Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AM TechnologiesAM Technologies
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik spalinowy w rowerze

zdzichu.dunaj 15 Maj 2013 22:55 1089735 7235
  • #991
    radarator
    Poziom 25  
    Nie wiem czy Davvvvi idziesz w dobrą stronę.
    Ja miałem spore problemy z lewym powietrzem w gaźniku.
    Podciśnienie zasysało powietrze na połączeniu wężyk paliwa gaźnik. Każda dawka lewego powietrza szła w wężyk i cofała paliwo a na postoju silnik się zalewał po sam wydech, aż ciurkiem leciało gdy zapomniałem zamknąć kranik.
    Objawy były takie: gdy już udało się odpalić silnik chodził na wolnych obrotach, po dodaniu gazu dławił się i gasł.
    Dość długo zmagałem się z problemem, nie wiedziałem gdzie szukać przyczyn, grzebałem w zapłonie itd, zjawisko pojawiało się tylko w ruchu, przy drganiach i na postoju nie widziałem pęcherzyków przy krućcu, trochę mnie zastanawiał ten bąbel pod kranikiem ale paliwo teoretycznie spływało do gaźnika. Teoretycznie.
    Skończyło się dodatkowym otworkiem w korku i "uszczelką" z miedzianego drutu na wężyku i krućcu gaźnika.
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • #992
    josiok
    Poziom 1  
    Witam, mam problem ze swoim chińskim silniczkiem.. pojemność 80cm, silnik kupiłem w październiku ubiegłego roku i w tym krótkim czasie zrobiłem + - 1500km rowerem. W sumie to regularnie czyściłem wszystko, wymieniłem tylko linkę od sprzęgła bo oryginalna się zerwała. Dbałem o sprzęt, który nigdy mnie nie zawiódł aż do czasu, gdy zgasiłem silnik by odpoczął no i potem już nie zapalił tylko się dusił, przerywał jakby raz była iskra a raz nie.. no i musiałem pchać rower przez 15km do domu.. od tego czasu stwierdziłem w swoim domowym warsztacie na spokojnie, że brakuje iskry na świecy, więc kupiłem nową lecz nadal jest to samo, trafiłem na ten temat i użytkowniczka JimmyNinetyOne w sumie miała podobny problem. Szlak mnie trafił, wziąłem do ręki multimetr, sprawdziłem oporność na starym cewko module, nic ciekawego tam się nie działo, ale gdy poruszałem czarnym kablem zaczęło łapać i wyszło ok 300Ω czyli chyba tyle ile powinno być. Kupiłem nowy cewko moduł taki jak poniżej na zdjęciu, sprawdziłem na nowym cewko module oporność, wyraźnie pokazuje tyle samo co oryginalny chiński od silnika czyli ok 300Ω ale wciąż iskry brak.

    Silnik spalinowy w rowerze

    Jednak gdy wziąłem się za sprawdzanie magneto w silniku czarny i niebieski kabel nic nie reaguje multimetr, tak samo czarny z białym kablem nic brak reakcji.

    Silnik spalinowy w rowerze

    Jedynie reaguje gdy sprawdzam niebieski z białym ale to przecież nie jest istotne.. Nie jeździłem na światłach więc magneto nie było obciążone, przypuszczam, że po prostu padło na dobre, nie wiem co z tym zrobić gdyż takiej części nigdzie nie dostane.. myślałem nad magnetem takim od skutera 2T link ale czy przypadkiem nie będzie problemu z montażem i czy to w ogóle zda jakiś egzamin?

    Silnik spalinowy w rowerze Silnik spalinowy w rowerze

    Nie mam już głowy do tego ani nawet czasu by pomyśleć jak z tym problemem się uporać, praca i brak czasu na przyjemności, a taka jest ładna pogoda że bym chciał do pracy pojeździć bzyczkiem a nie autobusem.. ;) Pozdrawiam.
  • #993
    Davvvi
    Poziom 27  
    Kolego radarator sorki ale nie wiem za bardzo o czym piszesz. Ja napisałem że dałem drugą uszczelkę do korka od wlewu paliwa do baku po to żeby nie wychlapywało na bak bo jest przez to ciągle zabrudzony i nie wiem co to ma wspólnego z lewym powietrzem.
  • #994
    figo76
    Poziom 13  
    Słyszeliście o zmianach przepisu ruchu drogowego na temat rowerów z zamontowanych silnikach, coś się zmieniło, że trzeba mieć dodatkowy dokument pojazdu na rower z silnikiem i uprawnienia do jazdy takimi rowerami???
    Trzeba będzie robić dodatkowe prawojazdy?
  • #995
    radarator
    Poziom 25  
    Davvvi napisał:
    Kolego radarator sorki ale nie wiem za bardzo o czym piszesz. Ja napisałem że dałem drugą uszczelkę do korka od wlewu paliwa do baku po to żeby nie wychlapywało na bak bo jest przez to ciągle zabrudzony i nie wiem co to ma wspólnego z lewym powietrzem.

    Uszczelniłeś Kolego bak. O to mi chodzi, w korku jest tylko jedna mała dziurka odpowietrzająca i jest ona akurat na krawędzi korka.
  • #996
    Davvvi
    Poziom 27  
    Wiem że jest dziurka ale ona jest nad uszczelką a ja nie zmieniłem zasady działania korka bo założyłem jedną uszczelkę na drugą.Doszczelniłem tylko połączenie baku z korkiem. Dziurki nie zasłoniłem bo tak to by się zapowietrzało a tak nie jest.
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • #997
    radarator
    Poziom 25  
    Chodzi mi tylko o to że doszczelniając korek skazujesz się na tylko tą jedną dziurkę odpowietrzenia :D
  • #998
    Davvvi
    Poziom 27  
    No to fakt że tylko ta dziurka mi zostaje ale jak nie będzie się zapowietrzać to przeżyje :).Może ten syf z baku zniknie na dobre :)
  • #999
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #1000
    kulitom
    Poziom 13  
    figo76 napisał:
    Słyszeliście o zmianach przepisu ruchu drogowego na temat rowerów z zamontowanych silnikach, coś się zmieniło, że trzeba mieć dodatkowy dokument pojazdu na rower z silnikiem i uprawnienia do jazdy takimi rowerami???
    Trzeba będzie robić dodatkowe prawojazdy?
    Podaj jakiś link.
  • #1001
    Piotr350
    Poziom 11  
    Witam
    Mam dość duży problem mianowicie mój chiński silnik 48ccm w ogóle nie odpala, tak jak już wcześniej wspominałem wymieniłem cewko moduł na ten z chińskiego skuterka, mimo to iskra się pojawia, gaźnik jest nowy, ustawiałem iglice na każdym poziomie i dalej nic, próbowałem także kręcić śrubka od biegu jałowego. Dodam jeszcze że wymieniłem wszystkie uszczelki zarówno te pod cylindrem jak i przy łączeniach. Kompresja jest bardzo dobra. Wymieniałem także świecę na inną i dalej nic. Jedyne co widać to czarna sadza która osadza się na tłumiku podczas odpalania, jednak silnikiem nawet ani raz nie szarpnęło. Stwierdziłem więc że za dużo oleju znalazło się w paliwie i zrobiłem nową mieszankę o znacznie mniejszej zawartości oleju niż być powinno, oraz oczyściłem gaźnik i przedmuchałem dyszę. Silnik dalej nie odpala, jednak paliwo trafia do cylindra i po odkręceniu świecy jest czarna ciecz, co by świadczyło że mieszanka ulega spaleniu. Domyślam się że przyczyną może być iskra która jest złym momencie, jednak tego nie mogę ustawić, jedyne co mogę zrobić to zmienić na oryginalny cewko moduł , który musiałbym zakupić, a jednak trochę kasy szkoda :(
  • #1002
    figo76
    Poziom 13  
    kulitom napisał:
    Podaj jakiś link.

    Słyszałem a nie czytałem rozmawiałem z jednym policjantem i on mi mówił że musi sprawdzić bo teraz nie pamięta co się zmieniło, jak mi powie to napiszę, bo też mnie to ciekawi.

    Mam pytania do Was.
    Czy można założyć tłumik, który był w motorowerze przy silniku Peugeot 49 ccm do innego silnika Simson o tej samej pojemności, różnica tłumików polega na długości i to sporo? W rowerze ciężko założyć tłumik od Simsona ze względu na długość, bo silnik ma być nad tylnym kołem roweru.

    Czy ktoś z Was znalazł schemat albo instrukcję działania skrzyni biegów w Simsonie w którym są biegi bez sprzęgła, z tego co się dowiedziałem to po włączeniu np. pierwszego biegu powoli go puszczamy i dodajemy gazu i powinien jechać.Poprawcie mnie jak się mylę.
    Zakupiłem taki silnik tanio, silnik jest bardzo stary z tego co przypuszczam to jest z 1975 roku, jeżeli chodzi o pracę to działa, dzisiaj go na chwilkę odpaliłem.
    Pozdrawiam :)
  • #1003
    żarówka rtęciowa
    Poziom 36  
    figo76 napisał:

    Czy można założyć tłumik, który był w motorowerze przy silniku Peugeot 49 ccm do innego silnika Simson o tej samej pojemności, różnica tłumików polega na długości i to sporo? W rowerze ciężko założyć tłumik od Simsona ze względu na długość, bo silnik ma być nad tylnym kołem roweru.


    Witam

    Ten silnik Peugeot jest czterosuwowy, czy dwusuwowy?

    Różne tłumiki do silników dwusuwowych nawet o tej samej pojemności mogą mieć rożną charakterystykę. Założenie niewłaściwego tłumika zwiększy zużycie paliwa i zmniejszy moc.
  • #1006
    figo76
    Poziom 13  
    okokpopo1 napisał:
    Od jakiego konkretnie pegueota ? Foxa ?

    Od motoroweru Peugeot chyba 105, który zamontowałem z tyłu na rowerze i byłem z niego zadowolony prze parę miesięcy a teraz mam cewkę zapłonową w magneto spaloną, uzyskałem na nim 45km/h i palił mi 0,8l/100km, tera mu robię zapłon iskrowy jak w Ogarach z cewką butelkową.
  • #1007
    okokpopo1
    Poziom 35  
    Podobna jak w foxie :D One były blokowane do 25km/h.
  • #1008
    wlosek1
    Poziom 12  
    popieszczony @ , jakie masz opony w swoim rowerku ? 54 czy 50 ? 26 calowe jaka szerokość felgi ? 17 czy 19 mm ?
    Bzyk wygląda naprawdę super !
  • #1009
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #1011
    radarator
    Poziom 25  
    Na pewno droższy :D
    Silnik KO, reszta jakoś kombinowana...
  • #1012
    sylwunia35
    Poziom 18  
    Mam pytanie do kolegi "Popieszczony" z czego pochodzi króciec gaźnika czy samoróbka?
  • #1013
    Davvvi
    Poziom 27  
    Po założeniu drugiej uszczelki efekt jest może ciut lepszy ale to tylko dlatego że korek wlewu baku jest wyżej. Korek paliwa jest po prostu błędnie wykonany i paliwo wycieka poprzez odpowietrznik. Bo tylko w tym miejscu korek jest mokrawy. Pytanie jest takie czy ktoś ma pomysł jak przerobić taki korek?
  • #1014
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #1015
    okokpopo1
    Poziom 35  
    radarator napisał:
    Na pewno droższy :D
    Silnik KO, reszta jakoś kombinowana...


    Tańszy :D Solex 3800 w dobrym stanie to koszt około 4000zł. :D
    Mój uszkodzony pójdzie za około 2tysiące złotych :D
  • #1016
    radarator
    Poziom 25  
    A co masz uszkodzone właściwie? Jakby tak naprawić? Więcej wart będzie :D
    (myślałem że pytasz o silnik od solexa a nie a calaka)
  • #1017
    okokpopo1
    Poziom 35  
    Nie wiem dużo przy nim siedziałem i na początku nie dostawał paliwa teraz porobiłem to z rury się leje :D Trudny do ogarnięcia ten silnik , a ten gaźnik to już w ogóle.
  • #1018
    radarator
    Poziom 25  
    Eee, nie może być aż tak straszny :wink:, mały jest to i części nie może być mnogo, instrukcję porządną masz? Katalog części?
    Niema trudnych silników czy gaźników-trudno może być zrozumieć ich sposoby działania :robot:
  • #1019
    okokpopo1
    Poziom 35  
    Wiem jak działają katalogi mam dokładne :D Jeszcze jutro coś spróbuje zrobić.
  • #1020
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto