Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Farnell IoTFarnell IoT
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik spalinowy w rowerze

zdzichu.dunaj 19 May 2017 20:11 1132239 7303
  • #6241
    Motorbike
    Level 24  
    @pawelr98
    Właśnie wolnobieg na kole lub korbie byłby wskazany, co do ciężaru, obecnie inaczej się nie da, albo akumulatory które też sporo ważą i jest dość mały zasięg albo generator.
    Roweru z takim wyposażeniem nie postawisz na zwykłej nóżce czy też stojaku, trzeba mieć dorobioną podwójna stopkę dość solidną.
  • Farnell IoTFarnell IoT
  • #6242
    pawelr98
    Level 39  
    Niestety wolnobieg na korbie to problematyczna sprawa.

    Korba because która była najtańsza kosztowała 150zł.
    Teraz patrzę że na stronie na której kupowałem nie ma już wersji z kwadratowym mocowaniem.

    Widziałem jeszcze oferty z chin z podobnymi korbami w okolicach 23-25USD.

    Do tego zębatki też trzeba dokupić.Standardowe rowerowe też nie są tanie bo takie "luzem" są robione przez "ekskluzywne" firmy.Zwłaszcza jeżeli chodzi o duże rozmiary (powyżej 26Z)
    Musiałem w moim elektryku potem zeszlifować główki śrub mocujących zębatki bo kolidowały z korbą.

    Teraz stoi sobie w garażu bo 10-letnie hamulce (fabryczne) tarczowe rozleciały się.
    Bez hamulców ani rusz.

    Sezon rowerowy się zaczyna to trzeba będzie wstawić nowe hamulce i ruszyć go w końcu.

    Z perspektywy użytkowników silników spalinowych jak wygląda różnica między hydraulicznymi a mechanicznymi ?
    Mój elektryk ma silnik 250W co daje prędkość z przedziału 20-25KM/h. Wszędzie polecają hydrauliczne ale zastanawia mnie czy warto aż tyle dopłacać.
  • #6243
    Davvvi
    Level 27  
    Kolego radarator jeszcze nie odpalałem bo nie miałem czasu. Dopiero dzisiaj silnik założyłem na ramę roweru ale jeszcze wszystkiego nie zrobiłem. Muszę jeszcze paliwo spuścić i dorobić bogatszą mieszankę w olej. Jutro albo w poniedziałek będę odpalał.

    A co da wałów i oznaczeń ten ZAF60 jest cały w kolorze korbowodu czyli taki żółtawy,a ten ZAE80 ma tylko korbę żółtawą,wał jest srebrny ala stalowy.

    Dodano po 16 [godziny] 49 [minuty]:

    Panowie małe sprostowanie. Patrzyłem na stary wał i on faktycznie może być ZAF80. Numer jest tak wybity że trudno siè doczytać czy to jes 60 ,czy może 80.

    Dziś zakończyłem montarz nowego silnika do roweru. Zrobiłem malutki test w piwnicy czy odpali no i jakie było moje zdziwienie gdyż za trzecim razem odpalił. Wiadomo,musiał paliwo przepompować. Potem już od strzała odpalał. Następne testy dopiero w poniedziałek.
  • Farnell IoTFarnell IoT
  • #6245
    krisjack99
    Level 19  
    Kumpel kupił przy okazji od sprzedawcy gaźnik. Po researchu wyszło, że jest to gaźnik "Wabron" od Yamahy PM80. On ma silniczek poj. 50cm3. Rower ładnie pali, trzyma dobrze niskie obroty i się nieźle wkręca na sprzęgle. Podczas jazdy bardzo powoli przyspiesza, a z niskich obrotów nie potrafi bez pomocy przyspieszyć. Po machaniu zawleczką na iglicy i kręceniu śrubką paliwo/powietrze dużo nie dały. Po wsadzeniu drucika w dyszę jeszcze wolniej przyspiesza, ale potrafi strzelić z wydechu. Świeca z ciemnosiwym nalotem.
    Propozycje co do regulacji?
    Silnik spalinowy w rowerze
  • #6246
    radarator
    Level 25  
    Z gaźnikami do małych pojemnosci tak to właśnie jest czasami.
    Niby wszystko Ok ale nie do końca. Srednice kanałków są tak małe że ziarenko pisku potrafi zdziałać cuda 😊
    Proponuję na poczatek go rozebrać, porządnie wyczyścić, umyć w benzynie ekstrakcyjnej i przedmuchać wszelkie, nawet najmniejsze otworki w korpusie. Powietrzem ze sprężarki. Gaźnik ma tylko jedną dyszę?
  • #6247
    krisjack99
    Level 19  
    Z tego co ogarnąłem, to ma dyszę główną, dyszę od wolnych obrotów i jakąś dodatkową przy miejscu na filtr powietrza, którą po nagłym otwarciu przepustnicy podciśnienie zaciąga paliwa z komory pływakowej. Co to ma na celu?
    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze
    Silnik spalinowy w rowerze
  • #6248
    kkknc
    Level 43  
  • #6249
    Davvvi
    Level 27  
    Panowie zrobiłem na silniczku już całe 8km ;). Silniczek ładnie odpala. Czuć moc pod manetką ale jest na dotarciu więc nie szaleje. Różnica jest kolosalna pod względem głośności. Tamten prykał jak silnik rometowski,a po awarii z nakrętką był jeszcze głośniejszy. Ten jest sporo cichszy ale dźwięk jest taki głuchawy. Ogólnie jeździ :)
  • #6250
    radarator
    Level 25  
    No i bardzo się cieszę. Davvvi, daj mu od czasu do czasu do pieca. Nie za długo ale mocno. Jakieś 4/5 manetki. Tak się lepiej dociera. Po takim docieraniu silnik jest zrywniejszy.
    Przetestowane na kilku chińczykach różnych pojemności.
  • #6251
    Sawe89
    Level 15  
    Witam panowie mam małe pytanko kupował już ktoś z was na stronce http://www.bikeberry.com albo jakiejś podobnej ponieważ potrzebuje taką podstawę pod silnik 4 suwowy
    Silnik spalinowy w rowerze
  • #6252
    Davvvi
    Level 27  
    Panowie silniczek dalej jeździ. Po parunastu km musiałem dokręcić śruby głowicy bo się lużne zrobiły. Wiadomo dopasowywuje się. Oraz wyszedł mankament chińskiej myśli technicznej. Otóż panom produkującym cylindry nie chciało się nagwintować całych otworów pod szpilki gaźnika i rury wydechowej,nagwintowali tylko po pół cm i tyle. Nie zwróciłem na to uwagi i przy dokręcaniu powyciągało mi szpilki wraz z gwintem. Musiałem pogłebić trochè otwory i przegwintować. Rozwiercenie i M8 nie wchodziło w grę gdyż by się nie zmieściły nakrętki. Mam tež te tuleje naprawcze do gwintów ale one po zewnątrz mają gwint M10 ,za mało ciała na takie rozwiercenie. Silniczek śmiga i jest cichutki. Jak narazie nie ma tego metalicznego dźwięku podczas jazdy jak na poprzednim silniku. Jedyny problemik to wolne obroty. W instrukcji gaźnika od Simsona jest opisane aby dysze odkręcić na 2,5-3 obroty. Jak był nowy tak działało,a teraz musiałem odkręcić dyszę wolnych obrotów na 5-6 obrotów .Inaczej obroty były tak niskie że aż gasł. I nie było reakcji na śrubkę ze sprężynką. Co mogło siè stać z gaźnikiem? Na starym silniku efekt był ten sam.
  • #6253
    radarator
    Level 25  
    Kłania się czyszczenie i regulacja gaźnika.
    Kiedy go ostatnio gruntownie umyłeś, przedmuchałeś i wyregulowałeś???
    To niestety nie samochód.
  • #6254
    Davvvi
    Level 27  
    Gażnik kupiłem nowy ale ma już z pół roku albo i więcej. Ogólnie nic przy nim nie robiłem. Co ile taki gaźnik powinno się czyścić?
  • #6255
    Kenworth 18
    Level 41  
    Zastosowałeś filtr paliwa na dopływie paliwa do gażnika?
    Jeśli nie to zamontuj a wtedy jedno czyszczenie na rok wystarczy lub nawet dłużej obejdzie się bez tych zabiegów..
    Im rzadziej gażnik będzie wymagał ingerencji tym dłużej posłuży.
  • #6256
    krisjack99
    Level 19  
    Ostatnio wracam z miasta, wciskam sprzęgło przed czerwonym światłem, a klamka wchodzi mi bez oporu do końca. Do domu miałem 10km. Nie polecam jeżdżenia bez sprzęgła ;)
    @Sawe89 Mam kupon do tego sklepu na $50, raczej jeszcze ważny, ale drogo wychodzi przesyłka. Sam bym chciał kilka drobiazgów zamówić, to może by się opłacało jak by było kilka osób.
  • #6257
    Davvvi
    Level 27  
    Mam filtr na dopływie paliwa siatkowy,bo tu na forum przewijało się że filtry papierowe się nie nadają do mieszanki paliwowo-olejowej. Na dolocie mam filtr z gestawej gombki. Możliwe że się gaźnik przytkał bo musiałem iglice podnieś,gdyż silnik zaczął się zachowywać jak by za mało paliwa dostawał. No nic w weekend rozbiorę i wyczyszczę.
  • #6258
    Sawe89
    Level 15  
    krisjack99 też chciałem zamówić parę rzeczy ale niestety jeszcze nigdy nie kupowałem z tej strony a nie powiem bo zależy mi na tej podstawie
  • #6259
    Davvvi
    Level 27  
    Kolego Sawe89. Jeśli masz konto bankowe na siebię ,bądź z ktoś z rodziny ma takie konto to zrób sobie konto PayPal i na zakupy. Konto PayPal musi być założone na posiadacza rachunek bankowy. Ja ostatnio kupowałem akumulator do wkrętarki z Niemiec przy pomocy PayPal. W Polsce koszt aku 149-179zł. Z Niemiec 20Euro i to z wliczoną wysyłką. Co by nie było podatek może Cię złapać no i nie wiem jaki jest koszt wysyłki ale troszkę za to zapłacisz jeśli kupisz.
  • #6260
    krisjack99
    Level 19  
    Koszt wysyłki z tego co kojarzę wychodzi ok. 200zł. Raczej będzie do opłacenia cło.
  • #6261
    Sawe89
    Level 15  
    W polsce to raczej nigdzie tego nie kupię niestety bo mój silnik ktm50 powoli wydaje ostatnie tchnienia może do końca sezonu dociągnie i chciał bym się przerzucić na 4 suwa a żeby wspawać podstawę pod silnik do ramy to u mnie jest problem ze spawaczami niestety i taka podstawa rzuciła mi się w oczy przeglądając wujka google:)
  • #6262
    Davvvi
    Level 27  
    200zł sam koszt wysyłki? Kupa kasy, ze 180zł mocowanie razem z podatkiem ,tak plis minus i uzbierała się ładna sumka. Ciekawe czy w Chinach by nie kupił. Napewno byłoby taniej.
  • #6263
    pawelr98
    Level 39  
    Sawe89 wrote:
    W polsce to raczej nigdzie tego nie kupię niestety bo mój silnik ktm50 powoli wydaje ostatnie tchnienia może do końca sezonu dociągnie i chciał bym się przerzucić na 4 suwa a żeby wspawać podstawę pod silnik do ramy to u mnie jest problem ze spawaczami niestety i taka podstawa rzuciła mi się w oczy przeglądając wujka google:)


    Spawanie samo w sobie nie jest jakoś wybitnie trudne.

    Problemem jest koszt sprzętu jeżeli się go nie posiada.

    Ja kupiłem najtańszą spawarkę inwertorową za 300zł.

    Dospawałem do ramy mojego roweru dwie porządne rury które służą jako bagażnik na akumulatory. Mogłem na tych rurach usiąść (a ważę ok.65KG) i nic nie drgnęło.Akumulatory ważą niecałe 20KG więc wszystko się trzyma solidnie.

    Alternatywa dla spawania to wiercenie ramy i przykręcanie elementów na grubych śrubach. Jak solidnie to przykręcić to nawet tanie kątowniki z marketów budowlanych wytrzymają.Mam tak zamocowany silnik elektryczny.W moim wypadku dałem cztery kątowniki, po dwa na jedno mocowanie silnika(były dwa). Do tego dwa płaskowniki(po jednym na mocowanie) między silnik a kątowniki aby zapobiec gięciu się kątowników.

    Mój silnik elektryczny ma spory reduktor(wyjściowe obroty na wale to ~350rpm przy mocy nominalnej 250W) więc siły działające na mocowania są wyższe niż przy wysokoobrotowych silnikach.
  • #6264
    krisjack99
    Level 19  
    Nawet z kuponem "50$ off" mamy koszty przesyłki. Taniej nawet zamówić w jakiejś firmie, by zrobili na CNC, jak bulić za przesyłkę.
  • #6265
    Davvvi
    Level 27  
    Panowie ile czasu muszę socierać silnik? Mam już przejechane 50km i czy muszę jeździć aż do 500km?
  • #6266
    radarator
    Level 25  
    Ja właściwie wcale nie docieram. Z miesiąc temu założyłem w motocyklu nowe pierścienie a w tamtym tygodniu już sprawdzałem Vmax ☺
    Trzeba chwilę pojeździć by się pierścienie poukładały do cylindra itd.
    Sprawdź u siebie czy juz jest ok. Wystarczy zdjąć cylinder, pierścienie z tłoka, wkłada się pierścień do cylindra i sprawdza pod światło czy dolega na całym obwodzie. Patrząc na pierścień, widać czy już się dotarł.
    Prawda jest taka. Jak z dziadowskich materiałów masz cylinder, tłok nie spasowany i kiepskie pierścienie to i po docieraniu się może wszystko zatrzeć.
    Najważniejsze to nie przegrzać całości na początku. Nie jechać za dlugo jednym tempem. Dawać silnikowi osiągnąć dość często. Lać dobry olej i nie za dużo.
    (A w czterosuwach wymiana oleju po max. 50 km od montażu nowych części).
  • #6267
    Ledowy
    Level 20  
    Davvvi wrote:
    Panowie ile czasu muszę socierać silnik? Mam już przejechane 50km i czy muszę jeździć aż do 500km?

    radarator wrote:
    ....
    Najważniejsze to nie przegrzać całości na początku. Nie jechać za dlugo jednym tempem.... Lać dobry olej ...
    ..

    Ja swojego chinola docierałem pierwsze 100km:
    zwiększona ilość oleju w paliwie (1:16), iglica uniesiona wyżej, jazda około 30km/h.
    Potem operowałem manetką gazu po sportowemu:
    ilość oleju w paliwie zmniejszona (1:20), iglica bez zmian, jazda około 30-35km,
    co jakiś czas przyśpieszanie do 40km/h, potem zwalnianie do 30km/h.
    Silnik powinien zaznać wysokich obrotów,ale w taki sposób żeby nie został przegrzany. W taką pogode polecałbym na dotarciu mieszanke 1:20 (te 1:25 to na jesienne dni). I świece zimniejszą np. NGK B8HS.
  • #6268
    Davvvi
    Level 27  
    Ja nie jestem w stanie tak jeździć gdyż mając jackschafta i tak muszę się rozpędzić aby zmienić bieg. Co prawda nie rozpędzam się jakoś mocno ale jednak. Silniczek śmiga dalej fajnie.
  • #6269
    krisjack99
    Level 19  
    Drogie Pany, nowy projekcik w testach.
    A dokładnie to obrotomierz elektroniczny do chińczyka.
    Tak wygląda przy testach:

    Link


    Zasilany póki co ogniwem z laptopa, ale będzie zasilany z silnika (dwa przewody, masa i cewka świateł).
    Na filmie słabo wyszło, bo mininalne obroty są dość wysokie i coś się nie chcą trzymać. Opadanie powolne obrotów to nie tylko na obrotomierzu, a one na prawdę tak ppwoli opadają.
    Mój tłok wygląda tak (ok. 1700km) jak Wam się to widzi?
    Silnik spalinowy w rowerze
  • #6270
    kkknc
    Level 43