Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik spalinowy w rowerze

zdzichu.dunaj 06 Maj 2018 22:41 1045092 7042
  • #6601
    zaroweczka2000
    Poziom 9  
    No to muszę zobaczyć czy coś jest z gaźnikiem . Jutro się za to zabiorę i zobaczę, czy silnik będzie pobierał za dużo mieszanki.
  • Relpol przekaźniki
  • Relpol przekaźniki
  • #6603
    krzysiek.k7
    Poziom 10  
    Witam serdecznie wszystkich,

    Jestem nowy w temacie i mam pytanie : co można polepszyć w silniku spalinowym aby było lepiej ? Gażnik,wydech albo coś jeszcze polecacie wymienić ?
  • #6604
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    krzysiek.k7 napisał:
    Jestem nowy w temacie i mam pytanie : co można polepszyć w silniku spalinowym aby było lepiej ? Gażnik,wydech albo coś jeszcze polecacie wymienić ?

    Ale co lepiej? Żeby lepiej jeździł załóż silnik o wyższej pojemności.
  • #6606
    radarator
    Poziom 25  
    Najpierw obadaj to co jest w zestawie. Wtedy bedziesz wiedział co Ci nie pasuje.
  • #6607
    Davvvi
    Poziom 27  
    Panowie planuję zmianę koła. Przez jackshafta nie mam zębatki przykręconej do szprych. Jak sądzicie warto montować obręcz kapslowaną? Takie obręcze mają mniejszy stożek. Czy może zwykłą? Stożek jest większy ale bez kapsli.
  • #6608
    zaroweczka2000
    Poziom 9  
    Zrobiłem światła(silnik ko) i moje pytanie jest takie, czy mogę jeździć na żarówkach 12v, bo na 6v silnik nie równo pracuje, gaśnie, ma wysokie obroty oraz nie reaguje na dodawanie gazu. Na żarówkach 12v silnik pracuję ładnie i ma idealne obroty.
  • #6609
    sp4olh
    Poziom 21  
    Witam. Miałem podobny problem i zastosowałem oświetlenie ledowe.
  • #6610
    Davvvi
    Poziom 27  
    Panowie nie długo będę robił migrację silnika do nowej ramy. Nie powiem wykosztowałem się na nową ramę,widełki i koła. Brak czasu na przekładkę. Aleteraz chcę zrobić najbardziej estetycznie jak się tylko da. Macie może jakiś pomysł na zamocowanie przednich kierunkowskazów? W obecnej wersji mi się średnio podoba. Może jakiś inny pomysł?
  • #6611
    radarator
    Poziom 25  
    Davvvi, nie wiem jak ze zgodnoscią z prawem ale widziałem fajny bajer. Pasek ledowy naklejany na tył kasku. Polaczenie chyba blutufem z manetką na kierownicy. Na pasku pozycja, stop i kierunki. Są jeszcze giętkie takie paski na pojazd, tu już chyba na przewodzie. Można sobie na obrys bagażnika założyć. Taki pasek po lekkiej przeróbce można by na przód zastosować.
    No i są manetki na kierownicę z wbudowanymi kierunkowskazami.
  • #6612
    Davvvi
    Poziom 27  
    Ja kierunkowskazy mam takie jak do skutera. Mocowane na gwint. Pełno tego na Allegro. Z tyłu przykręcone mam obecnie do koszyka. Z przodu mam do plaskiej blachy ale szału to nie ma jeśli chodzi o wygląd. I tu się zastanawiam jak to przykręcić.
  • #6614
    Davvvi
    Poziom 27  
    W końcówki kierownicy niestety odpada , bo roweru z piwnicy nie wyprowadze. Niestety wąsko jest i już ledwo się mieszczę. Czekam teraz na taki adapter umożliwiający dołożenie do kierownicy więcej urządzeń. Np.licznik itp. Rurka tego adaptera ma 20cm długości. Może to wykorzystam do zamocowania kierunkowskazów.
  • #6615
    Davvvi
    Poziom 27  
    Panowie kwestia kierunkowskazów schodzi na drugi plan. Mam inny poważny problem. Zużyła mi się zębatka od jack shafta . Wygląda tak:
    Silnik spalinowy w rowerze
    Chodzi mi o zębatkę z numerem 11. Jest ona przystosowana do łańcucha rowerowego 1 rzędowego. Na Aliexpress nie mogę nic znaleść sle wolałbym coś w PL dopasować. Jesteście w stanie mi pomóc coś dobrać aby łatwo było to kupić w PL? Ja nie mam na to pomysłu. Nr 10 także bym chciał dobrać. Nr 11 ma 10 zębów. Nr.10 ma 17zębów.

    Panowie czy zębatka pod łańcuch 415h podejdzie pod łańcuch rowerowy?
  • #6616
    pawelr98
    Poziom 37  
    Zębatka od silnika elektrycznego 1016Z wygląda podobnie.

    Na stronie sklepu magmy są wymiary podane to można by sprawdzić.
    Bodajże za kilkanaście zł sprzedawali.

    Mam taką zapasową zębatkę bo jedna była nieco niedorobiona.
    Przysłali nową ale ja w międzyczasie obrobiłem swoją szlifierką kątową.
  • #6617
    krzysiek.k7
    Poziom 10  
    Witam

    Mam pytanie odnośnie biegu jałowego. Jak dojeżdżam do świateł i nie chce żeby silnik się kręcił to wciskam sprzęgło ale niestety dalej się kręci silnik razem z łańcuchem. Co zrobić w takim przypadku?
  • #6618
    Davvvi
    Poziom 27  
    pawelr98 napisał:
    Zębatka od silnika elektrycznego 1016Z wygląda podobnie.

    Na stronie sklepu magmy są wymiary podane to można by sprawdzić.
    Bodajże za kilkanaście zł sprzedawali.

    Mam taką zapasową zębatkę bo jedna była nieco niedorobiona.
    Przysłali nową ale ja w międzyczasie obrobiłem swoją szlifierką kątową.

    Kolego niestety te zębatki od silnika 1016z nie pasują. Ośka jackshafta ma 15mm średnicy,a ta zębatka ma otwór na 11mm. Poza tym nie ma jak jej przymocować do ośki nawet gdy by rozwiercił otwór. Orginalna wersja ma taką możliwość. Ale poradziłem sobie. Zębatka od Jawy 50 do tego obróbka szlifierką aby łańcuch rowerowy się zmieścił. Dwa otwory na wiertarce stołowej ,gwintowanie i dwie śróbki. Teraz będzie wystarczyło kupić zębatke, nawiercić 2 otwory i będzie wymienna. Zakładając łańcuch 415h nie musiałbym szlifować ale wolę łańcuch rowerowy. Lżejszy i tańszy.
  • #6619
    Ledowy
    Poziom 20  
    krzysiek.k7 napisał:
    Witam

    Mam pytanie odnośnie biegu jałowego. Jak dojeżdżam do świateł i nie chce żeby silnik się kręcił to wciskam sprzęgło ale niestety dalej się kręci silnik razem z łańcuchem. Co zrobić w takim przypadku?


    Sprzęgło wyregulować.
  • #6620
    andrewlcd
    Poziom 2  
    Witam często czytam wpisy na temat silników spalinowych montowanych do rowerów, wypowiedzi " fachowców " typu rower to pojazd napędzany siłą mięśni, montowanie pierdziawki, itp. uznaję za śmieszne, nie będę polemizował czy to słuszny tręd czy nie, ale są zwolennicy takich silników i trzeba to uszanować.
    Często też czytam wpisy " Super-fachowców" na tematy sposobu napędu np. napęd na rolkę to szajs opona wytrzymuje 300 kilometrów, albo na temat smarowania, " najlepszy miksol ", takie opinie piszą teoretycy-gawędziarze, co nigdy nie posiadali takiego sprzętu nie mają najmniejszego pojęcia a tylko chcą zaistnieć na forum, temat jest, jaki silnik kupić i nie jest to miejsce na udzielanie porad " najlepszy silnik to własne nogi.
    Posiadałem silniki rowerowe od 15 roku życia zaczynałem od Malcherka i Gnoma potem był Dongo, Maw, Solex, Ko, Hongdu, Krupet, Spartamet.
    teraz mam 56 lat i dalej jeżdżę z takimi silnikami a zamontowałem ponad 100 silników do różnych rowerów.
    Ale zacznę od początku rower z silnikiem spalinowym na wiele zalet, których nie posiada żaden skuter a o których nikt nawet nie wspomni, choćby prostota konstrukcji, możliwość jazdy po ścieżce rowerowej, w zakorkowanych ulicach, brak obowiązku rejestracji, łatwość parkowania, mieszkam w Lublinie gdzie jak wiadomo są duże wzniesienia i pewnie wiele osób ty dojeżdżało do pracy rowerem, ale po dojechaniu szczególnie w upały najpierw potrzebna by była porządna kąpiel, poza tym wiele osób mieszka w blokach i nie posiada garaży a znoszenie 100 kilogramowego skutera do piwnicy do frajdy nie należy.
    Rower z silnikiem waży maksymalnie 30 kilogramów ( rower marketowy), co pozwala na spokojne zniesienie do piwnicy, na balkon nawet dla osoby w słusznym wieku.
    dobór właściwego silnika jest sprawą bardzo ważną, nie ma idealnych silników ani napędów istotne jest to jak chcemy wykorzystywać taki sprzęt, inny używam do jazdy po zakupy a inny do wycieczek, każdy powinien dobrać sprzęt do swoich potrzeb.
    w wolnej chwili postaram się opisać poszczególne typy silników ich zalety i wady może to pomoże komuś w doborze odpowiedniego sprzętu, podpowiem też jak zamontować i użytkować taki rower z silnikiem ew. jak naprawić uszkodzenia.

    pozdrawiam Andrzej Lublin
    sp8npc(malpa)o2.pl
  • #6621
    iron64
    Spec Overclocking
    No to witamy kolegę Andrzeja, bardzo fajnie że postanowiłeś tutaj napisać. Czekamy na opis twoich pomysłów czy też praktyczne rady.
    Sam zastanawiam się nad zamontowaniem silniczka do roweru, niestety mineły już czasy gdy rower to był mój podstawowy środek transportu, z racji kłopotów z nogami (wiek swoje robi). Aczkolwiek gdybym mógł wspomagać się silnikiem to zamieniłbym samochód na rower przynajmniej w drodze do pracy.
    Tak więc czekamy na więcej Andrzeju.
  • #6622
    andrewlcd
    Poziom 2  
    SQ9PXB napisał:
    Kolego, od starego Ogara/Komara kupisz za grosze, utrzymanie silniczka tez prawie za darmo, przelozenie napedu nie bedzie wiekszym problemem, jedyne zrobic mocowania tak jak w oryginalnym Ogarku i bedzie jezdzic:)


    Witam kolegę krótkofalowca, zakładanie silnika od ogara to nie najlepszy pomysł silnik za ciężki i za mocny do lekkiego roweru lepiej kupić silnik dedykowany do roweru ew. od kosy a takich nie brakuje czasem za niewielkie pieniążki
    pozdrawiam Andrzej SP8NPC 73,

    Dodano po 1 [godziny] 58 [minuty]:

    Rob-son napisał:
    Dodawanie silnika spalinowego do roweru... Może jeszcze zamontujesz wał kardana. :D
    Lepiej odłoż jeszcze jakieś 800zł i masz używany, stary skuter malagutti, który pojeździ dużo dłużej niż jakiś chinol.

    Tak i wnieś go na 4 piętro albo zanieś do piwnicy
  • #6623
    Davvvi
    Poziom 27  
    andrewlcd napisał:
    Tak i wnieś go na 4 piętro albo zanieś do piwnicy

    I to jest powód który powstrzymuje mnie przed zakupem 125ccm. Mam chrapkę ale nie wyobrażam sobie tachania tego do piwnicy a tym bardziej do domu. Poza tym rower ma przewagę. Nie muszę stać w korku. Zawsze mogę sobie podjechać na początek kolejki ,a jak nie można zgasić silnik i po ścierzce rowerowej pojechać. Motorkiem ani autem się tego nie zrobi. Chociarz są i tacy co pojadą;)
  • #6624
    pawelr98
    Poziom 37  
    Davvvi napisał:

    Kolego niestety te zębatki od silnika 1016z nie pasują. Ośka jackshafta ma 15mm średnicy,a ta zębatka ma otwór na 11mm. Poza tym nie ma jak jej przymocować do ośki nawet gdy by rozwiercił otwór. Orginalna wersja ma taką możliwość. Ale poradziłem sobie. Zębatka od Jawy 50 do tego obróbka szlifierką aby łańcuch rowerowy się zmieścił. Dwa otwory na wiertarce stołowej ,gwintowanie i dwie śróbki. Teraz będzie wystarczyło kupić zębatke, nawiercić 2 otwory i będzie wymienna. Zakładając łańcuch 415h nie musiałbym szlifować ale wolę łańcuch rowerowy. Lżejszy i tańszy.

    Tylko trzeba uważać aby dobrze wyszlifować.

    Łańcuch może skakać lub ogniwa mogą być "rozpychane".
    Miałem już tak że pogięło blaszki na tej "niedorobionej".

    Dlatego musi to być porządnie zrobione.

    Adaptacja na łańcuch 415h również jest możliwa.
    Zębatki (również z wolnobiegiem) bez problemu można kupić.

    Łańcuch rowerowy jest lżejszy i tańszy ale jednocześnie mniej trwały.

    Gdybym miał opcję to bym zainstalował motocyklowy, zwłaszcza na odcinku silnik/korba w moim elektryku.
  • #6625
    Davvvi
    Poziom 27  
    pawelr98 napisał:
    Gdybym miał opcję to bym zainstalował motocyklowy, zwłaszcza na odcinku silnik/korba w moim elektryku.
    A ja Ci powiem że nie do końca jest to prawdą. Tzn po stronie zębatki zdawczej mam japoński łańcuch 451. Po stronie o której pisałem mam Shimano Nexus czy jakoś tak. Patrząc na częstość gdy musiałem naciągać łańcuch to częściej naciągałem ten 415 Japoński. Chyba że tu panują większe siły i dlatego. Jak zębatka się zużyje albo łańcuch to może i pomyślę o motocyklowym łańcuchu.
  • #6626
    krzysiek.k7
    Poziom 10  
    Ledowy napisał:
    krzysiek.k7 napisał:
    Witam

    Mam pytanie odnośnie biegu jałowego. Jak dojeżdżam do świateł i nie chce żeby silnik się kręcił to wciskam sprzęgło ale niestety dalej się kręci silnik razem z łańcuchem. Co zrobić w takim przypadku?


    Sprzęgło wyregulować.


    Mogę prosić o podpowiedź co zrobić ?
  • #6627
    Davvvi
    Poziom 27  
    krzysiek.k7 napisał:
    Mogę prosić o podpowiedź co zrobić ?

    Może zacznij od naciągnięcia linki sprzęgła. Jeśli to nie pomoże to wtedy trzeba będzie odkręcić pokrywe sprzęgła i je wyregulować.
  • #6628
    krzysiek.k7
    Poziom 10  
    Witam,

    Jakie osiągacie prędkości maksymalne na silnikach 80ccm? U mnie maks 51km/h
  • #6629
    Davvvi
    Poziom 27  
    Panowie dzisiaj pierwszy test nowej zębatki która wygląda tak:
    Silnik spalinowy w rowerzeSilnik spalinowy w rowerze

    Różnica jest taka,że potrzebuję mniej przełożeń na tylniej kasecie gdyż zębatka ma 13Z a stara miała 10Z. Wiem, na pierwszym biegu będzie słabszy ale akurat był za mocny. Lżej się pedałuje , bo przez większą wałek ma mniej obrotów, a dzięki temu lżej się odpala. Teraz jak zębatka się zużyje to odkręcam dwie śrubki, zakładam nową i jazda.