@fake4r Łożysko nic Ci nie da. To efekt kiepskiej jakości i tyle. U mnie też tak jest a mam natłuczone koło 4500km. Jeśli coś tłucze podczas kręcenia jak na filmiku lub podczas jazdy to sprawdź zdawczą sprzęgła. U mnie pękła wzdłuż trybów i nie było tego widać a także tłukło.
fake4r - podaj więcej konkretnych informacji:
- mieszanka 1:20 (1:25) to już wiemy
- jaki olej?
- iglica w gaźniku ustawiona na którym rowku licząc od góry?
- jaka świeca?
- filtr powietrza czysty?
- ustawienie pływaka str. 130 tego tematu (może być 20mm)
Nie wiem o co Ci chodzi z tym filmikiem ,słychać tam tylko jak łańcuchy pracują.
O to że tarcza sprzęgła krzywo się kręci?
To nie ma znaczenia. Zdejmij ją i sprawdź skoro uważasz że coś tam stuka - ale tam tylko klocki są...
@Ledowy wydaje mi się że w środku coś chrobocze, nie łańcuchy. To od nowości tak krzywo ma się to kręcić? Ogólnie silniczek odpala od kopa, chwilę go ostatnio przegoniłem wydaje mi się że nie pluje już olejem ale są straszne wibracje, aż mi wszystko rezonuje w pewnym momencie obrotów. Olej Motul 2T Scooter expert, tak samo jest z filtrem i bez, iglica też na różnych pozycjach i jest podobnie, świeca NGK B7HS, na fabrycznej to samo, pływaka nie ustawiałem. Dziś się przejadę chwilę dłużej i zobaczę potem na świece. Gdzieś jest nieszczelność też i sączy się ten niespalony olej od dołu na połówce silnika.
Ciężko powiedzieć co tam może chrobotać.
To że tarcza kręci sie troche krzywo nie ma znaczenia.
Jest ok, łożysko ma taki luz i niewiele da się z tym coś zrobić,
zresztą klocki załatwiają sprawe luzu podczas zasprzęglenia silnika.
Co do wibracji to u mnie też przy pewnej prędkości wpada rower w rezonans,
taki urok tego mocniejszego silnika. Wersja o mniejszej pojemności jest mniej wibracyjna (ale i słabsza).
Witam.
Noszę się z zakupem chińskiego silnika do roweru i w związku z tym mam parę pytań:
1. Czy do silniku z cylindrem 80cc mogę założyć cylinder 50 cc lub jakiś inny z np. Skutera.
2. Jak z wytrzymałością takich silników. Ile są w stanie przejechać?
3. Czy przed pierwszym odpaleniem należałoby coś sprawdzić (na którejś stronie ktoś pisał aby sprawdzić czy nie ma w cylindrze opiłków) lub odrazu wymienić z powodu kiepskiej jakości elementów.
4. Czy któreś z pojemności jest bardziej wytrzymała lub mniej.
Dziękuję za odpowiedzi Jeśli kupię to zdam relacje jak i wstawię zdjęcia
Pytanie 1- nie, polecam silnik 50cc
pytanie 2- ja przejechałem 6000km
pytanie 3- nie trzeba jedynie ustawienie i regulacja
pytanie4- wszystkie są podobne jak to z chińskiej manufaktury
@menitti Przy dobrym oleju (syntetycznym) po dotarciu spokojnie 1:25, na dotarciu też bym nie jeździł 1:16 te 500km. 250km żebyś wyjeździł i możesz mu już odpuszczać, nawet stopniowo 1:18, 1:20... Ważne jest, jaki olej lejesz.
Witaj menitti 1 - nie ,inne wymiary cylindrów
(silnik opisany jako 80cc posiada rzeczywistą pojemność 66cc)
2 - 10 000 km przy odpowiednim użytkowaniu ,po tym okresie należy wymienić pierścienie i tłok
(jeden koleś przejechał nawet 16 000 km)
3 - polecane jest sprawdzenie czy w środku nie zalegają opiłki
4 - wydaje mi się że silnik o większej pojemności jest bardziej wytrzymały,
ale to tylko moja opinia ,nie mam na to dowodów 5 - pierwsze 100km (3 do 4 litrów paliwa), mieszanka 1:16
uważamy aby go nie przegrzać i jeździmy maks 20-25 minut z prędkością do 30km/h
Dodajemy i ujmujemy gazu po sportowemu, dość energicznie - czytaj też str. 62 post nr#1850
Pozostałe 900km mieszanka 1:20 Po przejechaniu 1000km można jeździć na mieszance 1:25 lub pozostać przy 1:20.
6 - klasy JASO FC , JASO FD np: Motul Scooter Expert 2T (półsyntetyk)
Dorwałem na giełdzie taki bak. Wie ktoś, od czego to jest?
Chciałbym go wypolerować do gołego metalu i polakierować lakierem bezbarwnym. Czy to dobry pomysł?
Ja też mam pytanie. Zerwał mi się gwint na wałku sprzęgła od strony zębatki zdawczej. Narazie delikatnie sklepałem nakrętke młotkiem i trzyma ale czy jest jakiś sposób naprawy? Nie mam takiego gwintownika a i ścianki jest tam nie za wiele. Ma ktoś może z was na zbyciu taki wałek? Oczywiście w normalnej cenie:).
Na zdjęciu jest położony na szybko pod złym kątem. Łezkowaty może i byłby lepszy gdybym miał siedzienie w dolnej pozycji. Pod siedzeniem będzie miejsce zajęte przez skrzynki z elektryką czy schowek na narzędzie, więc sądzę że tragedii nie będzie. Bak maluję na czarny mat pod kolor ramy.
Edit: chyba zmienię siodło na jakieś szersze amortyzowane, więc troszkę będzie lepiej. Jaki bak proponujecie jakby co? Nie chcę zgrzewów po bokach.
Proszę o podpowiedź, jaki rozmiar łańcucha powinien być zastosowany do silnika rowerowego KO krasnyj oktriabr? Przymierzałem łańcuch 415 i raczej nie pasuje.
Panowie mam pytanie. Otóż do napinacza łańcucha szukam miękkiej sprężyny . Ta ktora mam jest zbyt sztywna i powoduje niepotrzebne obciąrzenie. Podpowie ktoś z czego by można takie wykorzystać,?
Panowie zostało mi parę gratów z mojego projektu, jakby ktoś był chętny na coś to pisać na pw. Wszystko praktycznie nowe: zbiornik paliwa z kranikiem, gaźnik dellorto sha (replika) z filtrem, osłona łańcucha, mocowanie tylnej zębatki.
Witaj molibdenov.
Łożyska:
wał korbowy - 6202 obustronnie odkryte (np. SKF)
wał sprzęgła - 6202 obustronnie zakryte
łożysko w rolce napinacza - 609
Uszczelniacze:
Typowe chińskie od sprzedawców z allegro
(chyba że zamówisz z USA lepszej marki ).
Łożysko igiełkowe:
10x13x14 (najlepiej WZIĄĆ stare do sklepu,
żeby była jasność co do wymiarów).
Davvvi - ja w napinaczu wykorzystałem sprężyne z tylnej
przerzutki rowerowej - ot takiej najtańszej za 25 zł.
Sprężyny z tych troche droższych przerzutek też testowałem, ale okazały sie
zbyt miękkie .