Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chart 210, Zapłon na krótko

08 Lut 2011 20:15 6547 6
  • Poziom 9  
    Witam, niedawno zakupiłem sobie Charta 210 z kompletnie rozbebeszoną instalacją elektryczną.
    Wszystkie możliwe schematy mam, już zrobiłem ładowanie i światła, ale co do zapłonu to dupa blada.. Nie znam się na tym niestety, nawet nie wiem czy dobrze podłączyłem, bo czasem mam cyrki. Podejrzewam że stacyjkę mam do naprawy. Dlatego proszę o instrukcję, co dokładnie ze sobą połączyć i w jakiej kolejności aby była iskra, pomijając wszystkie przełączniki, akumulator itp.. Po prostu, na krótko ;)

    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Już wrzucam, dzięki za odpowiedź

    Chart 210, Zapłon na krótko
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Cewka wyzwalająca do modułu, cewka zasilająca do modułu, przewody z modułu do cewki WN (1/22 i 15/21), masa na przewodzie 15/21. Gaszenie (stacyjką lub wyłącznikiem w manetce) silnika jest realizowane poprzez podanie masy na przewód opisany jako "biały" dlatego pięciostykowa kostka ma być rozpięta. Zakładając, że wszystko jest sprawne to ma się pojawić iskra bez względu na stan instancji/ stacyjki itp.

    Schemat stacyjki masz, więc sprawdź ją żarówką.
  • Poziom 9  
    Hmm.. Czyli jeżeli wszystko podłączyłem wg schematu, to wystarczy odpiąć wspomnianą kostkę aby pojawiła się iskra, dobrze zrozumiałem?
    A co do stacyjki to ma luzy i raz styka, raz nie.. Może zrobię sobie światła na przełączniki i tyle.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Tak, wystarczy odpiąć pięciostykową kostkę (1,2,3,5,6). Stacyjkę kup nową.
  • Poziom 9  
    Gdybym wiedział że to takie proste.. Muszę się nauczyć czytania takich schematów. Dzięki jeszcze raz.

    //Dodano:

    No niestety podany sposób nie działa. Podłączyłem z powrotem tą kostkę, zrobiłem "stacyjkę" i iskra się pojawiła. Odczepiłem wszystkie przewody masy od ramy (nie licząc cewki WN) i po kolei sprawdzałem, co jest potrzebne do zapłonu oprócz cewki wyzwalającej i zasilającej. Okazało się, że iskra pojawiła się po podłączeniu masy prostownika, przy podłączonym akumulatorze. Nieco bez sensu moim zdaniem, bo zawsze myślałem że Chart może jeździć bez akumulatorka. Może mi ktoś to wytłumaczyć?