Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota 5SFE gaśnie na LPG podczas jazdy

08 Lut 2011 10:56 4043 12
  • Poziom 8  
    Witam mam mały problem z moją toyotą celicą w automacie.Otóż na benzynie chodzi idealnie ,obroty nie skaczą wkręca się miodzio .Na gazie też chodziło dobrze aż do dzisiaj

    Moja instalacja to Reduktor BRC TECNO 100 kW i sprzęty autronica ,zamontowana około rok temu ,z krokowcem
    Oczywiście przy przełączaniu na gaz zawsze rozgrzewam silnik na benzynie przejeżdżając z 2 kilometry. Wczoraj zatankowałem gazu do pełna więc wykluczam brak gazu.

    Problem polega na tym że jadąc w granicach obrotów do 2 tysięcy auto jeździ normalnie ,mogę dać w dechę ,gwałtownie zahamować i dalej jedzie - nie gaśnie ,wszystko tak jak powinno być

    Dopiero gdy przekroczę np 3-4 tysiące obrotów ,po czym puszczę nogę z pedału przyśpieszenia obroty gwałtownie spadają do 500 ,po czym szybko do 400 300 i aż do zgaśnięcia w ten sposób ,że raz zatrzymując się na światłach nawet nie zauważyłem że zgasł silnik (dopóki nie zjarzyłem się że wspomaganie nie działa),odbywa się to bez żadnego telepania silnika, cichutko jak gdyby nigdy nic ,po takim zgaśnięciu bez problemu mogę odpalić na benzynie ,na dotyk ,przy czym na benzynie pałowałem silnik tak że dobijałem do 5 tyś obrotów i gwałtownie puszczałem pedał gazu i nic jedzie jak ta lala.

    Dodam że miesiąc temu miałem regulację gazu i gazownik ruszał tą śrubą od membrany ,trochę ją przykręcił ,ale po tym fakcie samochód jeździł bez żadnych niespodzianek cały miesiąc aż do dziś.

    Co to może być??
  • Poziom 8  
    Bring up my post
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Zatankuj gaz na lepszej stacji lub podjedź jeszcze raz do regulacji, ale do takiego co oprócz kręcenia śrubkami podłączy. się z komputerem .
  • Poziom 8  
    Gazu nie tankuję w tych butlach z budkami ,tylko na Orlenie ewentualnie na naszym Paliwku

    Czy ten problem może być spowodowany niesprawną lambdą? ..która nota bene wpływa na pracę krokowca?
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Niesprawna sonda powoduje otwarcie silnika krokowego na max wpisane w programie będzie Ci zalewać podawać za dużo paliwa gazowego stąd gaśnięcie.Wymiana sondy lub montaż reglera w jego miejsce lub zablokowanie otwarcia krokowego na stałym poziomie w programie.
  • Poziom 8  
    No wcześniej miałem reglera ale na 100 km palił 23 litry gazu ,zajechałem do gazownika i mówił że nie mógł nic zrobić po lambda cały czas 0V...

    Lambdę postanowiłem sprawdzić sam ,tylko wcześniej zagrzałem mocniej silnik na wyższych obrotach ,bo ten mechanik sprawdzał niemal na zimnym silniku ,u mnie pokazało wartości wyższe niż zero typu 3-3,5V

    Podłączyłem krokowca i zajechałem na regulację do innego mechanika ,wszystko chodziło cacy 2 miesiące ,spalanie gazu w granicach 15l/100 przy niezłym pałowaniu

    Aż raptem przy wkręceniu na obroty powyżej 3-4 tysi i gwałtownym zdjęciu nogi z gazu ,silnik gaśnie



    Słyszałem że to mogą być filtry gazu albo zabrudzony krokowiec ,jednak nie wiem czy filtry po raptem 5 tysiącach kilometrów trzeba wymieniać ,a krokowiec siedzi tam 2 miesiące i nie jest to jakieś badziewie

    Podobno z parownika spuszcza się jakiś brud ,nie wiem tylko gdzie w BRC TECNO 100 kW jest zlokalizowany ten kanał
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Sonde najlepiej sprawdzisz jak podłączysz się do sterownika LPG i będziesz widział jak pracuje na PB i LPG. Filtry wszystkie wymieniałeś (gazu i powietrza)? Zawory też mają wpływ na pracę silnika - kiedy były sprawdzane?
  • Poziom 8  
    Mam instalację II gen ,czy pod nią też można się podpiąć? wiem że kontrolka i sterowania to autronic
    Co do filtrów ,to filtr powietrza sprawdziłem i przeczyściłem ,a filtry gazowe ,są nowe instalacja ma rok i przejechałem na niej około 5 tys km ,czy w takim czasie filtry mogły się zużyć?
    I odnośnie tych zaworów ,jak wygląda ich sprawdzenie??
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    awesomee napisał:
    Mam instalację II gen ,czy pod nią też można się podpiąć? wiem że kontrolka i sterowania to autronic
    Co do filtrów ,to filtr powietrza sprawdziłem i przeczyściłem ,a filtry gazowe ,są nowe instalacja ma rok i przejechałem na niej około 5 tys km ,czy w takim czasie filtry mogły się zużyć?
    I odnośnie tych zaworów ,jak wygląda ich sprawdzenie??


    Jak instalacja ma rok to powinna być na gwarancji, wiec niech ją na gwarancji naprawią. Pod II gen też się podłącza komputer i sterownik jest odpowiedzialny za wszystkie parametry i przez to może gasnąć (widać też prace sondy lambda). Program jest na forum , sterownik to pewnie AUTRONIC AL-700, kabel możesz sobie dorobić lub kupić na np. allegro. Opis ustawień też jest na forum. Co do zaworów to jeżeli na LPG przejechałeś 5tys.km to nie powinno się nic pozmieniać, ale warto co 30tys.km kontrolować, jak to toyota to pewnie regulacja jest na płytkach i poszukaj sobie sposobu ustawiania.
  • Poziom 8  
    Witam dzisiaj zajrzałem pod maskę i znalazłem tam taką czarną skrzynkę z napisem Autronic AE 304 czy to to samo co AL 700??
    I dziś zauważyłem inny problem

    Na LPG auto nie może na biegu D przekroczyć 3 tysięcy ,obrotów ,chociażby pedał był do dechy ,na biegu P (park) wkręca się normalnie
    Oczywiście na Benzynie wszystko działa idealnie ,wkręca się na maxa
    Czy to może być krokowiec? I w miarę możliwości prosiłbym o podanie ewentualnych przyczyn mogących powodować to ustrojstwo

    Odnośnie gwarancji ,to gaz zakładano w miejscu w którym kupiłem auto i to jest spory kawałek drogi ,więc nie rozważam ponownej podróży
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    awesomee napisał:
    Witam dzisiaj zajrzałem pod maskę i znalazłem tam taką czarną skrzynkę z napisem Autronic AE 304 czy to to samo co AL 700??
    I dziś zauważyłem inny problem

    Na LPG auto nie może na biegu D przekroczyć 3 tysięcy ,obrotów ,chociażby pedał był do dechy ,na biegu P (park) wkręca się normalnie
    Oczywiście na Benzynie wszystko działa idealnie ,wkręca się na maxa
    Czy to może być krokowiec? I w miarę możliwości prosiłbym o podanie ewentualnych przyczyn mogących powodować to ustrojstwo

    Odnośnie gwarancji ,to gaz zakładano w miejscu w którym kupiłem auto i to jest spory kawałek drogi ,więc nie rozważam ponownej podróży


    Autronic AE 304 to emulator wtrysków, także poszukaj jeszcze innej "skrzyneczki" lub zrób zdjęcie instalacji LPG lub przełącznika/centralki. Bez podłączenia się do sterownika LPG dużo nie zdziałasz (jak takowy posiadasz, po czym wiesz że masz 2 generacje?).
  • Poziom 8  
    Przełącznik też mam autronica ,taki mały kwadracik z trójkątem na przycisku ,ma bodajże dwie opcje - automat (gdzie po przekroczeniu 2 tys załącza gaz) i jazdę na samej benzynie

    Właśnie ściągnąłem z forum A-mon 1.7 ,rozważam kupno interfejsu do Autronica ,czytałem na forum ,że można takie samemu zrobić ale to raptem 30 zł ,znalazłem też instrukcję obsługi tego programu w PDFie ,brakuje mi tylko danych,jak mają się przedstawiać zalecane wartości ustawień w tym programie np dla mojego silnika 2.2 5SFE 16v

    Co do stwierdzenia że mam instalkę II gen
    To nie widać wtrysków gazowych ,tylko gumowe przewody z krokowcem ,stąd moja teoria :P

    Jutro postaram się z ojcem sprawdzić filtr powietrza i te od gazu ,oraz zajrzymy do krokowca ,ponadto chciałbym sprawdzić czy w parowniku nie nagromadziły się zanieczyszczenia ,ponoć jest tam jakaś śruba do spuszczania brudu

    Mój parownik to BRC TECNO 100 kW ,ja znam tylko dwie śruby ,imbusową od membran i tą wystającą
  • Poziom 21  
    awesomee napisał:
    Przełącznik też mam autronica ,taki mały kwadracik z trójkątem na przycisku ,ma bodajże dwie opcje - automat (gdzie po przekroczeniu 2 tys załącza gaz) i jazdę na samej benzynie

    Właśnie ściągnąłem z forum A-mon 1.7 ,rozważam kupno interfejsu do Autronica ,czytałem na forum ,że można takie samemu zrobić ale to raptem 30 zł ,znalazłem też instrukcję obsługi tego programu w PDFie ,brakuje mi tylko danych,jak mają się przedstawiać zalecane wartości ustawień w tym programie np dla mojego silnika 2.2 5SFE 16v

    Co do stwierdzenia że mam instalkę II gen
    To nie widać wtrysków gazowych ,tylko gumowe przewody z krokowcem ,stąd moja teoria :P

    Jutro postaram się z ojcem sprawdzić filtr powietrza i te od gazu ,oraz zajrzymy do krokowca ,ponadto chciałbym sprawdzić czy w parowniku nie nagromadziły się zanieczyszczenia ,ponoć jest tam jakaś śruba do spuszczania brudu

    Mój parownik to BRC TECNO 100 kW ,ja znam tylko dwie śruby ,imbusową od membran i tą wystającą



    Jak masz przełącznik i moduł AL-700 to masz II generacje. Jak instalacja ma 5tys.km i jak tankowałeś na pewnych stacjach to nie powinieneś mieć brudnego reduktora i filtrów. Nie ma czegoś takiego jak zalecane ustawienia do danego silnika (delikatne pokręcenie śrubką na reduktorze i wszytko się zmienia). Po podłaczeniu się do AL-700 wchodzisz w programowanie i robisz to o co poprosi cię program (wcześniej musisz wiedzieć które śrubki od reduktora to czego służą).
    Po regulacji musisz się przejechać i zobaczyć jak sonda pracuje przy różnych obrotach i w twoim wypadku przy jeździe na luzie czy nie jest za ubogo i krokowiec nie doszedł do punktu w którym program go nie puści niżej.