Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik spalinowy w rowerze

zdzichu.dunaj 28 Mar 2018 07:46 1181982 7418
Optex
  • #6541
    Davvvi
    Level 27  
    radarator wrote:
    Pokaż swój, zobaczymy czy nie kupa.


    Zgadzam się z Tobą. Wpadnie na forum , nic nie pokaże i wielki znawca. Takie posty powinny od razu kasowane.
  • Optex
  • #6542
    zaroweczka2000
    Level 9  
    Kupiłem rower z silnikiem KO Riga 13. Rower wyciąga max. 35km/h. Czy mogę się nim poruszać po ulicy na kartę rowerową?? Jedni mówią, że można, a drudzy, że jest to zabronione i można dostać mandat.
    P.S Mam 16 lat
  • Optex
  • #6543
    radarator
    Level 25  
    Riga dla naszego prawa jest trochę trudna, tak jak i rower z silnikiem wspomagajacym.
    O ile w przypadku roweru silnik zakładany do niego traktujemy jako wspomaganie i mamy na to paragrafy to
    w przypadku Rigi sprawa jest o tyle gorsza, że maszyny te wychodziły z fabryki jako motorower i tak muszą być traktowane.
    Wedle prawa pojazd taki powinien być zarejestrowany i mieć opłacone OC.
    Co do dokumentów uprawniających do poruszania się taką Rigą. Na pewno można na tym jeździć na prawie jazdy kat. B i AM

    Skąd Wy bierzecie te Rigi? Jak chciałem kupić to nigdzie nie było nawet śladu po nich...
  • #6544
    zaroweczka2000
    Level 9  
    Czyli jednak dupa. Nie pojeżdżę sobie, ewentualnie po lesie.
    P.S Akurat ostatnio szukałem jakiegoś motoroweru i przez przypadek trafiłem na rigę. Trochę o tym poczytałem i kupiłem.
  • #6545
    mateuszmajster
    Level 10  
    Nie zauważyłem by pasek jakoś bardzo się przez to zużywał, to ugięcie powoduje większą powierzchnie przylegania paska do kół pasowych przez co nie musi być bardzo mocno naciągnięty .
  • #6546
    jamcijest
    Level 12  
    z tymi silnikami do rowerów, uważam, powinno posługiwać się, jak z narzędziemi. Jak chcę jechać rowerem z silnikiem, to GO zapinam do roweru. Jeżeli mam ochotę na wysiłek, to dlaczego mam jechać z silnikiem? Albo mam dwa rowery. Albo, ,,przypinany" silnik, elektryczny, lub spalinowy. Czy mam rację?
  • #6547
    pawelr98
    Level 39  
    Montaż/demontaż takiego silnika jest czasochłonny.
    Poza tymi nakładanymi na koło jak np.Gnom

    Waga silnika jest różna.
    Wspomniany gnom bez paliwa waży 9KG.
    Elektryki to kilka KG ale bez akumulatorów które również swoje ważą (ołowiowe są bardzo ciężkie,Litowe są lżejsze ale drogie).

    Miałem sytuację gdzie awarii uległ łańcuch przenoszący napęd z silnika elektrycznego.
    Mimo 20Kg dodatkowego obciążenia dojechałem do końca (brakło 1Km).
    Bardziej przeszkadzał brak odpowiedniego przełożenia (sztywne ze względu na silnik).

    Co kto woli, ja nie jeżdżę bez silnika bo nie mam kondycji aby jeździć dłuższe dystanse.
    Zwłaszcza jak wieje wiatr.
  • #6548
    jamcijest
    Level 12  
    Tak, masz rację. Nikt ,,nie przyłożył się" do ,,stworzenia" konstrukcji szybko doczepnej, nawet na rzepy. Ale to kwestia czasu
    i ,,garażowej" inwencji.
  • #6550
    jamcijest
    Level 12  
    Idąc skrótem myślowym, to po odkręceniu czterech śrub, musisz je z powrotem, dokręcić. Pomyślałem, że łatwiej byłoby wsunąć silnik w prowadnice, aż usłyszy się szczęk, samozapinacza (lub samozapinaczy, skorelowanych do obsługi jedną ręką). Powiedzmy, że wtyk od kabla sterownika, wejdzie w gniazdko, połączone stale, z manetką.
  • #6551
    zaroweczka2000
    Level 9  
    Jaką świecę zapłonową użyć do silnika KO??
  • #6552
    Motorbike
    Level 24  
    zaroweczka2000 wrote:
    Jaką świecę zapłonową użyć do silnika KO??


    B7HS
    lub oryginalną.
  • #6553
    zaroweczka2000
    Level 9  
    Na razie jeżdżę na świecy NGK od kosy spalinowej i nie wiem czy wymienić na B7HS?
  • #6555
    zaroweczka2000
    Level 9  
    Chodzi mi o to czy na razie mogę jeździć na świecy od kosy spalinowej, czy wymienić ją na NGK B7HS??
  • #6557
    Ledowy
    Level 20  
    zaroweczka2000 wrote:
    Chodzi mi o to czy na razie mogę jeździć na świecy od kosy spalinowej, czy wymienić ją na NGK B7HS??


    Jeśli nie masz problemów z silnikiem to jeździj na tej świecy od kosy.
    Później możesz zmienić na tą polecaną przez Motorbike'a.
    Możesz też sprawdzić na jaki kolor jest wypalana ta świeca od kosy i podać jej oznaczenie. Mieszankę benzyna/olej w jakich proporcjach urabiasz?
  • #6558
    pawelr98
    Level 39  
    Testowali koledzy może silniczki typu pocketbike ?

    To co mnie jeszcze zastanawia to skąd ewentualnie wziąć tani silnik 4t o pojemności poniżej 50cc.

    Myślę o adaptacji mojego elektryka na "hybrydę" czyli silnik generujący zasilanie a napęd elektryczny. Dzięki temu silnik pracował będzie na stałych obrotach, brak potrzeby stosowania sprzęgła oraz płynna regulacja obrotów silnika napędowego dzięki sterowaniu PWM.

    Chodzi o obniżenie wagi elektryka bo silnik spalinowy jest lżejszy od akumulatorów ołowiowych oraz przy okazji tańszy.

    Te silniczki są bardzo tanie i od razu mają odpowiednią zębatkę.
    Silniki DC bezprzekładniowe są stosunkowo tanie więc prądnica nie będzie tu problemem.
    Od biedy mogę kombinować z alternatorem i przetwornikami boost wysokiej mocy.
  • #6559
    Ledowy
    Level 20  
    A czego to tu koledzy nie testowali? :)
    Kolega jariko silnik na gaz zamontował do roweru (strony: 35, 45, 58 ,76) :)
    Silnik od pocketa wykorzystał kolega PrzemekSparrow. Jego
    rower znajdziesz na stronie 70, 71, oraz 77.
    Kolego pawelr98 interesujący pomysł, ale myśle że dość skomplikowany.
  • #6560
    zaroweczka2000
    Level 9  
    Ledowy wrote:
    zaroweczka2000 wrote:
    Chodzi mi o to czy na razie mogę jeździć na świecy od kosy spalinowej, czy wymienić ją na NGK B7HS??


    Jeśli nie masz problemów z silnikiem to jeździj na tej świecy od kosy.
    Później możesz zmienić na tą polecaną przez Motorbike'a.
    Możesz też sprawdzić na jaki kolor jest wypalana ta świeca od kosy i podać jej oznaczenie. Mieszankę benzyna/olej w jakich proporcjach urabiasz?

    Na 5 litrów benzyny daję 125ml oleju. Świeca(NGK BPMR7A) ma lekko czarny kolor, a silnik pracuję niezbyt równo i ma trochę za wysokie obroty.
  • #6562
    Ledowy
    Level 20  
    zaroweczka2000 - Troche uboga w olej ta mieszanka którą robisz wychodzi 25ml oleju na litr benzyny - 1:40.
    NGK BPMR7A ma tą samą ciepłote co NGK B7HS. Różnica to opornik przeciwzakłóceniowy i wyciągnięta końcówka izolatora (w tej od kosy).
  • #6563
    zaroweczka2000
    Level 9  
    To mam lać 150 ml oleju na 5l benzyny? Olej jaki używam to Orlen 2t semisyntchetic.
  • #6566
    zaroweczka2000
    Level 9  
    Ale chodzi mi o silnik KO, a nie jakiś chiński.
  • #6568
    Ledowy
    Level 20  
    zaroweczka2000 - taka bezpieczna mieszanka, jeśli nie znamy zaleceń producenta silnika, to 1:25 - czyli na 1litr benzyny 40ml oleju.
    A co do nierównej pracy silnika to pewnie gaźnik masz do regulacji (może czyszczenia). Nie posiadam KO, ale jakby co to koledzy radarator ,Marq63 , Motorbike, jasfasola pewnie udzielą Ci więcej informacji :)
  • #6569
    zaroweczka2000
    Level 9  
    A i jeszcze jedno. Czym mogę uszczelnić kolanko tłumika? Większość pisze, że sznurem azbestowymi, lecz nigdzie takiego nie można dostać.