Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik spalinowy w rowerze

zdzichu.dunaj 06 Sty 2010 19:49 1099878 7260
  • #91
    mariusz83x83
    Poziom 20  
    Silnik zamontowałem na ramie nad tylnym kołem tak że oryginalny łańcuch był na styk sporo dała przekładnia z mini crosa skierowana w dół niestety jest problem dość duża musiała by być zębatka na kole żeby nie korzystać z pedałów wtedy V max będzie raczej mizerny .
  • MetalworkMetalwork
  • #92
    melonik :)
    Poziom 10  
    a jak miałeś pojemność silnika . ja chce równo przekładnie ostawić jak mam pedała . a ile jechałeś na tym . a psy nic nie mówili na to
  • #93
    mariusz83x83
    Poziom 20  
    Pojemność silnika 50cm3 tu masz podobny projekt .http://www.youtube.com/watch?v=z3FpuYNR6m4&feature=related.
  • #94
    melonik :)
    Poziom 10  
    A masz zdjecia tego roweru z silnikiem . A na czym go montowałeś ten silnik
  • #95
    jozcho
    Poziom 22  
    Zgodnie z przepisami rower nie może być pozbawiony pierwotnych cech użytkowych, musi posiadać pedały. Podstawę prawną podałem w poprzednim poście.
  • #96
    mariusz83x83
    Poziom 20  
    Zdjęć nie mam bo rower już nie istnieje silnik był montowany do zwykłego górala na kołach 26 teraz mam stary silnik MAW oryginalny do roweru i puki co jestem zadowolony.
  • MetalworkMetalwork
  • #97
    melonik :)
    Poziom 10  
    A to jest ten rower na filmie
  • #98
    mariusz83x83
    Poziom 20  
    Nie to jest podobny projekt można by powiedzieć że bardziej zaawansowany mój miał mniejszą ramę pod silnikiem (stalowa) i bez tego tłumika co kosmicznie wygląda ,tak że silnik wysoko obrotowy ze sprzęgłem odśrodkowym mi osobiście nie przypadł do gustu .
  • #99
    melonik :)
    Poziom 10  
    no ja chce coś takiego zamontować .

    Nieaktywny link skasowałem.
    Duduś74
  • #100
    mariusz83x83
    Poziom 20  
    Nie przesadzaj z tym 125:) dobre 50cm jest w sam raz gdzie ty chcesz tym jezdzić ? na mały silniczek policja nie zwraca uwagę a ty chcesz 125 po pierwsze rama nie wytrzyma ,koła nie utrzymasz kierownicy ,kup sobie lepiej oryginalny silnik rowerowy a na pewno będziesz zadowolony, zawsze możesz pokombinować z zębatkami żeby prędkość maksymalna była większa tyle że z miejsca nie ruszysz a co do aukcji z aledrogo to miałem identyczny silnik .pozdr. i życzę miłego fantazjowania:).
  • #101
    melonik :)
    Poziom 10  
    no dobra 50 niech będzie . ale ja nie mam wyboru zębatkami bo mam tylko jedna :( a gdzie chce jeździć ze skuterami jeździć:P
  • #102
    skoti1996
    Poziom 15  
    Może silnik od hayabusy ??. .. 125 ... echh kolega nie wie co mówi . Zębatkę można na allegro kupić za grosze ... Najlepiej od pocketa bo rowerowa jest za słaba . Pozatym mariusz83x83 dobrze napisał ... ;)
  • #103
    melonik :)
    Poziom 10  
    to mówicie ze nie warto się bawić . lepiej kupic nowy silnik . to nie będę robił kupie sobie simka

    Dodano po 2 [godziny] 43 [minuty]:

    A czy 50 ccm nie będzie za słaba żeby jechać 50 km no i jak ja mam coś robić to dobrego żeby dużo jechało i mogło spalić gumę gdzieś :)
  • #104
    skoti1996
    Poziom 15  
    To zależy - od mocy , przełożenia, wagi pojazdu itp. Te silniki od pocketów są wystarczające (tak mi się wydaje .. ) , gumę na nim spalisz (trzeba tylko wiedzieć jak ^^ ) do 50 km/h te małe bzyki się rozpędzają (ważą 20 kg + waga kierowcy ~ 65 kg - ty z rowerem chyba nie wyniesiesz więcej ? )
  • #105
    mariusz83x83
    Poziom 20  
    Jak by tak pomyśleć to mini bike ma małe koła i pojedzie 50km/h to taki przykład jak by silnik z motorynki wraz z zębatką koła założyć do komara pojedzie ale mocy zero .
  • #107
    skoti1996
    Poziom 15  
    Ten silniczek .. :) jakbym taki miał .... :) Bezawaryjny , ekonomiczny , malutki , można go jak się chce ułożyć . :) miód .;)
  • #108
    mariusz83x83
    Poziom 20  
    Silniczek może i fajny ale rolka już nie ,nie ma to jak łańcuch a z drugiej strony odpalanie na sznurek też nie najlepsze wyjście przerabiałem wiele projektów i rolka jest dobra na krótkie i spokojne wyjazdy jak i sprzęgło odśrodkowe.
  • #109
    skoti1996
    Poziom 15  
    są i takie z el. startem ale droższe . ... Ja wolę pociągnąć za sznurek niż więcej płacić . ;)
  • #111
    skoti1996
    Poziom 15  
    Wiadomo , cudem techniki to nie jest , ale na domowe możliwości jest ok . :D A poza tym podczas deszczu najlepiej pod drzewem posiedzieć . ;)
  • #112
    zylax4
    Poziom 16  
    Najlepiej jeździć normalnie bez wspomagania.Później brak formy i brzuszek na starość.:D
  • #113
    skoti1996
    Poziom 15  
    no i to jest najlepszy cud techniki - ludzkie nogi ^^
  • #114
    Adziu :-)
    Poziom 12  
    Kilka lat temu miałem zrobiony rower z tym silnikiem lecz napęd był na rolkę cierną i jak zaczął padać deszcz to był już koniec jazdy. Napęd był zrobiony bez sprzęgła a jak trzeba było stanąć to cały ekwipunek był podnoszony. Teraz chciałbym jeszcze raz zrobić taki pojazd, lecz z napędem poprzez pasek klinowy lub rozrządu z auta. Ma ktoś jakieś pomysły ? Przypominam, że w silniku nie ma sprzęgła, jest tylko przekładania ale ona raczej nie zda egzaminu.

    Silnik spalinowy w rowerze
    Silnik spalinowy w rowerze
  • #115
    nowakus
    Poziom 19  
    witam
    też chciałbym doczepić silnik mojej kolarzówce. Ma koła 28. Zbudowałem silnik jak kolega gmer4 z 2 stront tego wątku. Wszystko co nie potrzebne mam odcięte ale zostaje jeszcze jedna kwestia rolka. Z czego kolega zrobił? ja wymyśliłem że na wał przykęce kółko od deskorolki (miałem już tak zrobione przy silniku elektrycznym 100W) jestem świadom że lekki deszczyk i koniec jazdy. Proszę o wskazówki.
    P.S. silnik miał być do agregatu prądotwórczego, lecz okazał się za słaby - agregat dostanie obciętą WSK 125 a komarka dostanie rower :D
    Pozdrawiam.
  • #116
    Adziu :-)
    Poziom 12  
    Ja używałem już kilka rolek napędowych gumowych z ukośnymi wcięciami, gładkich, później aluminiowych, a na końcu kółka z wrotek z przyklejonym papierem ściernym. Trzeba także pamiętać o dobrym dociśnięciu rolki do opony. Żadna nie zdała pełnego egzaminu :( W takim napędzie trzeba się liczyć, że nie spalimy gumy, a ostre dodanie gazu kończy się dziurą w oponie, dlatego ja teraz planuje inny napęd.
  • #117
    skoti1996
    Poziom 15  
    Jak dla mnie , rolka nie zdałaby zadania w żadnym pojeździe ... Rower , ma za słabe koła (nie wspominając o ramie ) , szybko bd. się giąć .
  • #118
    Adziu :-)
    Poziom 12  
    Tak masz rację ale nie tylko koła, a także szybsze zużycie łożysk, hamulcy itp. Czasami warto spróbować, taki rowerek to dzisiaj niezła gratka :).
  • #119
    skoti1996
    Poziom 15  
    no tak , chociaż jakby zamontować mocniejsze łożyska , trochę pogłówkować nad hamulcami i wstawić wzmacnianą felgę z piastą ... może zdałoby egzamin ... ale i tak opona nie wytrzymała by i starła by się po 2 dniach jazdy ;)
  • #120
    jozcho
    Poziom 22  
    Moja maszyna przekroczyła 1000 kilometrów, silnik spisuje się przyzwoicie. Niestety ujawniły się dalsze wady:
    1. Odpadł tłumik, zmęczenie materiału koło spawu na wejściu rury do tłumika. Naprawa: spawanie i podparcie tłumika objemką i zamocowanie do ramy.
    2.Oberwanie osłony łańcucha przy mocowaniu do silnika.
    Naprawa: wzmocnienie osłony kawałkiem blachy na nitach.(Spawanie niemożliwe z powodu wykonania osłony z blaszki z puszek do konserw).
    3.Oberwanie blaszki mocującej silnik do ramy.
    Naprawa: spasowała blacha do mocowania anteny telewizyjnej do masztu.
    4.Słabe odpowietrzenie zbiornika paliwa, naprawiono poprzez wykonanie w korku paliwa otworu wiertłem 0.5 mm.
    5.Spadająca fajka ze świecy, wymieniona na fajkę ze Skody Favorit.
    6.Słaba moc magneta 3 Waty 12 Volt, do układu zapłonowego wystarcza, ale wykorzystanie części prądu do porządnego oświetlenia roweru moc za mała.
    Zastanawiam się nad wymianą kół w rowerze, przód roweru na koło z roweru holenderskiego z hamulcem bębnowym lub hamulcem tarczowym.Wymiana widełek na amortyzowane.Tył koło z przekładnią Sachs S3 lub Sram z biegami w piaście i hamulcem rolkowym w piaście. Jazda na dotychczasowych hamulcach na silniku jest ryzykowna, a gdy poczują wodę to" Boski Wiatr Kamikadze".:D