Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki Swift - Zmierzenie poboru prądu wyłączonego auta

08 Lut 2011 10:10 3081 11
  • Poziom 13  
    Witam

    Przy podłączonym radio po 1-2 dniacha rozładowywuje mi się akumulator a jak odłącze radio to gdzieś po tygodniu (tutaj tródno mi to stiwerdzić bo jeżdze częściej nia co tydzień) co i tak jest za szybko...

    Mam taki miernik: http://adipol.pl/index.php?pct=7&p=138&more

    Jak ustawić miernik oraz jak sprawdzić ile prądu pobiera auto wyłączone ?
    Jaka powinna być prawidłowa wartość ? (nie mam c-zamka, alarmu, zegarka).
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Witam.
    Miernik podłączasz tak:
    Czarny przewód podłączasz do miernika we wtyk oznaczony "COM".
    Czerwony przewód podłączasz do miernika we wtyk oznaczony "20A".
    Nastawnik miernika ustawiasz w pozycji dolnej na żółtym polu przy cyferce 20.
    Teraz nie próbuj mierzyć napięcia akumulatora bo spalisz miernik.

    Tak ustawiony miernik odłóż na bok ;) i odłącz minusową klemę od akumulatora. Następnie czarny przewód miernika dotknij do styku minusowego akumulatora a czerwony przewód dotknij do zdjętej minusowej klemy instalacji samochodowej.
    Miernik powinien wskazać od 0,020A do 0,200A.

    Jeśli masz akumulator o pojemności 60Ah to czas wyładowywania akumulatora do zera przy poborze prądu 0,2A to około 300godzin czyli 12dni. A to nam daje to że po 8 dniach akumulator będzie już na tyle słaby że może nie mieć "siły" odpalić autka.

    Jak byś nie był pewien jak podłączyć miernik napisz a narysuje to ;)

    Pozdrawiam,
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 20  
    Ustawiasz miernik na zakres 20A prąd stały.
    Ściągasz jedną klemę akumulatora i włączasz szeregowo miernik
    (akumulator do "20A" i klema do "com").
    W zasadzie już po iskrzeniu przy ściąganiu klemy można poznać że coś jest nie tak:)

    P.S. Jak miernik nic nie pokaże to sprawdź bezpiecznik w mierniku i jeśli będzie spalony to znaczy że było powyżej 20A ... a to już bardzo źle :)
  • Poziom 14  
    Miernik ustawiasz na A--- 200 m czyli pomiar prądu stałego ( te żółte pola na obudowie ), czarny kabelek podłączasz do gniazda COM a czerwony do gniazdka mA. Nastepnie odłączasz 1 klemę od akumulatora i pomiędzy zacisk akumulatora a klemę wpinasz miernik - oczywiście uważając żeby nie spowodować zwarcia w instalacki. Z tego co kojarzę to max pobór prądu nie powinien przekraczać 20 mA. Masz multimetr elektroniczny więc nie ma znaczenia w którą stronę go wepniesz - najwyżej na wyświetlaczu będziesz miał wynik ze znakiem -.
  • Poziom 19  
    Kolego wprowadzasz duży błąd nie wolno ustawiać miernika w pozycji najmniejszego pomiaru jeśli nie wiadomo jaki prąd jest pobierany.
    Jeśli będzie to więcej niż 200ma to miernik może ulec uszkodzeniu dlatego wraz z kolegą Czybyszew sugerujemy by miernik najpierw podłączyć w pozycji 20A a potem odpowiednio "zejść" z progiem pomiaru do miliamperów.

    Proszę uważać co piszesz by nie narazić na kogoś na niepotrzebne koszty.
  • Poziom 13  
    @RsNeo dokładnie o taką "łopatologiczną" instrukcję mi chodziło :)

    Serdecznie dziękuję za ekspresową pomoc.

    Zmierzyłem i wyszło następująco:

    Miernik ustawiony na 20A http://adipol.pl/img/products/zoom/138_295.jpg (to maksymalnie po lewej z żółtych)

    Wyciągnięte radio: 0,05 [na wyświetlaczu]
    Radio włożone w kieszeń: 0,25 [na wyświetlaczu]

    Mam akumulator "50Ah" i z wypiętym radiem pobierane jest 0,05Ah czyli 50Ah/0,05 = 1220 godzin teoretycznego podtrzymania tak :?:
    Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale mam instalacje LPG - to na postoju pobiera jakiś prąd :?:

    Jak podpinałem czarną kleme to lekko zaiskrzyło/"był słyszalny prąd" to normalne :?:

    Jeszcze pytanko na przyszłość:
    Jeżeli bym chciał wyciągnąć akumulator to ważna jest kolejność ściągania/zakładania klem - jeżeli tak to jak to robić :?:
  • Poziom 20  
    RsNeo
    ma racje, miernik ustawia się na największy możliwy do zmierzenia prąd. W twoim przypadku ŻÓŁTE 20.
  • Poziom 19  
    "Mam akumulator "50Ah" i z wypiętym radiem pobierane jest 0,05Ah czyli 50Ah/0,05 = 1220 godzin teoretycznego podtrzymania tak ?"

    To jest tylko teoretyczne ale tak właśnie jest jak wiadomo akumulator nie jest nowy itp... itd .... ale w sumie o to chodzi ;)

    "Jak podpinałem czarną kleme to lekko zaiskrzyło/"był słyszalny prąd" to normalne ?"

    Tak przy podpinaniu akumulatora może wystąpić lekkie iskrzenie.

    Przy wyjmowaniu akumulatora przyjęło się że pierwszą zdejmuje się klemę minusową ze względów praktycznych bo przy odkręcaniu plusowej można niechcący kluczem zahaczyć o karoserie lub inne metalowe części.

    pozdrawiam.
  • Poziom 13  
    OKi wszystko jasnie temat do zamknięcia; ide montować nowe radio :)
    Możliwe że zaraz znowu coś napisze bo poprzedni właścieciel z kostki poucinał połowe kabli i zobacze czy da rade podpiąć jakoś pod stacyjke czy podepne tak jak mim obecne radio tylko plus i minus...
  • Poziom 42  
    Podepnij tylko plus i minus i bedzie to samo /dużuy pobór prądu/ , dlatego nie zamykaj tego tematu , może Ci sie przydać!
  • Poziom 13  
    Właśnie podłączyłem radyjko przez plus i minus (kostka iso) plusa połączyłem i z + i "pamięć" a minus z minusem, głośniki podpięte. I radyjko się włącza i wyłącza samo w głośniku coś lekko "pykanie". Kabelki tylko "powiązałem ze sobą" i zaizolowałem. Radyjko podłączyłem w innym aucie i grało bez problemów. Radyjko było testowane na w domu jeszcze na zasilaczu "własnej produkcji" i tam był obiaw ten sam podświetlało się i gasło... dopiero jak w domu podpoiłem bezpośrednio do akumulatora to było poprawnie.
  • Poziom 13  
    W końcu dziś podłączyłem radio; fabryczna kostka miała 5 uciętych kabli ale udało się dojść że 4 głośnikowe i jeden prawdopodobnie ACC lub +12 połączyłem go z kostką i zadziałało głośniki również do kostki i wszystko działa.

    Tym razem radio pobiera jakieś 0,16A* zobaczymy czy do jutro aku mi sie nie rozładuje;

    *po podłączeniu miernika na początku wyskakuje 0,16A a potem rośnie bo chyba "coś od LPG zaczyna pobierać energię"...