  • #6142
    mateuszmajster
    Level 9  
    Witam, pytanko czy uniwersalny wolnobieg od zębatki pasuje gwintem na piastę z gwintem na tarcze hamulcową ?
  • #6143
    Wojtalll
    Level 12  
    mateuszmajster wrote:
    Witam, pytanko czy uniwersalny wolnobieg od zębatki pasuje gwintem na piastę z gwintem na tarcze hamulcową ?

    Tak pasuje ale jak chcesz go zamontować po lewej stronie to musisz użyć kleju.
    Ja tak robię przy moich rowerach.
    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze
  • #6144
    Artur Papaj
    Level 1  
    Proszę o podpowiedź, jaki rozmiar łańcucha powinien być zastosowany do silnika rowerowego KO krasnyj oktriabr? Przymierzałem łańcuch 415 i raczej nie pasuje.
  • #6146
    Davvvi
    Level 27  
    Panowie mam pytanie. Otóż do napinacza łańcucha szukam miękkiej sprężyny . Ta ktora mam jest zbyt sztywna i powoduje niepotrzebne obciąrzenie. Podpowie ktoś z czego by można takie wykorzystać,?
  • #6147
    molibdenov
    Level 10  
    Witam,

    Jakie łożyska i simmeringi można zastosować do remontu chińskiego silnika 49cc?

    Mój silnik powoli traci moc i nie wiem czy jest to spowodowane spadkiem kompresji czy starą mieszanką

    Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi :)
  • #6148
    fake4r
    Level 13  
    Panowie zostało mi parę gratów z mojego projektu, jakby ktoś był chętny na coś to pisać na pw. Wszystko praktycznie nowe: zbiornik paliwa z kranikiem, gaźnik dellorto sha (replika) z filtrem, osłona łańcucha, mocowanie tylnej zębatki.
  • #6149
    Ledowy
    Level 20  
    Witaj molibdenov.
    Łożyska:
    wał korbowy - 6202 obustronnie odkryte (np. SKF)
    wał sprzęgła - 6202 obustronnie zakryte
    łożysko w rolce napinacza - 609
    Uszczelniacze:
    Typowe chińskie od sprzedawców z allegro
    (chyba że zamówisz z USA lepszej marki ;)).
    Łożysko igiełkowe:
    10x13x14 (najlepiej WZIĄĆ stare do sklepu,
    żeby była jasność co do wymiarów).

    Davvvi - ja w napinaczu wykorzystałem sprężyne z tylnej
    przerzutki rowerowej - ot takiej najtańszej za 25 zł.
    Sprężyny z tych troche droższych przerzutek też testowałem, ale okazały sie
    zbyt miękkie .