Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik spalinowy w rowerze

01 Lip 2008 14:10 1064070 7146
  • Poziom 13  
    Chcę zrobić rower na silnik spalinowy zobaczyłem taki silnik.
    Silnik spalinowy w rowerze
    Silnik spalinowy w rowerze
    Silnik spalinowy w rowerze
    Czy temu silnikowi czegoś brakuje czy jest gotowy do montażu jego cena na allegro to 99zł jakie koszta jeszcze będę musiał ewentualnie ponieść jeżeli silnik jest niekompletny?

    Jeszcze co do przekładni chce zastosować przerzutki od roweru da rade? tzn zamiast pedałów z przodu łańcuch przenieść bezpośrednio na tył i sterować przerzutkami.
    Nie wiem tylko czy rower nie będzie sie odchylał do tyłu ale temu jakoś zaradzę.
    A jak z policją co mogą mi zrobić za taki rower? Np jechał będę po chodniku...
  • OptexOptex
  • Poziom 34  
    Nie widze, układu zapłonowego i zasilania (gaznika), a takze wydechu.
  • Poziom 15  
    silnik z linka do aukcji wygląda na kompletny, układ rozruchowy z iskrownikiem znajduje się pod osłoną cięgna rozruchowego, gaźnik jest znajduje się za filtrem powietrza, a wydechu nie widać ale to nie jest problem, jeśli chcesz zrobić motorower (rower z silnikiem spalinowym) to poradzisz sobie Kolego ze zrobieniem wydechu, silnik który autor pokazał wygląda na silnik podobny do tych w kosach spalinowych albo piłach spalinowych, wystarczy taki do napędu roweru? jakie ma parametry: moment obrotowy i moc?
  • Poziom 13  
    Silnik ma 49cm3 Tyle co skuter a porównać wagę skutera i mojego roweru który waży max.20kg
  • Poziom 2  
    Lepiej kup całego crossa z allegro, koszt większy bo 400zł, jednak sporo części przyda sie do nowej konstrukcji (zębatka odbierająca, łańcuch, manetka gazu, bak, wydech. Możesz też poszukać używanego sprzętu, wyjdzie jeszcze taniej.
  • Poziom 15  
    moim skromnym zdaniem silnik od crossa w rowerze to nie zbyt dobry pomysł, bo może się okazać za mocny do niego poza tym szkoda niszczyć crossa żeby zrobić z niego rower, lepiej skołować silniczek z komarka uszkodzonego albo lepiej uszkodzonego komara, a jeśli ten silniczek pochodzi od skutera to myślę że nada się do Twojego projektu
  • Poziom 10  
    to jest silnik od crosa albo od mini ścigacza. te motorki polecą na nim 50-60 km/h
  • OptexOptex
  • Poziom 22  
    Kiedyś na Allegro widziałem kompletny zestaw do rowera.
    Zawierał chyba wszystko co było potrzebne czyli silnik, bak, manetkę gazu itp.
    Dowiadywałem się nawet czy trzeba to jakoś rejestrować czy coś to otrzymałem odpowiedź, że NIE, bo istnieje taki przepis, który mówi że silnik działa tylko jak wspomaganie dla kierującego i jeżeli może on rozpędzić się na samych pedałach do prędkości bodajże 20km/h to nie jest wymagana żadna rejestracja ani żaden przegląd.
  • Poziom 13  
    Po co kupować coś za takie pieniądze i rozbierać a że za duża moc dla roweru o to chodzi:D:D Po to będzie przekładnia jeszcze nie wiem gdzie go zamontuje ale chyba dospawam coś ala bagażnik z tyłu i mocowanie zrobię A manetki jako gaz wykorzystam przerzutki w raczce mam pół automaty czyli ten dolny przycisk jest jak gaz w quadzie.
    Będę musiał wykonać jeszcze jakieś dociążenie z przodu Roweru żeby osiadł bardziej Wszystko wykonam na rowerze Delta 605
  • Poziom 13  
    Coś podobnego chce zrobić ale ludzie nie za takie pieniądze.
    Nie no tam tez tak walnęli jak nic niby 80cm/3 a 5km to jest żałosne tak jak powiedział kolega 12km na luzie.
    Silnik kupuje 10-tego i zacznę montować na mój rower (Nad Tylną oponą)
  • Poziom 19  
    witam , to bardzo ciekawe rower z silnikiem 80 cm3 , jak będzie traktowany przez panów w białych czapeczkach ? (sądzę że to już motor, kat. prawa jazdy A ) poza tym jaki jest sens budowy czegoś co jest już istnieje pod nazwami takimi jak moto-rower , skuter, motor ........... pozdrawiam
  • Poziom 17  
    Może zastosować silnik od Simsona? ma skrzynie biegów wiec dobre przyspieszenie i palenie gumy bez problemu a do tego nie są aż takie drogie (dobra używka po kapitalnym remoncie ~300 zl ) A ponadto są to bardzo trwale silniki.
  • Poziom 33  
    chcesz rowerem palić gumę?;]
  • Poziom 13  
    Lol rower jest za lekki a ten silniczek 50cm/3 mi starczy chodzi o to żeby jeździć bez meczenia się :D :D
    Na takim silniku rower przy dobrym przełożeniu 80 powinien pojechać... A to jest automat jak w skuterze.
    tylko pozostała sprawa na którą zębatkę z tyły założyć ale myślę ze na 7 normalnie jak jeździć to na max słabe przyspieszenie będzie miał ale za to większe v/max

    Tylko nie mam jeszcze pomysły czym by ten silnik schować myślałem żeby zamknąć w jakimś koszyku albo coś..Taki koszyk metalowy kratowany fajnie by wyglądał.
    I jeszcze zbiornik będę musiał kupić no i chyba kranik jak od komara nie wiem jeszcze jak temu sie paliwo podaje.
  • Poziom 31  
    Jeśli zastosujesz multiwariator ze skutera to nie zapomnij o sprzęgle... Możesz też wykorzystać całą przekładnie z niego pochodzącą... Wtedy miał byś do sterowania tylko gaz. Koło mógłbyś przymocować na stałe do osi wychodzącej z niej, albo nawet możesz zastosować całe koło pochodzące ze skutera... Przy takiej konfiguracji przekroczysz 100, jednak wymagało by to przeglądu, rejestracji i oczywiście prawka A...
    PS lepiej zamontuj silnik elektryczny - konstrukcja roweru nie wytrzyma takich prędkości przy takim obciążeniu...
  • Poziom 13  
    Witam .

    Miałem do czynienia z tymi krosami (mój kolega handlował mini krosami / ścigaczami /qadami /itp. ) , co drugi po rozpakowaniu z kartonu wymagał jakichś napraw czy regulacji , ale to najmniejszy problem .
    Ich konstrukcja i materiały użyte do ich produkcji są kiepskie (po prostu Chinszczyzna ) , psuje się wszystko co możliwe : szarpak , zaworki blaszkowe pod gaźnikiem , pękająca rama , odklejające się okładziny ze sprzęgła odśrodkowego , silnik nie jest lepszy padają cewki zapłonowe , traci ciśnienie , szybko się zużywa .
    Zdarzają się egzemplarze które działają długo i bez problemów .
    Można coś z takich silników zbudować ale chyba tylko dla własnej satysfakcji , koszty jak za takie sprzęty wysokie a bez awaryjność żadna .

    Pozdrawiam.
  • Poziom 33  
    Może rozglądnij sie za silnikiem od kosy spalinowej? Jak chcesz to mam do sprzedania silnik Briggs & Stratton, 3,5KM, z wałem pionowym (może jakiś kardan?).
  • Poziom 11  
    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale jeżeli chcesz się pozbyć pedałów to nie jest to już rower, nawet rower ze wspomaganiem. Jeżeli będziesz miał pedała i nie będziesz łamał żadnych przepisów to nawet nie powinni Cię zatrzymać. Jak jechałem na swoim elektryku to kilka razy tak centralnie przede mną wyjechali i raz nawet zawrócili, ale mnie nie zatrzymali. Poszukaj dokładnej definicji roweru ze wspomaganiem na necie, bo chyba były jakieś ograniczenia co do mocy czy pojemności skokowej co do spalinowych.

    Piszesz że chcesz osiągnąć 80km/h, jak na rower, nawet w pełni amortyzowany to trochę dużo, dobrze Ci radzę, uważaj a zdrowie bo przy takiej prędkości to byle kamień pod kołem i może skończyć się tragedią.

    http://ev.arbiter.pl/galeria/rower.spalinowy

    Poszukaj też na necie informacji, widziałem kiedyś kilka całkiem porządnie zrobionych poradników, rower z silnikiem spalinowym od podstaw ;). Możesz też wzorować się na konstrukcjach firmowych a nawet na samoróbkach elektrycznych, choćby w kwestii przeniesienia napędu. Np. tutaj masz zębatki z obu stron piasty i jest to bardzo dobre rozwiązanie bo zawsze możesz pod pedałować na stację benzynową.
  • Poziom 12  
    Jeśli rower ma być z pedałami a jednocześnie trwały silnik więc jest jeszcze silnik od komara pedałowca co prawda koło 1.5chyba kona i staroć ale polskiej produkcji i na rower na pewno wystarczy z zapasem ;] do tego są jeszcze cylindry 60ccm które można używać są ok ;] ( mi się przynajmniej nie psuł ;])
  • Poziom 2  
    Kup sobie mini pocketa :D ścigacza i będziesz jezdzil 65km/h tak jak i ja :D
  • Poziom 13  
    Kupie sobie komara i będzie nawet taniej:P
    Mini ścigacze to totalne dno.
  • Poziom 16  
    Ja mam składaka z silnikiem od piły spalinowej, fajna sprawa, tylko że to prawie nie jeździ :o Wystarczy dospawać zębatkę do kosza sprzęgła i gdzieś zamontować. Sprzęgło jest odśrodkowe, więc nie trzeba niczego kombinować z napędem.
  • Poziom 10  
    sorry ale czy wy sie dobrze czujecie? Silnik od simsona albo jeszcze jakis 80ccm do roweru? przecierz to za słaba rama no i rower ,moze sie stac bardzo wywrotny. Jeśli chcesz robic rower z silnikiem to pójdz do sklepu z częściami motorowerowymi i tam są silniczki specjajnie przeznaczone do tego.
    P.S. 80ccm to kategoria A1

    Dodano po 5 [minuty]:

    balls napisał:Kup sobie mini pocketa ścigacza i będziesz jezdzil 65km/h tak jak i ja . -czy ty sie dobrze czujesz, przecierz mini pocket jest bardzo niski i to jest do malych dzieci, no moze ty jestes niski i ci to odpowiada ale ja bym tego napewno nie kupil
  • Poziom 33  
    Ralf508 napisał:
    czy ty sie dobrze czujesz, przecierz mini pocket jest bardzo niski i to jest do malych dzieci, no moze ty jestes niski i ci to odpowiada ale ja bym tego napewno nie kupil

    Mam 187cm i jeździłem, pocketem. Zdecydowanie nie jest to zabawka dla dzieci, bardziej dla ich ojców :)
  • Poziom 11  
    Sam chyba sobie cos takiego zrobie bo codziennie pokonuję około 15 km minimum... Najważniejsze, żeby to było na kartę moto-rowerową lub najlepiej sam rower:D Czekam aż dokończysz i pokażesz jak to wygląda, bo zapowiada się ciekawie :] a co do gum i amortyzowania silnika... sam komar, lub motorynka nie ma amortyzowanego silnika i jakos idzie wytrzymac ;]
  • Poziom 15  
    mikandrzej12321 napisał:
    Sam chyba sobie cos takiego zrobie bo codziennie pokonuję około 15 km minimum... Najważniejsze, żeby to było na kartę moto-rowerową lub najlepiej sam rower:D Czekam aż dokończysz i pokażesz jak to wygląda, bo zapowiada się ciekawie :] a co do gum i amortyzowania silnika... sam komar, lub motorynka nie ma amortyzowanego silnika i jakos idzie wytrzymac ;]

    Gdzieś mam rozebrany silnik z komarka i o ile dobrze pamiętam to jakieś tam tuleje metalowo-gumowe albo plastikowe były aby niby mniej wibrowało. Co do pojemności nawet jak ktoś sobie da silnik z wsk 125 to tej pojemności mu policjant na drodze nie zmierzy. Kwestia bezpieczeństwa i rozwiązania układu przeniesienia napędu. U mnie na osiedlu jest gościu co składa takie różne cuda i pyrka sobie bodajże rowerem jubilat z jakimś silnikiem. Gotowe takie rowery są firmy SACHS.
  • Poziom 2  
    wiesz co powiem tak: mam taki sam silnik od roweru. wujek przywiózł mi go parę lat temu z Francji. on nim tam jeździł normalnie i nic policja nie gadała. ale radze jednak kupić komarka lub skutera lepiej wygląda i nic nie trzeba robić jeżeli kupisz w dobrym stanie... a z tymi przerzutkami to chyba nic z tego chociaż jak byś pokombinował :> to może by coś wyszło ;) a ten silnik który pokazywałeś na początku to nie kompletny... z tego co na zdjęciu widzę wydechu nie ma ani cewki (chyba że jest w silniku) a koszt wydechu to ok. 50 - 60 zł tyle do Rometa mnie kosztował... ale jak ci na tym zależy to kup go :) narq
  • Poziom 10  
    Ja myślę ,że silnik z Rometa byłby odpowiedni.Może dało by się dorobić małą zębatkę pod łańcuch z rowera .To i tak lepsze od pocketa.W tych chińskich motorkach co rusz się coś psuje.Mój kolega kiedyś je składał(przychodzą w częściach z Chin) i z niektórymi cuda się działy.
  • Poziom 10  
    Mam rower z przerobionym silnikiem od Komara( obcięta skrzynia biegów :) ). Zdjęcia wrzucę jak będę miał do nich dostęp. Jak ma humor to ponad 50 ciśnie... Nie polecam takich prędkości na rowerze :) Kłopotliwe jest głównie zasilanie w paliwo, początkowo miałem zbiornik z paliwem umieszczony nad silnikiem (napęd na tylne koło - przekładnia cierna)... Zasilanie grawitacyjne. Teraz jest pompka paliwa podciśnieniowa i gaźnik z innego silnika, ale trzeba to dopracować. Jeszcze coś, mam własnej konstrukcji hulajnogę z silnikiem od kosy(przepraszam, piły) spalinowej (napęd przez pasek zębaty z Poloneza oraz przekładnie cierną)