Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik spalinowy w rowerze

zdzichu.dunaj 19 Lut 2013 22:20 1045599 7042
  • #631
    docent161
    Poziom 13  
    Do Davvvi ja miałem na myśli zastosowanie silnika z piły łańcuchowej lub kosy spalinowej a przerzutki shimano nexus 7 w piaście ,a mocowanie można zrobić na przednim bagażniku ...
  • Relpol przekaźniki
  • #632
    Davvvi
    Poziom 27  
    docent161 napisał:
    Do Davvvi ja miałem na myśli zastosowanie silnika z piły łańcuchowej lub kosy spalinowej a przerzutki shimano nexus 7 w piaście ,a mocowanie można zrobić na przednim bagażniku ...


    A trzeba było się odrazu określić więc nie było by problemu. Tylko widzisz z tym rozwiązaniem i tak wiążą się dobre mocowania. Przystosowanie silnika.No i wymiana koła. A jak sam widzisz każdy montuje takie silniki na tym co już ma. Bo po prostu jest wszystko co potrzebne w komplecie jeśli chodzi o chiński silniczek.

    A ja mam podobne pytanie jak jeden kolega tylko chodzi mi o chiński silniczek, czy dolewacie oleju do sprzęgła? w ogóle to powinno się tam jakiś olej wlewać? Bo w polskiej instrukcji to nic nie pisze na ten temat.
  • #633
    Marq63
    Poziom 10  
    Kolego radarator może się mylę albo się nie znam ale ten silnik (KO)ma sprzęgło ,,suche''.Pokaż fotkę tego korka bo mnie zaciekawiłeś .Z tą iskrą miałem identycznie,kopało że ja p.... bo cewka nie miała dobrej masy.
  • #634
    żarówka rtęciowa
    Poziom 36  
    Davvvi napisał:
    No można by zespawać wolno-bieg więc może by coś robił o ile takie koło się zmieści w przedni widelec..


    Witam

    Nie ma sensu spawać wolnobiegu, można użyć do napędu zębatki nakręcanej, takiej jak stosowano w starych rowerach typu Ukraina, ZZR, ZIF. Bez problemu daje się nakręcić na pastę tylną od roweru z przerzutkami. Sam wpadłem na taki pomysł napędu elektrycznego w rowerze, gdzie nad przednim kołem umieszczony byłby silnik prądu stałego, a akumulatory na bagażniku. Co do fabrycznych pojazdów napędzanych w taki sposób silnikiem spalinowym można wymienić VeloSoleX francuskiej konstrukcji.
  • #635
    Davvvi
    Poziom 27  
    I kolejne moje boje ze światłami. Przekaźnik wydawał się dobrym pomysłem. niestety kłopot się pojawił. Mimo że przekaźnik 5volt to na wolnych obrotach robił się niestabilny. Przez to wszystko dioda w przedniej lampie wyzionęła ducha i silnik potrafił zgasnąć. Chyba przekaźnik miał zbyt duży pobór prądu. Wywaliłem przekaźnik i zamontowałem dwie diody półprzewodnikowe, jedna na plus od prądnicy a druga na plus od silnika i połączyłem ,Wygląda na to że działa ale zobaczymy co będzie podczas jazdy. Jeśli to się nie uda to zastosuje przełącznik i na tym się skończy.
  • Relpol przekaźniki
  • #636
    radarator
    Poziom 25  
    Marq63 masz rację, jest suche, teraz sprawdziłem w instrukcji ( ciężka sprawa z tłumaczem google ;d ).
    Zmyliło mnie to że otwór na korek (nr 10 na rysunku) jest "na wylot" - do kanału popychacza, do tego jeszcze uszczelka pod pokrywą sprzęgła... i się zasugerowałem.
    Silnik spalinowy w rowerze
  • #637
    Motorbike
    Poziom 22  
    żarówka rtęciowa napisał:
    Witam

    Można zamontować gaźnik od motorowerów Komar GM12F, Jikov 2917PSb Jawa 50, Simson S51, Amal 18. Bardzo ważna jest długość króćca od gaźnika.


    K60b od ruskiej delty też będzie OK tylko kwestia mocowania, walbro od pilarek lub gaźniki od kos spalinowych.

    Jaka ma być długość króćca pomiędzy cylindrem a gaźnikiem ?


    docent161 napisał:
    Nie wiem dlaczego brniecie w napęd w tylnim kole ! Przecież można założyć do przedniego widelca koło z kasetą z przerzutkami a nad nim silnik i będzie bardziej ekonomiczne wykorzystanie mocy silniczka,a zdecydowanie mniej problemów . Pozdrawiam


    Sugerujesz żeby zastosować taki napęd jaki jest w rowerach z silnikami MAW, tylko że tutaj silnik byłby przy przednim kole i z prawej strony ?

    Myślę że dobrym pomysłem było by obciążenie lewej strony widelca przedniego tam by wyrównać obciążenie ciężaru silnika z prawej strony, łatwiej byłoby kierować mając równe obciążenie po obu stronach.

    Zastosowanie wolnobiegu z roweru górskiego byłoby korzystne, jak jedziemy bez silnika to jest luz i nic nam nie obciąża jazdy, łańcuch się nie kręci i nie powoduje oporu.

    Kwestia zamontowania tylnego koła do widełek przednich.
    Zawsze mnie zastanawiało dlaczego koło tylne nie może pasować do przedniego widelca i odwrotnie łącznie z mocowaniem zębatki, konstruktorzy rowerów widać chcą trochę utrudnić życie, w motorowerach jawa 50 / tylko tych czeskich nie mylić z rometami ogarami 200 / oba koła są jednakowe razem z mocowaniami na zębatkę, także koło tylne pasuje na przód i odwrotnie, dlaczego też nie mogło być tak w każdym rowerze ?

    A więc jak najlepiej przerobić widelec przedni aby koło tylne weszło w przednie widełki, rozgiąć tylko w jaki sposób najlepiej aby nie osłabić zbytnio konstrukcji ?


    Z napędem na przód też się fajnie jeździ, tylko jest inna technika jazdy, z racji ciężaru z przodu, trzeba być bardziej ostrożnym i nie robić gwałtownych skrętów gdyż po prostu się wywrócimy.

    Ciekawi mnie taki napęd przedni łańcuchowy i chętnie się dowiem wielu rzeczy by w przyszłości coś takiego skonstruować.


    radarator napisał:
    Relacja z mojej strony:
    Rower "Sparta" - zdaje się że duński, rama nie schodzi się pod takim kątem by dało się założyć silnik bez kombinacji, musiałem dodać rurkę. Zamontowałem ją na zwykłe mocowania do rur z Praktikera :D
    Silnik KO, "Czerwony Październik" radzieckiej produkcji, zdaje się z siedemdziesiątych lat.
    Udało mi się dorwać "nówkę", żadnych śladów użytkowania.
    Tłumik od chińczyka, tu musiałem sporo pokombimować: tłumik ma mocowanie do silnika na 2 śruby a silnik ma otwór M30X1, (dopasowałem nakrętkę od mocowania regulacji ciepła przy grzejniku,dorobiłem kołnierz, itd), zębatka tylna, jej mocowanie i zdawcza oraz zbiornik - chińczyk.
    Manetka sprzęgła z chińczyka ale gaz zrobiłem za sposób motocykli z lat 30tych - dźwignia.
    Łańcuch od komarka.
    Napinacz z przerzutek rowerowych :D, mogę go regulować w każdą stronę.
    Cewka butelkowa od Jawki 8v, prądy są, i to całkiem ładne nawet przy kręceniu kołem ręką. Odkryłem je niejako przypadkiem jak mnie kopnęło. Jest iskra.
    Odpał planuję na weekend i tu pytanie do kogoś kto posiada silniczek KO:
    Jaki olej do sprzęgła wlać przez ten korek z regulacją długości pancerza? Jakiś przekładniowy czy jak?
    Fotki mojego wehikułu i jego szczegółów zamieszczę na dniach.


    Chętnie zobaczę twój projekt wstaw dużo zdjęć szczegółowych by inni mogli podpatrzyć co i jak jest zrobione.

    Z tłumikiem do KO też mam problem i będę musiał sobie dorobić, ostatnio był oryginalny na all.... ale cena osiągneła niezły poziom.

    W silniku KO jak też i w chińskim jest sprzęgło suche ale tam pod tą śrubą gdzie jest takie mocowanie na linkę sprzęgła, ten wałek się pewnie smaruje jakimś smarem stałym , nie mam teraz pod ręką instrukcji ale coś mi się wydaje że pisało tam właśnie o smarowaniu tej części, trzeba to zweryfikować :) .


    Witam

    Nie ma sensu spawać wolnobiegu, można użyć do napędu zębatki nakręcanej, takiej jak stosowano w starych rowerach typu Ukraina, ZZR, ZIF. Bez problemu daje się nakręcić na pastę tylną od roweru z przerzutkami. Sam wpadłem na taki pomysł napędu elektrycznego w rowerze, gdzie nad przednim kołem umieszczony byłby silnik prądu stałego, a akumulatory na bagażniku. Co do fabrycznych pojazdów napędzanych w taki sposób silnikiem spalinowym można wymienić VeloSoleX francuskiej konstrukcji.[/quote]


    Chciałbym się coś więcej dowiedzieć na temat tych zębatek nakręcanych ?

    Wolnobieg by się przydał.


    radarator napisał:
    Marq63 masz rację, jest suche, teraz sprawdziłem w instrukcji ( ciężka sprawa z tłumaczem google ;d ).
    Zmyliło mnie to że otwór na korek (nr 10 na rysunku) jest "na wylot" - do kanału popychacza, do tego jeszcze uszczelka pod pokrywą sprzęgła... i się zasugerowałem.
    Silnik spalinowy w rowerze


    To smaruje się tam jakimś smarem czy też nie wolno ?

    Pozdrawiam
  • #638
    Marq63
    Poziom 10  
    Smarowanie oczywiście jest.Przez olej zawarty w mieszance paliwowej.Po stronie mniejszej zębatki jest mały otwór przez który dostaje się benzyna,ona odparowuje a olej zostaje.Zaglądam czasami tam i po jeździe zawsze jest tam odrobina benzyny. Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi.
  • #639
    radarator
    Poziom 25  
    Motorbike napisał:

    To smaruje się tam jakimś smarem czy też nie wolno ?

    Jak pisałem wcześniej mój silniczek jest w stanie fabrycznym, jest tam smar stały (myślałem że to zjełczały olej :D ).
    Marq63 masz rację, tak powinno to działać.
  • #640
    żarówka rtęciowa
    Poziom 36  
    Witam

    Tak wyglądają zębatki stosowane w rowerach z napędem łańcuchem jednorzędowym. Zajmuję się naprawą rowerów miejskich, więc jestem w tym obeznany.
    Silnik spalinowy w rowerze

    Zębatki na gwint są stosowane w starych typach rowerów wyposażonych w piastę jednobiegową z hamulcem wstecznym typu torpedo, gwint jest identyczny jak w piastach wolnobiegowych bez hamulca, posiada ona lewy gwint. Zabezpiecza się ją nakrętką, którą odkręca się specjalnym kluczem rowerowym. Przy nakręceniu zębatki na taką piastę uzyskuje się stały napęd zwany ostrym kołem.
    Zębatki nakładane są stosowane w nowszych typach rowerów miejskich z piastami wyposażonymi w hamulec wsteczny zarówno jednobiegowych, jak i wielobiegowych, są one rodzaju płaskiego i wklęsłego. Zębatkę zabezpiecza się sprężyną, która wchodzi w rowek na zabieraku piasty.
    Zębatka z wolnobiegiem stosuje się obecnie głównie w rowerach typu BMX i innych prostych rowerach, ta jest wykręcona z dziecięcego rowerka, nie wymaga ona zabezpieczenia przed odkręceniem, zębatka posiada lewy gwint, w przypadku uszkodzenia należy ją wymienić.
  • #641
    docent161
    Poziom 13  
    Dlatego ,żeby nie trzeba dawać przeciwwagi z lewej strony to lepiej dać silnik z moto-kosy spalinowej D
  • #642
    Motorbike
    Poziom 22  
    docent161 napisał:
    Dlatego ,żeby nie trzeba dawać przeciwwagi z lewej strony to lepiej dać silnik z moto-kosy spalinowej D



    Miałem na myśli silnik z motokosy spalinowej , taki silnik też coś waży i może utrudniać kierowanie.


    Głównie mam na myśli aby tak zrobić napęd by był z wolnobiegiem, że jak silnik wyłączony to nie kreci się łańcuch od silnika.

    Bo jeśli ma być na sztywno to mocujemy z lewej strony zębatkę a silnik nad przednim kołem jak najbliżej środka i mamy sztywny napęd na przednie koło.
  • #643
    docent161
    Poziom 13  
    Po co wolnobieg skoro przekładnia w piaście np. shimano ma taką w sobie + przekładnie planetarną i już mamy systam nożny i równocześnie wspomagany silnikiem , a wszystko elegancko zabudowane
  • #644
    radarator
    Poziom 25  
    W sumie brakuje tylko paliwa, oleju i kawałka drogi bez śniegu :D
    Silnik spalinowy w rowerzeSilnik spalinowy w rowerzeSilnik spalinowy w rowerzeSilnik spalinowy w rowerzeSilnik spalinowy w rowerze
    Silnik spalinowy w rowerze
  • #645
    Marq63
    Poziom 10  
    Witam, Jeśli mogę to parę moich przemyśleń. Widzę sporo nakrętek których nie ogarniesz jak się zaczną odkręcać.Napinacz na górnym łańcuchu raczej nie wytrzyma (tam jest duże naprężenie).Guma na tłumku też musi zniknąć,bo smrodu nie wytrzymasz.I na koniec rozwiązanie tego gazu, nie bardzo.Jak przejedziesz (nonstop) 30 km to będziesz szukał innego (normalnego) rozwiązania.Jeszcze dla własnego bezpieczeństwa osłona łańcucha musi być.
  • #646
    radarator
    Poziom 25  
    Wszystkie połączenia gwintowane zabezpieczone klejem loctite do gwintów, większość nakrętek z kontrą. Co do gumy na wydechu fakt, zapomniałem się.
    Napinacz nawet teraz mogę przenieść na dolną część łąńcucha - to nie problem.
    Mogę prosić o Twoje uzasadnienie w sprawie gazu?
    O osłonie powoli myślę.
  • #647
    Marq63
    Poziom 10  
    Uwierz mi że mam rację z tym ,,gazem'' Ja mam przerobioną manetkę od przerzutek i po przejechaniu np 20 km (naraz) nie wiem jak ją trzymać.A u Ciebie będzie o wiele gorzej bo Ty tylko kciukiem będziesz naciskał.Co do nakrętek to ok(na fotkach kleju nie widać :D ) .Na fotce zaznaczona manetka gazu. Silnik spalinowy w rowerze
  • #648
    Davvvi
    Poziom 27  
    Oświetlenie w rowerze ,ciąg dalszy. Niestety połączenie dwóch prądnic równolegle spowodowało całkowite spalenie diod. Wstawiłem żarówki,Przód halogen 2,4watt,tył zwykła 0,6watt. Po krótkiej jeździe spaliły się obie żarówki. Więc skonstruowałem sobie własną lampe na ledach. Ledy plus odbłyśnik wyciągnięty z latarki, Obudowa i przełączniki z odzysku. Uchwyt ze sklepu. Koszy całej lampy to 2zl. Dodatkowe przełączniki służą,jeden do wyłączania oświetlenia,drugi do zmiany źródła zasilania. A oto foteczki:
    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze

    Lampa na razie oklejona izolacją żeby była czarna. Jeśli się sprawdzi to pomaluje czarnym matowym sprajem.

    Dołożyłem jeszcze kierunkowskazy ale to już gotowiec ze sklepu.

    Silnik spalinowy w rowerze

    Muszę jeszcze zaczep poprawić ale to jak wymysle jakiś sensowny.
  • #649
    radarator
    Poziom 25  
    Marq63 dlaczego mam to trzymać? Manetka jest zrobiona tak, by nie trzymać jej. W środku jest podkładka sprężynująca, jej zadaniem jest utrzymanie ustawionej pozycji. Taka manetka gazu to stary sprawdzony sposób.
    Davvvi kombinuj :D bo zbliżam się do momentu w którym będzie trzeba jakoś ten problem rozwiązać...
  • #650
    Marq63
    Poziom 10  
    No teraz to kolega pojechał. Widziałeś w jakimkolwiek motorowerze żeby gaz był blokowany?Bardzo zły pomysł.
  • #651
    Davvvi
    Poziom 27  
    Marq63 napisał:
    No teraz to kolega pojechał. Widziałeś w jakimkolwiek motorowerze żeby gaz był blokowany?Bardzo zły pomysł.


    Zgadzam się z kolegą może to wygodniejsze ale czy bezpieczne?? Sztywne ustawienie gazu widziałem tylko przy ciągnikach ale one raczej na polu tego używają. Wiadomo cały dzień przy oraniu z trzymaniem gazu w jednej pozycji byłoby męczące.Nie licząc kosiarek i tego typu sprzętu. Ale przy rowerze. Niech ci ktoś drogę zajedzie a w panice jak nie cofniesz gazu to hamulce mogą nie zatrzymać roweru. Dlatego wszędzie praktycznie stosowana jest płynna regulacja gazu. Nikt nie chcę Cię ganiać z twoim pomysłem tylko w tym przypadku chodzi o bezpieczeństwo.W końcu to tylko rower.
  • #652
    radarator
    Poziom 25  
    Spokojnie Panowie :D dam sobie radę, przy jakimkolwiek hamowaniu mam odruch sprzęgłowy :D, na fotkach nie widać chyba mojej głównej maszyny :D iż49
    Mam na celu kulganie się tym rowerkiem w granicach 25-30 /h. Silnik naprawdę ma być pomocniczy ;D
  • #653
    kupiec1
    Poziom 13  
    Gratuluje zaangażowania w przedsięwzięcie, zdecydowanie wybrałbym opcje zakupu jakiejś używki.
  • #654
    radarator
    Poziom 25  
    :D rower już był, silnik w ręce wpadł przypadkiem, nie było innej opcji jak poskładanie tego do kupy. Lubię kręcić śrubki.
  • #655
    kupiec1
    Poziom 13  
    Jasne, jeżeli to tylko ma cel i ma się z tego satysfakcje, czekamy na zakończenie projektu.
  • #656
    Tytasak
    Poziom 11  
    Kolego krislan.

    opisz dokładniej albo wrzuć zdjęcie mocowania zębatki do koła. Czy standardowo do szprych? A przy okazji czy jakieś uwagi eksploatacyjne do Twojego zestawu się pojawiły? Czy nie ma problemu z szybkim zatrzymaniem się (czy po prostu zdejmujesz gaz, czy jakieś dodatkowe zabiegi np. odcięcie zapłonu)?
  • #657
    Davvvi
    Poziom 27  
    I znów problem. Światła działają super,problem tkwi w kierunkowskazach. Po odpaleniu po prostu nie mrugają,widocznie zakłóca i to. A myślałem że tak prosta rzecz będzie odporna. Znów mnie czeka ekranowanie.
  • #658
    sylwunia35
    Poziom 18  
    Witam
    Mam problem od 2 dni z zawieszaniem się blaszki w gaźniku tej którą popycha pływak silnik gaśnie i paliwo się leje nawet przez filtr. Wystarczy że puknę mocniej w obudowę gaźnika i jest OK. Jak rozkręcę do pływaka to wszystko jest OK i znowu po 1,5km to samo.
    Może ktoś miał taki przypadek i sobie z tym poradził dojeżdżam codziennie do pracy ok 8km i zaczyna mnie to irytować. Dodam jeszcze że spalanie znacznie wzrosło.
  • #659
    Motorbike
    Poziom 22  
    Z czego mogę przypasować gaźnik do silnika KO , jeśli nie ma oryginału ??
  • #660
    radarator
    Poziom 25  
    Trochę badałem ten temat, nic mi się nie udało ustalić prócz tego że od skutera zipp jest podobny ponoć - nie sprawdzałem.