Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PLC Fatek
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Re: Silnik spalinowy w rowerze

doman150 15 Gru 2017 10:23 958419 6374
  • #6241 15 Gru 2017 10:23
    Davvvi
    Poziom 27  

    Co kilkaset km to nie realne,bo do tylu nie dobijają. Ogólnie w środku jest tylko olejek,bo tak właśnie robię. Rozbieram i daję smar do łożysk,taki czerwony ale mam też grafitowy. Zakupiłem koplet zapadek i reanimuję ten stary wolnobieg. Rozbiorę jeden z tych kiepskich i posłuży jako części zamienne. Sklep Magma prosi o fotkę czym się różnią i takie im wyślę.

  • ambtechnic
  • #6242 15 Gru 2017 13:29
    Gamma_Corvi
    Poziom 15  

    Jak Ty smarujesz łożyska i zapadki smarem grafitowym, to nie dziwi mnie już dlaczego tak szybko padają te wolnobiegi...

  • #6243 15 Gru 2017 14:49
    Davvvi
    Poziom 27  

    Grafitowym nie smaruję takich rzeczy bo mam go mało,po drugie jest za lepki dla zapadek. Jeszcze by się poprzyklejały. Za to smaru do łożysk mam dojść sporo więc głównie nim smaruję.

  • ambtechnic
  • #6244 15 Gru 2017 15:00
    Gamma_Corvi
    Poziom 15  

    Smar grafitowy można wykorzystać m.in. następująco:
    Przy śrubach, dzięki czemu nie występuje w przyszłości problem z ich odkręceniem, bowiem po wytopieniu smaru pozostaje sam grafit,
    Połączeniach gdzie może dostać się woda i panuje większa temperatura, czyli np. w częściach zawieszenia lub tłumikach,
    Stosować należy, więc go wszędzie tam, gdzie występują elementy narażone na duże obciążenia oraz złe warunki atmosferyczne, w żadnym wypadku smarem grafitowym nie powinno smarować się różnego rodzaju mechanizmów precyzyjnych oraz łożysk tocznych.

  • #6245 15 Gru 2017 16:17
    Davvvi
    Poziom 27  

    A łańcuch rowerowy? Znajomy mi go polecił właśnie do łańcucha ale jeszcze go nie urzyłem i w sumie to gdzieś go posiałem i nie wiem gdzie jest.

  • #6246 15 Gru 2017 17:55
    monteroo
    Poziom 10  

    Grafit do łańcucha był dobry w czasach gdy nic nie było , brudzi ,lepsze smary są dostępne.Jak ten wolnobieg się sypie to lepiej szukać takiego co działa, a nie naprawiać badziewie.Materiał muszą być prima sort w wolnobiegu.
    Tu coś podobnego http://eclipsebikes.com/product_info.php?products_id=75

  • #6247 15 Gru 2017 18:14
    Davvvi
    Poziom 27  

    A miałeś może z tym wolnobiegiem doczynienia? Powiem Ci że wygląda jak ten który dostałem w zestawie z shiftkitem. A to było dopiero badziewie. Ten srebrnawy wygląda lepiej.

  • #6248 15 Gru 2017 19:37
    radarator
    Poziom 25  

    Dicta to dobra firma.

  • #6249 15 Gru 2017 20:13
    Davvvi
    Poziom 27  

    Żeby w PL dało radę kupić. Inaczej jest dla mnie nie do zdobycia.

  • #6250 15 Gru 2017 20:34
    monteroo
    Poziom 10  

    W Polsce wielu rzeczy nie ma ale można z zagranicy rzeczy sciągać bez problemu.

  • #6251 16 Gru 2017 13:03
    Gamma_Corvi
    Poziom 15  

    Do łańcucha używam smarów shimano, możesz tez użyć któregoś z olejów Finishline.

  • #6252 04 Sty 2018 08:52
    Davvvi
    Poziom 27  

    Panowie przyszedł mi w końcu szarpak. Po dwóch miesiącach czekania. Gdy by nie noga w gipsie to bym już montował. Ale piszę dlatego ,bo wygląda na to że montaż jest prosty. Z tego co zaobserwowałem to koszyk z zapadkami dokręca się do wału ,bezpośrednio do magneta. Tlszarpaków też może być kilka wersji ,bo patrząc na zdjęcia to z reguły te kółko na które nawinięty jest sznurek jest plastikowe. A u mnie jest aluminiowe.

  • #6254 10 Sty 2018 23:42
    Davvvi
    Poziom 27  

    Obejrzałem filmik i tyle. Jest ktoś w stanie wyjaśnić co mu dała taka przeróbka?

  • #6255 10 Sty 2018 23:55
    gimak
    Poziom 36  

    Wg mnie, powinna dać lepsze napełnienie cylindra, a co za tym idzie większą trochę moc.

  • #6256 11 Sty 2018 00:08
    kkknc
    Poziom 42  

    Odchudził tylko zmienił okna wlotowe i wylotowe. Co w tak mocnym wykonaniu zmniejsza sprawność silnika ale daje przyrost mocy. I spore zużycie paliwa.

  • #6257 13 Sty 2018 11:15
    radarator
    Poziom 25  

    Efekt raczej wątpliwy, wykonanie tragiczne...żywotność elementów spadnie. Wygląda na to że silniki rowerowe w ich kraju są tanie jak barszcz ;-)

  • #6258 13 Sty 2018 16:13
    Motorbike
    Poziom 21  

    Praktycznie wszędzie są tanie z wyjątkiem u nas :)

  • #6259 22 Sty 2018 14:39
    qr
    Poziom 12  

    Ze Stanów sprowadzać to też ryzyko...

  • #6260 08 Lut 2018 17:59
    Davvvi
    Poziom 27  

    Panowie mam pytanie. Otóż przeglądam wolnobiegi jednorzędowe. Myślicie że dało by się taki zaadaptować zamiast dedykowanego do jackschafta? Chodzi mi o przednie zębatki. Zamiast wolnobiegu z 4 dziurami dać wolnobieg jednorzędowy.

    Dodano po 19 [godziny] 49 [minuty]:

    Panowie czy łańcuch 420H będzie pasował do naszych chińskich silników?

  • #6261 10 Lut 2018 21:00
    Block3r
    Poziom 12  

    Mam stary rower, bodajże "Ukraina" w wersji damka. Coś takiego jak na zdjęciu:
    Re: Silnik spalinowy w rowerze
    (zdjęcie pierwsze lepsze z google)
    Chcę do tego włożyć silnik z kosy NAC po remoncie i zastanawiam się nad dwiema rzeczami:
    - umieścić silnik na ramie między pedałami, czy nad tylnym kołem?
    - jaka przekładnia? Zastanawiałem się nad użyciem przekładni z pocket bike + zębatki 68z, jak polecało dość sporo osób - ale nie liczyłem jeszcze przełożenia, więc nie mam pewności czy będzie to miało jakieś ciekawe parametry.

  • #6262 10 Lut 2018 22:11
    Motorbike
    Poziom 21  

    @Block3r
    Silnik Im niżej zamontowany tym lepiej, przekładni możesz też użyć od hulajnogi, lepsza jest tylko odwraca obroty wiec inaczej trzeba zamocować silnik, popatrz sobie na rower użytkownika Wojtall, do tego roweru to najlepiej pasuje silnik KO, tylko długi tłumik zrobić i gitara.

  • #6263 11 Lut 2018 13:12
    Block3r
    Poziom 12  

    Dzięki za odpowiedź. Ciekawy pomysł na mocowanie w rowerze o którym wspomniałeś, ale z tego co widzę taka przekładnia z hulajnogi jest słabo osiągalna, więc możliwe że skieruję się ku zamocowaniu silnika nad korbą i przekładni z pocket bike. Nie chcę kupować kolejnego silnika, skupię się na tym co mam (ten silnik wyrwałem za 20zł, musiałem kupić tylko gaźnik za kolejne 20 no i komplet uszczelnień)
    Zastanawiałem się nawet nad całkowitą modyfikacją ramy, ale bez giętarki do rur tego nie ruszę.

    Dodano po 14 [godziny] 6 [minuty]:

    Przejrzałem sobie temat i stwierdziłem, że skoro na przekładnię pocketa pasuje zębatka od simsona s50, to poszukam takiej zębatki zdawczej 11 zębów na łańcuch 25H. Nie wiem czy przypadkiem nie wejdzie nawet zębatka z silników rodziny 139 FMB. Wtedy powinna spasować na tył zębatka pocket bike 68z i uzyskam przełożenie około 21,5.

    //edit jeszcze prościej. Z tego co widzę, od "czasów świetności" tego tematu trochę się zmieniło i są dostępne tylne zębatki pocket bike na szerszy łańcuch T8F z większą liczbą zębów niż 54. Mając zębatkę 64z będę miał przełożenie ok. 20,3

  • #6264 19 Lut 2018 18:09
    Wojtalll
    Poziom 12  

    Block3r napisał:
    ale z tego co widzę taka przekładnia z hulajnogi jest słabo osiągalna


    Jeśli jesteś zainteresowany zakupem przekładni od hulajnogi 5:1 to aktualnie mam nowa na sprzedaż.

  • #6265 23 Lut 2018 01:43
    maliniak80
    Poziom 16  

    Davvvi napisał:
    Panowie mam pytanie. Otóż przeglądam wolnobiegi jednorzędowe. Myślicie że dało by się taki zaadaptować zamiast dedykowanego do jackschafta? Chodzi mi o przednie zębatki. Zamiast wolnobiegu z 4 dziurami dać wolnobieg jednorzędowy.

    Tak robiłem w swoim składaku, brałem wolnobieg DICTA i spawałem do zębow zębatke 68t, oczywiście otwor w środku zeby wolnobieg wlazł i obspawywałem. Mozesz zrobić podobnie. Jeśli chodzi o Dicte to bardzo twardy materiał i tanie są

  • #6266 01 Mar 2018 20:54
    TigerDownload
    Poziom 3  

    Witam, wszystkich tutaj obecnych.
    A więc zanim zaczniecie hejtować, poproszę abyście wzięli pod uwagę że potrzebuje sprzętu;
    - Którym przejadę z 20 km, nie męcząc się.
    - W miarę dobre, polne drogi.
    - Pojazdu na który nie potrzebuje żadnych uprawnień.
    No dobrze, to teraz tak.
    Chciałbym się dowiedzieć jak co zrobić.
    Więc tak. Przekładnie (od pocket bike) mam, silnik od kosy spalinowe również jest. Łańcuchy są. Rama rowerowa jest.
    Potrzebuje takiego rowerku gdyż mam już spore doświadczenie w mechanice oraz chce spróbować swoich sił, na zrobienie czegoś uniwersalnego.
    Moim problemem, jest to jak zamocować drugą zębatkę na koło, w takim sensie że chce abym mógł pedałować (prawa zębatka) oraz abym mógł jechać na lewej zębatce, tylko pytanie. Spawać je, czy co robić? Dodam że chce zrobić coś a'la Trial'ówka dlatego też zastosuje małą ramę która waży bardzo mało - moja waga też nie jest duża 50 parę kilogramów. I jeszcze pozostaję dopasować jakiś dyfuzor itd., ale co potem.

    Z innych postów nie mogę się tego dowiedzieć, liczę na pomoc. Z góry dziękuje. :) .

  • #6267 01 Mar 2018 21:01
    Radiokiller
    Poziom 28  

    Jeżeli nie masz ukończonych 18 lat to nawet na rower potrzebujesz uprawnienia.

  • #6268 01 Mar 2018 21:17
    Davvvi
    Poziom 27  

    Tylko że ja nie chcę spawać. Wolałbym kupić wersje z dużą tarczą i przewiercić. Bądź wyciąć kontówką. Za wiele by chuba nie osłabił wolnobiegu i po skręcać na śrubki. Mam jeszcze inny kłopot, jedna z zębatek zaczęła się wyrybiać. Dopasuję od czegoś taką zebatkę?

  • #6269 01 Mar 2018 21:42
    TigerDownload
    Poziom 3  

    Uprawnienia w postaci karty rowerowej posiadam xD. Czekam na dalsze odpowiedzi.

  • #6270 02 Mar 2018 19:49
    crobe
    Poziom 17  

    Załatw sobie koło z hamulcem tarczowym zamiast tarczy daj zębatkę.